• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziewięciu chętnych na budowę obwodnicy Witomina

Piotr Weltrowski
28 czerwca 2024, godz. 13:05 
Opinie (179)
Obwodnica Witomina ma przejąć ruch z ul. Chwarznieńskiej. Obwodnica Witomina ma przejąć ruch z ul. Chwarznieńskiej.

Dziewięciu oferentów i najniższa oferta o ponad 50 mln mniejsza niż środki przeznaczone na inwestycję - wszystko wskazuje na to, że w przetargu na budowę obwodnicy Witomina uda się wybrać wykonawcę, który zrealizuje kluczowy dla Gdyni projekt.



Sądzisz, że obwodnicę Witomina uda się wybudować do końca 2026 r.?

Budowę obwodnicy Witomina planowano zrobić już od 2019 r. Dla poprzednich władz Gdyni to miała być inwestycja flagowa. Ostatecznie jednak sam przetarg na jej realizację ogłoszono dopiero pod koniec marca tego roku, tuż przed wyborami samorządowymi.

Zresztą i tu nie obyło się bez opóźnień, bo początkowo koperty z ofertami miały zostać otworzone w połowie maja, później w połowie czerwca, a ostatecznie otwarto je dziś - 28 czerwca 2024 r. Wszystko przez ponad 200 pytań dotyczących SIWZ, zadanych przez potencjalnych wykonawców.

Samą inwestycję - wciąż dla miasta flagową - będą zresztą realizować teraz zupełnie nowe władze.

Wszystko o budowie obwodnicy Witomina



Dobra wiadomość jest taka, że do przetargu stanęło aż dziewięciu oferentów, a każdy z nich złożył ofertę mieszczącą się w założonym przez Gdynię budżecie, który wynosi 130 mln zł.

Oferty w przetargu:
  • Polimex Infrastruktura sp. z o.o. - 78 mln 574 tys. zł
  • Budimex SA - 84 mln 492 tys. zł
  • Kruszywo Sp. z o.o. - 85 mln 127 tys. zł
  • NDI SA - 88 mln 660 tys. zł
  • Starbag Sp. z o.o. - 89 mln 434 tys. zł
  • PHUB Piotr Pawlica - 96 mln 690 tys. zł
  • PORR SA - 98 mln 844 tys. zł
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - 99 mln 229 tys. zł
  • Konsorcjum Kobylarnia SA i Mirbud SA - 99 mln 261 tys. zł

Jeżeli uda się wybrać wykonawcę prac, to sama obwodnica Witomina może powstać do końca 2026 r. Jeżeli uda się wybrać wykonawcę prac, to sama obwodnica Witomina może powstać do końca 2026 r.
Najniższa z ofert opiewa na kwotę nieco ponad 78,5 mln zł. Niemniej nie tylko cena będzie oceniana przez komisję przetargową.

O zwycięstwie w przetargu decydować będą:
  • w 60 proc. cena,
  • w 20 proc. doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zadania,
  • w 20 proc. czas udzielonej gwarancji.

- To inwestycja drogowa, którą można nazwać strategiczną. Zarówno dla Witomina przez zredukowanie ruchu tranzytowego, jak i dla miasta, zapewniając skuteczniejszy dojazd do Obwodnicy Trójmiasta i zachodnich części Gdyni. Bardzo trudny czas projektowania, niezwykle ambitne założenia w kwestii doboru rozwiązań, ale oferty pokazały, że trud był opłacalny. To, co dodatkowo cieszy, to ogromne zainteresowanie wiodących wykonawców w Polsce - mówi Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni, a także jeden z głównych orędowników budowy obwodnicy Witomina.


Co ma zmienić realizacja inwestycji?
  • Budowa obwodnicy Witomina ma odciążyć Witomino od ruchu tranzytowego pojazdów z zachodnich dzielnic do centrum miasta.
  • Będzie się składać z dwóch dwupasowych jezdni, przy czym pasy skrajne będą pełnić funkcję buspasów.
  • Przewidziano też ciągi pieszo-rowerowe oraz bezkolizyjne dojścia do terenów leśnych.

Opinie (179) 7 zablokowanych

  • MTM - realizacja do roku

    Polecam.

    • 6 6

  • Nareszcie! (8)

    O bwodnicy Witomina mówi się od 10 lat. Nareszcie. Witomino jest zajeżdżone na śmierć. Dziwni są malkontenci, a to główna droga do obwodnicy by wyprowadzić ruch z miasta. Może w końcu zbudują przejazd pod torami pomiędzy Pucką, a Chylońską.

    • 137 15

    • nad torami (3)

      a nie kończą przypadkiem wiaduktu nad torami?

      • 0 6

      • Budimex to pociągnie w trymiga :)))))))))))))))))))))))))) (1)

        • 2 1

        • Dobrze by było żeby dostał to Bx.

          • 0 1

      • A ty wiesz na jakim świecie żyjesz?

        • 0 1

    • g...o

      zrobią, bedziemy sie kurzyć i stać w jeszcze większych korkach przez najbliższe 4 lata, tylko po to żeby korek zaczynał sie przed obwodnicą,a ten termin do końca 2026 to jest jakiś nie śmieszny żart

      • 6 8

    • Ad Przejazd przez tory. Nie zbudują bo to ich przerasta.. (2)

      Po pierwsze przejazd na Puckiej między Chylońską, a Hutniczą. Po za tym to przerasta wszystkie władze o przejeździe mówiło się 30 lat temu, w międzyczasie Wejherowo wybudowało - 2, Rumia - 1. Prędzej doczekamy się 3 kolejnych remontów Świętojańskiej, 15 remontów fontanny z PRL-u i kosmodromu w Gdyni niż przejazdu przez tory SKM.

      • 3 1

      • Niech czekają, niech pkp poczuje się i współfinansuje tą inwestycje (1)

        • 0 0

        • przejazd to jest projekt drogowy a nie kolejowy

          • 0 0

  • Takie mamejstwo jest w UM ze sie nigdy za obwodnice nie wezmą

    • 2 6

  • W jakim celu na obwodnicy Witomina mają być buspasy? (10)

    Przecież autobusy będą jeździć tam, gdzie są pasażerowie, czyli pomiędzy zabudowaniami a nie w lesie.

    • 46 10

    • (1)

      Bo tylko projekt z buspasami dostanie dofinansowanie. Najwyżej się później przemaluje.

      • 15 1

      • Dokładnie

        Jak będą buspasy, to UE dofinansuje inwestycję.

        • 7 0

    • A po co ludzie jadący do ChW mają stawać na przystankach na Witominie? I vice versa? (4)

      • 2 3

      • (3)

        Choćby dlatego, że ktoś z Witomina chciałby pojechać do Chwarzna i być może nawet wrócić.

        • 6 0

        • ale wiesz że Chwarznieńskiej nie zamykają? (1)

          • 4 1

          • to ile dodatkowych linii będzie koniecznych dla obsługi przystanków w lesie?

            • 0 0

        • zostaw te problemy organizatorowi przewozów, droga daje możliwości, a ich wykorzystanie to sprawa tras przejazdów

          • 1 0

    • jak będzie trzeba nadrobić pojadą obwodnicą gdzie nie ma świateł i przystanków, choć czarowne światła ZKM aprobuje nie robi problemu jak autobus przecina na czerwonym skrzyżowanie. Przecież najważniejsze jest by być punktualnym!!!!

      • 0 1

    • Puszcza linie nocną (1)

      Puszcza linie nocną z jednym przelotem żeby dofinansowanie dostać;)

      • 0 0

      • Co to za bzdura?

        Przeciez kierowcy i tak nie beda mogli z tego skorzystac.

        • 0 0

  • Jedyny plus to taki że będą ryć nie pod ruchem więc szybciej pójdzie. Potem tylko wpięcie w Kielecką i z bani :)

    • 18 3

  • MTM (2)

    Ale jak to, firma z trzema maszynami nie startowała do przetargu???!!

    • 2 10

    • Pisać umiesz, ale czytania się naucz. To jest przydatne, naprawdę, i nie boli.

      • 4 0

    • jak widać już nie ma lobbystów MTM w UM Gdynia ;)

      • 2 1

  • Będzie droga :)))W Gdyni wszystko wraca do normy - i POmyśleć że wystarczyło tylko POgonić Szczurka :))) (1)

    POlska też wraca na właściwy kurs a wystarczyło tylko POgonić kulawego oraz złodziejów z jego grupy :)))))))))))

    • 11 15

    • Bredzisz. Ten projekt przygotowywano przez kilka lat. Teraz jest finalizacja przygotowań.

      • 3 2

  • (2)

    Tylko Budimex. Jedna z solidniejszych firm w PL i stara się robić terminowo. MTM nawet z ceną przesadzil, a poza tym ćwierć wieku mieli " wyłączność " na prace w Gdyni

    • 35 4

    • W pelni sie zgadzam

      Jesli to zadanie ma byc wykonane porzadnie oraz na czas, ku zadowoleniu wszystkich, to jest to najlepsza opcja

      • 1 0

    • BX - kolejna firma do wyprowadzania pieniędzy do zagranicznej spółki matki

      • 0 1

  • Tylko nie MTM, bo będzie jak z innymi ich wykonawstwami...

    • 17 0

  • i kolejne hekatry lasu do wycięcia... masakra (1)

    • 9 12

    • Straszne!

      Ale kmiotkom niestety nie da się wytłumaczyć nawet tego, czego uczą już w podstawówce.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Street Show 2024 (9 opinii)

(9 opinii)
79 - 99 zł
widowisko / show, zlot

Trójmiejski Grill Motocyklowy Moto-Zone

w plenerze

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakiej dzielnicy Gdańska miała miejsce katastrofa autobusu w 1994 roku?

 

Najczęściej czytane