- 1 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (61 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (234 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (198 opinii)
- 4 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (147 opinii)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (120 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (137 opinii)
Elektryczna Honda e w gdańskim salonie
Zamiast klasycznych lusterek bocznych - ma kamery, kokpit składa się z aż trzech ekranów rozpościerających się na całą szerokość auta, a do tego wygląda dość futurystycznie i jest oczywiście na prąd - poznajcie elektryzującą nowość od Hondy, czyli Hondę e, która właśnie zaparkowała w gdańskim salonie przy ul. Jabłoniowej 54a.
Elektryczna Honda e oferowana w dwóch opcjach silnikowych. Podstawowa wersja, która nazywa się dokładnie tak samo jak model, zapewnia 136 KM mocy. Mocniejsza opcja, czyli Honda e Advance, oferuje moc na poziomie 154 KM. W oby przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 315 Nm. Honda e do "setki" rozpędza się w 9 sekund, a Honda e Advance w 8,3 sekundy. Prędkość maksymalna dla obu wersji wynosi 145 km/h.
Oba warianty zostały wyposażone w baterie o takiej samej pojemności, która wynosi 35,5 kWh. Według Japończyków ich "elektryk" jest w stanie przejechać na jednym ładowaniu około 220 km.
Przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki DC naładowanie baterii do 80 proc. trwa zaledwie pół godziny. Ze standardowego, domowego gniazdka ładowanie do pełna wydłuży się do nawet kilkunastu godzin.
To, co z pewnością rzuca się w oczy - to brak lusterek. Zamiast standardowych lusterek bocznych zastosowano kamery, z których obraz wyświetlany jest na dwóch ekranach zlokalizowanych na kokpicie pod słupkami A. To rozwiązanie poznaliśmy przy okazji elektrycznego Audi e-tron. Z tym że Japończycy bardziej przemyśleli lokalizacje dla wspomnianych ekranów. W e-tron obraz wyświetlany jest na bocznych drzwiach i jest to niezbyt wygodne dla kierowcy.
We wnętrzu znajdują się aż trzy ekrany, które rozpościerają na całą szerokość kokpitu. To robi wrażenie. Dodajmy tylko, że Honda e dostępna jest także w dwóch wersjach wyposażenia - Base i Advance.
Cennik bazowego wariantu startuje od kwoty 152 900 zł. Za droższą wersję należy zapłacić co najmniej 165 900 zł. Nie są to małe kwoty, ale rynek przyzwyczaił nas do wysokich cen "elektryków". Więcej szczegółów przekażemy po jazdach testowych elektryczną Hondą.
Więcej na temat aut elektrycznych
Miejsca
Opinie (130) 5 zablokowanych
-
2020-12-17 17:09
Tylko po co ?!
To nie ciężarówka! W których już od jakiegoś czasu to stosują że względu na szerokość pojazdu
- 2 0
-
2020-12-17 09:29
Honda Civic jak najbardziej tak, salon bardzo fajny (3)
Zdecydowanie polecam. Byłem i testowałem Civica, dobre podejście do klienta jest miło. Auto dostałem dla siebie i jechałem po obwodnicy sam, a nie jak w innych markach ze sprzedawcą na siedzeniu pasażera.
Natomiast 150 tyś zł za tą zabawkę to musiałbym upaść na głowę żeby tyle zapłacić. Max 75 tyś złotych.
Ps. Civic 5D był do tej pory produkowany i nadal jeszcze jest w UK, Swindon gdzie od lat Honda ma fabrykę tych modeli na Europę. Ale w 2021 Honda się zawija z Anglii .- 6 2
-
2020-12-17 15:50
Nie wiem,czy jest świadomość ,że za kilka lat w salonach będą tylko nowe elektryki (1)
A od stycznia wchodzi nowa ero norma i już Cyvic chyba jej nie spełnia,chyba,że jeszcze w grudniu dilerzy zarejestrują takie samochody.
- 0 0
-
2020-12-17 17:06
Owszem będzie Civic ale silnik Hybryda
Info właśnie z tego salonu.
Pewnie podobnie jak Subaru XV na 2020. Lub Toyota Corolla.- 0 0
-
2020-12-17 10:26
To chociaż raz w życiu pojeździłeś nowym samochodem.
- 2 3
-
2020-12-17 13:15
(1)
Wszyscy pamiętają majstersztyk projektowy jeśli o chodzi o tył pojazdu czyli Honda City IV i Accord VII w Kombi pierwsza 10 murowana jeśli chodzi o szkaradztwa na drodze.
- 3 0
-
2020-12-17 16:36
Majstersztykiem
Była reklama Accorda Tourera
- 1 0
-
2020-12-17 07:32
(4)
Długo wyczekiwany następna stylu multiplii w końcu jest i to w wersji E. Trzeba zacząć zamykać garaż bo jeszcze ktoś podrzuci
- 75 18
-
2020-12-17 13:23
sam jesteś następcą multipli (3)
można nie lubić elektryków ale design tej hondy jest idealny
- 5 11
-
2020-12-17 13:47
(2)
jak ktoś tęskni za Golfami II...
- 4 2
-
2020-12-17 16:32
Albo pierwszą SKoda 100
- 1 1
-
2020-12-17 15:49
ty ewidentnie wolisz pojazdy naćkane, z LEDami z biedry
swoją drogą ciekawe że nie odróżniasz golfa II od Multipli
- 4 2
-
2020-12-17 16:26
Wyjątkowo brzydkie auto
- 6 3
-
2020-12-17 15:18
Dacia? (1)
Wygląda jak stara Dacia :)
- 4 5
-
2020-12-17 16:10
Brednir
- 1 1
-
2020-12-17 14:41
Dla kogo to auto ? (1)
Przede wszystkim, gdzie na osiedlach mieszkaniowych wszyscy kierowcy aut elektr. będą ładować akumulatory ? A co na dalekiej trasie ? Każdy będzie robił przerwy kilkugodzinne, aby naładować akumulatory ? No i te ekrany za kierownicą . Jak kierowca zapatrzy się w ekrany to zaraz w najbliższe drzewo przywali , zwłaszcza Panie. Nie widzę przyszłości dla takich aut. Najwyżej jako drugie auto do najbliższego marketu po zakupy.
- 7 0
-
2020-12-17 16:10
A kogo to obchodzi
UE pcha ten temat będą kolejki do ładowarek jak za PRL ,no chyba,że ktoś kupi w Kaliningradzie, albo w USA samochód spalinowy,bo w normalnych krajach będzie można pomykać.
- 2 0
-
2020-12-17 16:09
Wystarczy dokupić 500-kilometrowy przedłużacz i można jechać w góry!
- 6 0
-
2020-12-17 14:01
Trend może i dobry, ale (1)
z drugiej strony są niedobory energii. Produkcja aku jest skrajnie nieekologiczna. Czy jest to kierunek eko?
- 6 0
-
2020-12-17 16:07
To nie jest trend Eko
Ale na Unię to mamy do aki wpływ jak na Związek Radziecki,
można tylko wyjść i czołgów nie wyślą bo to miękiszony.- 1 0
-
2020-12-17 13:35
Zastava 1100 (2)
Nie wierze...
Zastava 1100 p tylko 50 lat później - z kilkoma szpetnymi monitorami w środku...
Mimo wszystko wolę oryginał...
Choć nie eko to jednak byl troszkę tańszy...- 7 1
-
2020-12-17 16:05
Zastava głównie była za dolary lub bony
Samochód jest ładny,chociaż nie widziałem jeszcze na żywo Zastava też była fajna kuzyn miał ale była droższa znacznie normalny człowiek to by musiał odkładać na nią 20 lat.
- 1 0
-
2020-12-17 15:18
Z tym eko wcale nie tak zle było. Zastawe postawisz na łące i za 100 lat będzie kupą brązowo rdzawego pyłu i obok szyby będą leżeć. A coś takiego to plastiki 50 tys lat się będą rozkładać, akumlatory trzeba utylizować, sztuczne materiały tapicerek też się nie rokładają łatwo i tak dalej.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.