- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (119 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (97 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (171 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
Model 500x powstał na nowej platformie, którą dzieli ze spokrewnionym Jeepem Renegade'em. 500x jest wielkim przełomem w portfolio Fiata, nie można tak zwyczajnie nazwać go następcą udanego Sedici, czy kolejną, luźną wariacją na temat 500-tki. Za tym autem kryje się zdecydowanie więcej nowoczesności.
Po otwarciu klapy, ukaże nam się rozsądny bagażnik z seryjnym zestawem naprawczym, który ma 350 l, czyli poziom poprzedniego Golfa. Rozczarują się ci, którzy po złożeniu tylnych siedzeń, oczekiwać będą pojemności "furgonetki", niestety, zadowolić będą się musieli 1000 litrami maksymalnej pojemności. Zastosowanie opcjonalnego koła zapasowego mocno ograniczy możliwości 500x. Model z tą opcją oferuje już tylko 245 i 910 litrów pojemności bagażnika.
Jednak dalej dostrzegamy plusy: podłoga bagażnika jest podwójna i ze złożonym oparciem kanapy tworzy płaską powierzchnię. Sam próg załadunkowy bagażnika umieszczono dość wysoko, a pokrywa unosi się tylko na 179 cm, czyli nieco za nisko. Ale dalej warto pamiętać, że mówimy o wersji z napędem 4 × 4.
We wnętrzu 500x nie brakuje półek i schowków, ale do tego Fiat już nasz przyzwyczaił, dwa schowki znalazły się przed przednim pasażerem, a jeden w podłokietniku. W przednich drzwiach pomieścimy 1,5-litrowe butelki z napojem, same kieszenie też są dość pojemne. To na co zwrócimy uwagę, zasiadając na fotelu kierowcy, to silna ingerencja systemów multimedialnych w 500x.
Sprawdź, gdzie w Trójmieście kupisz Fiata
W kokpicie znajdziemy dwa złącza USB, z których jedno schowano w podłokietniku, dzięki czemu można w nim ukryć np. Ipoda albo smartfona z muzyką i nie wyciągać go z auta. Nie kusi on z resztą też wtedy złodziei. Same multimedia obejmują nawigacje 3D, dobre audio czy rozbudowany komputer pokładowy. Najciekawszym elementem samochodu jest pokrętło wyboru trybu jazdy, ma ono trzy opcje: automatyczną, sportową i terenową. Każdy z nich, inaczej dawkuje moc silnika i steruje napędem. Po zaaplikowaniu modułu "terenowego" mamy do dyspozycji m.in. schemat rozdziału napędu na poszczególne osie. W trybie "sport" postawiono na... wskaźnik przeciążeń.
Serce testowanego modelu to dwulitrowy diesel o mocy 140 KM. Dzielnie walczy z masą własną, wynoszącą tu swoje 1495 kg. Auto do 100 km/h rozpędza się w czasie 10,4 sekundy co przy deszczowych warunkach, w jakich wykonaliśmy pomiar jest dobrym rezultatem. Kilka słów o skrzyni biegów. Na "pokładzie" była 9-biegowa przekładnia automatyczna - biegi zmienia płynnie, nie szarpie i reaguje jak powinna, a przy tym wszystkim jest wygodna w codziennym użytkowaniu.
Podczas jazdy stwierdziliśmy, iż zawieszenie auta pracuje cicho i zapewnia odpowiedni komfort. Włoski crossover oferuje też ciszę w kabinie, szczególnie przy 100 km/h. Podsumowując, 500x przekonuje do siebie całkiem przestronnym wnętrzem, doskonałym stylem, świetnym wyciszeniem kabiny oraz pewnym prowadzeniem. Cena? Należy przygotować ponad 96 tysięcy złotych.
Miejsca
Opinie (29)
-
2015-12-18 20:31
moja opinia
Nie intersują mnie kurduplowate śmieszne wozidełka a już marki Fiat to żaden model.
- 5 8
-
2015-12-18 23:36
polska motoryzacja (3)
w naszym kraju najlepiej sprzedają się auto powyżej 10 lat i 150 tys km przebiegu "niebite po Niemcu lekarzu ... co to płakał" - a ta włoska zabawka ani wieku ani przebiegu nie dożyje
- 11 2
-
2015-12-19 19:27
Ta może nie, ale mój Fiat Panda, który sprzedałem w 2008 roku z przebiegiem 121 tysięcy (2)
wciąż jeździ, i ma już 11 lat i 248 tys.
I się, kurka wodna, nie psuje. Obecny właściciel sobie chwali że dał się namówić.
Ale to była Panda robiona w Polsce, w 2004 roku, nie wiem jak te nowsze, z Włoch, się spisują.- 3 0
-
2015-12-20 14:13
Moja sprzedałem gdy miała powyżej. 512 tyś .
- 0 0
-
2015-12-21 07:54
Moja Panda kaszle, ciężko stęka, ale jeździ, nie poddaje się (odpukać)
Około 100km dziennie robi.
- 0 0
-
2015-12-19 12:16
nie od dzis wiadomo ze nie kupuje sie aut na F (3)
Fiat, Ford i Francuz
- 4 12
-
2015-12-19 15:08
i ferrari, folcwagiena, finfiniti, fabia, sporo tego...
- 7 0
-
2015-12-19 16:19
Dzis niestety nie kupuje sie rowniez niemieckich aut
coraz gorsza jakosc i zrobioe tak, by za naprawy wyciagnac jak najwiecej pieniedzy
- 6 0
-
2015-12-21 07:55
cholera, nie znałem tego "powiedzenia"
- 0 0
-
2015-12-19 16:18
Fajny ale nie kupie ze wzgledu na czynnik chlodzacy
Ten Fiat jak i blizniaczy Jeep Renegade bardzo mi sie podobaja (ten drugi nawet bardzie). Ale nie kupie zadnego ze wzgledu na zastosowany w ukladzie klimatyzacji czynnik chlodniczy R-1234yf, ktory w razie wypadku moze byc skrajnie niebezpieczny dla kierowcy i pasazerow (nawet jesli wypadek jest stosunkowo malo grozny). Poczytajcie w googlach.
- 1 4
-
2015-12-19 17:19
nie ważne co by nie wymyślili ,,fijat,, to dno
- 1 7
-
2015-12-19 19:30
Fiat z jednego, dość udanego auta które odniosło sukces na bazie sentymentu do starego modelu tworzy teraz x odmian.
Nie wiem czy to ma w ogóle sens, ale skoro taką mają koncepcję ... ich sprawa.
Mnie się ten "cukierek" nie podoba.
Ni pies, ni wydra.
500-ka owszem, ale taka normalna, klasyczna. Niezbyt praktyczne autko, ale z duszą, szczególnie odmiana podrasowana przez Abartha to fajny wózek, trochę jak np. Swift Sport, taki większy gokart :)- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.