• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ford Mondeo. Nadal się dobrze prowadzi

BachbaS
28 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Mondeo to samochód popularny wśród przedsiębiorców. Sprzedawcy "celują" też we floty.



Ford Mondeo to jeden z najważniejszych modeli tego producenta. W 1993 roku zastąpił tylnonapędową Sierrę. Nowy przedstawiciel średniej klasy Forda przyjechał do Europy z lekkim opóźnieniem. Od dobrych dwóch lat jest oferowany "za wielką wodą". Co przychodzi na myśl przy pierwszym kontakcie z flagowym Fordem?



Ewolucja to słowo, które dobrze opisuje sylwetkę aktualnej generacji. Szczególnie tylna część nadwozia z charakterystycznymi lampami zachowuje ewidentną ciągłość z dotychczasową linią Forda. Czy znaczy to, że nowy projekt nie wzbudza emocji? Nie, bryła jest wyraźnie niższa, dłuższa i szersza, przód jest odważny, charakterystyczny i nowoczesny, z wąskimi światłami - jak w Mustangu - i olbrzymim błyszczącym grillem, kolejnym z serii naśladujących Astona Martina.

W porównaniu do Mondeo poprzedniej generacji przeprojektowano zawieszenie tylnej osi, dzięki czemu auto prowadzi się jeszcze stabilniej i szybciej reaguje na komendy wydawane kierownicą, to ważne, gdyż nadal Fordy mają opinie świetnie prowadzących się samochodów. Między innymi za sprawą nowego zawieszenia tylnej osi w kabinie jest ciszej niż w modelu poprzedniej generacji. Nawet podczas gwałtownych manewrów kierownicą przy wyższych prędkościach Mondeo szybko podąża za poleceniami kierownicy i bez zbędnych przechyłów nadwozia pewnie ustawia auto we właściwym torze. Samochód zachowuje się przy tym tak, jak gdyby był jednolitą bryłą, da się wyczuć wyjątkową sztywność sporej karoserii.

  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo


Są też innowacje niedostępne u konkurencji: pasażerowie głównych miejsc tylnej kanapy mogą przypinać się nowatorskimi pasami z wbudowanymi poduszkami powietrznymi (element Pakietu Safety za 3300 zł, dostępny tylko do wersji Titanium). W razie wypadku pasy aż pięciokrotnie zwiększają powierzchnię przylegania do tułowia i łagodniej wyhamowują ciało, dzięki czemu znacząco zmniejsza się siła oddziałująca na klatkę piersiową i maleje ryzyko odniesienia obrażeń wewnętrznych. Sprężony gaz, znajdujący się w niewielkich zbiornikach pod kanapą, w ciągu milisekund wypełnia poduszkę powietrzną znajdującą się w pasach, dostając się do niej przez klamrę pasa.

Wraz z wprowadzeniem do salonów Mondeo, Ford zainaugurował specjalny program dla swoich klientów o nazwie Ford Store, są to specjalne strefy w niektórych salonach salonach ( w Trójmieście w Euro Car w Gdyni), które wyposażono między innymi w interaktywne stoliki z wbudowanymi ekranami LCD. W założeniu Ford Store ma być miejscem, w którym będzie można nie tylko kupić i naprawić nietypowy model marki, ale także poradzić się, jak indywidualnie użytkować auto. Do dyspozycji klienta będzie oddzielny doradca serwisowy, oraz serwis "door to door" i usługa "Vignale OneCall", całodobowa pomoc klientom w całej Europie, kosmetyka wybranych elementów samochodu na życzenie klienta oraz bezpłatne mycie auta podczas każdej wizyty w salonie. Poza standardową paletą modelową w ramach programu opieką objęte zostaną też Mustangi i Mondeo Vignale (topowy, luksusowy wariant).

Liftback to druga, zaraz po combi, najchętniej wybierana linia nadwoziowa, w ofercie jest również sedan, ale dostępny jest tylko w wersji hybrydowej. Bagażnik Mondeo oferuje olbrzymie 541 litrów, z możliwością aranżacji kolejnych 1700 litrów. Pod maską 240-konny EcoBoost sprzężony z 6-biegowym automatem. Liczby? 8 sekund do setki, 235 km/h, ale realne średnie spalanie na poziomie 10 litrów w obszarze miejskich aglomeracji nie zachwyca, choć zdajemy sobie sprawę, iż jest wynikiem chętniejszego wciskania pedału gazu właśnie w wersji 240-konnej, która ma niebanalnie ładny pomruk, zwłaszcza na czerwonym polu wskazówki obrotomierza. Świetnie wykończone wnętrze z multimediami Sony, doskonałe fotele ze świetnym wyprofilowaniem. Cieszy to, że kokpit jest dużo bardziej stonowany niż w Focusie czy modelu Kuga, Ford doskonale wie, że Mondeo trafia do bardziej wymagającej klienteli. Cena? Testowy model to wydatek około 130 tys. zł przy niemalże kompletnym wyposażeniu z zakresy komfortu, bezpieczeństwa i rozrywki.

Samochód do testów użyczony przez Euro Car, przedstawiciela Forda w Trójmieście

Szukasz Forda, tutaj znajdujesz sprzedawców
BachbaS

Miejsca

Opinie (78) 1 zablokowana

  • Kolejny sponsorowany tekst handlarzy zachodnim blachosmrodem. (5)

    Polski przemysł motoryzacyjny został zniszczony właśnie dlatego by zachód mógł mieć kolejny rynek zbytu.

    • 8 14

    • to ze jestescie leserami zachodu własnie to potwierdziliscie tylko ze jakos was niezawielu :)

      • 1 0

    • Polskie przemysł motoryzacyjny ??? Dobre he he ! (1)

      Dośc szumne słowo na opisane kilku montowni przestarzałych gruchotów.
      No i ta słynna polska myśle techniczna ! W czasach kiedy inżynierowie w niemieccy czy japońscy mieli opanowane technologie elektronicznych wtrysków paliwa, nasi "inzynierowie" uporali się z takim wyzwaniem technologicznym jak nowy kształ uszczelki pod gaźnik do duzego fiata.
      Zatem kolego nie było co niszczyć.

      • 4 2

      • śmieje sie jak kazdy głupi do sera

        • 0 1

    • Wyłącz kompa, idź na spacer. Dłuuuuuugi.

      • 2 2

    • ano, ale ty zawsze możesz sobie kupić fiata 1500, albo 126p - nikt ci nie broni

      jezdzic i napawac sie "polska mysla motoryzacyjna" (nawet, jesli byla na licencji zachodniej)!

      a przy okazji- to nie ty na kazdym forum uzywasz slowa "blachosmrod"?? masz jakies ewidentne kompleksy...

      • 6 2

  • Tylko Mustang i seria F!

    • 2 1

  • (7)

    Ford g*wno wort.

    • 6 17

    • do kaszuba

      Kaszub się odezwał. Wiedz, że nie każda morda pasuje do forda.

      • 1 0

    • Potwierdzam (2)

      Miałem MK3 w dieslu. Jestem szczęśliwym człowiekiem bo pozbyłem się tego ścierwa. Zasada 3 F.....chyba że miłość fran.

      • 3 4

      • "w dieslu" - od razu poznać światowca i znawcę. (1)

        • 5 1

        • Typowy fafaracha z bombą w nosie ,kanapowy automobilista wychowany na literaturze typu Auto Swiat.

          • 1 1

    • od 7 lat focus mk2 i zero problemów, ja sobie chwalę

      • 5 1

    • Nie każda morda..

      ...pasuje do Forda :p

      • 9 0

    • Ford

      Każdy Lord jeździ Ford, a tak na poważnie miałem Mondeo MK-4 140 KM, przejechałem 178 000, zero problemów, jakiś łoś mi go skasował, na pewno wrócę do Mondeo MK-5.

      • 7 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Ford Mondeo. Nadal się dobrze prowadzi

    Ford g*wno wort

    Miałem Mondeo z 2008 z salonu, za te pieniądze to prawdziwy badziew, wieczne problemy z elektroniką i elektryką, 90kkm koło dwumasowe do wymiany, a nie katuję go na niskich obrotach. Co to ma być się pytam. Artykuł napisał jakiś amator Fordów. Fordy porządne tylko w USA, to prawie tak samo jak Chevrolet w Europie!!!

    • 1 5

  • Nowy stary model :-) (10)

    Wóz drabiniasty był i jest...

    • 30 47

    • Te ekspert, masz takie auto? (8)

      Ja mam mk4 od 3 lat i złego słowa nie mogę powiedzieć. Duże, komfortowe auto.

      • 19 5

      • Ford Mondeo

        Nigdy więcej! Rocznik 2011 przejechane prawie 200tys km. Co rusz coś! Pech? Dziwne, że w 3 firmowych autach. Od drobiazgów po walniętą turbinę przy 5tys km, wyskakujący alternator na autostradzie i inne.
        Jest duży, to fakt. Kombi jak mini van, naprawdę dużo wejdzie. Czy się prowadzi aż tak dobrze przy dużych prędkościach? Nie. To kanapowiec, który właśnie lubi się wychylić. Wolę jednak samochody o sztywniejszym zawieszeniu, choćby fokusa.

        • 1 3

      • A wtryskiwacze Common rail i pompę wtryskową w TDCI to ile razy już regenerowałeś, cztery? (6)

        • 5 11

        • (4)

          Posiadam Mondeo MK3 FL 2006 właśnie TDCi i 195 tys. Jestem drugim właścicielem, auto od początku w Polsce. Jak się ma kulturę techniczną, samemu wymienia się regularnie co rok filtr paliwa, czyści się regularnie zawór EGR i leje dobre paliwko premium to nic tylko jeździć. Oczywiście w każdym aucie coś trzeba zrobić po pewnym przebiegu. Porównując do Passata to wielki plus dla Mondeo, chociażby za stylistykę, wyposażenie i przede wszystkim cenę !

          • 14 1

          • a jak serwis wymienia filtry to hest źle?

            • 0 1

          • (2)

            Co do stylistyki, to o gustach się nie dyskutuje, osobiście mondeo mk3 wydaje mi się strasznie topornie narysowane, jest nudne i bez polotu. Passat B5 o wiele bardziej mi się podoba. Wyposażenie w tej klasie jest zazwyczaj podobne. A cena jest adekwatna do jakości auta. Mondeo z 2005-2006 są w cenie o 4-5 lat starszych pasków. Ciekawe dlaczego? Najpopularniejszy silnik 2.0 TDCI miał wadę fabryczną, polegającą na tym, że wirnik pompy wtryskowej, ścinał ścianki obudowy, a wiórki powstałe w ten sposób, zatykały i uszkadzały wtryskiwacze common rail. Zanim mechanicy ustalili w czym rzecz, właściciele mondeo kilkakrotnie regenerowali wtryskiwacze.

            • 1 5

            • (1)

              normalne, że po 200 tys. może mnie to spotkać, tak samo jak znam kilku posiadaczy pasków, którzy borykali się z problemami silników TDi, które również nieśmiertelne nie są

              • 6 0

              • Najlepiej jak by wam te sztrucle jeździły po 800tys. bez wymiany oleju.

                • 6 1

        • istnieją jeszcze silniki benzynowe.

          • 5 0

    • Powiedział dumny posiadacz passerati

      rocznik 95.

      • 31 8

  • Mam Mk3 i jest ok.

    Plus to lancuch rozrzadu, praktycznie niesmiertelny, minus to usterki czujnikow.
    Ogolnie amortyzacja roczna to koszt klockow, filtrow i oleju. Po kilku latach jakies drobnostki przy zawieszeniu. Ogolnie fajne auto na poczatek. Plusem jest tez pojemny bagaznik i latwy do niego dostep.

    • 3 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Ford Mondeo. Nadal się dobrze prowadzi

    Krytykują zazdrośnicy z passatami pełnymi niemieckich łez .

    • 9 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Ford Mondeo. Nadal się dobrze prowadzi

    Tylko kabriolet e-klasa dla faceta lat 18-60.

    Reszta aut nie ma sensu. Nudne, zapuszkowane wozidełka z punktu A, do punktu B.

    • 0 6

  • Nuda jak większość nowych samochodów. (1)

    Te samochody prawie niczym się od siebie nie różnią - wyposażenie podobne, wygląd podobny, osiągi podobne, rozwiązania techniczne podobne...

    • 8 1

    • dlatego ja jezdza moim 20 letnim passatem tdi :-)

      • 2 1

  • (2)

    Już chciałem kupić, ale zniechęciła mnie spora liczba klientów oczekujących w poczekalni serwisu.

    • 12 19

    • ogólnie serwis do bardzoooo słabe ogniwo forda przynajmniej w 3 city

      • 0 0

    • A ja byłem ostatnio w serwisie Opla.

      Koszmarna ilość ludzi w ogródku dla klientów serwisu.

      • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Marka Rolls-Royce należy do koncernu:

 

Najczęściej czytane