• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczna Skoda Enyaq teraz także w wersji Coupe

Michał Jelionek
6 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (81)
Skoda Enyaq Coupe Skoda Enyaq Coupe

W połowie 2021 r. w Trójmieście zadebiutowała elektryczna Skoda Enyaq iV. Teraz SUV na prąd doczekał się modniejszej wersji nadwozia - coupe.



Który Enyaq prezentuje się lepiej?

Blisko dwa lata temu miałem okazję przetestować debiutującą wówczas na rynku elektryczną Skodę Enyaq iV. I przyznam szczerze - to auto zrobiło na mnie spore wrażenie. Pod koniec ubiegłego roku do oferty Skody "wjechały" Enyaq Coupe i najbardziej drapieżna wersja RS (w obu nadwoziach).

Wersję Coupe, która dopiero niedawno pojawiła się po raz pierwszy w parku testowych aut Skody Plichta, najłatwiej oczywiście rozpoznać po charakterystycznej, dość wyraźnie opadającej linii dachu. To bardzo modny zabieg stosowany przez motoryzacyjnych projektantów od kilku lat. Takie nadwozie ma na celu nadać zadziorności, sportowego charakteru. I rzeczywiście, coś w tym jest. W szczególności gdy zestawimy obok siebie ten sam model w obu nadwoziach - standardowym SUV i coupe, właśnie.

Tak prezentuje się standardowa wersja Skody Enyaq iV. Tak prezentuje się standardowa wersja Skody Enyaq iV.
Czy ta zmiana w jakimkolwiek stopniu wpłynęła na użytkowanie tego auta? Tylko nieznacznie, bo pojemność bagażnika zmalała o 15 l - z 585 do 570 l. Co ciekawe, mimo opadającej linii dachu, przestrzeń nad głowami w drugim rzędzie nie uległa zmianie. To wciąż 990 mm od siedziska kanapy do dachu. Zatem wybór między standardowym nadwoziem a coupe to tylko i wyłącznie kwestia gustu.

Trzeba przyznać, że Skoda Enyaq Coupe prezentuje się naprawdę atrakcyjnie. Również po zmroku, głównie za sprawą podświetlenia Crystal Face w miejscu standardowej atrapy chłodnicy i interesującej grafiki świateł z tyłu. Ponadto gra świateł bardzo przyjemnie działa na "dzień dobry", czyli gdy zbliżamy się z kluczykiem do auta, a także na "do widzenia".

Elektryczna Skoda Enyaq iV już w Trójmieście Elektryczna Skoda Enyaq iV już w Trójmieście
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
Egzemplarz demonstracyjny to "80 Coupe", czyli tylnonapędowy "elektryk" z 204-konnym silnikiem elektrycznym (310 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,7 s (prędkość maksymalna - 160 km/h). Pierwsza "setka" (jakkolwiek to brzmi) nie robi wrażenia, ale - jak to w autach elektrycznych bywa - odejście od startu do 50 km/h jest naprawdę przyjemne. Pamiętajmy jednak, że ten samochód swoje waży - około 2,2 tys. kg.

Enyaq Coupe został wyposażony w baterię o pojemności 82 kWh. Według producenta SUV na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać nawet 535 km. Na papierze wygląda to imponująco. W rzeczywistości jest nieco gorzej. Fakt, podczas jazd testowych sporo czasu spędziłem na drogach ekspresowych i autostradach. Przy tych prędkościach auta elektryczne zdecydowanie szybciej "gubią zasięg".

  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe

Szczegółowy cennik i lista wyposażenia Skody Enyaq Coupe


Podczas jazd testowych średnie zużycie wyniosło 22,5 kWh na 100 km. Większe prędkości, niskie temperatury, korzystanie z wszystkich dobrodziejstw (ogrzewanie, radio itp.) zrobiły swoje. Gdyby taki apetyt na prąd utrzymał się dłużej, to cała bateria wystarczyłaby na przejechanie około 365 km.

Uważam jednak, że przy użytkowaniu Enyaqa Coupe na "wolniejszych" drogach, głównie w mieście, średnie zużycie energii oscylowałoby w granicach 18 kWh na 100 km, co pozwoliłoby przejechać na jednym ładowaniu już 450 km. A to już bardzo przyzwoity rezultat.

  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
Skoda Enyaq Coupe RS iV z zasięgiem ponad 500 km przedpremierowo w Gdańsku Skoda Enyaq Coupe RS iV z zasięgiem ponad 500 km przedpremierowo w Gdańsku
Elektryczny SUV oferowany jest w trzech wariantach wyposażenia: Sportline, Sportline Advanced i Sportline Maxx (nie uwzględniam wersji wyposażenia dla RS). Testowany egzemplarz to środkowy poziom. Wyposażenie tej wersji obejmuje m.in. wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, podgrzewaną przednią szybę, system audio marki Canton, podświetlany grill, oświetlenie Full LED z reflektorami Matrix, kamerę cofania, bezkluczykowy system obsługi auta, 13-calowy ekran centralny, indukcyjna ładowarka dla smartfonów czy panoramiczny dach.

  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
Jak opisałbym wnętrze Enyaqa Coupe? Minimalistyczne, wygodne, przestronne, z bardzo dobrej jakości materiałów. To, co dziś wielu kierowców bardzo sobie ceni, to fakt, że mamy pod ręką wszystko to, czego - siedząc w fotelu kierowcy - potrzebujemy. Bez tej masy niepotrzebnych ustrojstw.

Dużym plusem jest także przestronność kabiny. Zdecydowanie nikt nie powinien narzekać w tym aucie na brak miejsca, także w drugim rzędzie. I choć linia dachu opada znacznie, to - jak już wspomniałem na wstępie - nie jest to odczuwalne dla pasażerów.


Cennik elektrycznej Skody Enyaq Coupe (80) otwiera kwota 283 950 zł w wersji Sportline (to o blisko 10 tys. zł więcej od standardowego nadwozia Enyaqa). Testowany egzemplarz został skonfigurowany na 295 tys. zł. To bardzo dużo. Trzeba jasno napisać, że cena to zdecydowanie największy minus elektrycznej Skody. Ale - jak mawia popularne ostatnimi czasy powiedzenie: tanio... to już było.

Samochód do jazd testowych użyczył dealer Skoda Plichta.

  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe

Miejsca

Opinie (81) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Jakość (3)

    Pojazd za prawie 300000 zł a zagłówek fotela kierowcy obszyty chyba przez ucznia tapicerskiego. Mam wrażenie, że jakość obszycia foteli jest lepsza np. w starym 20 letnim Saabie.

    • 48 0

    • Przejdź się do Mercedesa

      i zobacz jaką "jakość" mają tapicerki SUV-ów za kilkaset tysięcy. Zdziwisz się.

      • 10 0

    • Akurat mam 23 letniego Saaba cabrio i na jakość obszycia marudzić nie mogę :)

      Co innego spasowanie plastików deski :)

      • 7 0

    • Z całą pewnością gorsza

      • 0 0

  • (1)

    z której strony to niby jest coupe? Za podobną kwotę można mieć 5 letnie porsche cayman..

    • 18 1

    • Jeszcze

      Jeszcze można :)

      • 4 0

  • Jak to jest że komórka przy uchu wg prawa o ruchu drogowym straszliwie rozprasza kierowcę. (10)

    A wielkie ekrany dotykowe przed nosem - w ogóle.

    Dziwny jest ten świat.

    • 25 4

    • (8)

      masz trzymac rece na kierownicy. o to chodzi

      • 4 6

      • (6)

        Więc nie można dotykać ekranu podczas jazdy?

        • 10 0

        • Jak auto jedzie to dotyk nie działa (5)

          • 0 10

          • Działa (4)

            Misiu kolorowy

            • 8 1

            • Kilka podstawowych funkcji. (3)

              W większości i tak pokrywających się w przyciskach na kierownicy.

              • 0 5

              • Przykładowo moja służbowa Corllla MY22 (2)

                Mogę klikać po tableciei zmieniać dosłownie wszystko. Jedynie nie mogę zmienić ustawień zamka centralnego podczas jazdy. Tak to wszystko działa.

                • 2 1

              • Toyota i**ota (1)

                Normlane auta mają wyłączne grzebanie na tablecie podczas jazdy oprócz radia, klimy i navi.

                • 1 4

              • Kia Cee'd, Superb i Artheon

                Czyli inne flotówki, którymi jeżdżę w robocie to samo, mogę klikać ile wlezie.
                Może masz blokadę dziecięcą włączoną :)

                • 2 0

      • Ja standardowo prowadzę jedną ręką.

        Tylko przy manewrach dwoma.

        • 0 0

    • Oho, chyba ktoś Balkana rano oglądał

      :D

      • 1 2

  • I tylko takie auta dla bogatycdh bedą mogły jechac w miescie juz za rok gdy POprzejmie wladze Program C40 to ich rogram (2)

    Tak jak to powiedział Prezydent Warszawy i inni POlitycy zakaz jazdy autem spalinowym w miescie!!Średni wiek auta w Polsce to 15 lat i starsze Polaków nie bedzie stac na elektryki przez kolejne 50lat!!Tym bardziej ze niestac ich na nowe spalinowe juz obecnie.

    • 14 20

    • tez kupuje od razu 2 jedna bedzie ciagnieta jako zapasowa jak prądu zabraknie :)

      • 6 1

    • oczywisty troll jest oczywisty

      • 2 7

  • Trochę to smutne (11)

    Ludzie leasingują Skodę za 300 tysięcy, która w rzeczywistości jest koślawą Octavią, najnudniejszym autem przedstawiciela handlowego.

    • 63 6

    • w ogole zastanawim sie dla kogo te ceny (6)

      rozumiem, wydac 300k za range rovera .....ale za skode ?

      • 23 1

      • Range to około 1 000 000 a nie 300 000 (5)

        • 1 9

        • zalezy ktory (4)

          evoque 220 tys, velar 290 tys, sport 490 tys, range 670 tys. od tych kwot rozpoczynaja sie cenniki

          • 14 1

          • Range z V8 cena zaczyna się od 1 163 500 zł (3)

            Najtańszy i najsłabszy golas 666 700, a średnio to tak w zakresie 850 000 - 900 000 bez lakieru.

            • 2 2

            • mimo wszystko nadal nie dalbym (1)

              300 kola za skode....

              • 6 0

              • To inna sprawa

                Ale ceny elektryków spadają, bo spada popyt.

                Najpierw Tesla, teraz VW zapowiada niższe ceny ID3 po lifcie od kwietnia.

                • 3 1

            • To komuś brakuje szarych komórek żeby minusować oficjalny cennik dealera xD

              • 0 2

    • Nie obrażaj Przedstawiciela Handlowego...

      • 3 2

    • No i? (2)

      Octavia 4 to już nie to samo co poprzednie wersje. A nawet jeżeli tak to co? Co jest w tym smutnego? Nie podoba Ci się - kup sobie coś innego. Nie rozumiem co trzeba mieć w głowie, żeby się smucić, że ktoś inny jeździ skodą. A tak przy okazji to możesz się pochwalić czym Ty jeździsz, cóż to za szaleństwo jest.

      • 1 5

      • źle się podpisałeś (1)

        powinno być "sfrustrowany handlowiec u Pana P na działalności"

        • 4 2

        • Pudło

          Ani nie handlowiec ani nie na działalności. No ale tak to jest jak ma się ograniczony światopogląd to trzeba sobie dopowiadać i szufladkować ludzi, jak rzeczywistość nie pasuje do stereotypowych urojeń.

          • 1 4

  • Opinia wyróżniona

    Przyznam że wyszła dobrze (3)

    Mi się podoba. Ciekawe jak czarny lakier wygląda.

    • 8 31

    • Widzialem kiedys czarny lakier (1)

      W castoramie

      • 10 1

      • Tylko w takich możesz wybierać xD

        • 4 1

    • Czarny lakier wygląda inaczej niż biały lakier.

      • 0 0

  • Komedia (1)

    300k za skode. Buahababah Europa upada na glowe z ekodebilizmem

    • 40 1

    • Ależ skąd

      Renault policzyło mi kredyt na Clio. Zusammen do kupy wyszło 200k bez 300 złotych.

      • 4 0

  • (1)

    295k PLN,zamawiam od razu dwie za te grosze))

    • 15 2

    • Ty kłapouchy to sobie zamów nową taczkę na RODOS.

      • 4 0

  • Ciekawe, co na to dzieci w Afryce. (5)

    Dajcie już spokój z promowaniem tych nieekologicznych pojazdów.

    • 30 4

    • (3)

      To samo jak widzą ile wody marnujesz spuszczając ją po każdym sikaniu.

      • 3 14

      • (1)

        Jak dla mnie możesz spuszczać raz na tydzień, Twoje lepianka, Twój chlew.

        • 12 2

        • Sika się do zlewu

          I myjąc ręce jednocześnie spłukuje.

          Ekologicznie i prosto.

          • 6 0

      • ja sikam tylko w pracy. oszczedzam

        • 3 0

    • Dzieci w Afryce odetną dach i będzie kabriolet.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Serwis Haller to przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane