• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ford Fiesta. Dziewczyna z miasta

Marcin Tymiński
15 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Kolor wybierała mu Angela Merkel. Nowy Ford Fiesta. Kolor wybierała mu Angela Merkel. Nowy Ford Fiesta.

Choć to dziewczyna z miasta, nie jest bynajmniej narzeczoną gangstera. To stylowe dziewczę nie tylko na miejskie wypady w towarzystwie koleżanek. Ładna, zgrabna i dynamiczna i dobrze prowadząca się. A przy tym trochę... piszcząca.

Odważna stylistyka wnętrza. Oryginalna, chociaż prekursor niebanalnej stylistyki  Honda idzie jeszcze dalej. Odważna stylistyka wnętrza. Oryginalna, chociaż prekursor niebanalnej stylistyki  Honda idzie jeszcze dalej.
Pojemność bagażnika to miejskie 295 litrów. Pojemność bagażnika to miejskie 295 litrów.
Z przodu bardzo przestronna, na tylnych kanapach również znajdziemy zadowalajacą ilość przestrzeni. Z przodu bardzo przestronna, na tylnych kanapach również znajdziemy zadowalajacą ilość przestrzeni.
A tak wygląda od tyłu... A tak wygląda od tyłu...
Z zewnątrz i wewnątrz

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. To, co rzuca się w oczy w nowej Fieście, to wlot powietrza. Naprawdę godny auta sportowego. Super. Do tego to przenikliwe spojrzenie zachodzących ku górze reflektorów. I przyczajona sylwetka. Wersja produkcyjna auta nie różni się od pokazanego przez Forda prototypu i za to koncernowi chwała. Autko można zamawiać m.in. w szalenie modnym dziś śliwkowym kolorze, który bardzo spodobał się kanclerz Angeli Merkel, dlatego wszedł do seryjnej produkcji. Ta śliwkowa barwa nazywa się Verve i rzeczywiście może się podobać!

Na plus trzeba zapisać Fieście przestronność wnętrza, zwłaszcza z przodu. Naprawdę dobry wynik. Ciekawe sprawa to jakość plastików. W przypominającej miniwieżę konsoli środkowej, im niżej tym jakość użytych materiałów spada. Jakość montażu i spasowanie wszystkich elementów jest za to perfekcyjne.

Gdy do Fiesty wsiądzie mężczyzna, z pewnością zwróci uwagę na zbyt cienkie jak na męską rękę koło kierownicy. Z kolei paniom może być odrobinę ciężko otwierać szyby. Przyciski w drzwiach umieszczono nieco za głęboko i trzeba się nagimnastykować, by ich dosięgnąć. W tipsach może to sprawiać pewien problem.

Konstruktorzy Fiesty widać bardzo chcieli pomóc parkującym niewiastom. Czujniki parkowania są na tyle czułe, że daleko przed przeszkodą Fiesta piszczy jak głodna mysz przy deficycie sera. Trochę to irytujące, ale na szczęście można piszczadło wyłączyć. Widoczność z wnętrza jest świetna, dlatego nikt nie powinien mieć kłopotów z samodzielnym parkowaniem.

Silnik i skrzynia biegów

Naszą śliwkową piękność á la gust niemieckiej kanclerz, wyposażono w benzynowy silnik 1.4 litra o mocy 96 KM. Paliwo pije jak dystyngowana córka biznesmena na bankiecie. Czyli umiarkowanie - 7 litrów w mieście to przyzwoity wynik. Delikatne damskie ręce nie będą miały też żadnego problemu z obsługą skrzyni biegów. Małego przyzwyczajenia wymaga wrzucanie trójki, bo zdarza się, że przy szybkiej i brutalnej zmianie, bieg wchodzi nieprecyzyjnie.

Właściwości jezdne

Panowie woleliby pewnie hydrauliczne wspomaganie, bo daje lepsze wyczucie prowadzenia. Elektryczny pomocnik kierownicy w Fieście pracuje bardzo lekko, z czego panie powinny być zadowolone.

Gdy tylko wyjedzie się na drogę, Fiesta pokazuje ile jest warta. Zawieszenie zestrojono po prostu świetnie. Połączenie wody z ogniem, czyli komfortu ze sportową twardością daje imponujący efekt. Fiesta sprawnie tłumi nierówności i nie przechyla się na zakrętach. W trakcie szybkiej jazdy w zakrętach można czasami zapomnieć, że to "tylko" miejski hatchback. Frajda z jazdy jest porównywalna z zabawą małym i lekkim sportowym coupé.

Podsumowanie

Duży wybór kolorystyki wnętrza (można się wyróżnić w tłumie szarych i czarnych desek rozdzielczych), wysoka użyteczność w mieście, bardzo dobre właściwości jezdne sprawiają, że do nowej Fiesty można odczuć coś na kształt entuzjazmu. Sympatii do auta nie są w stanie zepsuć małe "kiksy" w zakresie ergonomii obsługi wnętrza.

Ceny pojazdu zaczynają się od 36 600 zł w podstawowej wersji wyposażenia Ambient.

Najbliższe miesiące pokażą czy Fiesta zdominuje sprzedaż aut na warunki miejskich dżungli. U jednego z trójmiejskich dilerów (Big Autohandel) złożono już na nią kilkanaście zamówień. Podobnie jest w innych salonach. Co ciekawe najlepiej sprzedają się auta z bogatą wersją wyposażenia. Pierwsi klienci traktują Fiestę jako typowy "funcar", ale także alternatywę dla większego Focusa.

Auto do testów udostępnił Big Autohandel.

Opinie (42) 2 zablokowane

  • Jak mi się ten nowy trend nie podoba! (7)

    Te coraz mniejsze boczne szyby - no tragedia! Spójrzcie na tylne drzwi - dziecko nie ma szans, żeby cokolwiek zobaczyć przez okno. Musiałby usiąść ktoś przynajmniej wzrostu 1,8m żeby choć czoło miał widoczne. Ale to fiesta, więc zapewne ktoś tego wzrostu nie ma gdzie nóg zmieścić...

    • 0 1

    • fiesta

      tp
      o wos we wozku wiecej bedzie widzialo

      • 0 0

    • Teraz tak mają wszystkie samochody tej klasy. Sama mam z tym problem, bo nauczyłam się parkować tyłem patrząc do tyłu, a nie w (4)

      lusterka - a szerokie tylne słupki strasznie to utrudniają. Ale trzeba też wziąć pod uwagę, że to jest samochód, którym z założenia mają jeździć 1-2 dorosłe osoby, pasażer z tyłu zdarzać się będzie raczej sporadycznie, ewentualnie będzie to dziecko. Ale dziecko, jeśli będzie przewożone zgodnie z przepisami w foteliku, spokojnie da radę wyjrzeć przez okno. No chyba, że ktoś kaszubskim zwyczajem wozi swoje potomstwo wrzucone bez fotelika na tylne siedzenie, jak worki z kartoflami. W takim przypadku polecam bagażnik, będzie bezpieczniej ;)
      Ktoś, kto zamierza stale wozić 3-4 dorosłe osoby, albo jeździć z dziećmi w dłuższe trasy, kupuje samochód innej klasy. Fiesta to nie jest auto rodzinne, więc nie wymagajmy od niej nie wiadomo jakiej przestrzeni z tyłu.

      • 0 0

      • zgadzam sie tylko czesciowo ale wiekszosci:) (3)

        popierwsze niewszystkie auta tak maja po drugie to auto 5osobowe i tak było robiene.Masz jak zawsze błedna ocene ze wszyscy musza myslec tak jak ty i to błednie na dodatek.Wina lerzy wyłacznie u producenta .A ludzie tu niemaja nic dotego bo to atuto na 5 dorosłych osób .Niekazdy ma tyle kasy by kupowac busa naby 5osobowa rodzine czy znajomych wozic i niekazdy jest tak głupi by wydawac wszystkie oszczednosci albo brac kredyt by kupowac wana.

        • 0 0

        • Mhm. (2)

          Tico też jest autem dla 5 dorosłych osób ;)
          Stary, popracuj nad ortografią, bo trudno się ciebie czyta.

          • 0 0

          • ty byc kobieta ja dla ciebie nie stary ale men:) (1)

            no i własnie oto chodzi ze na 5 ale tico ma wieksze okna :) Sorki ale jesli wygląd ma zastapic bezpieczeństwo to wole tico:) MAłe okienka sa nie dlatego by auto wytrzymało dachowanie a po to bo taka ma byc bryła auta.czy zamontowane sa tam monitory i kamery by widocznosc była dobra?? Nie.wiec dziekuje kupie co innego.
            jeszcze troche to wogle niebedzie okien bocznych z tyłu bo tak ładniej bedzie wygladał Nie dziekuje:)

            • 0 0

            • Akurat tico i bezpieczeństwo to dwie różne rzeczy ;)

              Poczytaj o tym dlaczego tico nie dostał homologacji na rynek niemiecki.

              • 0 0

    • fiesta jest bardzo obszernym i wygodnym samochodem..

      chyba ze w nowych wersjach cos pochrzanili.

      • 0 0

  • fiesta

    super autko mam cztery lata super

    • 1 0

  • Prawie 37 tysięcy za fiestę? To chyba trochę za dużo (8)

    W tej cenie znajdziemy lepsze samochody, np opel agila, dacia logan lub sandero czy renault thalia. Komfort i ogólne wrażenie nieporównywalne.

    • 2 4

    • nie porownywalbym dacii czy agili do forda :) a 37.000 to nie jest duzo za takie auto,
      jesli juz szukasz Andrzeju konkurenta dla tego auta to raczej bym sie kierowal w kierunku Kia Cee'd choc nie jest to juz najnowsze auto

      • 1 0

    • (4)

      kiepska prowokacja :D

      • 1 0

      • (3)

        To nie prowokacja, to spam dealerów dacii.
        Chyba im każą takie kocopoły wypisywać na forum, w ramach obowiązków służbowych.

        • 1 0

        • (2)

          Ty żmija weź przestań, ja mam sandero i nie narzekam, bryka pierwsza klasa w tym segmencie oraz cenie, także swoje opinie możesz sobie podarowac że dacia to niby co? a właśnie powiem Ci że DUŻO! i każdemu polecam, a swoją drogą ta fiesta też bardzo ładna.

          • 0 0

          • Super, stary. Cieszę się razem z tobą. (1)

            Wybacz, ale nie zazdroszczę ;)

            • 1 0

            • Hahaha nie musisz :) pozdrawiam.

              • 0 0

    • W ogóle to dużo, ale jednak podobnie jak konkurencja

      A konkurencją dla tego auta na pewno nie są te, które wymieniłeś. Konkurencja to: Suzuki Swift, Opel Corsa, Toyota Yaris, Renault Clio.

      • 0 0

    • "dacia logan lub sandero czy renault thalia"

      Nie rozśmieszaj mnie.
      Dwóch pierwszych nie komentuję, trzecia - brzydka jak nieszczęście i jakaś taka niedorzeczna, udaje sedana, ale biednie.

      • 1 0

  • Fiesta 7 (2)

    Nie rozumiem komentarzy - artykół sredni, ale sam pojazd w swojej klasie wygladem, wykonaniem materialami w srodku - duzo wyprzedza konkurencje. clio pandy male peugoty fabie punta nijak sie maja do tego modelu. Sam jezdze fiesta 6 i uwazam forda za dobra marke. Polecam test fiesty Top Gear seria 12 do znalezienia w internecie - Pozdrawiam

    • 2 0

    • naucz się pisać!!!!!!!!!!!!!

      Niech kolega się nauczy zasad pisania a potem komentuje.A fiesta całkiem ładna

      • 0 0

    • ja tez nie rozumiem komentarzy

      "artykół" sredni.

      • 0 0

  • Niezła podpucha bo Merkel popiera w 100% przemysł wyłacznie Niemiecki!! (4)

    A Ford ma powazne kłopoty i bankructwo wisi na włosku chca sprzedac volvo ale nikt niechce od nich tego szmlcu kupic.
    Sprzedaz spadła im o połowe na swiecie i podobnie jak inni ograniczaja produkcje
    za to Niemcy trzymaja sie doskonale a sprzedaz najlepszych niemieckich aut rosnie.
    Made in germany robi swoje!!

    • 0 0

    • Jeżeli nie jesteś w temacie to nie pisz głupot!!! (3)

      Przyjacielu, Ford europejski to przede wszystkim ,,made in germany,,. Główna centrala Ford of Europe mieści się w Koloni (jeśli nie wiesz to jest w Niemczech). Ponadto we wszystkich rankingach europejskich Ford jest podawany jako marka niemiecka. a tak nawiasem mówiąc to Ford europejski ma się całkiem dobrze.

      • 0 0

      • słuchaj madralo!! (1)

        no takich głupot dawno nieczytałem kolejny cwaniaczek wpracujacy w autochandlu?
        Ford jest firma amerykańska i to ze ma oddziały w Niemczech niema zadnego znaczenia!!!I jeszcze jedno w zadnym rankingu ford nie jest marka niemiecka chialłbys ale mozesz tylko pomazyc!!!
        A opel produkowany w polsce to polskie auto co ?taki masz tok rozumowania!Bardzo ograniczony jak widać.

        Chińskie auta tez chciały by sie okreslic made in germany ale to nie jest mozliwe wiec wciskac bajeczki moze sobie tlumaczyc
        Skoda mimo tego ze została wchłonienita przez VW tez nie jest marka niemiecką!!
        Podobnie jak volvo niejest marka amerykańska.

        • 0 0

        • Opel to wg ciebie tez auto amerykanskie? W koncu to General Motors z oddzialem w Rüsselsheim.

          • 0 0

      • Orany kolejny naiwny który dał się nabrać na zabieg marketingowy.

        Ford ma fabryki w wielu krajach w europie!! Podobnie jak inne firmy Ford zawsze będzie amerykańską firmą nie zależnie od tego ile bedzie miał fili za granicą!!

        • 0 0

  • (3)

    Zgadza się, że nie są to auto stworzone dla 4 dorosłych pasażerów, ale jak pokazuje życie, w naszym kraju jeżdżą nimi całe rodziny..
    Ale ten chory trend o którym pisałem nie dotyczy tylko małych aut - coraz częściej limuzyny są tak tworzone :( Z zewnątrz wygląda to tak, jaby sama głowa jechała :)

    • 1 0

    • Kolesie w VW (1)

      Ja też się dziwie - jedzie VW golf i tylko mały łeb w bejsbolówce widać. Na podłodze siedzą? Czy to po prostu małe knypy się zapadają?Seat ma to jeszcze - z boku blacha i małe okienka. Co to wóz pancerny?
      Ja nie mam tych problemów od kiedy kupiłem sobie toyote land cruiser - i miejsca jest i widoczność i nie musze się przejmowac. Po prostu samochód rodzinny ;-)

      • 0 0

      • no tak typowy burak co kupuje terenówke do jazdy po miescie

        juz nieraz padałem ze smiechu jedzie takie kolos po drodze a z niej wysiada kurdupel albo drobna bladynka:)
        pali to 15litrów /100km wlecze zetak ze mozna go hulajnoga wyprzedzic ajak sie rozpedzi to lepiej zanim niejechac bo na zakrecie tak sie przechyla ze nigdy niewiadomo kiedy sie wywali:)
        PO BMW terenówki to drugie auto najlepsze dla dresiarzy!!

        • 0 0

    • No dobra, tylko wiesz, w Polsce to nawet tico jest traktowane jak samochód rodzinny ;)

      Czy to znaczy, że należy narzekać na małą ilość miejsca z tyłu w tico? Przecież koń jaki jest każdy widzi.
      BTW: z samochodów którymi miałam okazję jechać, najgorszą widoczność do tyłu miała fabia combi. W lusterkach też.

      • 0 0

  • AMBIENT

    to rodzaj el-muzyki, a nie wersaj auta .. Kto to wymyślił

    • 0 1

  • widać Angela ma super gust

    • 0 0

  • Ta fiesta to : (1)

    Odrobina grande Punto
    Całokształt bryły skopiowany od modeli Mazdy
    Kierownica i kilka detalów z najnowszej Hondy Jazz na 2009 r

    Oglnie fajne autko z bardzo widocznym wpływem trendów Japońskich tylko czy wykonie chociaż zbliżone do najsolidniejszych marek Japonskich jak ww Honda i Mazda ??? . Jestem przekonany że ten model zrobi "karierę"

    • 2 0

    • true true

      uważam podobnie. rzezywiście ten fordzik jest podobny do mymienionych przez Ciebie aut.chociaż w Twoim poscie zabrakło mi przyrównania do Kia Ceed. linia nadwozia niemal identyczna:) wiem bo sam jeżdże Ceed-em ;) Fiesta całkiem fajna, choć ja bym go nie kupił..ale może żonie jakby zasłużyła... :P

      • 0 0

  • ford europe a usa to dwa swiaty, moze to i ladne, tanie, ekonomiczne... ale nudne jak flaki, nie to co genialny ford mustang, w stosunku do zarobkow przecietnego amerykanina (nawet doby kryzysu) porownywalny do fiesty dla polaka (w cudzie Tuska)

    • 1 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Quattro to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane