• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwugłos mieszkańców w sprawie płatnego parkowania w dzielnicy

Joanna, Wojciech
29 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Mieszkańcy martwią się, że po wprowadzeniu Strefy Płatnego Parkowania zmniejszy się - i tak niewielka - liczba miejsc parkingowych. Mieszkańcy martwią się, że po wprowadzeniu Strefy Płatnego Parkowania zmniejszy się - i tak niewielka - liczba miejsc parkingowych.

Czy płatne parkowanie w dzielnicach poza centrum ma sens, czy nie? Mieszkańcy na nim korzystają czy tracą? Poniżej prezentujemy argumenty dwojga mieszkańców Działek Leśnych w Gdyni, którzy pomysł oceniają zupełnie inaczej. Przykład z tej dzielnicy można jednak odnieść do wielu dzielnic Trójmiasta.



Czy mieszkańcy mają rację, protestując przeciwko strefie płatnego parkowania?

Czytelniczka: płatne parkowanie w części Działek Leśnych



Ankieta przy ostatnim artykule Trojmiasto.pl na temat płatnego parkowania na Działkach Leśnych pokazuje, jak bardzo uchwała Rady Miasta odbiega od oczekiwań mieszkańców. 74 proc. osób uważa, że parkowanie nie powinno być płatne lub strefa wystarczy w Śródmieściu. My także bez większych problemów zebraliśmy 181 podpisów mieszkańców, którzy mają podobne zdanie.

Treść protestu mieszkańców Działek Leśnych (plik PDF)

Zapłacimy za parkowanie, a miejsc będzie mniej niż teraz



Dla nas, mieszkańców Działek Leśnych, zwłaszcza z ul. SzczecińskiejMapka, Sztumskiej, Olsztyńskiej i Kwidzyńskiej, proponowane zmiany wydają się całkowicie nielogiczne, utrudnią nam codzienne życie, ograniczą liczbę miejsc parkingowych, a czasem nawet uniemożliwią wjazd do niektórych miejsc. Będziemy zmuszeni do zakupu abonamentu, a nie będziemy mieli gdzie parkować.

Nie ma tu biurowców ani nawet sklepów



Wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania w górnej części Działek Leśnych nie spowoduje, że samochody znikną, są to samochody osób mieszkających tutaj. Ta część Działek Leśnych to teren z zabudową rodzinną z kilkoma blokami, bez restauracji, hoteli, biurowców. Nie ma tu nawet większych sklepów spożywczych (jak Lidl czy Biedronka), więc żeby zrobić zakupy, musimy jechać autobusem lub samochodem kilka kilometrów dalej. Dla rodzin z dziećmi z tutejszych bloków samochód jest koniecznością.

Komunikacja publiczna? Jak na wsi



Strefa Płatnego Parkowania w tym miejscu nie zlikwiduje problemu nadmiaru samochodów w Gdyni. Propozycja zmian spowoduje znaczne zmniejszenie liczby miejsc parkingowych, a likwidacja choćby nieznacznej części miejsc parkingowych wpłynie jedynie na eskalację problemów z parkowaniem.

Nie rozumiemy, dlaczego miejsce, w którym częstotliwość jazdy autobusu jest jak na wsi (jeden autobus na godzinę między godz. 7:30 a 18:50), a przystanki autobusowe nie mają nawet wiaty chroniącej przed wiatrem/deszczem, nagle traktuje się jak ścisłe centrum miasta!

Rower? Te góry są wyzwaniem nawet dla sportowców



W mojej najbliższej okolicy w ostatnim czasie sprzedano kilka działek, wybudowano na nich budynki wielorodzinne, zupełnie nie biorąc pod uwagę, że przy większej liczbie budynków w tym miejscu należałoby pomyśleć o parkingach, więc wprowadza nam się płatne parkowanie, co niby ma przyczynić się do zmniejszenia liczby samochodów. Efekt będzie taki, że mieszkańcy Działek Leśnych będą płacić abonament, a nie będą mieli gdzie parkować. Nie ma sensu się łudzić, że opłata 25-30 zł miesięcznie za parkowanie spowoduje, że ludzie pozbędą się samochodów, żyjąc w miejscu, gdzie żeby dotrzeć z zakupami do domu, trzeba czekać godzinę na autobus lub iść pod górę na piechotę dobre 20 minut lub więcej. Nie ma w pobliżu nawet parkingu płatnego, który mógłby być alternatywą dla ograniczonej liczby miejsc parkingowych pod blokiem.

Mieliśmy spotkanie z przedstawicielem Zarządu Dróg i Zieleni, panem Andrzejem Ryńskim. Wysoce niestosowne były jednak jego uwagi podczas sesji rady dzielnicy, które sprowadzały się do tego, by korzystać z komunikacji miejskiej lub jeździć rowerem. Jak mamy korzystać z komunikacji miejskiej, która w tym miejscu prawie nie funkcjonuje, albo z rowerów, gdy górzyste ukształtowanie terenu jest wyzwaniem nawet dla zawodowych sportowców?

Czytelnik: płatne parkowanie na całych Działkach Leśnych



Odmienne zdanie ma pan Wojciech, inny mieszkaniec dzielnicy Działki Leśne. Oto jego argumenty:

Zacznijmy od sprawy finansowej. 30 zł miesięcznie nie jest kwotą, która zrujnuje budżet jakiejkolwiek rodziny. Taka opłata za parkowanie z pewnością przyczyni się natomiast do większej liczby miejsc parkingowych. Dlaczego? Już wyjaśniam.

W naszej dzielnicy - jak w każdej - stoją auta, które od miesięcy nie są używane. Nie są to wraki, ale przeważnie samochody o niewielkiej wartości. Gdy ich właściciele dowiedzą się, że będą musieli ponieść kolejną opłatę, to na pewno część z nich zmotywuje to do sprzedaży często kompletnie niesprawnych pojazdów, które tylko zabierają miejsce.

Druga sprawa to fakt, że po wprowadzeniu płatnego parkowania w jednym miejscu czy dzielnicy od razu jest więcej zaparkowanych samochodów tuż za jej granicami. I nie ma tu znaczenia, że na górnym tarasie Działek Leśnych nie ma biur czy hoteli. Jeśli granica strefy skończy się na bloku A, to siłą rzeczy więcej samochodów stanie przy bloku B. Będą to sami mieszkańcy, ich goście, opiekunki do dzieci czy osób starszych, ekipy remontowe i wielu innych, którzy na co dzień odwiedzają każdą z dzielnic. Przecież każdy sobie przekalkuluje, że lepiej stanąć 50 metrów dalej za darmo niż 50 metrów bliżej za 10 złotych.

Dlatego wprowadzenie płatnego parkowania ma sens na całej dzielnicy, bez żadnego podziału. Jestem pewien, że mieszkańcy Działek Leśnych z czasem docenią tę zmianę, bo będzie się nam żyło łatwiej i przyjemniej. A jeśli do tego niektórzy - choćby ci, którzy mogą - zrezygnują z auta, to będzie jeszcze lepiej.
Joanna, Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (353) 10 zablokowanych

  • Miasto musi zarobić i tyle. (4)

    Mieszkańcy nie mają nic do gadania. Liczy się kasa w budżecie Miasta.

    • 101 7

    • (1)

      To miasto juz sie stacza. Na razie powoli ale systematycznie ubywa mieszkancow.

      • 2 2

      • ten procesy wynika z nadmiaru samochodów

        • 0 0

    • Dokładnie, dlatego niby coś robią te konsultacje bz mieszkańcami (1)

      Ale to nic nie da bo i tak będzie tam płatny parking. Jeśli ktoś się łudzi to proszę porozmawiać z ludźmi z kamiennej góry.

      • 10 3

      • Konsultacje z Piesiewiczem, Furkalem i Lewandowskim.

        Wiadomo co z tego wyjdzie.

        • 3 1

  • Kierowcy płacą podatki (zakup benzyny). (17)

    Samochody są potrzebne.Więc miejsca parkingowe powinny być dostępne. Z drugiej strony zanieczyszczają powietrze, rozjeżdzają trawniki. Może rozwiązaniem byłyby prywatne miejsca parkingowe z opłatą powiedzmy 50-100pln/msc? Z zamykanym szlabanem?

    • 44 125

    • Żadne podatki z benzyny nie idą do miasta, one nawet nie pokrywają skutków wypadków w Polsce. (2)

      • 20 12

      • Chyba jezdzisz rowerem

        Takie typy nie płacą żadnych podatków i nie mają nawet OC. Szkodniku lawirancie.

        • 0 1

      • Na wypadki jest inna danina, nazywa się OC. Podatki z paliwa może nie idą do miasta, ale lecą do budżetu państwa i co ciekawe nie służą tylko do modernizacji dróg. Choć w głównym zamyśle powinny.

        • 6 2

    • Za kilka miesięcy wprowadzać będą

      podatek od chodzenia po chodniku.

      • 0 1

    • Płacę podatki (zakup alkoholu) (2)

      Więc darmowa lodówka do mieszkania mi się po prostu należy. I nie obchodzi mnie, że nie chcesz za to zapłacić.

      • 21 7

      • Dawno temu był podatek drogowy, potem zintegrowano go w cenie paliwa. Miej pretensje do rządu co do dysponowania jego kwotą, ale mówienie że kierowcy nie dokładają się do dróg to gruba przesada.

        • 3 1

      • popieram na 150procent!

        • 2 1

    • (1)

      To sobie również kup miejsce do parkowania najlepiej przy tuż samej klatce

      • 3 0

      • On nic nie kupi bo go nie stać. Biedny jest i tyle.

        • 2 2

    • Tak, i na każdej ulicy będą stały szlabany - bardzo mądre. (1)

      • 32 5

      • Przekwalifikuje się i zacznę montować szlabany.

        • 2 1

    • A po co szlaban ? (1)

      A po co szlaban ? W Szwecji przy takich płatnych miejscach jest tabliczka z numerem miejsca. Jeżeli masz je wykupione dla siebie to jeden telefon. Po kilkunastu minutach jest laweta i wywozi cwaniaka z Twojego miejsca. Nie potrzebne żadne szlabany, słupki tylko sprawnie działająca Straż Miejska i Policja. W Gdyni na wywiezienie samochodu blokującego wjazd do Twojej bramy czekasz kilka godzin.

      • 8 2

      • Jasne. Siedzą w lawecie za rogiem i czekają aż ktoś zajmie twoje miejsce by szybciutko usunąć auto złoczyńcy żebyś mógł zaparkow

        • 3 5

    • Janusz kierowca wywoła IV Wojnę Światową.

      • 1 6

    • nie w kapitalizmie...

      • 0 1

    • te podatki idą na drogi krajowe

      • 14 3

    • Szlabanu wzdłuż ulicy nie postawisz

      • 7 3

  • Rowerem parkuję wszedzie, choć ukradli mi juz trzy,

    Cała Polska powinna być tylko dla rowerzystów tak jak Niemcy, UK, Holandia, Belgia tylko zarobki powinny zostać nasze, polskie.

    • 0 0

  • parkingi

    Mam nadzieje ze inni mieszkancy , podobnie jak ja , juz nie beda glosowac na obecna ekipe . Caly czas trzeba sie pytac kto jest dla kogo : wladza dla mieszkancow , czy odwrotnie ?

    • 0 0

  • Komunikacja miejska i rowery

    Trwa likwidacja miejsc parkingowych i nakładanie wysokich opłat za parkowanie. Ale usprawnienia szeroko rozumianej komunikacji publicznej nie nadążają. Miasto powinno poprawić komunikacje autobusową, zintegrować ja ścisłe z SKM (wiem, ze to inna firma, i co?), wprowadzić wreszcie wspólny bilet gdzie będę płacił za przejechany odcinek a nie za strefy, czas czy kilometry. Przywrócić rower miejski!! Wtedy zacznijcie likwidacje parkingów.

    • 0 0

  • Mieszkaniec Dziełek Pan Radny

    Zapamiętajcie słowa pana Radnego Działki Leśne który wypowiada w tym artykule - Pan Wojciech Jankowski. Szczególnie podczas wyborów radnych dzielnicy działki leśne.

    • 0 0

  • A nikt nie wpadł na pomysł,aby dla mieszkańców wybudowac jeden, bezpłatny parking wielopoziomowy? (49)

    Może być nadziemny, bo tańszy. Nie jest to duża dzielnica -więc powinien sie sprawdzić

    • 103 89

    • (2)

      A kto broni mieszkańcom kupić działkę i wybudować parking?

      • 14 3

      • Prawo dżungli.

        • 0 1

      • miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego ;)
        To że posiada się kawałek ziemi nie znaczy, że można na nim zbudować wszystko ;)

        • 7 2

    • asd (4)

      Takie rozwiązanie widziałem w Kopenhadze, parking nadziemny około 5 poziomowy, moim zdaniem super rozwiązanie.

      • 6 6

      • ile kosztuje parkowanie? (1)

        • 6 0

        • Wszyscy patrzą na godziny parkowania. Tu nie chodzi ile za godzinę i powrót do domu tylko o parkowanie przez 24 h i 7/7 dla stałych mieszkańców każdej dzielnicy w Gdyni.

          • 0 1

      • A ja widziałem takie dwa we Włoszech, ale puste. Nikt tam nie stawał bo szajki mimo monitoringu okradały i podpalały auta na potęgę i stoi takie widmo obok osiedla.

        • 1 0

      • abc

        Takie rozwiązanie będzie w Katowicach... Wielopoziomowy płatny parking w strefie kultury, który wygląda o niebo lepiej niż wiele innych nowych budynków w Trójmieście. Zobaczcie wizualizacje, super projekt!

        • 2 5

    • Bez sensu (2)

      To kup teren od miasta i wybuduj parking kondygnacyjny, a później udostępnij go innym za darmo jak taki się zrobiłeś do rozdawania.

      • 19 5

      • (1)

        Dodajmy, że zakup terenu po cenie jak dla apartamentowca (kilka-kilkanaście mln zł), a potem trzeba to jeszcze utrzymać, podatki zapłacić. 30 tys. zł to kosztuje miejsce parkingowe za miastem (na Chwarznie).

        • 4 0

        • Ale to są tereny i ceny developerów, a tu jest teren miasta.

          • 0 0

    • (15)

      Wybudować za czyje pieniądze?

      • 53 4

      • (1)

        nosz kuźwa, za swoje, które już wpłacili w postaci różnorakich podatków żyjąc w tym kraju. zawsze mogli się wyprowadzić i płacić te podatki w innym kraju, wtedy dla Ciebie figa z makiem.

        • 4 9

        • To co ty kuźwa jeszcze tu robisz?

          • 1 1

      • no tych mieszkańców (6)

        koszt jednego miejsca parkingowego to jakieś 30 000 PLN. Gdyby tak z 50 chętnych się zrzuciło to coś by wybudowali!

        • 30 11

        • dlaczego wtedy ma być bezpłatny? przecież powstał za pieniądze (5)

          • 19 2

          • Sporo rzeczy powstaje "za pieniądze" i są "bezpłatne" (2)

            Grupa ludzi zrzuca się by było ładnie i funkcjonalnie w okolicy gdzie mieszkają. Ty byś raczej się nie dorzucił - więc będziesz płacił u siebie abonament, a gdzie indziej za parkometry i kupę zleconek na ich utrzymanie.

            • 4 7

            • Już to widzę jak wszyscy się zrzucają. Ok powiedzmy , że się zrzuca i wybudujcie ale uważam , że za darmo nie da rady. Trzeba to coś utrzymywać w odpowiedniej kondycji technicznej czyli trzeba konserwować i dbać o taki parking wielopoziomowy plus inne kwestie związane z tym obiektem.

              • 3 0

            • nic nie jest bezpłatne, a już na pewno nie z budżetu samorządu

              • 6 1

          • mogą go sami zbudować - w czynie społecznym

            wtedy będzie za darmo, w jakimś sensie

            • 6 1

          • Jeżeli już tak liczysz hajs, to mam nadzieję, że jesteś świadomy, że np do komunikacji miejskiej też się ciągle dokłada. Zbiorkom przy obecnych stawkach jest w zasadzie za darmo.

            • 3 6

      • Gdynianka (4)

        Za pieniądze mieszkańców , na to idą nasze podatki a nie na plastikowe delfinki .

        • 17 15

        • te podatki to z ledwością starczają na łatanie dziur w drogach

          • 4 0

        • sorry, ale ja wolę delfiny :)

          lepiej wyglądają od szrotu zawalającego każdy skrawek miasta

          • 7 8

        • Podatki płaci też (większość!) niezmotoryzowana (1)

          Dlaczego ma was sponsorować?

          • 14 7

          • Ahh te mity samochodofobów.

            Niezmotoryzowana większość to śmieszna statystyka. Pewnie, że większość nie ma samochodu, bo statystycznie w jednej rodzinie, w jednym domostwie, są 3 osoby. Przeważnie samochodem jeździ to znaczy prowadzi go jedna (np ojciec), ale korzysta całe domostwo, także jako pasażerowie. O rodzinie, np. rodzicach (dziadkach) nie wspominam, bo ci też są wożeni. Skończcie więc powielać ten mit, że większość mieszkańców jest niezmotoryzowana, bo to bzdura. Większość domostw ma co najmniej jeden samochód (pomijam już służbowe) i większość rodzin korzysta z samochodów. Nawet jeżeli nie codziennie, to co najmniej regularnie.

            • 15 9

      • Za pieniądze podatnika oczywiście.

        Tak samo jak buduje się za pieniądze podatnika różne place zabaw, stacje do naprawy rowerów czy też stojaki rowerowe.

        • 4 2

    • Gdzie, jak to wszystko nagle to jest prywatny teren????

      • 2 0

    • jak w DE

      tam w centrum miasta można znalezc fajny parking wielopoziomowy. u nas deweloperka wygląda tak - stawiany blok a auta ustawi sie tam gdzie można. żenada.
      park & ride w 3city nie działa ale i w całej PL
      parkowanie w centrum tez słabo.
      na działkach leśnych nie ma gdzie parkowac a na Śląskiej w zatoczce dalej stoi to granatowe BmW ktore tylko zabiera przestrzeń. raz zniknęlo - o jak bylo wtedy fajnie
      niestety - mieszkańcy majś rację. autobus 204 jezdzi zbyt rzadko. a ci co mieszkają blisko lasu mają daleko do sklepu. Na nowogrodzkiej kiosk dopiero między Warszawską a śląską
      a tak to słabo... nie dziwię się mieszkańcom

      • 0 2

    • to

      to za zbyt mądre dla tych urzędników

      • 0 1

    • Wiesz dlaczego nie? Bo jest łatwiej niby pomóc dokładając ograniczenia i kolejną opłatę, niż dać coś "za darmo" od siebie.

      • 4 0

    • Tam fizycznie nie byłoby gdzie. (4)

      • 19 1

      • tam fizycznie z 50% mieszkańców ma swoje garaże (3)

        więc nie wiem o co ten kwik

        • 14 5

        • Stali na ulicy za darmo

          i nadal tak by chcieli.

          • 6 0

        • W garazu graciarnia i komusze mebloscianki

          stoja. Nie ma miejsca na auto.

          • 6 0

        • Nie chce się wjeżdżać, bo trzeba drzwi otworzyć i zamknąć

          I bramę do tego jeszcze

          • 11 3

    • Oni mają gdzie parkować.

      Problem jest taki, że oni chcą za darmo stać na ulicy bo im się nie chce otwierać bramki aby wjechać na własną posesję. Przyzwyczaili się do stania za darmo na ulicy i im się w dudach poprzewracało.

      • 3 0

    • Świadomy wyborca

      Jak sobie pościelesz tak się wyśpisz!
      Do następnego ścielenia!

      • 3 1

    • Ale żeby wybudować sobie

      Koło urzędu to już tak. Wycięli park żeby za kilkadziesiąt milionów wybudować podziemny parking, w miejscu świetnie skomunikowanym, gdzie taki parking w ogóle nie jest potrzebny. A mieszkańcom na spotkaniu każą przesiadać się na rower lub komunikację w górzystej dzielnicy. Władze Gdyni to stan umysłu.

      • 6 2

    • Obecnie cena 1 miejsca na parkingu wielopoziomowym

      To ok. 50-60 tysięcy złotych. Jestem pewien, że mieszkańcy z radością zrzucą się na niego.

      • 11 0

    • A kto ma za to zapłacić?

      • 7 0

    • niech mieszkańcy zbudują

      jak sobie kupię dużą kanapę to mam żądać byście mi sfinansowali większe mieszkanie?

      • 8 1

    • To sobie wybudujcie prywatny darmowy parking !!!!

      Cwaniactwo ... Wybudować parking tylko dla mieszkańców że szlabanem za podatki mieszkańców Chyloni, Pogórza itp..

      • 16 1

    • To bardzo dobry pomysł

      Niestety kosztowny. Po komentarzach widzę, że najlepszym rozwiązaniem jest opłata za parkowanie. Samochody same znikają, ktoś wie gdzie się wtedy pojawiają? To jakaś magia, w jaki sposób płatne parkingi rozwiązują problem istnienia samochodu? O ile słuszne uważam na parkingach przy sklepach czy pod urzędami - to zupełnie nie rozumiem w jaki sposób to ma pomagać mieszkańcom osiedli. Chyba, że chodzi o przeszkadzanie to zgoda.

      • 12 7

    • Chyba na boisku szkolnym u jezuitów

      Przecież tam nie ma przestrzeni na stawianie takich obiektów. To bardzo specyficzna dzielnica i moim zdaniem władze powinny brać to pod uwagę.

      • 28 0

    • wybudować na czyjej ziemi?

      Poza tym, jak wyobrażasz sobie wspólny parking na działkach leśnych? Ci co mieszkają na górze np. Szczecińskiej będą schodzić na parking na Pomorską? Czy może na odwrót?

      • 32 1

    • Wybuduj i zarabiaj

      • 16 2

    • nikt nie byl tak glupi jak ty i całe szczęście

      • 18 5

    • Weź i zbuduj.

      • 27 3

  • Czy każdy z nas potrzebuje samochód? To naprawdę konieczne? (13)

    Samochody są wszędzie, auto ma każdy członek rodziny, po co? Auta powinny być bardzo drogie a parkowanie jeszcze droższe. Auto to powinien być towar ekskluzywny nie dla każdego.

    • 12 102

    • zobaczymy jak będziesz miał/a 67+ i zakupy do zrobienia (1)

      • 8 4

      • Ludzie starzy są sprawniejsi niż kiedyś

        Mam 67+ i na razie sobie dobrze radzę, nawet moja matka co ma 88 jest w stanie doczołgać się do Żabki no chyba, że nieszczęśliwie spotka d**ila na chodniku na rowerze lub hulajnodze.

        • 1 1

    • To już było. (5)

      Po 20 latach pracy przodownik pracy socjalistycznej mógł liczyć na talon upoważniające go do zakupu Trabanta albo Syrenki. Wartburgi, Warszawy i Wołgi były zarezerwowane dla elity. To były czasy, nie? Marzy ci sie powrót,?

      • 24 4

      • w 1980r tylko co 100 Polak miał samochód (3)

        dziś w 2021 ma co trzeci.
        - mamy teraz o 20% więcej samochodów na 1000 mieszkańców niż Niemcy!

        • 5 7

        • Tylko, że Niemców stać na nowe auta, a Polacy kupują od nich powypadkowy lub wycofany z ruchu 20 letni złom.

          • 1 1

        • w xviii w. tylko co trzeci miał buty.
          Dziś buty o norma i nikt boso nie zamierza chodzić. W XIV w. to niedźwiedzie biegały po dzisiejszych ulicach a teraz mamy rowerzystów którzy boso nie chcą pedałować. To o ile więcej % mamy teraz butów?

          • 8 2

        • Kasa i tylko pasa jest priorytetem w sprawie zakładania płatnych stref parkowania. Gdyby pieniądze uzyskane z tej kabały trafiały w 100% na drogi i chodniki to miało by to uzasadnienie. Skoro trafiają nie wiadomo gdzie to jest to typowy zbójnicki sposób zasilania miejskiej kasy pod pozorem dbania o mieszkańców.

          • 13 3

      • Spowoduje to konieczność ogtodzenia otwatych terenów przy blokach, kolejne Gdyńskie getta.

        • 3 3

    • Takie czasy

      Chory na głowę czy niedorobiony komunista? Budują osiedla za miastem, a urzędy są w centrum więc auto to konieczność. Mało dzieci rosną więc z mamą do szkoły od małego samochodem w lewo a ojciec w prawo do pracy np. w Gdańsku. A później gdy dorosną to na uczelnię też samochodem, będzie jeszcze gorzej.

      • 0 2

    • nie

      na całym świecie samochód to podstawa a ty chcesz żeby w Polsce to był towar luksusowy! to przypominam jak w średniowieczu chłop na swych nogach a szlachta na koniach lub karetach! do tego dążysz? z swym myśleniem? chyba że jesteś jak ten szlachcic i traktujesz innych jako gorszej kategorii!

      • 4 2

    • Znalazł się uszcześliwiacz wszystkich na siłę (1)

      Nie wiem, czy wiesz, ale istnieje coś takiego jak wolność wyboru. Nie chcesz mieć samochodu - nie ma problemu. Nie kupuj. Ale nie mów innym, czy potrzebują pojazdu czy nie.
      I co śmieszniejsze, poddawanie w wątpliwość możłiwość posiadania samochodu, to działanie przeciwko nam wszystkim. Tak! W cenie paliwa, większą część stanowią róznego rodzaju podatki i z tychże podatków utrzymuje się szpitale i szkoły. Oczywiście, z tymi szkołami i szpitalami to taki pół-żart, bo tak uzasadnia się wszystkie podatki ;) Jeżdżąc wszędzie rowerem czy autobusem, w jaki sposób dokładasz się do wspólnej kasy?

      • 12 4

      • Po pierwsze to naucz się rowerzysto przepisów o ruchu drogowym. Rowerzyści - terroryści zmuszający wszystkich do swoich mani i upodobań są gorsi od komunistów. Komuniści tez nic nie umieli ale za to wszystko wiedzieli.

        • 6 1

    • ja potrzebuję

      • 1 4

  • Można wybrać rozwiązanie mieszane (3)

    Płatne tylko ulice główne jak Warszawska reszta b.z. a temu zalecającemu rower na wzniesieniach Dz. Leśnych życzę, żeby doświadczył choroby stawów i będzie inaczej śpiewał.

    • 45 5

    • (1)

      nie musi być rower, wystarczy carshare - raz w tygodniu po zakupy za 20-30pln - aut które stoją na DZL bez sensu "bo mam" jest ~30-40% jak ludzie się ich pozbędą to będzie miejsce i więc aut na wynajem = lepszy komfort życia bez auta

      • 1 3

      • Analogowy

        A auto na wynajem to niby parkingu nie potrzebuje? To jest właśnie zmora miasta i problem dla tych, którzy jako ludzie starsi nie chcą takich udogodnień, jak płacenie telefonem za wynajem... samochodu.

        • 0 1

    • Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia

      Jedź rowerem po zakupy i pozostaw go na kilkanaście minut przed sklepem, a wrócisz do domu pieszo.

      • 0 1

  • bzdura

    Wypowiedź p. Wojciecha , przewodniczącego Rady Dzielnicy Działki Leśne ,który trzyma UM palec w wiadomym miejscu ma się nijak do opini mieszkańców. Chyba już koniec pana przewodniczącego.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest TPMS?

 

Najczęściej czytane