• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada Kwiatkowskiego: rząd nie dołoży do remontu

Michał Sielski
8 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (365)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Najstarszy odcinek estakady Kwiatkowskiego wymaga regularnych remontów. Najstarszy odcinek estakady Kwiatkowskiego wymaga regularnych remontów.

Koniec nadziei na gruntowną przebudowę Estakady KwiatkowskiegoMapka. Kierowcy muszą przygotować się na kolejne zwężenia drogi w tym roku. Nie ma bowiem szans na to, by finansowanie zapewniła GDDKiA z budżetu państwa.



Jak często jeździsz Estakadą Kwiatkowskiego?

Rozmowy o tym, że Estakada Kwiatkowskiego, czyli najstarsza część Trasy Kwiatkowskiego, została włączona w system dróg krajowych, trwają od lat. Argumentem jest to, że jest drogą bezpośrednio prowadzącą do portu, a więc do granicy państwa. Powinna być więc drogą krajową.

Sęk w tym, że nawet jeśli tak się stanie, za jej kosztowne remonty nadal będzie trzeba płacić z gdyńskiego budżetu.

Estakada Kwiatkowskiego - zmiana właściciela nic nie zmieni



- Prezydent Gdyni wielokrotnie wnioskował o nadanie tej drodze statusu drogi krajowej. Należy jednak mieć na uwadze, że ewentualne zaliczenie przedmiotowej drogi do kategorii dróg krajowych nie zwolni prezydenta miasta z obowiązku zarządzania i ponoszenia kosztów utrzymania tej drogi ze względu na odgórnie uregulowane w ustawie zasady zarządu nad drogami. W mieście na prawach powiatu, a takim jest Gdynia, prezydent miasta sprawuje zarząd nad wszystkimi drogami oprócz autostrad i dróg ekspresowych. Tymczasem estakada, o ile mogłaby stać się częścią drogi krajowej, na pewno nie będzie posiadała klasy technicznej S - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.


Wobec tego władze miasta zaprzestały starań o zmianę statusu drogi, bo niewiele to zmieni. Przynajmniej z punktu widzenia finansów miasta.

Tymczasem koszty remontów utrzymaniowych kolejnych przęseł estakady liczone są w milionach złotych. Gdynia starała się o dofinansowanie ostatnich remontów w ramach V edycji rządowego Programu Polski Ład, ale środków nie otrzymała.

Dlatego teraz skupia się przede wszystkim na wspieraniu budowy Drogi Czerwonej, czyli przedłużenia Obwodnicy Trójmiasta do portu, która zdecydowanie odciążyłaby istniejącą estakadę.

Droga czerwona ma powstać do 2029 r.



Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o długości 9 km:
  1. węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.


Dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 r. Po weryfikacji i zatwierdzeniu przez GDDKiA nastąpi przygotowanie dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

Droga Czerwona ważniejsza niż estakada



Dopiero po jej uzyskaniu rozpoczną się główne prace projektowe prowadzone przez wybranego wykonawcę. Będzie on również odpowiedzialny za budowę trasy. Droga Czerwona ma być realizowana w formule "Projektuj i buduj". Powstanie do 2029 r. Rok temu jej koszt szacowano na ponad 1 mld zł.

Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty

Opinie (365) 8 zablokowanych

  • to nie jest rząd tylko nierząd ,jak nigdy w Polsce

    • 0 4

  • (3)

    Najpierw wymalowali buspasy, a teraz likwidują albo skracają linie autobusowe. Wybudowali lotnisko, które nie działa. Zlikwidowali parkingi w centrum miasta, więc nie ma gdzie obecnie zaparkować samochodu. Co roku remontują dylatacje, a każde zawężenie estakady powoduje, że natychmiast są korki w mieście. Wizjonerzy...

    • 56 1

    • Czarno to wi(d)zję

      • 0 0

    • A za inflacje tez... (1)

      Odpowiada samorząd?

      • 1 6

      • Idz juz do domu, kazdy dzial PR kiedys

        musi odpoczac.
        PS-jaki ma zwiazek inflacja z tym co przedmowca napisal?

        • 5 0

  • Dziwne nie jest że się nie sponsoruje hejterów. (1)

    • 0 3

    • Sądząc po wpisach tutaj, hejterzy są licznie i hojnie sponsorowani.

      • 0 0

  • To ja mam taką propozycję

    wymalować obok drugą estakadę białą farbą. W tym urzędnicy mają wprawę. Jak się uda, to można pomysł rozszerzyć na nowe linie komunikacji miejskiej. Oczywiście malowaniem powinna się zająć dworska firma urzędu miasta czyli MTM.

    • 6 1

  • No to Pierwsza Kadrowa

    będzie miała pretekst do podwyższenia opłat dla mieszkańców. Mieszkańcy Obsłuża, Oksywia i Pogórza macie przerąbane.

    • 4 1

  • I dobrze że nie dołoży

    Miasto Gdynia co roku ją naprawia
    Pralnia pieniędzy

    • 5 1

  • I bardzo dobrze.Budują lotniska za 100 mln znaczy że mają nadmiar pieniędzy

    • 3 3

  • Żyła złota dla budowlańców. Trzeba ją wysadzić w powietrze i zapomnieć.

    • 1 3

  • Waga (15)

    na wjeździe i wyjeździe z estakady załatwiła by finansowanie z mandatów , a i inne drogi by na tym skorzystały . Tylko , żeby zarabiać to najpierw trzeba zainwestować , a Gdynia umie tylko w kostkę i farbę.

    • 206 21

    • Co to za rząd (4)

      Któremu nie zależy na szybkim transporcie naszych produktów za granicę!

      • 27 14

      • rząd Pis. Im zalezy tylko na okradzenu i oszukaniu frajerów. (3)

        Co ty taki naiwny?

        • 23 7

        • a wiesz kto skreslil OPAT z listy inwestycji drogowych? (1)

          Tusk wlasnorecznie w 2014.

          • 9 2

          • To akurat prawda.

            • 0 0

        • Estakada została wybudowana zanim komukolwiek przyśnił się PIS czy inne gó....o , więc nie bij politycznej piany

          • 11 3

    • To nie jest żadne rozwiązanie, jak TIRy mają inaczej opuścić port jak nie estakadą właśnie? To kwestią władzy jest takie zorganizowanie transportu, aby strategiczne z punktu widzenia regionu ośrodki były dobrze skomunikowane. Miasto nie jest w stanie i nie powinno ponosić nakładów na tego typu infrastrukturę drogową, a jest do tego przymuszane ze względu na polityczne gierki wierchuszki.

      • 2 0

    • Wagowy (1)

      Niestety to nie takie proste. Mamy szereg problemów związanych z ważeniem pojazdów, głównie legislacyjnych.
      Oczywiście można zastosować ważenie preselekcyjne, ale koniec końców musi potem odbyć się ważenie statyczne. Wszystko sprowadza się do czasu oraz egzekwowania prawa. I tutaj kolejna kwestia, władza ma możliwość nakładania kar dla przewoźników, oraz firm które ładują pojazdy. Kary są spore bo do 10.000 zł za oś pojazdu. Problem jest generalnie jeden: Inspekcja Ruchu Drogowego powinna mieć stały posterunek w okolicy portu lub na zjeździe z estakady. Przeważenie co 10 samochód zamiast co 10000, napewno zrobiłoby robotę.

      • 11 0

      • Jest waga na J. Wiśniewskiego

        • 4 0

    • Wystarczy

      Ustawić wagi z wjazdu na estakadę i portu kilka mandatów i po sprawie!!!

      • 3 1

    • (1)

      Waga plus fotoradary!

      • 24 3

      • Ale mandaty idą do kasy państwa, a nie kasy miasta w którym zostały wystawione?!

        • 4 0

    • (1)

      A do kogo wpłynie kasa z takich mandatów? ;)

      • 4 0

      • do pisu :)

        a Gdynia zobaczy z tego figę

        • 4 4

    • I w sztuczne delfiny ,a zapomniałem i zamiast drzew ! Donice !

      • 22 2

    • Zacząłeś rozsądnie, a na koniec wyjechałeś z durnym, zużytym memem o farbie... Miała być łapka w górę, jest w dół!

      • 6 19

  • Rząd

    Za to dało ba wille i Gdańska strefę prestiżu

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Kierowca ma obowiązek wożenia w aucie:

 

Najczęściej czytane