• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ford Focus RS: nadjeżdża drogowy łobuz

Michał Jelionek
9 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Ford Focus RS trzeciej generacji prezentuje się imponująco. Ford Focus RS trzeciej generacji prezentuje się imponująco.

Kazał na siebie czekać wyjątkowo długo, ale cierpliwość została szczodrze nagrodzona. Jest szybszy, mocniejszy i zdecydowanie ładniejszy od swojego poprzednika. Mowa o motoryzacyjnym chuliganie z rodziny Forda, czyli nowym Focusie RS, który właśnie debiutuje na rynku. Ceny hot-hatcha rozpoczynają się od 151 790 zł.



Co myślisz o nowym Fordzie Focusie RS?

Bez dwóch zdań, Ford Focus RS to jedna z ważniejszych motoryzacyjnych premier roku 2016. Przyzwyczailiśmy się, że z każdą kolejną generacją ten piekielnie szybki model staje się jeszcze lepszy, jeszcze wyraźniejszy. Po niemal równym roku od światowej premiery - oficjalnie RS wkracza do gry. Pierwsze Focusy pojawią się na trójmiejskich drogach w marcu.

Muskularna sylwetka nowego Focusa RS zachwyca i budzi szacunek na drodze, szczególnie wersja okraszona flagowym kolorem - Nitrous Blue. Projektanci Forda odrobili pracę domową i nadali temu małemu potworowi zdecydowanie bardziej agresywny wygląd, czego zresztą brakowało przy poprzedniej generacji modelu. Teraz RS jest pełnokrwistym drogowym łobuziakiem, którego stylistyka mieści się w granicach wysmakowanego tuningu. Każdy stylistyczny element tej układanki jest szczegółowo przemyślany, każdy spełnia swoją rolę.

Czytaj także: Legendarny Mustang w ofercie trójmiejskiego dealera

Ford - w porównaniu do dwóch poprzednich generacji - zrezygnował z mocno wybrzuszonych nadkoli i dodatkowych wlotów powietrza na masce. Teraz atrakcyjności, ale i drapieżności nowemu RS-owi nadają przede wszystkim szeroko rozdziawiona paszcza w postaci atrapy chłodnicy, przymrużone reflektory przednie i duże wloty ze światłami przeciwmgielnymi. Jest piękny.

Duże wloty - zarówno te w grillu, jak i boczne - zapewniają efektywny dopływ powietrza do silnika oraz tarcz hamulcowych. Co z kolei skutecznie wpływa na ich chłodzenie.

Flagowym kolorem nowego RS-a jest Nitrous Blue. Flagowym kolorem nowego RS-a jest Nitrous Blue.
Oprócz sportowej sylwetki podziw budzą osiągi nowego RS-a, a przecież właśnie dla wyśrubowanych osiągów konstruuje się hot-hatche. To samochody, które nastawione są na dawanie frajdy z jazdy szczęśliwym szoferom.

Sercem napędzającym potwornego RS-a jest nowa turbodoładowana jednostka EcoBoost o pojemności 2.3 litra, która generuje aż 350 KM i trafia na wszystkie koła. Maksymalny moment obrotowy wynosi 440 Nm. Dla porównania, pierwsza odsłona RS-a miała 215 KM, a druga 305 KM. Ponadto, na doskonałe osiągi wypływają m.in. wydajny intercooler oraz zintegrowany z głowicą kolektor wydechowy.

Auto przyspiesza do "setki" w 4,7 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 266 km/h. Według danych producenta średnie spalanie w cyklu mieszanym ma oscylować w granicach 7,7 litrów paliwa na 100 km. To iście kieszonkowa torpeda, której najlepszą stronę odkryjemy nie na długich prostych, a na łukach drogi.

Tył RS-a charakteryzuje spory spojler dachowy i dyfuzor, którego zadaniem jest szybkie odprowadzanie powietrza. Tył RS-a charakteryzuje spory spojler dachowy i dyfuzor, którego zadaniem jest szybkie odprowadzanie powietrza.
Wnętrze nowego RS-a. Wnętrze nowego RS-a.
To prawda, w ciasnych zakrętach sportowy Focus czuje się zdecydowanie najlepiej. Doskonałe "klejenie" z podłożem zapewnia innowacyjny napęd na cztery koła Ford Performance All-Wheel-Drive z układem Torque Vectoring. To funkcja dynamicznego rozdziału momentu obrotowego na wszystkie koła (żeby zapewnić najlepszą przyczepność, system analizuje sytuację na drodze około 100 razy na sekundę i w ten sposób skrupulatnie steruje napędem na obie osie, na cztery koła). Co ciekawe, na tylną oś może zostać przekazane nawet do 70 proc. momentu obrotowego, a w wyjątkowych sytuacjach, jeśli zajdzie taka potrzeba, cały moment napędowy może być przekazany na jedno tylne koło (np. gdy drugie nie łapie przyczepności).

Kierowca może dostosować auto do preferowanego stylu jazdy, do wyboru cztery tryby: normalny, sportowy, torowy i drift. Szczególnie ciekawy wydaje się ten ostatni, który pozwala na jazdę bokiem z uślizgiem tylnych kół. Ciekawym systemem, w który wyposażono Focusa RS jest Launch Control. To funkcja, która bez ingerencji układów elektronicznych (ASP, ESR) pozwala na wyzwolenie maksymalnej mocy już od samego startu.

Nowa perła Forda - podobnie jak Mustang - to jednak towar deficytowy. W gdyńskim salonie Ford Store Euro-Car nowe Focusy RS rozeszły się jak świeże bułeczki. W pierwszej, jeszcze ubiegłorocznej transzy trójmiejski przedstawiciel otrzymał od krajowego importera osiem egzemplarzy, na które od razu znaleźli się chętni. Właściciele odbiorą swoje RS-y w marcu. Dealer nie posiada jeszcze informacji na temat kolejnej dostawy nowych Focusów RS.

Ceny nowego RS-a rozpoczynają się od 151 790 zł.

Trzy generacje Forda Focusa RS. Trzy generacje Forda Focusa RS.

Miejsca

Opinie (91) 2 zablokowane

  • (2)

    Mercedes A Amg

    • 3 7

    • droższy, wolniejszy (1)

      No chyba, że jest w opcji zdjęcie/przesunięcie elektronicznego kagańca (pakiet kierowcy czy jakoś tak), ale wtedy robi się jeszcze drożej.

      • 1 1

      • ładniejszy i wygodniejszy:)

        nie wiem, co to znaczy 'wolniejszy' bo przyśpieszenie ma minimalnie lepsze, koni więcej. nie wiem, gdzie ponad to 250 chcesz jeździć, mistrzu prostej;)

        • 0 1

  • Był Polonez i były srogie zimy ... (4)

    dobrzy kierowcy potrafili jednak bez żadnych wspomagań opanować poślizg. Dzisiaj takich zim już nie ma, a auto musi być naszpikowane elektroniką "antypoślizgową". Ci kierowcy z Polonezów potrafili zaparkować swoje kolumbryny bez udziwnień, a teraz jak nie ma czujników cofania to od razu problem. Panowie! Wcisnąć gaz do dechy to żadna sztuka i szpanować nie ma czym. Faceci, którzy myślą że ilość KM jest najważniejsza są męskimi blacharami i nic więcej

    • 13 3

    • Gośka (1)

      Sama jesteś blacharą !!!

      • 2 11

      • A na podstawie czego wysnułeś taki wniosek??? Chyba IQ musisz

        sprawdzić bo wysokie nie jest. Z tekstu jasno wynika, że blacharą nie jestem i nie imponują mi takie zabawki i tacy gogusie (właściciele tych zabawek) ale cenie sobie technikę ... i to w każdym aspekcie. A Ciebie prawda dotknęła?!

        • 8 2

    • Jest jeszcze sporo facetów którzy potrafią dobrze jeździć :P Wystarczy spojrzeć choćby na amatorskie rajdy. W Trójmieście mamy dość dobrą obsadę, tylko jest to sport "niszowy" niestety...

      • 0 0

    • polonez

      w dostepnych normalnym ludziom wersjach miał 70 do 80 km mocy i nietrudno było go opanować, mimo braku wspomagania. wszystko powyżej 150 km z napędem na tył to zupełnie inna bajka:)

      • 0 0

  • (2)

    JA mam golfa R32 i bym go nie zamienił na forda

    • 6 6

    • fakt..nie zamieniłbyś ..

      • 9 0

    • VW to truciciele

      A ja bym go jak najszybciej zezłomował

      • 0 0

  • Dziennikarska paplanina (1)

    Jest "pełnokrwistym drogowym łobuziakiem", który "budzi szacunek na drodze". - To jest coś podobnego w stylu, jak papka marketingowa obficie serwowana w mediach przez sprzedawców wszelkiego gadżeciarstwa, jakie powinniśmy mieć w domach. A do tego, od kiedy to, i u kogo, łobuziaki budzą szacunek?

    • 11 3

    • łobuziaki są fajne, dopóki nie zaszczają ci fotela i nie pogryzą kapci

      • 0 0

  • Powinien być dopisek:

    artykuł sponsorowany ...

    • 13 2

  • wózek superaśny :))

    jakby kto miał i chciał polatać, to zapraszam
    kawałek od obwodnicy, asfaltu brak, dużo dziur, luźne ostre kamienie (cały czas jesteśmy w stolicy województwa) zero serwisu
    ale laweta jest i nieopodal szwagier szwagra ma złomowiec

    • 3 0

  • Robi wrażenie !!

    Super fura :-) osiągi wprawiają w zadziwienie przy tej pojemności silnika.

    Dodatkowy plus to, że nie jest to jakiś wieśwagen którym jeździ co drugi Janusz i zatruwa nam środowisko.

    • 2 1

  • chciałem tylko napomknąć, że Ford Mustang z tym silnikiem jest tylko 7 tys.zł droższy (2)

    jak dziewczyny patrzą na Mustanga a jak na Focusa ?

    • 0 2

    • napęd na 2 łapy i Vmax na poziomie Vectry w Dieslu

      • 0 0

    • przy 2.3 w Mustangu nie jest ważne, jak patrzą dziewczyna, ale jak ty musisz się frajersko czuć

      i z tym motorem Mustang ani nie brzmi, ani nie jedzie, toczy się.

      • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane