• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk zachęca do kupna elektrycznych aut

Maciej Naskręt
3 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Miejsce postojowe dla pojazdów z napędem elektrycznym przy ul. Zawodników w Gdańsku, gdzie oprócz parkowania można naładować za darmo akumulatory. Miejsce postojowe dla pojazdów z napędem elektrycznym przy ul. Zawodników w Gdańsku, gdzie oprócz parkowania można naładować za darmo akumulatory.

Od kilku dni właściciele 64 elektrycznych samochodów zarejestrowanych w Gdańsku mogą korzystać z czterech darmowych punktów ładowania przygotowanych przez urzędników na gdańskich ulicach. Czy innowacja skłoni kolejnych kierowców do zakupu elektrycznego auta?



Czy darmowe punkty ładowania samochodów elektrycznych zachęcają do zakupu tych pojazdów?

W Gdańsku można naładować elektryczne auto za darmo. Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku zaczyna wydawanie takich właśnie kart. Używać ich można w zbudowanych przez gdański ZDiZ stacjach ładowania pojazdów elektrycznych.

- Procedura jest prosta - wystarczy zgłosić się do Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku z kserokopią dowodu rejestracyjnego samochodu - oryginał do wglądu - wyjaśnia dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski.

- Na miejscu wypełnia się wniosek - druki dostępne są na miejscu, można je też wcześniej pobrać z naszej strony internetowej. Karta wydawana jest od ręki. Co najważniejsze - jest bezpłatna! Cała procedura trwa nie dłużej, niż kwadrans - dodaje dyrektor Kotłowski.

Można również wniosek wysłać pocztą - wtedy kartę odbiera się w uzgodnionym wcześniej telefonicznie terminie - opis procedury oraz wzór wniosku dostępne są na stronie zarządu.

Kart można używać w trzech zbudowanych przez gdański Zarząd Dróg i Zieleni stacjach ładowania pojazdów elektrycznych. Pierwsza stacja znajduje się przed budynkiem ZDiZ przy ulicy Partyzantów 36. zobacz na mapie Gdańska Druga - w pobliżu siedziby Straży Miejskiej przy ul. Zawodników zobacz na mapie Gdańska. Trzecia - przy gdańskim ogrodzie zoologicznym przy ulicy Karwieńskiej zobacz na mapie Gdańska.

Miasto planuje budowę kolejnych miejsc ładowania pojazdów elektrycznych. Mają one powstać w strefie płatnego parkowania. - Chcemy zachęcić kierowców do ekologicznego podejścia do motoryzacji i zdecydowaliśmy, że ładowane tam auta będą zwolnione z opłat za postój - mówi zastępca prezydenta Gdańska, Piotr Grzelak.

- Poprzez realizację takich działań wspomagających ekologiczne formy transportu zmierzamy do poprawy efektywności transportu oraz zmniejszenia emisji do atmosfery szkodliwych substancji - wyjaśnia Grzelak.

Gdańsk na trzy terminale - montaż, utrzymanie i dostawę energii - wydał prawie 100 tys. zł. Trzeba tu jednak zaznaczyć, że wprowadzenie kart dostępowych jedynie podwyższa koszty funkcjonowanie punktów, bo skoro właśnie punkty są za darmo, to w jakim celu są do nich wydawane karty? Jak ustaliliśmy chodzi o to, by nie dochodziło do kradzieży energii.

W Gdańsku zarejestrowane są obecnie 64 pojazdy elektryczne i hybrydowe. Kupno takich pojazdów zero-emisyjnych (elektrycznych) ma w planach także sam urząd. W ramach przygotowań do ogłoszenia przetargu miasto od czerwca zeszłego roku do stycznia tego roku użytkowało różne modele pojazdów elektrycznych użyczonych do testów przez ich producentów.

Przetarg na zakup czterech fabrycznie nowych samochodów o napędzie całkowicie elektrycznym ogłoszony zostanie do końca kwietnia. Będzie to już trzecie postępowanie na zakup takich pojazdów. Dwa pierwsze (w październiku i w grudniu) zostały unieważnione z powodu braku ofert. Pojazdy mają użytkować: Urząd Miejski, Zarząd Dróg i Zieleni, Straż Miejska oraz Miejski Ogród Zoologiczny.

Co ciekawe, urzędnicy w magistracie patrzą nieco inaczej na innowacyjne pojazdy. Dla przykładu niedawno Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ogłosił przetarg na najem aut osobowych. Wypożyczone pojazdy posłużą jako narzędzie pracy kontrolerów projektów unijnych. Zamówienie publiczne wzbudziło jednak sporo kontrowersji, gdyż kryteria automatycznie przekreśliły oferentów dysponujących flotą pojazdów hybrydowych.

Warto nadmienić, że latem 2014 r. szybką ładowarkę samochodów zainstalowała w Gdańsku Grupa Energa, również udostępniająca możliwość ładowania bezpłatnie. Urządzenie zainstalowane przez Energę zlokalizowane jest przy Olivia Business Center - aleja Grunwaldzka 472 zobacz na mapie Gdańska, a dokładniej przy budynku Olivia Point. Pomorska spółka planuje kolejne inwestycje przy wsparciu innej dużej lokalnej firmy.

Miejsca

Opinie (186) 7 zablokowanych

  • samochody elektryczne mają sens jeśli funkcjonują w systemie car-sharing (1)

    i są używane przez jego uczestników tylko od czasu do czasu, a nie na codzienne dojazdy (do pracy czy po zakupy). Głównym problemem stwarzanym w mieście przez samochody jest ich przestrzeniożerność: samochód elektryczny potrzebuje tyle samo przestrzeni do parkowania i do jazdy co samochód napędzany tradycyjnie.

    • 1 2

    • ale w tym momencie nie chodzi o zmniejszanie korków, tylko o zachęcanie do kupna przez m.in. ulgi w parkowaniu. Z tym, że to co oni proponują to jest śmieszne - zbyt mała promocja, żeby coś zmieniła.

      • 0 0

  • Wymiana baterii w samochodzie elektrycznym co kilkadziesiąt tysięcy km (7)

    Wymiana baterii w samochodzie elektrycznym co kilkadziesiąt tysięcy km wynosi od 20-50 tys złotych. HEHEHHE. Bateria taka nie jest utilizowana tylko zanieczyszcza środowisko bardziej niż 50 kopcących diesli. Świetna ekologia + koszty. Taki samochod po 50-70tys nadaje się do remontu. Nikt nie będzie chciał go kupić,

    Darmowe punkty ładowania? Buehehehehe

    • 23 13

    • (2)

      dolicz koszt leczenia raka po wdychaniu spalin z 50 kopcących diesli i wróć tu z wynikami :]

      • 5 5

      • A myślisz, że produkcja energii elektrycznej jest czysta w naszym kraju? (1)

        Przecież Polska produkuje energię w większości z węgla.

        • 3 2

        • tak ale na kominach są dość skuteczne filtry

          i nie zawsze będą go produkować z węgla a syfu z kopciuchów nikt nie kontroluje i w dodatku są skoncentrowane w miastach.

          • 0 0

    • (3)

      TESLA
      gwarancja 8 lat i 200 tys km
      a do remontu to nadają się mieszkania
      problem tylko ze nie naladujesz tego w PL

      • 6 2

      • Naladujesz - mozesz ladowac z gniazdka w domu i wiekszosci dostepnych punktow ladowania. Co prawda nie tak szybko jak z ich "ladowarek", ale w ciagu dwoch lat powinni i w Polsce miec swoje "ladowarki".

        • 0 0

      • Tesla to chyba wyjątek. (1)

        Nissan Leaf ma gwarancję na akumulatory na 5 lat lub 100 tys. km

        • 1 1

        • 100tys mil = 160tys kilometrow. I to sa praktycznie pierwsze auta. Tak jak dzis nam sie wydaja toporne pierwsze telefony komorkowe.

          • 0 0

  • Może teraz dla mnie jeszcze nie, ale trzeba przecież promować takie rozwiązanie jeśli coś ma się zmienić. (2)

    • 10 9

    • za nic bym nie zamienil mojego 25 letniego ropniaka W124 3.0TD na jakiegos elektryka (1)

      dzwieku tego silnika nic nie zastapi

      • 1 0

      • rozumiem, że to sarkazm

        • 0 0

  • to rozumiem że chcecie

    do us...nej śmierci jeździć śmierdziuchami ? A te nowotwory i alergie to jak myślicie skąd? Jeżeli kogoś stać na zakup takiego samochodu to niech kupuje, bo jeżeli nie będzie miał kto kupować, to firmy nie będą inwestować w nowe technologie i my szaraczki ich się też nigdy nie doczekamy. A głupie gadanie o szkodliwości utylizacji akumulatorów i produkcji prądu z węgla możecie sobie darować, bo lepiej jest kontrolować utylizację w jednym miejscu, kontrolować jeden komin, niż zatruwać (koncentrować) spaliny w miastach i to bez żadnej kontroli (np. samochody z powycinanymi filtrami cząstek stałych to u nas norma). Nasz kraj i poglądy ludzi są naprawdę baardzo zacofane.

    • 1 0

  • ekologia i samochód elektryczny??? To jakiś żart.. (1)

    Po pierwsze samochód elektryczny w ogóle nie jest ekologiczny, ponieważ wytwarzanie prądu w naszym kraju nie ma nic wspólnego z ekologią, po drugie czy ktoś policzył ile kosztuje wymiana i utylizacja akumulatora z samochodu np Nissan Leaf, po trzecie czy ktoś przewidział, że jak gdańszczanie wymienią połówę swoich samochodów na elektryczne to po 16 jak wszyscu zjadą do domów i podłączą swoje samochody do gniazdek to może,a raczej na pewno, nie wystarczy prądu na naładowanie zwykłego telefonu komórkowego.

    • 0 3

    • piszesz o rzeczach o których

      nie masz zielonego pojęcia. Tyle komentarza, bo nawet nie chce mi się wchodzić w szczegóły.

      • 1 0

  • (45)

    To jeszcze te samochody (w pełni elektryczne gdyż tylko one nie emituję CO2) powinny mieć:
    - możliwość poruszania się buspasami
    - bezpłatne korzystanie z miejsc postojowych w całym Gdańsku
    - możliwość wjazdu na starówkę

    A aby to ułatwić wydział komunikacji podczas rejestracji powinien mieć przygotowane specjalne tablice rej. zarezerwowane dla samochodów elektrycznych które np. kończyłby się literkami EV i byłby wydawane tylko do samochodów elektrycznych.

    Firma sprzedająca samochód elektryczny (jeżeli jej firma zarejestrowana jest w Gdańsku) powinna otrzymać wsparcie miasta (np. częściowe zwolnienie z podatku od nieruchomości lub coś podobnego).

    • 98 114

    • (3)

      Gdańsk chyba zapomniał, że już nie jest niemiecki i tu są zimy, a nie jak w DE

      • 7 17

      • (2)

        Czyli jakby był w DE to nie byłoby zim?
        Ostatnio te zimy takie słabe, cos czuje ze coraz lepiej przez to rozumiem niemiecki ....

        • 16 2

        • (1)

          najbardziej w zyciu znarlem na stokach Zugspitze
          o malo stracil bym stope
          ktos tu mowil o lagodnych niemieckich zimach? lol
          jaja sobie robic tez trzeba umiec

          • 3 2

          • A ja proponuję

            Żeby na przeglądzie technicznym zacząć badać poziom emisji spalin. Bo przez 6 lat w Gdańsku różni panowie tylko wyjeżdżają moim samochodem na hamownie, sprawdzają czy nic mi nie odpada i tyle. Co z tego że wprowadzimy samochody elektryczne jak 30 letnie diesle będą dymic na kazdym skrzyżowaniu.

            • 1 0

    • Mniej wiecej jak w Norwegii? Co by o o Norwegach nie mowic, to ciezko pokusic sie o opinie, ze hlupio zarzadzaja swoim krajem.

      • 0 0

    • Te samochody emitują CO2 (1)

      Potrzebują dużych ilości prądu. Ponadto ich produkcja jest znacznie bardziej uciążliwa dla środowiska niż konwencjonalnego samochodu (metale rzadkie).

      • 2 2

      • Jakie konkretnie metale rzadkie?

        Baterie Litowe, jak sama nazwa wskazuje, zawierają lit, jeden z częściej występujących we wszechświecie pierwiastków. Poproszę o przykład jakichś pierwiastków z dalszych regionów tablicy Mendelejewa.

        • 1 0

    • Takie auto będzie w pełni ekologiczne, (23)

      gdy energia do jego ładowania będzie w pełni ekologiczna. Do tego produkcja i utylizacja akumulatorów, a także części do wyprodukowania tego auta też będą w pełni ekologiczne.

      • 48 6

      • nie ma czegoś takiego jak w pełni ekologiczne (19)

        Ale można wybrać mniejsze zło. Łatwiej kontrolować jeden wielki komin niż tysiące rur wydechowych.

        • 21 7

        • Poszukaj.... (5)

          Poszukaj jak się produkuje takie baterie....Dodaj do tego ich krótką żywotność oraz to że w Polsce energie elektryczną produkuje się praktycznie tylko z WĘGLA.

          z ekologia to nie ma nic wspólnego.

          • 42 9

          • Plus jedynie taki.... (2)

            że smród zniszczenia i zanieczyszczenia są przesuwane w inne miejsca.
            Gdańsk będzie czysty ;)

            • 26 4

            • Zgadza się. (1)

              Niestety w naszym kraju energia elektryczna jest pozyskiwana głownie ze spalania węgla.

              • 4 2

              • Stety tylko węgiel.

                Powinna być pozyskiwana tylko z węgla , bo to jest nasz naturalny surowiec. To że państwa ościenne tyle go nie posiadają i muszą kombinować z innymi źródłami to ich problem nie nasz.

                • 0 1

          • (1)

            No tak. Bo produkcja akumulatorów do zwykłych aut jest super ekologiczna...

            • 10 3

            • Człowieku doucz się.

              W aucie spalinowym masz mały akumulatorek. W elektrycznym masz baterię akumulatorów. Podkreślam jeszcze raz: "baterię" !!!!!!!!

              • 12 4

        • Czytałem kiedyś badania na temat emisji CO2 do atmosfery (12)

          dotyczących wyprodukowania, eksploatacji i utylizacji aut spalinowych i elektrycznych. Wyszło, że spalinowe są bardziej ekologiczne!

          • 19 11

          • (1)

            To ja słyszałem jeszcze ciekawsza teorie.
            Jakby w jednej sekundzie, zamienić połową aut na swiecie z spalinowych na elektryczne, to światowa energetyka nie byłaby wstanie wyprodukować tyle energi. To jest niby teoria, ale już jak wyglądałyby wysypisaka akumulatorów z tych wszystkich aut możemy spróbować sobie wyobrazić.
            Póki co to samochody elektryczne to takie zabawki, taka moda troche jak iphone.. Elektryczne samochody tak jeśli: dużo wytrzymalsze akumulatory, energia głównie ze słońca, oraz pomysł na utylizacje/odzysk starych akumulatorów. Inaczej to będą tak ekologiczne jak żarówka energooszczędna.

            • 7 6

            • Strasznie dużo energii elektrycznej potrzebuje proces produkcji benzyny,

              Widać to sprawozdaniach z rafinerii, więc lepiej jeździć elektrycznym autem.

              • 3 0

          • daj link, jak masz bo chętnie się z tym raportem zapoznam (6)

            i myślę, że nie tylko ja

            Pozdrawiam

            • 11 5

            • Proszę bardzo ;-) (4)

              moto.money.pl/wiadomosci/publikacje/artykul/sprawdzamy-oplacalnosc-zakupu-auta-na-prad,230,2,1693414.html
              Miłej lektury!

              • 11 4

              • "czytałem kiedyś badania" ... i później link do jakichś wypocin na Money.pl (1)

                Są liczne publikacje NAUKOWE na temat liczenia ekwiwalentu emisji CO2 w całym "life cycle" i nigdzie "elektryki" nie wypadają mniej korzystnie niż spalinowe. Trzeba już mocno naciągać dane do tego co się chce udowodnić. Czyli bierzemy pod uwagę, że prąd produkujemy z najbrudniejszego węgla, w elektrowniach o niskiej sprawności (brón boże w EC), dodatkowo akumulatory wymieniamy 2x częściej niż wynika to z zaleceń producenta i licznych badań (a te są obszerne, bo baterie często te same co w całej elektronice).
                Dodatkowo wspierając pojazdy spalinowe wspieracie Putina, Bliski Wschód i rzeszę innych tyranów i watażków w Afryce. Tego się nie da przeliczyć ani na złotówki ani na emisje CO2

                • 2 2

              • Do jazdy na EV trzeba 7 akumulatorów, a nawet tylko 6 szt,

                a odpowiedni jeden jest w dobrym spalinowcu, zaś w EV daje same czyste powietrze, a po spalinach z rury wydechowej ludzie umierają w cierpieniach na raka.

                • 0 2

              • Na wyprodukowanie litra benzyny trzeba 2 kWh energii,

                a na 2 kWh energii jadę 20km autem EV, to lepiej tę energię zużyć w aucie EV bez podgrzewania w upale ulicy i bez trucia Polaków.

                • 2 0

              • Dobry artykuł.

                Trzeba być analfabetą wtórnym, żeby przeczytać ten artykuł i dać minus :-)

                • 5 2

            • Niestety ale nie czytalem tego tylko slyszalem w TV, choc telewizja lubi klamac. Z drugiej strony jakby sie tak zastanowic. Wiedzac ile jestes w stanie przejechac takim samochodem i ile sie laduje ponownie, przy uzyciu konkretnego mocy pradu to mozna by bylo to wyliczyc. Nawet liczac lokalnie, czyli np w Gdansku. Gdzies byly dane ile jest aut zarejestrowanych w Gdansku.
              No i mowimy o teori ktora zaklada zmiane w jednej chwili polowy samochodow, przy obevnej infrastrukturze energetycznej. :)

              • 2 0

          • Bo za te badania płaciło lobby spalinowe,

            a oni trują i wiedzą, że zatrute mózgi w głópstwa wierzą.

            • 1 0

          • ja czytałem jeszcze leszpa teorie! (1)

            Jak wieczorem swedzi tylek, to rano smierdzi palec!

            • 12 5

            • Bo d*psko się myje!

              • 3 3

      • Utylizacja akumulatorów (1)

        Nie do końca dają sie utylizować, pozostaje jakiś dziwny odpad, który wysyła sie do innych krajów, do nas przysyłane sa z ameryki płd, oraz odpady z elektrowni atomowych z niemiec

        • 5 2

        • 100% zużytych akumulatorów

          jest zamienianych na 100% nowych akumulatorów - pokazywali na DICOVERY.

          • 0 0

      • Energia dla EV

        jest całkowicie w pełni ekologiczna. Do tego teraz w całej Unii będą źródła energii tylko z wiatraków i fotoogniw, czyli z darmowej energii.

        • 1 2

    • Nóż sam się otwiera już po pierwszym zdaniu... (3)

      To ja proponuje ustawić też darmowe stacje benzynowe :))))))

      niech wszyscy* obywatele zrzucają się nie tylko na prąd, ale również na paliwo :d

      czy na prawdę jesteśmy tak tępym (uśredniając) narodem, żeby się na to godzić?!?!?!

      kolejne 30 lat zanieczyszczania środowiska absolutnie nic nie zmieni....
      za 30 latach natomiast takie auto będzie miał każdy - bo są tańsze w utrzymaniu a energia słoneczna jest - uwaga! - prawdziwie darmowa....

      odbędzie się to naturalnym tokiem rzeczy, bez pomocy tych durnych urzędniczych kurtyzan, którym się wydaje że mają pojęcie o czymkolwiek!!!
      *) ci co nie mają samochodów, ci co mają bilety miesięczne wykupione etc etc ;))))

      "Gdańsk na trzy terminale - montaż, utrzymanie i dostawę energii - wydał prawie 100 tys. Zł" - czyli za cztery - bo tyle postawili - ciekawa manipulacja !!! Wydali 133 koła... Oczywiście koszt nie jest problemem, każdy mieszkaniec gdańska zapłacił ~20gr
      problemem jest to jak was traktują - pisze was, bo ja np. Jestem tego świadomy... I cokolwiek próbuje z tym zrobić....

      • 64 26

      • Radze nauczyc sie czytac ze zrozumieniem i wiecej niz 1 zdanie (2)

        bo ci zylka peknie kiedys.

        • 7 14

        • Milo (sadzac ze zdjecia) ze wraz z prezenowanym stanowiskiem, zadbano o stragan z ciuchami dla kierowcy oczekujacego na zakonczenie procedury.
          Wciaz mnie dziwi ze Gdansk sie godzi na taka forme ulicznego handlu..

          • 0 0

        • koleżko to Ty przeczytałeś najwyraźniej 1 zdanie powyższego postu, i dodatkowo go nie zrozumiałeś ;))))

          Aradash ma w wielu miejscach rację

          • 8 1

    • Nie emitują CO2 bo emituje je elektrownia produkująca prąd (4)

      • 7 3

      • Taaa (3)

        Szczególnie ta wiatrowa i fotowoltaiczna, a o atomowej nie wspominając.

        • 5 8

        • Głupiś zamilcz!!!! (1)

          .

          • 1 2

          • Zazwyczaj głupszy wyzywa mądrych od "głupiś",

            ale każdy ma szanse zmądrzeć.

            • 0 0

        • ile masz w Polsce wiatrowych i atomowych? prąd mamy z węgla przecież

          • 10 0

    • (1)

      I zamiast poruszać się po jezdni powinny unosić się w powietrzu.

      • 2 0

      • Wnet do tego dojdzie,

        zgodnie z filmem "Piąty element".

        • 0 0

    • gdzie

      Jest ta starowka

      • 0 1

    • może jeszcze prawo do wjazdu na Długą i Długi Targ?

      teksty o pozytywnym wpływie samochodów elektrycznych na stan środowiska w mieście pomijają fakt, że miasto nie jest z gumy i że samochód elektryczny zabiera tyle samo przestrzeni co samochód z napędem tradycyjnym.
      Nadal można oczekiwać wysypu pomysłów na promocję samochodów elektrycznych aby promować budowę kolejnych parkingów i pseudoautostrad miejskich typu nowa Słowackiego.

      • 5 1

    • Oraz tak jak rowerzyści

      je jeździć jak popadnie bez oglądania się na innych. Ewentualnie tłumaczyć się, że to mała szkodliwość na czerwonym świetle po skrzyżowaniu jechać.

      • 4 5

  • (1)

    Nie no pewnie.Kupię elektryka kosztującego 5-6x tyle co moje auto i będę mógł ładować aż w 4 miejscach w mieście. Wracając z pracy zostawię w stacji ładowania i pójdę 10km pieszo do domu.

    • 5 1

    • No dla mieszkancow mieszkan niestety dzis to nie ma sensu. Nie masz garazu, albo wlasngo miejsca z gniazdkiem to idea auta elektrycznego jest nie dla ciebie jeszcze. Za kilka lat moze to sie zmieni. Ale najpierw musi byc duzo takich aut na drogach, zeby wymusic zmiany. Stad potrzeba wszelkich inicjatyw zachecajacych do zwiekszenia ilosci takich pojazdow na drobach.

      • 0 0

  • (1)

    Przeciętnego obywatela RP stać na 10 letni samochód sprowadzony w zasadzie ze złomowca bogatszych krajów UE. Taki samochód mega ekologiczny bo na prąd to jedna wielka ściema, która ma poprawić nastrój zakamuflowanym lewakom z pod znaku zielonych. Przecież te akumulatory trzeba gdzieś utylizować... Najlepiej wziąść fragment procesu czyli użytkowanie i powiedzieć patrzcie jakie to ekologiczne. Przyszłością jest wodór, tylko że szejkowie nie dadzą sobie popsuć biznesu.

    • 3 3

    • Wodor? Czyli wyprodukujmy prad, zuzywajac prod wyprodukujmy wodor, zuzywajac wodor przetransportujmy ten wodor do stacji pali, zuzywajac wodor zmienmy go na prad i w koncu napedzmy auto. Pomijajac koszta infrastruktury i niebezpieczenstwa zwiazane z wodorem efektywnosc procesu jest jakos 10x mniejsza niz w przypadku aut elektrycznych.

      • 0 0

  • To durne miasto z Panem A., czy Pan A. wie ile taki samochód kosztuje? (8)

    Dla człowieka z zarzutami, mającymi tyle mieszkań, tyle kaski ze spółek etc., to nie jest na pewno problem żeby takie autko kupić...

    • 45 16

    • Najlepsze jest to, że to auto wcale nie jest takie ekologiczne. (5)

      Nikt nie pisze, że akumulatory trzeba wymieniać i stare zutylizować. A produkcja i utylizacja nie jest przyjazna dla środowiska. Poza tym, kto rano odpalał auto na mrozie wie jaki jest stan naładowania akumulatora. Na nasz klimat te auta się nie nadają, gdy się nie ma garażu. A w centrum z tym ciężko. Kolejna sprawa. W Polsce energia jest pozyskiwana głównie z węgla. A z czym to się wiąże to fachowcy wiedzą. Proszę sobie poczytać np. tu: ecomanager.pl/pojazdy-elektryczne-a-srodowisko/ Jest tego w necie więcej. Od osoby na stanowisku wiceprezydenta oczekiwałbym większej wiedzy na ten temat, a nie powtarzanie farmazonów zasłyszanych od pseudoekologów.

      • 21 7

      • Akumulatory: Nissan daje gwarancje na 160tys kilometrow. Musza zachowac co najmniej 70% pojemnosci. Dalej so bardzo cennym nabytkiem dla elektrowni czy firm, ktore chca zmniejszyc zuzycie pradu w najdrozszej taryfie.
        Ciezko to porownac do zuzytego oleju, filtrow i innego syfu z aut spalinowych.

        • 1 1

      • pierwsze zdanie (3)

        W pierwszym zdaniu napisałeś "nikt nie pisze".
        Otóż pisze. Powyżej temat akumulatorów i produkcji elektryczności z węgla był poruszany.
        Także inni napisali, ale ty nie przeczytałeś!

        • 3 0

        • A nie przyszło Ci do głowy, że mój post mógł być wcześniej napisany? (1)

          • 2 2

          • No tak ty jesteś w ciąży .Pamiętajcie aby Pani asd ustąpić miejsca w trojlebusie.

            • 0 0

        • To przeczytaj sobie to:

          moto.money.pl/wiadomosci/publikacje/artykul/sprawdzamy-oplacalnosc-zakupu-auta-na-prad,230,2,1693414.html
          i wtedy się wymądrzaj.

          • 1 2

    • (1)

      Z zarzutami ale nie z wyrokiem . Co cię obchodzi ile kto ma mieszkań? Twa zazdrość to już choroba. Czy kogoś interesuje ile masz pryszczy na du**e? Nie ! Więc zobacz co ty masz a nie innym w portfel zaglądasz!

      • 12 24

      • ta Urzedniczku piesku Pana A

        • 20 9

  • A to wszystko za pieniadze podatników :) (9)

    Ciekawe kto z PO ma elektryczny samochód?

    • 54 18

    • samochody elektryczne ma miedzy innymi radio utrzymywane z naszych podatków (1)

      maja instytytucje i urzedy utrzymywane znaszych podatków jako auta słuzbowe!!Gdańsk tez robił przetarg na elektryczne auta dla urzedasów!!
      Obecnie auta elektryczne maja tylko bogaci wiec robic kolejne udogodnienia dla bogaczy i kolesiów polityków!!!

      • 7 1

      • Telefony komórkowe czy plaskie telewizory, czy komputery tez mieli na początku tylko bogaci. Tak dziala swiat. Idea polega na tym, zeby zaxhecic ich do wydawania pieniedzy na cos co kiedys bedzie dobre dla nas wszystkich. No moze z wyjatkiem Putina i Arabow z ich zlozami ropy.

        • 0 0

    • elektryczny może nie... (5)

      ....ale jeden taki cham, burak i prostak ma ponoć furę na mirabelki.

      • 10 0

      • Toć to jest niebywałe chamstwo! (1)

        ;-)

        • 0 0

        • Jo jo jeno richtih.

          • 1 0

      • (2)

        Chłopie jak się jest w kryzysie to się mirabelki i szczaw wcina! Takie są fakty! Opanuj się do jasnej anieli.

        • 1 12

        • mirabelki i szczaw to mały pikuś! (1)

          poczytajcie o początkach klubu Błękitni Stargard Szczeciński
          tego co teraz włoił Kolejorzowi że aż miło, że aż serce rośnie

          dochodziło tam do bójek o pierogi
          zawodnicy chodzili na grzyby by jeść i oszukać głód
          a teraz wyrośli z nich ludzie
          nasz "Warzywniak" był z nimi wtedy
          dlatego to teraz taki twardziel

          oby wygrali z Lechem na Bułgarskiej
          bieda pomaga twardzielom, gnoi słabiaków

          • 1 3

          • Panie .Słusznie w życiu musi każdy nabrać pokory ! Szmal to nie wszystko liczy się honor , ideologia i braterstwo. Pieniądze z czasem wpadają w portwel.

            • 1 3

    • Ty naprawde jesteś taki podły? Człowieku to co kto ma to jego prywtna sprawa! Ledwo ślipia otworzy i tylko PO! Ty chyba masz jakiś kompleks niższości wobec PO?

      • 11 24

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Który trójmiejski dealer jest przedstawicielem marki Smart?

 

Najczęściej czytane