• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elegancka hybryda. Pomysł Peugeota

Bawo, Mart,Ps
6 czerwca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Peugeot 508 RXH. Dużo elektroniki i ekologii, czyli napęd hybrydowy.



Elegancki peugeot 508 w wersji RXH postanawia eksplorować trudno dostępne dla zwykłej wersji pozamiejskie czy szutrowe drogi. Pomaga mu w tym napęd hybrydowy. W przeciwieństwie do konkurencji, pod maską francuskiej hybrydy nie znajdziemy silnika benzynowego, lecz diesla.



Samochody takie jak skoda octavia scout czy audi a4 allroad nie stały się u nas rynkowymi przebojami, a trochę szkoda. Stanowią całkiem niezłą alternatywę dla suvów i nieźle radzą sobie w lekkim terenie. Podpatrując konkurencję taki pojazd postanowił mieć też w swojej gamie Peugeot. By było ciekawiej, z napędem hybrydowym. Tak powstał 508 RXH.

508 RXH ma zwiększony o 50 mm prześwit (do 184 mm), o 40 mm rozstaw kół i o 10 mm rozstaw osi. To znacznie poprawia właściwości trakcyjne samochodu. Co ważne dość sztywne zawieszenie nie powoduje uszczerbku dla komfortu podróżujących.

508 to jednak nie tylko rodzinne kombi z niebanalną i atrakcyjną linią nadwozia, eleganckim wnętrzem i ambicjami do zapuszczania się poza asfaltowe drogi. To także interesujące rozwiązanie napędu o nazwie HYbrid4.

  • Peugeot 508 RXH
  • Peugeot 508 RXH
  • Peugeot 508 RXH
  • Peugeot 508 RXH
  • Peugeot 3008 RXH
  • Peugeot 3008 RXH i peugeot 508 RXH
  • Peugeot 508 RXH
  • Peugeot 508 RXH
  • Wnętrze Peugeota 508 RXH


Po raz pierwszy ten rodzaj napędu pojawił się w modelu 3008. To równolegle połączone ze sobą silniki: wysokoprężny oraz elektryczny, który zamiennie jest też alternatorem.

Pierwszy silnik to dobrze znany 2.0 HDi o mocy 163 KM, umieszczony z przodu i napędzający przednie koła. Z tyłu znalazł się "elektryk" o ciągłej mocy 27 KM (chwilowo do 37 KM) w razie potrzeby lub po wybraniu odpowiedniego trybu jazdy napędzający tylną oś. Z tyłu samochodu zamontowano też akumulatory, przez co powierzchnia ładunkowa nieco się zmniejszyła, z z 612 do 423 litrów.

508 RXH ma do wybory cztery tryby jazdy, z czego na w pełni elektrycznym i ekologicznym "zev" przejedziemy co prawda tylko kilometrów, jednak w zupełnej ciszy i nie emitując spalin. W trybie "sport" do dyspozycji mamy do wykorzystania wszystkie 200 KM peugeota. "4WD" umożliwi nam stały napęd na obie osie. "Auto", najbardziej uniwersalny program, optymalnie stara się wykorzystywać obie jednostki napędowe.

Podczas jazd po kaszubskich drogach i bezdrożach 508 RXH zużył średnio 5,3 litrów paliwa. To całkiem niezły wynik. Zważywszy jednak na cenę samochodu (od 159 900 zł), będzie na naszych drogach gościem dość niecodziennym. Co z pewnością docenią zamożni indywidualiści.
Bawo, Mart,Ps

Opinie (43) 3 zablokowane

  • Żeanda (7)

    wygląda jak kupa g.wna i pewnie tak samo jeździ jak każdy francuz którym jeździłem . Auta plastikowe beznadziejnie wykończone ale komuś kto na motoryzacji się g.wno zna to wystarcza. Współczuje tym co tym chłamem jeżdżą i myślą że mają super fajnie auta .... informacja dla was porozglądajcie się za czymś lepszym po naprawdę ta wasza teoria o jakości francuzów to tylko nadal mit! wyglądem i wyposażeniem się nie jeździ klima i skóry to nawet we Fiacie można dostać. A jakość wykończenia w "F" tak jak nadal nie sprostało moim wymaganiom.

    • 6 12

    • Ta, jeździłeś...ale pewnie zepsutym rowerem.

      • 0 6

    • (3)

      Żal ci tyłek ściska, bo pewnie nie stać cię nawet na opony do tego samochodu.

      • 2 6

      • (2)

        Nie bój się stać mnie stać. Może tobie kierowco 508 ta marka wystarcza bo dla mnie osobiście nie ma nic do zaoferowania poza tylko i wyłącznie konkurencją ceną. Bo własności jedne, wykończenie i jakość - prymitywna
        Są lepsze dużo lepsze auta którym Peugeot nie dorasta do pięt.

        • 1 3

        • (1)

          Ta, może są, ale kosztują 3x więcej. Natomiast Peugeot oferuje jakość za rozsądne pieniądze.

          • 0 0

          • jakość??? nie żartuj jest tańszy od innych aut ale jakości to szukaj w tych autach za 3x

            • 0 0

    • thu

      Polska to kraj gdzie wszyscy sa najlepszymi kierowcami i najlepiej znaja sie na motryzacj statystyki wypadkowe powalaja a serwisy zawalone robota i ulice pelne plastikowych gu,,,,,,,en

      • 4 0

    • a czym jeżdziłeś? talbotem z lat 60ych? aaa; pajacu, znawco motoryzacji pewnie nie słyszłeś o takiej marce. znasz tylko "cudowne" niemieckie wynalazki. to jest dopiero szczyt technologii. jadą na opinii Golfa2 i merca 124

      • 3 2

  • jak bajerujecie o nowym samochodzie to wyłączcie tą dziadowską muzyczkę bo nic nie można zrozumieć co mówicie

    • 0 2

  • Jedyna zaleta tej marki to ze moge czesto odwiedzac pania Marzene w kasie serwisu Peugeota

    • 8 2

  • "Podczas jazd po kaszubskich drogach i bezdrożach 508 RXH zużył średnio 5,3 litrów paliwa. To całkiem niezły wynik. Zważywszy jednak na cenę samochodu (od 159 900 zł), będzie na naszych drogach gościem dość niecodziennym. Co z pewnością docenią zamożni indywidualiści. "

    zamozni indywidualisci jezdza samochaodami z silnikami V8, badz zaturbionymi benzynami typu GTR, EVO, STI,etc. nikt zamozny badacy fanem motoryzacji nie bedzie jezdzil dizlem i to w hybrydzie !!!!! ludzie opanujcie sie !!!!!

    • 4 3

  • RXH

    Jeśli ktoś nie jeżdził Peugeotem 508 RXH nie może powiedzieć na ten temat nic mądrego, ja mam RXH z 2014 roku przebieg 184000 i oprócz wymiany oleju w skrzyni, paska osprzętu nic nie robiłem ,a jazda to sama przyjemność.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Której marki modelem jest Mustang?

 

Najczęściej czytane