- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (80 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 3 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (74 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (81 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (137 opinii)
Gdańsk: osiem nowych skrzyżowań z monitoringiem
Do końca roku osiem kolejnych skrzyżowań w Gdańsku zostanie objętych monitoringiem. Kierowcy nie mają jednak co liczyć na ewentualne zmniejszenie korków w tych miejscach, bo choć wskazuje na to dokumentacja przetargowa, kamery nie będą włączone do systemu Tristar. Urządzenia pojawią się na górnym tarasie - głównie na Morenie a także na Ujeścisku, Przeróbce, Zaspie i Żabiance.
Poza kamerami system wspomaga też prawie 30 tablic i znaków zmiennej treści, znaki informacji parkingowej czy drogowe stacje meteorologiczne. Do systemu zostały też włączone tablice informacji pasażerskiej na przystankach, a na ulicach stoi ponad 20 terminali informacji pasażerskiej.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił właśnie przetarg na "Zaprojektowanie i budowę systemu monitoringu wraz z włączeniem do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem Tristar".
W dokumentacji urzędnicy wskazują osiem skrzyżowań, gdzie pojawią się kamery: al. Legionów z al. Rzeczypospolitej i Hynka; ul. Chłopskiej i ul. Pomorskiej; ul. Kartuskiej i ul. Łostowickiej; ul. Nowolipie i ul. Piekarniczej; ul. Rakoczego i ul. Jaśkowej Doliny; ul. Rakoczego i ul. Bulońskiej; al. Havla i ul. Świętokrzyskiej oraz ul. Sucharskiego i ul. Wosia Budzysza. Ponadto zamówienie obejmuje budowę serwerowni w budynku Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, a także zatrudnieniem i przeszkoleniem dwóch pracowników w zakresie konfiguracji, konserwacji, eksploatacji i utrzymania systemu.
Jak się jednak okazuje mieszkańcy Moreny, Kowal, Łostowic, Stogów czy Przeróbki na razie nie mają co liczyć na włączenie wskazanych lokalizacji do systemu Tristar.
- To nie jest rozbudowa Tristara, lecz sam montaż kamer. Po ubiegłorocznej powodzi i tegorocznym zagrożeniu powodzią chcemy mieć możliwość podglądu na to, co się dzieje w tych miejscach. Z punktu widzenia zarządzania miastem w sytuacji kryzysowej to dla nas kluczowa sprawa. Na razie nie będziemy jednak mieli możliwości zarządzania ruchem w tych miejscach, ale nie wykluczamy tego w przyszłości - wyjaśnia Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ.
To kolejne działania drogowców zabezpieczających się na wypadek losowych sytuacji kryzysowych. Kilka tygodni temu zamówili bowiem mobilne tablice zmiennej treści, by w razie zagrożenia, nagłej zmiany organizacji ruchu czy zamknięcia zalanej drogi informować o tym kierowców ustawionymi wcześniej znakami. Niedawno miasto ogłosiło też przetarg na montaż kamer na Oruni, Siedlcach, Młyniskach oraz we Wrzeszczu i na Morenie.
Opinie (108) 2 zablokowane
-
2017-08-14 09:43
Tristar (4)
Wczoraj rano, było tak coś około 9:00, postanowiłem pojechać samochodem z Oliwy do Gdyni Gł ulicami grunwaldzka, niepodległości, zwycięstwa, władysława IV.
Z uwagi na niewielki ruch na drodze i dużo wolnego czasu, postanowiłem jechać nie szybciej niż 50 km/h
Najbardziej irytujące w tej podróży było to, że czerwone światła zatrzymywały mnie co drugie, trzecie skrzyżowanie. W tym czasie na przejściach dla pieszych ruch zerowy lub prawie zerowy, samochody z bocznych ulic jak na lekarstwo.
Pytam się, czemu ma to służyć?
Czy o tej porze nie da się inaczej ustawić świateł, tzw zielona fala /czy to jeszcze istnieje/?
Może jakiś pracownik z Centrum sterowania ruchem się wypowie.- 26 2
-
2017-08-14 10:02
to ty jechałeś? już myślałem że jakiś święty janusz zgubił drogę do kościółka
- 3 5
-
2017-08-14 10:32
Na złom, a obsługa do grabienia trawy!
Potwierdzam. Nie da się jechać od zielonego do zielonego, chociaż było to możliwe jeszcze w dawnych czasach, kiedy PG nie dysponowała PC-tami! Odnoszę wrażenie, że tu nie chodzi o płynność ruchu, a zwykłe polowanie na kierowców na czerwonym świetle. Pewnie w budce sterowniczej mają zabawy co nie miara.
- 4 0
-
2017-08-14 12:15
(1)
Zielona fala pojawia się jak jedziesz 80 km/h na ulicy z dopuszczalną 50 km/h, np. Kołobrzeską. Zawsze tak jadę.
- 5 1
-
2017-08-14 14:28
To by się zgadzało xD
- 2 0
-
2017-08-14 10:01
ładny wałek. kamerki za ileś tam kaski, a i tak nie będzie reakcji na sytuację na drogach
będzie wypadek to okaże się że kamera nie nagrała. I okaże się że kamera pana Ziutka z warzywniaka przy skrzyżowaniu daje więcej możliwości
- 15 0
-
2017-08-14 10:25
Maja rozmach złodzieje a tristar to nie ma kamer!!!
- 5 0
-
2017-08-14 10:28
Korek+5 czerwonych świateł pod rząd = tristar
Z tekstu wynika, że tristar jest systemem skończonym i zamkniętym. Jego ponowne otwarcie i rozbudowa, a nawet zwykłe serwisowanie to kolejne miliony wydatków.
- 12 0
-
2017-08-14 10:39
A kiedy włączą ten cudowny Tristar, który miał sterować ruchem, a póki co robi tylko czerwoną falę?
- 15 1
-
2017-08-14 11:50
Systemem Tristar po wyborach samorządowych powinien się ktoś zająć.
Poszły miliony,idą miliony a korzyści żadnych.
- 8 1
-
2017-08-14 12:12
Akurat bardziej przydałaby się na Kołobrzeskiej i Chłopskiej.
Tam tworzą się korki większe niż na Pomorskiej.
- 6 0
-
2017-08-14 12:21
Prawdziwe powody.
Chłopska została pewnie wytypowana jako ulica przemarszu manifestacji KOD i chcą monitorować od początku (Hynka) o końca (Pomorska)
- 4 3
-
2017-08-14 13:15
In-wi-gi-lac-ja
Nawet wy.ać się nie dadzą ;)
- 1 2
-
2017-08-14 13:21
na mapce jest Rzeczpospolitej
a w języku polskim odmienia się kogo czego Rzeczypospolitej
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.