• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fiat Bravo. Design ponad wszystko

Marcin Tymiński
16 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Fiat Bravo. Całkiem udana włoska pokuta po porażce Stilo. Fiat Bravo. Całkiem udana włoska pokuta po porażce Stilo.

Są auta szybsze, wygodniejsze i lepsze w prowadzeniu. - Ale moje jest najładniejsze! - odpowie właściciel Fiata Bravo. Trudno się z nim nie zgodzić, choć o gustach podobno się nie dyskutuje.

Także z tyłu Bravo jest zgrabny i proporcjonalny. Także z tyłu Bravo jest zgrabny i proporcjonalny.
Sportowe akcenty wewnątrz to m.in. czerwone obszycie kierownicy. Sportowe akcenty wewnątrz to m.in. czerwone obszycie kierownicy.
Po włączeniu trybu "city" kierownica nie stawia praktycznie żadnego oporu. Po włączeniu trybu "city" kierownica nie stawia praktycznie żadnego oporu.
W Bravo nawet felgi są piękne. W Bravo nawet felgi są piękne.

Z zewnątrz i wewnątrz

Harmonijne linie, doskonałe proporcje. Po prosu najlepsza włoska szkoła designu. Do tego piękny wzór aluminiowych felg i przyciemniane czarne szyby, które w tym wypadku nie rażą. Zadowolony powinien być i właściciel solarium w Kościerzynie i młody analityk finansowy i stateczna pani domu. Brawo Bravo! Wewnątrz też jest ładnie. Nawet faktura materiału udająca włókno węglowe na desce rozdzielczej nie razi. Z przodu sporo miejsca, z tyłu znacznie gorzej. Wszystkie fotele są za to bardzo wygodne. Obsługa prosta i intuicyjna. Przydałby się za to większy schowek z przodu. Pamiętać należy, że to samochód nie dla brudasa. Na ciemnych materiałach od razu widać kurz i plamy. Pojemność bagażnika przeciętna - 400 litrów.

Silnik i skrzynia biegów

Szesnastozaworowy diesel z pojemności 1.6 litra uzyskuje 120 KM. Ponieważ to common rail do uszu kierującego nie docierają żadne nieprzyjemne dźwięki. To, że to "klekot" zauważą za to przechodnie, zwłaszcza gdy silnik jest zimny. Ilość paliwa jaką trzeba napoić konie mechaniczne napędzające Bravo jest całkiem możliwa do przyjęcia. Nawet kierowca o bardzo ciężkiej nodze nie zapłacze przy dystrybutorze. Na trasie strzałka zużycia paliwa bardzo powoli opada w dół - sześć litrów "z ogonkiem" jak mawiał kierowca Nikodema Dyzmy. W mieście trzeba do tego dodać jeden. Silnik lubi wyższe obroty. Do dwóch tysięcy właściwie niewiele się dzieje, Fiat jest odrobinę za ospały. Za to powyżej tej liczby robi się o wiele przyjemniej. Dźwięk silnika, też sprawia, że kierowca może poczuć, mały bo mały, ale zawsze dreszczyk emocji. Używając wyświechtanego zwrotu im wyżej, tym bardziej rasowo. Skrzynia biegów działa twardo, precyzyjnie, choć jej skoki mogłyby być nieco krótsze.

Właściwości jezdne

Tu jest mniej sportowo. Bravo zestrojono dość miękko, co sprawia, że auto jest z gatunku pływających. Przy szybkim pokonywaniu zakrętów wychyla się nieco na boki, kierujący jednak nie odnosi wrażenia, że traci kontrolę nad pojazdem. W czasie pokonywania nierówności nie dochodzą do wnętrza pojazdu żadne nieprzyjemne odgłosy. Układ kierowniczy, "elektryczny" jest wystarczająco precyzyjny. Dzięki niewielkiej średnicy zawracania (10,4 metra) manewrowanie autem nie sprawia problemów. Dodatkowo ułatwia je przycisk "city" na desce rozdzielczej. Po jego wciśnięciu nawet osoba z zaawansowaną anemią będzie mogła kręcić kierownicą jednym palcem. Po wyjeździe z parkingu "city" warto jednak wyłączyć. Tak lekko pracująca kierownica w czasie jazdy nie daje pełnego poczucia panowania nad pojazdem.

Podsumowanie

Wygląd to podobno tylko połowa sukcesu. To powiedzenie świetnie sprawdza się zarówno na randce jak i przy produkcji samochodów. Fiatem Bravo koncern z Turynu odkupił błędy jakie popełnił przy jego poprzedniku, Stilo. To co miało być konkurencją dla Golfa, okazało się totalną klapą. W przypadku Bravo, lęki Włochów o powodzenie modelu odchodzą w przeszłość. To udany kompakt dający wiele przyjemności z codziennego użytkowania. Urzeka stylem, jest funkcjonalny i przyzwoicie jeździ. Zwolenników teutońskiej motoryzacji to pewnie nie przekona, ale już ci, którzy zerkają w stronę koreańskich kompaktów, mogą mieć mały dylemat. Przyzwoicie wyposażone Bravo z silnikiem 1.6 kosztuje nieco powyżej 60 tysięcy złotych.

Samochód do testów użyczył Fiat Auto Polska, przygotowało Centrum Motoryzacyjne Auto Plus.

Opinie (58) 4 zablokowane

  • (6)

    "Ale moje jest najładniejsze!"-no to faktycznie jest najwazniejsze przy wyborze auta, kup i postaw na parkingu zeby ladnie wygladalo.
    Nie mam pojecia jak mozna kupic takie cos co zwie sie Fiat, do autora posta powyzej, auto bezwaryjne? Przez ile miesiecy?

    • 4 32

    • to kup sobie hitler wagena i sie dowartościowuj

      • 0 0

    • Gościu coś tu farmazony prawisz

      Do tej pory miałem Fiata Marea 1,6 sx przelatałem nim 250 000 z czego 180 000 na gazie (znaczy ja byłem trzeźwy) komfortowo, ekonomicznie, całkiem szybko i dynamicznie, prawie bezawaryjnie jedyne co mogę zarzucić to pękające przednie szyby wymieniłem 3, ale to chyba dzięki naszym drogom :). w tak zwanym międzyczasie miałem i służbowo jeździłem kilkoma innymi markami, ostatnio jeździłem Bravo na jazdach próbnych i ..... odbieram za tydzień. Jeśli będzie się spisywało jak stara poczciwa Maryśka to nic więcej nie wymagam.

      • 1 0

    • no niesety kolego jesteś głupszy niż ustawa przewiduje,a te wydumany dyrdymałowe sterotypy to sobie wsaz w schowek od swojego - pozl się boże- niezawodnego golfa II

      • 4 0

    • ja mam stilo od nowosci z 2003 i ponad 200 tys przebiegu i poza normalnymi wymianami czesci ktore sie zuzywaja to nic sie nie dzialo i dzieje dodam ze silnik 1,6

      • 5 0

    • (1)

      przez poltora roku poki co

      • 1 2

      • A to szacunek, i pozytywne zaskoczenie. Zycze bezawaryjnego dalszego uzytkowania.
        pozd

        • 4 1

  • potwierdzam kolego i szczerze rzadko ktory vw itp zostaje na swiatlach

    • 0 4

  • Oj temacik sie rozwinal. mozna zauwazyc, ze glownie temat postow (1)

    zawezil sie do grupy VW vs. Fiat. coz kazdy ma swoje wady i zalety. sam jezdze fiacikami od 10 lat (pierwszym byl duzy fiat ktory dostalem na 18-stke) auto mialo 25 lat i nic mu nie dolegalo. Od 10 lat zaden z fiatow mnie nie zawiodl (przyznaje w pandzie raz sie kiedys zarowka przepalila). kierowcow VW strasznie jakos 'denerwuje' ten samochod. nie wiem dlaczego ale chodzi chyba o ten agresywny wyglad. kazdy proboje sie ze mna scigac spod swiatel ale niestety 2.0M-jet 165KM jest bezlitosny i ZADEN golfik czy passat TDI nie potrafi dotrzymac mi kroku. Kazdy kto ma Bravo na pewno potwierdzi, ze kazdy chce sie z nim scigac. Pozdrawiam

    • 5 0

    • Amen :)

      • 0 0

  • Fiat i Francuskie to jest to samo oba na F:) (1)

    Kiepskie wyniki sprzedarzy kryzys jak widaz zmiana z powierzchni najgorszse firmy Tylko i wyłacznie Niemieckie zostały.Ale niepolecam ich kupowania w Polsce bo sa zadrogie Chyba ze ktos zna prezydenta sopotu i mu znizke załatwi:)

    • 0 6

    • Made by Hitler

      • 0 0

  • Moj golf 2 1.8 16v idzie lepiej (2)

    ma czip,duzy wydech,silnik po remoncie,nowe czesci,alusy i przyciemniane szyby

    • 3 5

    • (1)

      a co ty porównujesz niekształtnego dinozaura ?

      • 0 0

      • Nie

        on chce powiedzieć, że jest dresem, a jego golf ma naklejkę "turbo" która daje +100 do "pałera"

        • 0 0

  • TYLKO HONDA! (6)

    jw. :)

    • 4 12

    • wracaj na parking przy smietniku

      i zaszpachluj swojego ćwic'a. nie zapomnij oczywiscie o dresie....

      • 1 0

    • tylko maluch ze znaczkiem hondy !!!

      • 1 1

    • ta pewnie 20 letni civic albo crx badz jajko model 1994,hahaha

      • 2 3

    • Honda jest jak EVO

      • 1 7

    • Honda jest dla EMO

      • 7 0

    • ostatni Civic?

      jak najbardziej!!!

      • 4 5

  • Wzornictwo Fiata moze i jest ladne, ale... (4)

    ... niestety bardzo szybko się opatrzy. Kto pamięta pierwsze wersje Fiata Bravo. Na tamte czasy była to tez rewolucja we wzornictwie. Dziś na ulicy taki samochód wzbudza politowanie. Niewiele jest samochodów ponadczasowych, których linia mimo wielu lat wciąż się nie starzeje. Dla mnie dobrym przykładem jest Volvo S60, który mimo ze ma już ponad 10 lat wciąż dobrze się prezentuje na drogach.

    • 5 16

    • (2)

      jeżeli chodzi o ponadczasowość to dla mnie wszystkie Audi jakie wyprodukowano wyglądają świetnie.

      • 0 6

      • (1)

        no nie powiecie, że stare, kanciaste A8 (moje :*) źle wygląda. :)

        • 0 4

        • Jesteś dresem

          A ja się pytam: GDZIE WTEDY BYLI RODZICE?

          • 2 0

    • To popatrz na produkcje japonskie i niemieckie z 1994 roku

      • 0 0

  • Dizajn srizajn (2)

    To jest design na poziomie gdańskiej ASP - zerżnąć pomysły od lepszych, ale popsuć je tak, żeby było widać, że maczaliśmy w tym paluchy. Powiedzmy sobie szczerze - są ładniejsze samochody i to niekoniecznie te z wyższej klasy.

    • 3 15

    • (1)

      wskaz, które sa ładniejsze. z właszcza z tej niższej klasy. czekam.

      • 0 0

      • Dresowozy VW,BMW,AUDI

        • 0 0

  • Artykuł sponsorowany ... (1)

    ... ale ciekawy, może byście tak BMW 335i opisali, bo się zamierzam na nią...

    • 3 31

    • najpierw kup dresik

      i ogól baniak na łyso. Na koniec kilka tatuaży (w tym obowiązkowo na czole), kij baseballowy... Założę się że masz twarz o aparycji (www . google . pl) smarkacza, który lizaka nie dostał i śmigasz na głodzie... szarych komórek.

      • 2 0

  • Bardzo słabe zawieszenie i częste awarie elektroniki. A szkoda bo to byłoby naprawdę bardzo fajne autko. Niestety nie można mu zaufać.

    • 0 7

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Czerwone światło na sygnalizatorze świetlnym znajduje się:

 

Najczęściej czytane