• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Europa kupuje Volkswageny

oprac. Mart, na podstawie Samar
25 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Volkswagen Golfa sprzedaje się w Europie najwięcej. Od początku roku znalazł ponad 160 tysięcy nabywców. Volkswagen Golfa sprzedaje się w Europie najwięcej. Od początku roku znalazł ponad 160 tysięcy nabywców.

Jakie auta najczęściej kupują europejscy kierowcy? Volkswageny. Mimo iż sprzedaż najpopularniejszego w całej Europie Golfa nieco spadła, nadal jest on najchętniej kupowanym autem na kontynencie.



Jak wynika z danych firmy analitycznej JATO, Volkswagen Golf obronił w kwietniu pozycję lidera w zestawieniu najchętniej kupowanych modeli nowych aut w Europie. Wynik na poziomie nieco ponad 42 tys. sztuk jest jednak o 14,8 proc. gorszy niż w analogicznym miesiącu roku poprzedzającego.

Na miejscu drugim kwietniowej listy plasuje się Volkswagen Polo z wynikiem 31 200 sztuk (+10,4 proc.), natomiast miejsce trzecie zajmuje Ford Fiesta (28 500 sztuk, -11,5 proc.).

Co ciekawe, to właśnie Polo oraz zajmujący piąte miejsce VW Passat są jedynymi modelami na kwietniowej liście Top-10, które w porównaniu z analogicznym miesiącem roku poprzedzającego osiągnęły wzrost wolumenu (odpowiednio o 10,4 proc. oraz 32,3 proc.).

Wiodąca pozycja Golfa oraz rosnący wolumen Polo i Passata przełożyły się na to, że Volkswagen po raz kolejny zdominował zestawienie największych marek na europejskim rynku nowych aut (łącznie 148 900 sztuk: +5,1 proc.).

Łącznie wolumen dla całego rynku europejskiego w kwietniu 2011 wyniósł prawie 1 122 400 sztuk, a więc o 3,1 proc. mniej niż rok wcześniej.

W ujęciu narastającym od początku bieżącego roku spadek wolumenu sprzedaży w Europie jest mniej dotkliwy (-2,1 proc.). W sumie klienci kupili ponad 4 804 000 nowych aut. Najwięcej z tej liczby przypada na VW Golfa (164 800 sztuk; -11 proc.), drugi jest Ford Fiesta (130 tys. sztuk, -24,9 proc.), a trzecie miejsce zajmuje VW Polo (124 500 sztuk, +0,9 proc.).

10 najchętniej kupowanych aut w Europie:

1. Volkswagen Golf
2. Volkswagen Polo
3. Ford Fiesta
4. Opel Corsa
5. Volkswagen Passat
6. Opel Astra
7. Renault Clio
8. Renault Megane
9. Ford Focus
10. Peugeot 207
oprac. Mart, na podstawie Samar

Opinie (117) 3 zablokowane

  • Fakty są takie, że przyjacielowi, który kupił nówki Passata i Polo w 2005 roku (7)

    po 130 tys w tym pierwszym padła pompa i szlag trafił turbinę, a w tym drugim po 70-tys trzeba było wymienić sprzęgło dwumasowe (2000 + zł). Super samochody. Co do Passata to nie była to jego pierwsza awaria, po której wracał na lawecie. Nic tylko polecić.

    • 22 4

    • (3)

      to że padła turbinka to nie musiała być wina VW

      • 4 2

      • ale akurat była wina vw... (2)

        poczytaj na forach... passat 2.0 tdi pompa oleju...

        • 3 0

        • 2.0 TDI 170 KM - najbardziej awaryjny układ napędowy VW (1)

          ~

          • 5 0

          • ... na papierze wygląda zarąbiście nic tylko kupować :D

            • 1 1

    • (1)

      wbrew bajkom głoszonym na forach, po 130 tys. samochody mają prawo się psuć.

      • 10 3

      • szczególnei takie bezawaryjne jak vw. hehe

        taaa... bezawaryjne. jasne

        • 4 1

    • eee mojemu znajomemu w polo siadła pompa po 3000km :-)

      i co wy na to!
      ale innemu znajomemu w fiacie punto rozkręciło się połączenie kierownicy z wałkiem na szczęście na parkingu!!! Samochód miał przejechane dokładnie 15km :-) i była to najdroższa dostępna wersja wyposażenia.

      • 5 0

  • Kupujecie a potem narzekacie ze sie psuja (10)

    zacznijcie kupowac subaru, hondy, mazdy czy mitsubishi to nie bedziecie wylewac swoich zali tylko bedzie sie cieszyc bezawaryjna jazda

    • 12 8

    • taaaa (7)

      subaru w nowych egzemplazach masowo dochodzi do zacierania się silników :-) mazda szczególnie 6 ciągle i nadal korozja w nadkolach z tyłu szczególnie w wersjach kombi mitsubishi nooo stary pojechałeś tak brzydkiego i wyposażonego w stylu lat 80 ubiegłego wieku auta to nie weźmie nawet miłośnik daci sandero :-)

      • 4 5

      • (3)

        Subaru to ma problem nie z silnikami, a ze sprzeglem.
        I to szczególnie w dieslu.
        Ale to i tak dobre auta

        • 0 0

        • subaru i problem ze sprzeglem? (2)

          tak ponoc wystepuje w dieslu bo maksymalny moment jest dostepeny bardzo szybko ale dotyczy tylko kierowcow ktorzy nigdy nie jezdzili samochodami ze stalym napedem na 4 kola. problem w tym ze w takim napedzie nie ma zadnej bezwladnosci jak w napedzie na oske, momentalnie przy dodaniu gazu ciagna wszystkie kola rowno i trzeba po prostu umiec dozowac gaz i nie jezdzic na polsprzegle.
          subaru popelnilo straszny blad produkujac diesla i dzieki temu do subaru zaczeli wsiadac kierowcy ktorzy jezdzili autami klasy mondeo, avensis, passat i tp. nie majacy pojecia o jezdzi stalym 4x4. wczesniej subaru byla marka dla swiadomych kierowcow i niejako koneserow motoryzacji. auta palily duzo i dzieki temu kupowane byly z pelna swiadomoscia. w momencie wprowadzenia diesla sie to zmienilo.

          • 6 3

          • u którego dilera pracujesz???

            nie chodzi mi o dilera samochodów

            jak na gimnazjum to juz ładne bajki piszesz

            • 2 2

          • jeju...

            firma powinna robić selekcję, do czego to doszło. Poważnie jednak, to może odpocznij, bo wyznawanie miłości rynkowi krajowemu któregokolwiek z państw, to delikatnie mówiąc objawy... przemęczenia

            • 0 1

      • afrodyta tak? powiedz w jakie silniki subaru sie zacieraja (2)

        a skoro ci sie nie podoba mitsubishi wyposazone jak w latach 80 ( sic !!!) to kupuj golfa wyposazonego na miare XXI wieku

        • 3 2

        • Wszystko o subaru i mitsubishi: dobre ale urwał :-)

          Silnik: poprostu nie chodzi pomimo wymiany przepustnicy egr nadal auto nie odpala, Układ hamulcowy: orginalne klocki po 20 tysiacach tak piszcza ze ludzie ogladaja sie za mna jak bym jechal TIRem zza wschodniej granicy, Zawieszenie: cos stuka od poczatku w prawym kole przednim i oczywiscie taki to model i takie niedogodnosci tego auta
          pełna ocena Outlander II, 2.0 DID DOHC140KM, 2007 r., 35000 km

          Silnik: Złamał się plastikowy króciec na którym jest osadzony wężyk sterujący turbiną, serwis pokleił klejem zamiast wymienić na nowy, totalna porażka, mitsubishi na pisemną reklamację odpowiedziło że zoztała poprawnie załatwiona.

          Autor kupiłby to auto jeszcze raz
          Karoseria: słabiutki lakier - ostrożnie z myciem i paznokciami przy klamkach poryswać łatwo, Układ elektryczny: słabo podświetlane zegary., Inne: łatwo porysować srebrne plastiki . łatwo ukraść relingi!! (kpl 8tys)

          Silnik: spalanie, Karoseria: rdzewiejąca kanapa tył ( wersja ze skórą ), Układ elektryczny: faujące ksenony ( na dziurze skaczą jakby nie były zamocowane lustra w lampie )

          Autor nie kupiłby tego auta jeszcze raz
          Silnik: przewód od turbo mi odleciał przy 8tys., Zawieszenie: przy 38tys. stabilizatory nie wytrzymały

          jak ktoś ma ochotę na więcej to jest na sieci tego pełno wszystko o autach z salonu !

          • 4 3

        • dzięki ma outlandera :-) a gdybyś się znał ciapaku to byś wiedział że ma silnik VW

          ale taki lamusek jak ty którego wuje przewiózł na weselu mitsubishi myśli że to cud japońskiej technologii :-)

          • 2 1

    • z tym Subaru to popłynąłeś biorąc pod uwagę ich ostatnie wpadki...

      • 2 2

    • Dokładnie!!! Nie kumam osób, którzy kupują to szkopskie padło..

      Pozostałości z komuny.

      • 6 1

  • TYLKO GARBUS,GOLF I,II,

    RESZTA TO VW SZMELC.ROBIONE POD SERWIS.

    • 7 3

  • Ford, vw, opel rozumiem ale renault ? (3)

    Są tutaj jacyś zadowoleni użytkownicy Megane, Clio ? Jak bez zamykania oczu można kupić coś takiego jak Thalia ?

    • 12 4

    • oui!

      Megane zwłaszcza to przed 2002 było nie do zdarcia i przy regularnych przeglądach żadnych poważniejszych napraw.
      Może w nowszych się to zmieniło.

      • 0 1

    • (1)

      Ja miałem nabite 270 tys. w Clio z 91 roku i byłem zadowolony. Samochód udało mi się bardzo łatwo sprzedać w wieku 18 lat (inna rzecz, że za śmieszne pieniądze).

      • 3 0

      • miałem 3 renówki

        19, megane i lagune, nie narzekałem.

        • 2 0

  • My też kupujemy 30 letnie

    VW po niemieckich emerytach

    • 5 2

  • Od golfa jest ładniejsze polo a od polo scirocco (4)

    bardzo ładne i praktyczne autka w przyzwoitej cenie!
    passat i golf niestety najczęściej kradzione więc koniecznie musi być ubezpieczenie i darujcie sobie fabryczne alarmy. Tylko dobre ubezpieczenie a jęśli jesteście przywiązani to misiaczek plus alarm niefabryczny plus odcięcie dodatkowe plus kolczatki z blokadą zamiast szufladek w przednich fotelach coć to ostatnie nie do końca legalne ale niziemsko skuteczne bo jeszcze się taki cwaniak nie znalazł który z przebitymi stopami biegał :-).

    • 11 8

    • Od golfa to nawet kia ceed jest ładniejsza, większa i o 10tys. tańsza. (2)

      No tak ale to jest przecież kia - koreańska imitacja auta.

      • 3 0

      • i ma 7 lat gwarancji nic tylko brać :-) (1)

        nie smieję się bo kazdy ma to na co go stać i nie jest to śmieszne niestety. Gdybyś miał fundusze to zapewne kupiłbyś touarega albo coś jeszcze droższego i większego ja tam się nie chwalę ale też jeżdzę większą furą niz golf można rozprostowac kości solaris się zwie :-)

        • 6 0

        • to ja jeżdżę jeszcze większą furą...

          Pesa 120Na Swing :)

          • 5 0

    • ładne? praktyczne, ok, ale ładne?

      • 0 0

  • VW - ani to ladne ani dobre - byle co

    • 8 6

  • liczy sie only toyota i 16 modeli !!! reszta to sciema i plastik ! (2)

    toyota corolla z automatem 1,8 benzyna to auto jest dla nastolatkow w usa ale w PL nie widze lepszej maszyny !!! nigdy zaden mechanik nie widzial jej !!!

    • 3 10

    • japanize szjs plastik

      • 0 1

    • No to tylko czekać jak zaraz coś padnie

      i zaczniesz jeździć po okolicy szukając najlepszego-najtańszego mechanika.

      • 3 0

  • Jedno trzeba przyznać, że wnętrze VI-tki w wersji high jest całkiem niezłe

    cisza podczas jazdy też

    • 10 2

  • Jak chcecie narzekać na własne auta to porozmawiajcie z właścicielami np takich aut jak: (1)

    Subaru impreza peugeot 207 406 mercedes vaneo i wszystkie A skoda octavia classic to są samochody produkowane z poważnymi wadami objawiającymi się najczęściej tuż po 2 latach użytkowania lub po przekroczeniu 120kkm.

    • 3 6

    • Ale dziesięcio letnie samochody mają u nas po 70 tyś.km więc jest jeszcze czas.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Toyota Mirai to auto zasilane:

 

Najczęściej czytane