- 1 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (94 opinie)
- 2 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (399 opinii)
- 3 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (214 opinii)
- 5 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (136 opinii)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (280 opinii)
Synonimami Volkswagena Tourana są funkcjonalność i przestronność. To pierwszy van skonstruowany w oparciu o stworzoną przez niemieckiego producenta modułową platformę MQB, której zastosowanie niesie za sobą wiele zalet. Nowoczesna płyta umożliwia zmianę proporcji samochodu, który ma teraz znacznie większy rozstaw osi i bardzo krótkie zwisy nadwozia.
Co charakteryzuje VW Tourana? Ekspresyjna stylistyka, która nadaje vanowi nowoczesności, ale również wyrazistego i sportowego stylu. Druga generacja Tourana jest nieco bardziej wyrośnięta od swojego poprzednika. Wydłużone nadwozie i zwiększony rozstaw osi sprawiają, że ten model wydaje się potężniejszy i masywniejszy. Mimo dynamicznego charakteru, Touran wciąż pozostał praktycznym i rodzinnym samochodem, który zapewnia duży komfort podróżowania.
Touran w ofercie VW zajmuje pozycję między modelami Caddy i Sharan. Nadwozie niemieckiego vana ma 4527 mm długości, 1814 mm szerokości oraz 1628 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2791 mm. Wydłużony, poszerzony i obniżony Touran jest jednym z bardziej kompaktowych aut w swojej klasie, oferując przy tym bagażnik o największej pojemności.
Samochód, który w ruchu miejskim zajmuje niewielką przestrzeń, może pochwalić się naprawdę przestronnym wnętrzem. Nawet gdy podróżuje w nim komplet pięciu pasażerów - pojemność przedziału ładunkowego wynosi 1040 litrów (liczone po sufit). Wakacyjny wyjazd pięcioosobowej rodziny nie jest zatem żadnym wyzwaniem dla Tourana.
Touran, który został wyposażony w napęd na przednią oś, należy do najbezpieczniejszych vanów świata. Zawdzięcza to karoserii pochłaniającej w zaprogramowany sposób skutki zderzeń, wykonanej z najmocniejszych gatunków stali (statyczna sztywność nadwozia wzrosła o około 25 proc.). Bezpieczeństwo w Touranie podnoszą również: aż dziewięć poduszek powietrznych, niezależne zawieszenie o neutralnej charakterystyce prowadzenia czy niespotykana w tej klasie aut liczba systemów asystujących.
Na liście nowych systemów bezpieczeństwa oferowanych w Touranie znajdziemy m.in. system automatycznego hamowania po kolizji, system automatycznego utrzymywania odległości od poprzedzającego auta ACC, system Front Assist z hamulcem awaryjnym działającym przy miejskich prędkościach, system wspomagający jazdę w korku, aktywny system ochrony pasażerów Side Assist, a także - system debiutujący w vanie - Trailer Assist, czyli asystent ułatwiający manewrowanie z przyczepą.
W niemieckim aucie nie zabrakło rozwiązań podnoszących komfort podróżowania. To m.in. system elektrycznego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika, automatyczny system otwierania pokrywy bagażnika Easy Open (aktywowany ruchem stopy pod tylnym zderzakiem), możliwość wyboru trybu jazdy oraz wydajne reflektory z diodami LED.
Funkcjonalność Tourana podkreśla 47 schowków rozmieszczonych w kokpicie, a wśród nich duży przenośny pojemnik ukryty w podłokietniku między przednimi fotelami. Z kolei oświetlenie bagażnika zaprojektowano tak, aby mogło również pełnić rolę latarki, którą kierowca może po prostu zabrać ze sobą z auta. Zastosowano również wyrafinowaną klimatyzację - jako opcja dostępna jest trzystrefowa automatyczna klimatyzacja (Pure Air Climatronic), wykorzystująca nową technologię filtrowania powietrza. Czujnik jego jakości oraz aktywny biologicznie filtr utrzymują jakość powietrza w samochodzie na stałym wysokim poziomie i zapobiegają przenikaniu do wnętrza szkodliwych substancji, w tym zarodników grzybów oraz alergenów.
Zaglądamy pod maskę. Nowy Touran oferowany jest z sześcioma silnikami do wyboru - trzema benzynowymi (TSI) oraz trzema dieslami (TDI). Wszystkie mają cztery cylindry, bezpośredni wtrysk paliwa oraz doładowanie. Wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. W seryjnym wyposażeniu znajduje się system Start-Stop oraz system odzyskiwania energii. Chociaż nowe silniki są do 19 proc. oszczędniejsze, generują większą moc i zapewniają Touranowi jeszcze lepszą dynamikę. Jednostki TSI rozwijają moc 110 KM, 150 KM i 180 KM. Diesle uzyskują również 110 KM oraz 150 KM, najmocniejszy zaś - 190 KM. Za wyjątkiem podstawowej jednostki TSI (1.2 o mocy 110 KM) wszystkie mogą współpracować z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG). W przypadku mocniejszych silników benzynowych i diesla przekładnia DSG należy nawet do wyposażenia seryjnego.
Jak podaje firma IHS, Volkswagen Touran po raz pierwszy okazał się najpopularniejszym vanem w Europie. Firma Automotive zajmująca się badaniami rynku podała, że w 2016 roku zarejestrowano w Europie ponad 112 tys. egzemplarzy Tourana - co oznacza, że stał się najczęściej kupowanym vanem na naszym kontynencie. Samochód wyróżnia się również bezpieczeństwem, a w 2016 roku organizacja Euro NCAP uhonorowała Tourana tytułem "Best in Class".
- Model Touran to faktycznie najpopularniejszy van w naszej ofercie. Dzięki swojej dynamicznej linii, przestronnemu wnętrzu oraz możliwości zamawiania wersji z trzecim rzędem siedzeń jest bardzo często wybieranym modelem przez rodziny z dziećmi - potwierdza Paweł Niecikowski z działu marketingu Volkswagen Plichta.
Jak najlepiej przekonać się o jego zaletach? Wybrać się do salonu Volkswagen Plichta w Gdańsku lub Gdyni i przetestować samochód podczas jazdy próbnej. Nic nie przekona do marki bardziej niż mała próbka jego możliwości.
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł
Miejsca
Opinie (25) 9 zablokowanych
-
2017-03-10 11:00
Unia to nowe ZSRR
najpierw trucizna w klimie, potem jawna eugenika, eksperymentowanie na społeczeństwach to ulubione zabawy USA UE i przede wszystkim Izraelitów
- 4 2
-
2017-03-10 11:09
Ale Wy obywatele ...........
jesteście ignorantami, przeczytajcie sobie nim wasze paluszki lemingów zminusują temat toksycznej klimy o czynniku R1234yf.
Brak wiedzy nie oznacza , że problemu nie ma ! A problem ten niestety funduje nam Bruksela i Donald Tusk czy sie to komuś podoba czy nie. Odpowiedzcie sobie na podstawowe pytania - dlaczego tak się dzieje i dlaczego jestem takim głupkiem, że popieram UE ?- 6 3
-
2017-03-10 12:11
Only VW (2)
japońce i koreańczyki to śmieci przy porównaniu trwałości.
- 3 2
-
2017-03-10 19:04
(1)
tak, tak januszu... pogadaj o tym ze szwagrem przy starogardzkiej...
mechanik he he he chyba ze stodoły pod kartuzami- 1 2
-
2017-03-11 19:19
Jadźka wracaj do mycia garów :)
- 0 0
-
2017-03-10 18:55
za 15-20 lat, w dizelku, od płaczącego Niemca idealny :-)
- 0 0
-
2017-03-10 22:11
Jak na auto w kształcie wanny jest spoko ;)
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.