• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczna Kia e-Niro: zasięg 400 km na jednym ładowaniu

Michał Jelionek
1 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Elektryczna Kia e-Niro. Elektryczna Kia e-Niro.

Szukasz samochodu elektrycznego, który oferuje naprawdę przyzwoity zasięg na jednym ładowaniu? Koniecznie sprawdź ofertę Kii e-Niro. Ten koreański crossover na prąd na pełnej baterii jest w stanie przejechać 400 km. A to, przyznajcie, naprawdę dobry wynik.



Model Niro to najlepiej sprzedający się zelektryfikowany model w gamie Kii. Crossover oferowany jest w wersji hybrydowej (Niro Hybrid), hybrydowej typu Plug-in (Niro PHEV), a od niedawna także w elektrycznej (e-Niro).

W pełni elektryczne e-Niro dostępne jest w dwóch odmianach pojemności akumulatorów: 39,2 kWh (silnik elektryczny o mocy 136 KM) oraz 64 kWh (moc silnika 204 KM). Samochód udostępniony do jazd testowych przez firmę JD Kulej został wyposażony w większą baterię i mocniejszy silnik.

Elektryczna Kia e-Niro. Elektryczna Kia e-Niro.
Najważniejsza informacja jest taka, że e-Niro może przejechać na jednym pełnym ładowaniu około 400 km. Pewnie gdyby przez cały czas auto jeździło w najbardziej ekonomicznym trybie eco+, z bardzo silną rekuperacją, bez uruchomionej klimatyzacji i radia - to realnie można byłoby zbliżyć się do wyniku przedstawionego przez producenta, czyli 455 km zasięgu. Nie mniej jednak, 400 km sprawia, że e-Niro z przytupem wjechało na polski rynek.

Trójmiejskie salony samochodowe


Elektryczna Kia e-Niro. Elektryczna Kia e-Niro.
Spory zasięg oznacza brak konieczności ładowania auta codziennie - a to kolejny, spory plus. Samo ładowanie litowo-jonowo-polimerowej baterii przy użyciu szybkiej ładowarki o mocy 100 kW od 20 do 80 proc. zajmuje tylko 40 minut (standard Combined Charging System). Korzystając z gniazda domowego 230 V trzeba uzbroić się w cierpliwość. Ładowanie do pełna potrwa kilkadziesiąt godzin.

Inżynierowie z Kii zastosowali kilka ciekawych rozwiązań w celu wydłużenia zasięgu. To chociażby układ podgrzewania akumulatora umieszczonego pod podłogą. Taki zabieg ma na celu ogrzać baterię przy niskich temperaturach, a tym samym zapewnić bezproblemową pracę silnika.

Elektryczna Kia e-Niro. Elektryczna Kia e-Niro.
Dodajmy, że bateria e-Niro objęta jest siedmioletnim okresem gwarancyjnym (z limitem 150 tys. km). Według producenta, z końcem gwarancji pojemność akumulatora nie powinna spaść poniżej 65 proc. Jeśli tak się stanie - należy zgłosić się do dealera.

Czytaj także: Aż 210 stanowisk ładujących w Gdańsku



Elektryczna Kia e-Niro. Elektryczna Kia e-Niro.
e-Niro napędzane jest silnikiem elektrycznym, który generuje moc 204 KM i 395 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak na "elektryka" przystało - to auto oferuje rewelacyjne przyspieszenie do 50 km/h, później jest już nieco gorzej. Sprint do "setki" trwa 7,8 sek., natomiast moment obrotowy przekazywany jest wyłącznie na przednią oś. Zdarza się, że przy bardzo dynamicznym ruszaniu e-Niro potrafi zgubić przyczepność.

Trzeba jednak oddać, że zarówno w mieście, jak i w warunkach autostradowych, ważąca 2230 kg Kia radzi sobie bardzo dobrze. Oczywiście należy pamiętać, że przy prędkości powyżej 100 km/h zasięg wyświetlany przez komputer pokładowy znika w bardzo szybkim tempie. Średnie spalanie podczas jazd testowych w cyklu mieszanym (miasto i autostrada), przy normalnej jeździe, oscylowało w granicach 16,5 kWh na 100 km.

Elektryczna Kia e-Niro. Elektryczna Kia e-Niro.
W celu oszczędzania energii e-Niro zostało wyposażone w efektywny, trzypoziomowy system rekuperacji, który steruje się przy pomoc łopatek przy kierownicy. Trzeci, najmocniejszy poziom odzyskiwania energii jest na tyle silny, że spokojnie zatrzyma samochód. Dojeżdżając do sygnalizatora można zapomnieć o istnieniu hamulca. Lewa łopatka wyhamuje auto do zera, a do tego zmagazynuje trochę energii.

Warto również dodać, że kierowca ma do dyspozycji cztery tryby jazdy. Dwa najbardziej ekonomiczne: eco i eco+ (maksymalna prędkość to 90 km/h), a także normalny i sportowy. To, co nie do końca jest przyjemne podczas jazdy... to pokonywanie progów zwalniających. Warto przed nimi wyraźnie zwolnić, bo w innym przypadku usłyszycie głośny huk, jakby coś właśnie urwało się w zawieszeniu. Dziwne uczucie.

  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
Kia e-Niro oferowana jest w trzech poziomach wyposażenia: M, L i XL.

Samo wnętrze raczej nie rzuca na kolana. Jest przeciętne, ale wykonane z przyzwoitej jakości materiałów. Obsługa kierownicy multifunkcyjnej i systemu multimedialnego jest bardzo intuicyjna. Wszystkie niezbędne informacje dotyczące zużycia baterii i zasięgu zawsze są "na widoku" podróżujących, wyświetlane na siedmiocalowym zestawie zegarów oraz na 10,25-calowym dotykowym ekranie centralnym, który wkomponowano w deskę rozdzielczą.

Dużym atutem e-Niro jest jego całkiem przestronny bagażnik, który dzięki umieszczeniu baterii pod podłogą, nie traci nic na pojemności. A ta wynosi 451 litrów.

Elektryczna Kia e-Niro. Elektryczna Kia e-Niro.
Ciekawym rozwiązaniem jest system UVO Connect, kompatybilny ze smartfonami z IOS i Android. To aplikacja, dzięki której właściciel e-Niro ma dostęp do szczegółowych parametrów pojazdu oraz podróży. Może sprawdzić na telefonie np. dostępne w pobliżu stacje ładowania albo zdalnie rozpocząć lub zakończyć ładowanie.

Elektryczna Kia e-Niro. Elektryczna Kia e-Niro.
Cennik Kii e-Niro z większą baterią i mocniejszym silnikiem elektrycznym startuje od kwoty 167 990 zł. Testowany egzemplarz zostały wyceniony na 176 790 zł. Tanio nie jest.

Auto do jazd testowych użyczyła firma Kia JD Kulej z Sopotu.

  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.
  • Elektryczna Kia e-Niro.

Miejsca

Opinie (153) 5 zablokowanych

  • czy (2)

    do podgrzania akumulatorów potrzebujemy prądu z ...akumulatorów,czy jest inny sposób.Tylko pytam

    • 9 0

    • Pedały, dynamo i jedziesz :)

      • 2 0

    • Tak, z akumulatorów

      Kiedy stoi podłączony do prądu to podgrzeje je przed zaprogramowanym wyjazdem bez skracania zasięgu.

      • 0 0

  • zasięg i trwałość baterii jest "do", a cena "od"

    niemniej jednak sporo ciekawych gadżetów

    • 3 0

  • ten zasieg to prawda (2)

    oglądałem test na tvnturbo i ta kia miażdży inne elektryki co do zasięgu na jednym ladowaniu

    • 1 3

    • (1)

      chyba jesli mowisz o zabawkowych autach na baterie dla dzieci hehe...za tesla daleko z tylu a u nas prad nadal z czarnego zlota.

      • 1 0

      • U nas na Pomorzu tylko 60% z węgla

        Reszta ze słońca, wiatru i wody, i udziałwęgla cały czas spada.

        • 0 1

  • (2)

    Od $38500 można mieć Cadillaca CT4 + sprowadzenie + lpg nadal wychodzi taniej niż Kia niro.
    Koszt paliwa:
    16.5 kW/100km przy cywilizowanym użytkowaniu. ~12pln(0.62zł/kwh)
    vs
    8-10l/100km x 2.2zł/l ~20pln za jazde normalnym samochodem.

    Jeżdżąc na gazie przez 500tyś km nie wygeneruje się normalną spalinówką takiej ilości węglowodorów jak proces produkcji zestawu baterii, nie mówiąc o ich ładowaniu i utylizacji.
    Pozdro dla myślących.

    • 12 0

    • Tak jest gońcie się z tymi elektrykami i przestańce truć środowisko produkcją swoich bezsensownych, ekonomicznie nieuzasadnionych e-zabawek

      • 3 0

    • A do czego tyle energii przy produkcji baterii?

      Masz jakieś dane? Tak czy siak ta energia jest wliczona w cenę, więc tak źle chyba nie jest.

      • 0 2

  • Po informacjach prasowych i reklamach można odnieść wrażenie, że elektryki zdominowały rynek

    A tymczasem na koniec czerwca w Gdańsku były zarejestrowane zaledwie 204 samochody w pełni elektryczne. Chęci sprzedaży rozjeżdżają się z chęciami zakupu.

    • 6 0

  • fajne aczkolwiek nie ekologiczne (2)

    elektryki wytwarzaja wiecej dwutlenku wegla niz zasilane benzyna czy gazem LPG i niestety podczas ladowania elektryka w polsce jedna kilowatogodzina energii to kolejne ponad 800 osiemset gram CO2 w powietrzu ktorym oddychamy,sukcesu raczej nie odniosa w trojmiescie,a czy w innych rejonach dbamy o czyste powietrze i Świat, to nam czas pokaże

    • 7 0

    • Ale wiesz że mamy już w Polsce parę wiatraków? I paneli PV? I elektrowni wodnych? (1)

      O, nie wiedziałeś? No to na Pomorzu podziel swoje 800g CO2 przez prawie 2, a niektóre z elektryków karmią się w 100% słońcem. A jaki zasięg ma spaliniak na diecie słonecznej?

      • 0 1

      • Ale wiesz

        Że te wiatraczki i panele w okresach zimowych praktycznie nie działają? Już pomijając fakt że ich udział w ogólnokrajowej sieci to kilka promili.

        • 2 0

  • "Średnie spalanie podczas jazd testowych w cyklu mieszanym (miasto i autostrada), przy normalnej jeździe, oscylowało w (3)

    Czyli 50/90 i już zasięg niespełna 300 km, przy 140 km/h na autostradzie już poniżej 200 km. Szybka ładowarka?...mionium 2.5 PLN/kWh co przy średnim zużyciu 16,5 kWh/100 km daje koszt 41,25 PLN. Przy takiej prędkości 50/90 diesel podobnych gabarytów spal poniżej 6l ON/100 km czyli koszt wyniesie około 25 PLN. Elektryki są dla ludzi, którzy nie szanują swojego czasu i pieniędzy.

    • 9 1

    • Jeśli mówisz o ludziach, którzy podróżują tylko autostradami, to masz rację (2)

      Minimalna stawka za szybkie ładowanie to póki co 0zł/kWh (Orlen), kolejny jest Lotos - dla Niro od zera do pełna wyjdzie jakieś 0,50zł/kWh. Do tego większość kierowców w ciągu roku zaoszczędzi na paliwie tyle, że raz czy dwa jak zapłacą więcej w trasie to i tak są duuuużo na plus.

      • 0 5

      • Od bodajże 2018 nie ma już darmowego ładowania

        Ceny zaczynają się od 2.50 PLN za kWh.

        • 1 0

      • Jest dwadzieścia parę stacji Orlen z darmowym ładowania głównie na południu i zachodzie, jest to jednak usługa tymczasowa, później będzie odpłatne.

        • 1 0

  • No to będzie grubo (3)

    Jak informuje agencja Reuters, Unia Europejska na poważnie chce wziąć się za stare samochody z silnikami Diesel i benzynowymi. Komisja podjęła kroki, dzięki którym może teraz wycofać pojazdy z ruchu i cofnąć ich certyfikaty zdatności do ruchu drogowego.

    Unia Europejska może teraz sprawdzać samochody pod kątem zgodności z normami emisji spalin. Jeśli stwierdzą, że konkretny Diesel lub benzyna naruszają limity emisji, będą mogli wycofać pojazd z ruchu. 
    Jak informuje Reuters, Unia Europejska będzie mogła także nakładać grzywny w wysokości do 130 tysięcy złotych. 

    • 1 0

    • Pytanie czy nie padnie

      zanim to wejdzie w życie.

      • 1 0

    • Niech na UE pensje podniesie. (1)

      Wtedy kupie elektryka. W przeidwnym wypadku spadać mi z PL ze swoimi pomysłami.

      • 1 0

      • O nie nie nie, sam spadaj ze swoim brakiem pomysłów

        • 2 1

  • (3)

    Co z bateriami za 20 lat gdzie będą składowane kto będzie to utylizować ?

    • 2 0

    • Raczej za 50 lat (1)

      Bo większość życia spędzą w magazynach energii. Do tego czasu coś się wymyśli, nie? Tak jak dla kwasiaków wymyślono kaucję 30zł, do tego czasu trochę tego ołowiu mamy po krzakach.

      • 0 0

      • O ile z kwasiakami nie ma problemu bo recikling jest prosty

        Tak z litowcami jest już konkretna zadyma- najczęściej jako odpady niebezpieczne są wysyłane do krajów trzeciego świata- żaden porządny łańcuch recyklingu nie istnieje.

        • 4 0

    • No jak to gdzie ? Tam gdzie od lat wywozi się cały złom po europejskich wykształconych elitach , do Afryki. A tam osoby pigmento-dodatnie wydobędą z nich to co jeszcze da się sprzedać a resztę wywalą do oceanu . Oczywiście wszystko odbędzie się z dbałością o ekologię .

      • 1 0

  • hyundai kona ev ładniejsza

    I dłuższa gwarancja na baterie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co roku na terenie Trójmiasta odbywają się Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski. Jak nazywa się to wydarzenie?

 

Najczęściej czytane