• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fiat Topolino. Namiesza

Mart
8 kwietnia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Fiat Topolino. Czy jego twórcy nie przyjaźnią się aby z projektantami Twingo? Fiat Topolino. Czy jego twórcy nie przyjaźnią się aby z projektantami Twingo?

Będzie bezpośrednim rywalem Smarta ForTwo i Toyoty IQ. I o wiele od nich tańszym. Premiera tego małego autka zapowiada się na niezłą sensację. Bo chodzi o pojazd, którego starsi "bracia" zmotoryzowali nie tylko Włochy, ale i Polskę. Nadjeżdża Fiat Topolino.



Projektując tego malucha Włochom cały czas musiało nawet podświadomie obijać się o uszy magiczne hasło kryzys. Skończyły się czasy wypasionych, przestylizowanych i luksusowych maluchów. Nowe Topolino ma być proste i oszczędne. Autko będzie mieć niewiele ponad 3 metry długości, rozstaw osi ok. 230 cm i wysokość ok. 150-155 cm. Wizualnie podobne jest nieco do Fiata 500. Design Topolino wyszedł spod ręki Roberto Giolito, projektanta nie tylko 500, ale i Grande Punto.

Najciekawszy wydaje się jednak silnik jaki trafi pod maskę fiacika. Ma mieć dwa cylindry, pojemność 900 cm3 i 65 KM. Planowana jest też wersja z turbosprężarką o mocy 80 KM.

Tym razem miejski maluch w przeciwieństwie do np. Cinquecento i Seicento nie będzie produkowany w Polsce. Fabryka w Tychach właśnie osiągnęła możliwości produkcyjne. Nastawiony na masową produkcję Fiat, a jednocześnie ograniczenie kosztów, na miejsce powstawania Topolino wybrał fabrykę Zastavy w serbskim Kragujevacu.

Do premiery auta pozostał zaledwie rok. Koncern z Turynu zapowiada, że będzie to jego najtańsze autko. Jeśli tak będzie to powinno kosztować nie więcej niż 23 tys. zł. To ok. 3 tys. taniej niż podstawowa wersja Pandy.

Pierwszy Fiat Topolino pojawił się na drogach Italii w 1936 roku. Także wtedy był najmniejszym dostępnym na rynku autem "dla ludu". Dzięki przystępnej cenie Topolino, Włosi masowo mogli poznać uroki czterech kółek.
Mart

Opinie (51) 1 zablokowana

  • ilu osobowy on będzie, bo wygląda na dłuższego niż smart

    a cena 23tys to sporo jak na Polskę ,ale już w zachodniej europie zrobi furorę

    • 8 6

  • 2+pies (4)

    Albo 2 plus noworodek.

    Cena? Wciąż czekamy na wejscie Tata Motors.

    • 4 9

    • Wciąż czekamy na wejscie Tata Motors.

      No to chyba coś przegapiłeś...
      Tata jest obecna w Europie, w Polsce, w Trójmieście. Sprzedają swoje samochody np. przez KMJ w Gdańsku.

      A jeśli chodzi o Nano, to Tata przygotowało wersję na Europę o nazwie... Europa ;)
      http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,4/new/51763/__Koncern-Tata-podbija-Europę.html
      "
      Zarządzający koncernem Ratan Tata, podczas odbywających się targów motoryzacyjnych w Genewie zaprezentował model Nano w wersji przygotowanej specjalnie dla klientów Starego Kontynentu. Nano Europa charakteryzuje się zwiększonym rozstawem osi, kompletnie przeprojektowanym wnętrzem oraz poziomem wyposażenia uzupełnionym o wspomaganie układu kierowniczego i elementy mające wpływ na większe bezpieczeństwo podróżnych: ABS, ESP i poduszki powietrzne.
      Do napędu zastosowano nowy, 3-cylindrowy silnik o pojemności 1 litra połączony z automatyczną, 5-przełożeniową skrzynią biegów. Producent zapewnia, iż emisja CO2 nie przekroczy 100 g/km. Długość auta wynosi 329 cm, szerokość to 159 cm a rozstaw osi zwiększono do 228 cm. Nano Europa będzie sprzedawane w cenie ok. 5 000 euro.
      "

      • 2 1

    • a propos TATA MOTORS

      jest juz wersja europejska- aczkolwiek doposażenie jej do naszych standardow kosztowalo i to sporo bo w Genewie mowili ze bedzie kosztowala ponad 30 tys zl ( sporo)

      co sie tyczy najtanszego auta na swiecie to bedzie to wersja indyjska, ale tam to mozna smialo powiedziec ze jest to riksza obudowana blacha( cos za cos)

      a Fiacik ladny :)

      pożyjemy zobaczymy

      • 2 2

    • sra tata tata tata!!

      i tyle w temacie:P

      • 0 3

    • Chyba ty tylko czekasz :)

      Na toto tato...

      • 0 0

  • (1)

    Prezentowana na obrazkach wersja pewnie bedzie kosztować ok. 40 tys. Za 23 dostaniemy biały lub czerwony lakier, czarne zderzaki i lusterka, szyby na korbkę i brak jakiegokolwiek wyposazenia dodatkowego. Ale autko prezentuje się ładnie.

    • 23 0

    • czy ja wiem

      stylistyką nawiązuje do yarisa, chociaż jest bardziej pokraczne

      • 0 2

  • (7)

    Silnik 2 garnki jak w maluszku...Ciekawe.;-)

    • 5 1

    • Tak samo jak w CC 700... (6)

      • 0 1

      • Bo silnik CC700, (5)

        to silnik z PF 126 Bis, czyli ten ze zwykłego malucha z dołożonym chłodzeniem cieczą

        • 1 0

        • ta... (1)

          ale to silnik Lancii był, wiem bo sama ze trzy razy "szwedkę"robiłam, ale pomimo wszystko dobrze wspominam BISA. zamieniłam na.. PUNTO 2
          KOCHAM FIATY!!!

          • 2 1

          • pierwsze słyszę...

            BIS'a opracowali Polacy w Polsce i Fiat zaadoptował wspólnie z zakładami FSM to do CC (wkładając dodatkowo gaźnik AISIN, co nie było zbyt dobrym pomysłem ;) ). To jest rozwojowa wersja 600 ccm, później 650 ccm jeszcze powiększona do 700 ccm. Lancia to firmowała? Eee, chyba nie...

            • 1 1

        • i ... (2)

          • 0 0

          • (1)

            wcale nie był taki zwykły... jak ktoś nie jeździł (i nie naprawiał) to nie wie....

            • 0 0

            • no zmiana paska klinowego

              to było niezłe wyzwanie ;)

              • 0 0

  • piekna obudowa shit pod spodem...............

    dobry design ...fiat sie kryje w szczegolach.............

    • 3 13

  • (2)

    ale paskuda, pytam się gdzie byli rodzice, no gdzie??

    • 4 6

    • no, matka siedzi z tyłu, nie?

      Aaa, nie ma kanapy z tyłu? No to gdzie?

      • 1 0

    • A gdzie sa teraz twoi starzy?

      Dziecko, lekcje czekają ;)

      • 0 0

  • fiat to i tak mniejszy obciach niż skoda (5)

    • 13 8

    • do Kasi Subaru (3)

      Pewnie nigdy nie jeździłaś skodą, Subaru masz na plakacie w domu obok plakatu Piaska a osąd masz po kolegach z osiedla, żal.pl

      • 9 4

      • do miłośnika skody (2)

        ja jeździłem i jak mi powiesz że skoda to to co VW to Ci powiem ze tata indica to Jaguar. Oktavia w przyzwoitym (nie najlepszym) wyposażeniu to 105 000 zł, nie mówiąc o superb i tyle za czeskie padło? a to superb jest konkurentem Mazdy 6, Accorda, Mondeo, Paska. Troche powagi proszę. Jeźdzę mx-5 jak coś więc wiem co to samochód a co jeździdło. Pozdrawiam

        • 4 0

        • bk z ciebie (1)

          a wcześniej to czym jeździłes ? 142, B czy C ? a może jeszcze innym autobusem. G**** wiesz co to samochód,a co" jeździdło".

          • 0 1

          • chętnie podyskutuję...

            .. tylko nie z Tobą bo widzę że jesteś znawcą autobusów, a ja chce mówić o samochodach. Pomyśl zanim coś napiszesz. Ile kosztuje Octavia z dobrym wyposażeniem? Idź do salonów różnych marek porównaj auta zobacz detale wykonania, poczytaj opinię użytkowników, odbądź jazdę testową. Może w porównaniu z Twoimi ulubionymi liniami firmowa fabia bez wspomagania to szczyt luksusu. Pozdrawiam i życzę szerszego spojrzenia.

            • 0 0

    • Skoda jest dobra

      na żyletki ;)

      • 6 0

  • Grande Punto

    ale grande punto zaprojektował Giugiarro a nie Giolito

    • 4 0

  • Projektując tego malucha Włochom cały czas musiało nawet podświadomie obijać się o uszy magiczne hasło kryzys. Skończyły się (1)

    czasy wypasionych, przestylizowanych i luksusowych maluchów. Tak?
    Jakie maluchy Fiata były wypasione?
    Panda?
    Sejcz?
    126p?

    • 3 5

    • Z ostatnich lat nalezy wymienić...

      Fiata 500 i Fiata Pandę - u nas najczęściej spotykanego w wersji podstawowej, ale dostepnego również w wersjach 4x4 z mocnymi, jak na to mini kombi, silnikami. Z innych włoskich wozów - wypasione maluchy robi Lancia.

      • 1 2

  • Do tasaka: (5)

    Chociazby 500 jest wypasiona -.-
    i w sumie tylko 500
    a poza tym nie ma co ukrywac: FIAT to nie Ferrari i Mercedes. To nie ma miec miliarda koni pod maską, supertechnologii i bajerów. To ma być samochód własnie dla ludu, aby każdego można było na niego stać.

    • 9 7

    • (3)

      A stać Cię na samochód za 30 czy 40 tys? Bo mnie nie...

      • 2 2

      • ale na to wyglada ze wlasnie tyle kosztuja samochody tej klasy okolo 25 do 30 tyś to sa realne koszty na wyprodukowanie tego typu samochodów przyklady:

        Dacia sandero i logan - korzysta ze starych silnikow i rozwiazan renault a wlasnie tyle kosztuje

        Tata Nano mialo byc tanio - a wersja europejska oscyluje w granicach 30 tyś

        UE i inne orgnizacje dbaja zeby nasze wozidelka mialy poduszki, ABS, strefy zgniotu, byly bardziej ekologiczne itp itd a to wszystko kosztuje.

        Kolejnym przykladem sa auta z Chin tanie jak barszcz ale nie maja nawet 1/3 rozwiazan z zakresu bezpieczenstwa a o spelnieniu jakich kolwiek norm eko juz nie wspomne ( patrz crash test landwind przeprowadzony przez ADAC bodajże)

        podsumowując za pewne rzeczy trzeba płacić czy chcemy czy nie ( do kolegi powyzej, bron Boze nie chcialbym uderzyc w twoja osobe)

        no coż coś za coś

        • 2 1

      • to sobie kup rower

        • 0 0

      • kup bilet na tramwaj

        • 1 0

    • następny

      człowieku,ale z tym mercedesem to wyjechałeś jak łysy grzywką o kant kuli. Mercedes to niższa półka od ferrari czepiając się szczegółów. Co do reszt się zgadzam i jak najbardziej popieram i daję pozytywa

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Bentayga to SUV marki:

 

Najczęściej czytane