• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła naprawa estakady Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
17 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Prace na zwężonym odcinku potrwają prawdopodobnie kilkanaście dni. Prace na zwężonym odcinku potrwają prawdopodobnie kilkanaście dni.

W poniedziałek ruszyły prace na zamkniętym od miesięcy pasie do skrętu z estakady Kwiatkowskiego w łącznicę na ul. J. Wiśniewskiego w GdyniMapka. Na początek zaplanowano montaż pierwszej z trzech nowych dylatacji.



Czy remonty dróg utrudniają ci jazdę samochodem?

Przypomnijmy:
  1. O ograniczeniu na zjeździe w ul. J. Wiśniewskiego pisaliśmy w listopadzie 2021 r.
  2. Czytelnicy zwrócili uwagę na to, że funkcjonuje ono od kilku miesięcy.
  3. Urzędnicy odpowiadali, że powodem jest zły stan dylatacji.
  4. Jesienią nie byli w stanie podać konkretnego terminu naprawy.


Okazało się, że wystarczyło kilka tygodni, by prace ruszyły. Wymiana dylatacji rozpoczęła się w poniedziałek.

- Zamówione wcześniej dylatacje musiały zostać wykonane na konkretny wymiar i są dopasowane do danego miejsca, stąd taki czas oczekiwania, ale dotarły już do wykonawcy, który wymieni uszkodzone elementy - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Droga przejezdna, ale z ograniczeniem prędkości



Główna jezdnia estakady będzie przejezdna. Utrudnienia, co naturalne, mogą pojawić się na łącznicy zjazdowej, ale nie powinny być mocno uciążliwe. Wymiana dylatacji prowadzona będzie bowiem etapami, najpierw na prawej stronie łącznicy, później na lewej.

W trakcie prac ruch będzie przekładany i obowiązywać będzie ograniczenie prędkości.

Kolejne poważniejsze utrudnienia na estakadzie Kwiatkowskiego to jednak kwestia czasu. Do naprawy pozostaje bowiem dylatacja na odcinku Trasy Kwiatkowskiego między ul. Morską a Obwodnicą Trójmiasta.

Dylatacja między Morską i obwodnicąMapka też do wymiany



W grudniu udało się przywrócić przejezdność dwoma pasami w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. Jest też oznakowanie, aby w tym rejonie częściowo ograniczyć prędkość. To jednak prowizoryczne rozwiązanie, bo i tak konieczna będzie wymiana dylatacji.

- Czekamy z rozpoczęciem prac ze względu na trwający okres zimowy, który mógłby wydłużyć zaplanowane roboty. Te prace będą wymagały większych zmian w organizacji ruchu - zapowiada Michał Felon, mianowany pod koniec roku dyrektorem Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Podczas naprawy ruch znowu zostanie zwężony do jednego pasa. Zaplanowane i trwające prace przy wymianie dylatacji są finansowane z budżetu przeznaczonego na bieżące naprawy dróg.

Miejsca

Opinie (119)

  • Wypowiedzi Pana Łucyka definitywnie uspraeiedliwiają podwyżke jego pensji (2)

    To ciezka harówka i kompetencje.

    • 33 0

    • 100% podwyżki? (1)

      Mało! Żądamy więcej!

      • 10 0

      • P.S. Wdzięczny naród

        • 6 0

  • Dylatacja

    To takie plastry, które działają i pionowo, i poziomo.

    • 17 1

  • Uff. Nareszcie!

    • 6 1

  • "Wydłużamy okres naprawy, ponieważ teraz zima wydłuża okres naprawy"

    Co to jest za bałagan ? Główne węzły komunikacyjne są olewane przez zarząd miasta. Pamiętajcie przy wyborach !

    • 21 1

  • Gdyby był plebiscyt na słowo 10-lecia... (3)

    w Gdyni bezkonkurencyjnie wygrywa dylatacja

    • 39 1

    • Jeszcze (2)

      Farba

      • 9 1

      • nie.... (1)

        zapominajcie o delfinkach ;)
        aaaa.... i jeszcze białe kółka z farby ;)

        • 8 0

        • info box tez zarąb...sty...ha ha..

          • 1 0

  • Proponuję żeby ustawić tam od jutra Łucyka z resztą dyrektorów do ręcznego kierowania ruchem do końca (1)

    naprawy. Wtedy naprawią w 3 dni. Tylko szkoda tych setek samochodów zniszczonych w katastrofie spowodowanej przez ich kierowanie ruchem

    • 29 1

    • B.dobry pomysł

      • 3 1

  • gdynia ukraina północy

    Niekończąca się opowieść...

    • 19 4

  • Opinia wyróżniona

    (3)

    Jestem rocznik 76 i odkąd pamiętam estakadę się budowało, a jak się zbudowało to się ją wiecznie remontuje. Wydaje mi się, że lepiej by było jakby UM w Gdyni powołał do życia osobną spółkę miast, która wykonywałaby naprawy tegoż tworu na bieżąco, a nie za każdym razem organizować przetargi, przygotowywać specyfikacje, czy nadzorować prace.

    • 96 2

    • Dokładnie, marnotrawienie pieniędzy na dodatkowe prace papierkowe, które trwają latami!

      • 6 2

    • Zgadzam się. Niech szefuje Borski - przewodniczący rady miasta, zastępca Łucyk a trzeci

      w radzie nadzorczej Szczurek. To ma sens. Kasa zawsze skapnie.

      • 11 0

    • W samym urzędzie miasta pracuje ponad tysiąc

      Starczy już tych urzędników

      • 7 0

  • Tunel (1)

    W interesie portu, sensowne byłoby raczej zbudowanie - w miejscu estakady - tunelu i stworzenie nowych kanałów w kierunku obecnej elektrociepłowni. To mogłybybyć niezłe tereny dla specjalistycznych stoczni czy obsługi offshore.

    • 6 5

    • no nie,wiecznie remontowanego tunelu też nie chcemy

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    (11)

    Sensowym wyjściem byłoby zastąpienia obecnej estakady, tunelem. Pozwoliłoby to na wydłużenie kanałów portowych w stronę elektrociepłowni. Port zyskał by tereny pod nowe terminale, specjalistyczne stocznie czy obsługę offshore. Po przeniesieniu terminala promowego i wybudowaniu zewnętrzego portu kontenerowego i tak trzeba będzie wszystko przemyśleć na nowo.

    • 48 20

    • (1)

      tunel byłby bardzo kosztowny z banalnego powodu. to wysoki poziom wód gruntowych w tym rejonie. vide proces budowy Sea Towers

      • 13 2

      • Vide widzę, że jak się puściło miliard złotych w niewidzie pijaństwa

        Robiąc sobie obfite Mikołaje czy Matkę Boską Pieniężną, to groszy na dnie sakiewki starcza na cerowanie gierkowskich rozwiązań komunikacyjnych. A może tak elektrowstrząsy na otrzeźwienie?

        • 8 5

    • tu czego??? Gdynia i tunel??? Patrz Pucka:)

      • 18 2

    • Głowa cię nie boli?

      O czym człowieku piszesz? W Gdyni nawet nie potrafią latać dziur a ty wyjeżdżasz z tunelami za miliardy w miescie bankrucie.

      • 17 1

    • Tunel pod dnem kanału portowego?!

      Wiesz jaka to głębokość?!

      • 11 1

    • Bez sensu.

      Na całym świecie porty rozbudowuje się w kierunku morza. Łatwiej w ten sposób zbudować nabrzeża z dużą głębokością aby przyjmować największe statki. W ten sposób skraca się też czas jaki trzeba przeznaczyć na wejście i wyjście statku z portu.

      • 7 1

    • Dawne bagna i torfowiska, raczej słabo się do tego nadają.

      • 7 0

    • Ale dzieje sie w sledziowni... (1)

      o ho ho...naprawde wylali 3 metry szescienne asfaltu na ulice? Skad mielista na to kase?

      • 0 2

      • Mieliśta to chyba w Gdańsku.

        Wiśta wio

        • 0 1

    • Może nie tunel

      A niecka, najniższe koszty eksploatacji.

      • 0 0

    • RRRRrr

      dalmor zaorali pod domki burżui z jachtami a ty o rozbudowie

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Cullinan to luksusowy SUV marki:

 

Najczęściej czytane