• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczna Kia EV6 przedpremierowo w Gdańsku

mJ
27 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Kia EV6 przedpremierowo w Gdańsku. Kia EV6 przedpremierowo w Gdańsku.

Piłkarskie emocje po środowym finale Ligi Europy w Gdańsku już opadły. Pozostały jednak te motoryzacyjne. Oficjalny partner UEFA, firma Kia Motors, przygotowała dla trójmiejskich fanów motoryzacji nie lada gratkę. Do najbliższego poniedziałku przy Forum Gdańsk można obejrzeć na żywo najnowszy, elektryczny model Kia EV6. W polskich salonach auto pojawi się dopiero w październiku.



Czy podoba ci się elektryczna Kia EV6?

Od kilku lat producenci aut prężą muskuły w tworzeniu coraz to lepszych i wydajniejszych samochodów elektrycznych. Jednym z nich jest oczywiście koreańska Kia, która ma już w swoim portfolio modele napędzane prądem. To e-Niro i e-Soul. Teraz przyszła kolej na spektakularnie wyglądającą, elektryczną wizytówkę marki - model EV6.

Dla Kii jest to pierwszy rynkowy model, który jest dostępny wyłącznie w wersji na prąd. EV6 to crossover zbudowany na płycie dedykowanej autom elektrycznym - Electric-Global Modular Platform (E-GMP).

EV6 otwiera nowy rozdział koreańskiej marki. Według hucznych zapowiedzi Kii do 2026 roku powstanie łącznie 11 nowych modeli typu BEV (to samochód, który do napędu wykorzystuje wyłącznie energię elektryczną zmagazynowaną w bateriach), w tym siedem właśnie na płycie E-GMP.

Kia EV6 przedpremierowo w Gdańsku. Kia EV6 przedpremierowo w Gdańsku.
Elektrycznego crossovera wyróżnia oryginalna, przykuwająca wzrok i nieco futurystyczna stylistyka. W oczy rzuca się pas tylny z listwą świateł rozciągającą się niemal od koła do koła. W EV6 zastosowano to, co ostatnimi czasy w motoryzacji stało się bardzo modne, czyli wysuwane klamki. W crossoverze debiutuje także nowe logo Kii.

Auto mierzy 4,68 m długości, a rozstaw osi to aż 2,9 m. A to oznacza, że we wnętrzu EV6 powinno być bardzo dużo wolnej przestrzeni. 490 litrów - tyle z kolei pojemności oferuje bagażnik z tyłu. W koreańskim "elektryku" jest też kufer przedni, który pomieści 20 lub 52 litry (wszystko zależy od wersji napędowej).

Kia EV6 przedpremierowo w Gdańsku. Kia EV6 przedpremierowo w Gdańsku.
To, co najważniejsze, EV6 będzie dostępne w czterech wariantach mocy: 170 KM, 228 KM, 325 KM i 585 KM. Topowa wersja GT do "setki" przyspiesza w zaledwie 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 260 km/h. Dwie pierwsze opcje oferowane są z napędem wyłącznie na tylną oś, natomiast w dwóch pozostałych moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła.

Najsłabszy wariant został wyposażony w baterię o pojemności 58 kWh, która zapewnia zasięg do 400 km. Natomiast trzy pozostałe opcje oferują większy akumulator o pojemności 77,4 kWh. Dzięki niemu na jednym ładowaniu EV6 może przejechać do 510 km (zasięg zależy od mocy silnika elektrycznego).

Kia EV6 przedpremierowo w Gdańsku. Kia EV6 przedpremierowo w Gdańsku.
Auto już teraz można zamawiać u dealerów Kii. Cennik EV6 startuje od kwoty 179 900 zł. W tej cenie klient otrzyma elektryczną Kię w bazowej cenie ze 170-konnym silnikiem, baterią o pojemności 58 kWh, zasięgiem do 400 km i napędem na tył.

EV6 pojawiło się w Gdańsku w środę, w dniu finału, w specjalnej przeszklonej ekspozycji. Kontener z egzemplarzem demonstracyjnym zniknie z terenu Forum Gdańsk w poniedziałek, 31 maja. Pierwsze dostawy EV6 do trójmiejskich salonów przewidziane są w październiku.

Trójmiejskie salony samochodowe



  • Kia EV6 przedpremierowo w Gdańsku.
  • Kia EV6 przedpremierowo w Gdańsku.
  • Kia EV6 przedpremierowo w Gdańsku.
  • Kia EV6 przedpremierowo w Gdańsku.
  • Kia EV6 przedpremierowo w Gdańsku.
  • Kia EV6 przedpremierowo w Gdańsku.
  • Kia EV6 przedpremierowo w Gdańsku.
mJ

Miejsca

Opinie (91) 6 zablokowanych

  • a ile czasu zajmuje ładowanie z gniazdka 240V ? (15)

    czy nie lepsza T. Mirai ?

    • 4 2

    • wodoru nie ma gdzie zatankować póki co (3)

      • 5 2

      • wodór jest w powietrzu więc wystarczy zarzucić sieć na powietrze i masz ok 1 kg wodoru ! (1)

        Tak 5-6 razy i masz pełny bak ! I to za darmo !

        • 1 1

        • tylko musisz go skompresować do 700barów, najlepiej skacząc po nim w gumiakach

          • 0 0

      • nie ma gdzie zatankować?

        Uaktualnij wiedzę

        • 0 3

    • Jak już 230V

      Podstawy fizyki

      • 0 0

    • 240V (5)

      Nie znam nikogo, kto ładował swoje auto 240V. W domu instaluje się siłę i ładuje trzema fazami 7,4kW

      • 2 2

      • 7,4 kW (4)

        to 10 godzin

        • 0 0

        • Chyba że po naładowaniu do 80% zwalnia... (2)

          • 0 0

          • I pojedż takim na wczasy do Hiszpani lub Grecji. 5 godzin jazdy i 10 postoju. (1)

            • 3 0

            • Kto normalny jedzie do Grecji czy Hiszpani samochodem?

              Trzy dni jazdy w jedną stronę. To chyba za karę, a nie na wakacje.

              • 0 0

        • No tak

          Bardzo dobrze policzyłeś, a ile śpisz?

          • 1 0

    • ze 20 godzin (1)

      • 0 1

      • ładowanie

        no to jak znalazł jeśli w ciągu dnia z naładowanego auta w 100% rozładowujesz do zera to w nocy naładujesz 2x albo i lepiej. nie wystarczy?

        • 0 0

    • Z gniazdka 230V nie naładujesz takiego auta. Tutaj trzeba siły czyli najlepiej ładować prądem z siłowni np Calypso czy Zdrofit.

      • 0 0

    • tydzień. tydzień ładowania. kilka godzin zarąbistości i szpanu

      tydzień ładowania w ogrzewanym garażu zimą, wyjazd na mróź i masz 50% baterii po kilku metrach

      • 1 1

  • (3)

    zaraz pojda kometarze ze te elektryki to takie nieekologiczne ale wszyscy chca nimi jezdzic a i spaliniarze je sprzedaja , troche to smutne ze traktuje sie potencjalnych klientow jak malpy , ten szklany kontener, troche zenujace

    • 5 15

    • (1)

      Do szkoły podstawowej tam się dowiesz ile z 1kg węgla jest prądu a potem to zawodówki to się dowiesz jakie są straty przesyłowe w Polsce

      • 0 0

      • U mnie prąd pokonuje jakieś 10m z panelu do gniazdka, a na panele nie wysypałem nawet pół kilo węgla.
        To że tkwisz w XIXw to akurat nie mój problem.

        • 0 0

    • ja nie chcę bo mnie nie stać

      trochę ponad 150 tysięcy to mnie kosztowały używane samochody od 2001. To jest całkowity koszt wszystkiego z paliwem i ich zakupem opłatami i naprawami.

      • 4 0

  • Napisze to co zawsze przy autach elektrycznych (2)

    Hybrydy TAK jako układ wspomagający ale pełny elektryk na obecnym znanym rodzaju ogniw to nieporozumienie. Auto musi mieć zasięg 1kkm i mieć możliwość szybkiego kontynuowania jazdy. Realne zasięgi zima to pewnie jakieś 300km po mieście i to w pierwszych latach eksploatacji. Auto dla bogatych elektro naiwniaków

    • 7 3

    • (1)

      Mnie tylko ciekawi ile zanieczyszczeń emituje elektryk w stosunku do spalinowych samochodów , chodzi o produkcje prądu

      • 0 0

      • W Polsce 624g CO2/kWh co przy średnim zużyciu 170W/km daje 107g CO2/km, przy czyn pamiętajmy że jesteśmy na szarym końcu jeśli chodzi o emisje przy produkcji energii, bo dla Niemiec emisja wyniosła by 51g CO2/km a dla Norwegii 5,1g CO2/km.
        Pozdrawiamy węgiel szczególnie brunatny.

        • 0 0

  • Korea i USA (11)

    Też uważam, że wszyscy uciekają Niemcom w autach nowej generacji. Kolanem dociska ich jeszcze dodatkowo ich własna struktura handlowa, która nie rozumie, że czasy się zmieniają i wierzy, że serwisy będą jeszcze długo zarabiać na przeglądach aut spalinowych. Niemcy nie wiedzą jak sprzedawać elektryki, dlatego nie zrobią aut lepszych od Tesli, Kii, Hyundaia i tym podobnych. Zwyczajnie stoją w rozkroku.

    • 31 5

    • Co ty wiesz o Niemczech?

      Ich rozkrok to dla nas nieosiągalne marzenie

      • 0 0

    • Bredzisz Kia, Hyundai robią sprzedaż na spalinowych - reszta to dodatki, wizerunek

      zobacz na cenę - widzisz w PL duży rynek klientów, którzy wydadzą taką kasę na nie do końca sprawdzoną technologię, bez sieci zasilającej? Ogarnij się trochę, to jest biznes.

      • 0 0

    • (2)

      Wszyscy to uciekli nam. Wiele lat temu....

      • 8 0

      • dokładnie, nawet Czechy sa mentalnie 100 lat przed nami (1)

        • 5 4

        • Za to nasze kartofle są 200 lat przed knedlami !

          • 3 1

    • elektryki to rosnąca grupa, ale póki co to jeszcze margines (3)

      Niemcy się z czasem dostosują.

      • 2 0

      • elektryk na autostradzie z butem w podłodze (1)

        przejedzie 100km

        • 3 1

        • Nie jest aż tak źle ! Zrobisz lekko 130 km !

          • 2 1

      • To prawda. Jak postawisz taką Kię Niro ev i zaczniesz podlewać urośnie ona do wersji EV6 !

        Sprawdzone ! Polecam !

        • 0 0

    • Odp. (1)

      Pan nie wie co pisze.

      • 1 1

      • Myślę, że wiem

        Mam auto elektryczne długi czas. Wiem, jak dilerzy "dbają" i zabiegają o ich sprzedaż. Wiem, że auta elektryczne to brak wizyt w serwisie i brak wydatków związanych z mechanicznymi układami, hamulcami itd. Pewnie, że im to nie na rękę, ale zamiast zrozumieć, że świat się zmienia, próbują go zatrzymać, na co nie mają wpływu.

        • 3 2

  • Wolę Toyote (1)

    Wolę hybrydę nie martwię się czy starczy prądu i 0 awarii

    • 2 1

    • Dokladnie

      Ja swoją corolla robię 800km na tankowaniu

      • 0 0

  • Skoda

    Enyaq lepsza

    • 0 0

  • (1)

    R.....ła system :)
    Niemcy uczcie się!

    • 15 4

    • Moze by tak Polacy sie nauczyli

      • 0 0

  • Polacy mogą polizać szybę.

    Samochód w cenie mieszkania.

    • 0 0

  • Czysta energia...

    ...Z elektrowni węglowych,pierwiastki do baterii z krajów wyeksploatowanych i zniszczonych środowiskowo -wszystko po to aby nowoczesny fircyk lub panienka lansowali się ze są Eko.Szczyt hipokryzji

    • 4 0

  • A wiecie, że zostawiając auto elektryczne pod linią wysokiego napięcia na noc rano w aku nie będzie prądu ? (5)

    Sieć wyciąga prąd z aku za pomocą fal elektromagnetycznych i rano mamy ZONKa.

    • 0 3

    • Mozg ci siec wyciagnela (2)

      O indukcji ele icza nawet w podstawowkach

      • 0 1

      • Co ? Ukończyłeś chociaż podstawówkę ? (1)

        • 0 0

        • Nie

          Ale znam rnia Maxwella

          • 0 0

    • (1)

      A, to zależy, bo z kolei jak postawimy rozładowany - to rano mamy aku full.

      • 2 0

      • A to zależy bo jak postawisz pod linią 230V to nic nie naładuje ale jak pod linią 1200v to naładuje w 30 minut.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane