• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Traktu Konnego będzie droższy

Szymon Zięba
7 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.

Gdańsk planuje drugi etap remontu Traktu Konnego. Tym razem prace objąć mają odcinek od Politechniki Gdańskiej do ul. Smoluchowskiego. Inwestycja wygeneruje większe koszty niż pierwsza faza przebudowy drogi, która kosztowała ponad 4,5 mln zł. Z tego względu potrzebne będzie dofinansowanie zewnętrzne.



Czy po zmianach na Trakcie Konnym często jeździsz tą trasą?

Trakt Konny to ruchliwa trasa, która biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. Wielu kierowców jadących w stronę centrum miasta korzysta z tej alternatywy.

Z tego powodu nawierzchnia ulicy była mocno sfatygowana i wymagała remontu. Pod koniec sierpnia tego roku oddano do użytku około kilometrowy, zmodernizowany odcinek Traktu - od ul. Smoluchowskiego do ul. Chodowieckiego (ok. 200 m przed skrzyżowaniem z ul. 3 Maja).

Prace trwały od 23 kwietnia i pochłonęły ponad 4,5 mln zł. Jedną z największych zmian, którą odczuli kierowcy, było zwężenie jezdni do jednego pasa i wprowadzenie strefy "tempo 30" na odcinku 500 m.

Strefy "tempo 30" w Gdyni



Już teraz wiadomo, że drugi etap remontu Traktu Konnego wymagać będzie zaangażowania dużo większych środków finansowych, proporcjonalnie większy bowiem będzie zakres robót. Według planów, przebudowana zostanie istniejąca już infrastruktura podziemna.

  • Jedną z największych zmian, którą odczuli kierowcy po pierwszej części remontu, było zwężenie jezdni do jednego pasa i wprowadzenie strefy "tempo 30" na odcinku 500 m.
  • Drugi etap remontu Traktu Konnego będzie kosztowniejszy. Według planów, przebudowana zostanie m.in. istniejąca już infrastruktura podziemna.

Szeroko zakrojona przebudowa kanalizacji



Zakres planowanych prac zależy od ustaleń zarządcy drogi i będzie obejmował m.in. wymianę nawierzchni jezdni oraz kompleksową przebudowę kanalizacji deszczowej. Ostateczny kształt dokumentacji znany będzie jednak dopiero po uzyskaniu wytycznych i uzgodnień.

- Budowa drugiego etapu Traktu Konnego generuje ponadto potrzebę wypracowania rozwiązań w zakresie kanalizacji deszczowej w innych rejonach Wrzeszcza. W chwili obecnej miasto jest na etapie konstruowania finansowania dla planowanego przedsięwzięcia - mówi Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Ze względu na zakres prac i ich koszt, rozpoczęcie drugiego etapu remontu Traktu Konnego uzależnione jest od pozyskania zewnętrznego finansowania - środków z Unii Europejskiej.

- W związku z tym, będzie on możliwy nie wcześniej niż po 2020 roku - podsumowuje Jędrzej Sieliwończyk.

Miejsca

Opinie (105) ponad 10 zablokowanych

  • To niech nie budują wysep i nie stawiają (3)

    Słupków. Będzie taniej i normalniej.

    • 78 24

    • za jakiś czas zmienią sie kierunki rozwoju i to wszystko będzie przebudowywane

      by robić to w ten sposób, jak aktualnie robi się to w cywilizacji.
      My niestety musimy przechodzić te same etapy, bo ktoś chce po drodze się nachapać.

      • 3 2

    • A swoją drogą

      Mogliby nauczyć się robić studzienki bo trochę wstyd, droga ledwo oddana a już się zapadają, jak nie potrafią to wysłać na naukę do niemiaszkow oni jakoś to ogarnia ja, poziomice można przyłożyć i jest git

      • 8 0

    • Patrząc jakie są perspektywy remontu Traktu Konnego

      podejrzewam, że remont Zwycięstwa na odcinku Do Studzienki - Plac Zebrń Ludowych to już będzie nie za mojego życia, to przeceiż jezdnia parę metrów szersza od traktu

      • 5 1

  • Trakt (1)

    A co z pędzącymi karetkami. Gdzie mają uciekać samochody skoro do dyspozycji jest tylko jeden pas ruchu.

    • 21 3

    • Według pomysłodawców parkingiem płacąc za postój. To jest kompletnie głupie.

      • 2 4

  • i Smoluchowskiego ... (2)

    To przy okazji niech oddadzą 2 kierunkową Smoluchowskiego w kierunku ul. Cygańska Góra. Zabrali 1 bas na trakcie konnym a na Morenę i Suchanino można było uciekać przez Smoluchowskiego a od prawie 2 lat cyrk bo taka droga zamknięta i tylko 1 kierunek. Autobus 115 też ma poronioną trasę.....

    • 47 13

    • może chociaż Jarową zrobią jednokierunkową na całej długości byłby jeden pas do skrętu w lewo a drugi do jazdy prosto, bo teraz kwitnie się tam po 20min. i szybciej jest jechać przez Centrum korkując je dodatkowo.

      • 5 1

    • Taaa

      Smolucha w dwie manki ;)
      A do UCK karetki tunelem

      • 3 5

  • Remont się skończył

    A znaki o zwężeniu jezdni i ograniczeniu prędkości zostały na Al. Zwycięstwa.

    • 14 1

  • rano jadę z oruni do wszeszcza jest super.

    Jeden pas z Pruszcza robi robotę. Jeszcze jak z Oliwy do Wrzeszcza zrobicie po jednym pasie to będę miał super powrót. Tylko to nie jest rozwój miasta

    • 18 4

  • (3)

    Gdańsk planuje remont kolejnej części Traktu Konnego a kiedy zaplanuje a co ważniejsze wykona remont o wiele razy więcej uczęszczanej Al. Zwycięstwa od ul. Do Studzienki do Placu Zebrań Ludowych. Nie będę używał argumentów typu jest często uczęszczana ale napiszę że przejeżdża nią tysiące samochodów na minutę a jej stan wygląda jak trasa auto rodeo.

    • 16 2

    • (1)

      Tysiące pojazdów na minute....taaaaaaa czyli przez godzinę przejeżdża tam więcej niż przez całą dobę Obwodnicą Trójmiasta....

      • 2 0

      • Korek stoi cały czas.

        • 2 0

    • Pieniędzy nie ma i nie bedzie

      • 1 2

  • Jak zrobili tam absurdalne rozwiązania

    jak garb na Orzeszkowej na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną czy dozwolony ruch rowerowy na chodniku w strefie Tempo 30 !!! Miejsca parkingowe o szerokości ponad 3m a chodnik jest zrobiony tak aby można było parkować jedną stroną na nim (kostka brukowa na brzegu). Garb na wjeździe Curii - Skłodowskiej też chyba po to aby zniszczyć miejskie autobusy bo rozpędzić się tam nie da choćby człowiek się starał. I jeszcze kuriozalne przejście przy Tuwima prowadzące na trawnik rozdzielający jezdnię. i zafundowali "mieszkańcom" woń spalin od 14 do 18 a miejsca parkingowe puste bo do UCK to jakieś 1,5km i nikt tam nie parkuje.

    • 22 1

  • Jak śmietniki w oliwę stoja za 2 tysiace to co to milion na droge ....
    Swoja drogą moze i drogo ale zobaczcie jak szybko zrobili pierwszy etap .....
    Na warszawskiej rok opóźnienia i nic sie nie dzieje

    • 9 2

  • Przestałem jeździć Traktem.

    Zwężenie całkowicie zabiło trakt jako drogę. Furmanki dadzą radę.

    • 21 3

  • Mieszkańcy sobie zrobili piekny korek. (2)

    Sznur samochodów i problemy z wydostaniem się z okolic GUMed. Wszyscy wpadają w długaśny korek ciągnący się teraz na kilometr wzdłuż domów tych co chcieli tych głupot.

    Miasto poszło na rękę bardzo bogatym dentystom, żeby mieli gdzie się parkować mercedesami, a reszta stoi. Ciekawe ile ktoś wziął za te "udogodnienia", włącznie z progiem zwalniającym w newralgicznym dla parkowania dla dentystów miejscu, żeby było wygodnie wyjeżdżać.

    Żeby wszystkim żyło się lepiej. Autobusy też stoją na jednym pasie ze wszystkimi i mają kłopot się włączyć. Brawo wy.

    Nie może miasto iść na rękę niewielkim grupom mieszkańców/"przedsiębiorców". Rolą zarządu jest takie zarządzanie, żeby większości było dobrze.

    Może na wniosek mieszkańców Długich Ogrodów zrobią to samo przed Magistratem.

    • 40 5

    • Trzeba się odzwyczaić od traktowania serwisówki jako trzeciej jezdni (1)

      Korka nie będzie

      • 6 2

      • Wszyscy stoją na skręt.

        • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h kierowca straci prawo jazdy na okres:

 

Najczęściej czytane