- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (55 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (43 opinie)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (202 opinie)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (356 opinii)
Gdańsk zachęca do kupna elektrycznych aut
Od kilku dni właściciele 64 elektrycznych samochodów zarejestrowanych w Gdańsku mogą korzystać z czterech darmowych punktów ładowania przygotowanych przez urzędników na gdańskich ulicach. Czy innowacja skłoni kolejnych kierowców do zakupu elektrycznego auta?
- Procedura jest prosta - wystarczy zgłosić się do Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku z kserokopią dowodu rejestracyjnego samochodu - oryginał do wglądu - wyjaśnia dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski.
- Na miejscu wypełnia się wniosek - druki dostępne są na miejscu, można je też wcześniej pobrać z naszej strony internetowej. Karta wydawana jest od ręki. Co najważniejsze - jest bezpłatna! Cała procedura trwa nie dłużej, niż kwadrans - dodaje dyrektor Kotłowski.
Można również wniosek wysłać pocztą - wtedy kartę odbiera się w uzgodnionym wcześniej telefonicznie terminie - opis procedury oraz wzór wniosku dostępne są na stronie zarządu.
Kart można używać w trzech zbudowanych przez gdański Zarząd Dróg i Zieleni stacjach ładowania pojazdów elektrycznych. Pierwsza stacja znajduje się przed budynkiem ZDiZ przy ulicy Partyzantów 36. Druga - w pobliżu siedziby Straży Miejskiej przy ul. Zawodników . Trzecia - przy gdańskim ogrodzie zoologicznym przy ulicy Karwieńskiej .
Miasto planuje budowę kolejnych miejsc ładowania pojazdów elektrycznych. Mają one powstać w strefie płatnego parkowania. - Chcemy zachęcić kierowców do ekologicznego podejścia do motoryzacji i zdecydowaliśmy, że ładowane tam auta będą zwolnione z opłat za postój - mówi zastępca prezydenta Gdańska, Piotr Grzelak.
- Poprzez realizację takich działań wspomagających ekologiczne formy transportu zmierzamy do poprawy efektywności transportu oraz zmniejszenia emisji do atmosfery szkodliwych substancji - wyjaśnia Grzelak.
Gdańsk na trzy terminale - montaż, utrzymanie i dostawę energii - wydał prawie 100 tys. zł. Trzeba tu jednak zaznaczyć, że wprowadzenie kart dostępowych jedynie podwyższa koszty funkcjonowanie punktów, bo skoro właśnie punkty są za darmo, to w jakim celu są do nich wydawane karty? Jak ustaliliśmy chodzi o to, by nie dochodziło do kradzieży energii.
W Gdańsku zarejestrowane są obecnie 64 pojazdy elektryczne i hybrydowe. Kupno takich pojazdów zero-emisyjnych (elektrycznych) ma w planach także sam urząd. W ramach przygotowań do ogłoszenia przetargu miasto od czerwca zeszłego roku do stycznia tego roku użytkowało różne modele pojazdów elektrycznych użyczonych do testów przez ich producentów.
Przetarg na zakup czterech fabrycznie nowych samochodów o napędzie całkowicie elektrycznym ogłoszony zostanie do końca kwietnia. Będzie to już trzecie postępowanie na zakup takich pojazdów. Dwa pierwsze (w październiku i w grudniu) zostały unieważnione z powodu braku ofert. Pojazdy mają użytkować: Urząd Miejski, Zarząd Dróg i Zieleni, Straż Miejska oraz Miejski Ogród Zoologiczny.
Co ciekawe, urzędnicy w magistracie patrzą nieco inaczej na innowacyjne pojazdy. Dla przykładu niedawno Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ogłosił przetarg na najem aut osobowych. Wypożyczone pojazdy posłużą jako narzędzie pracy kontrolerów projektów unijnych. Zamówienie publiczne wzbudziło jednak sporo kontrowersji, gdyż kryteria automatycznie przekreśliły oferentów dysponujących flotą pojazdów hybrydowych.
Warto nadmienić, że latem 2014 r. szybką ładowarkę samochodów zainstalowała w Gdańsku Grupa Energa, również udostępniająca możliwość ładowania bezpłatnie. Urządzenie zainstalowane przez Energę zlokalizowane jest przy Olivia Business Center - aleja Grunwaldzka 472 , a dokładniej przy budynku Olivia Point. Pomorska spółka planuje kolejne inwestycje przy wsparciu innej dużej lokalnej firmy.
Miejsca
Opinie (186) 7 zablokowanych
-
2015-04-03 06:25
Dobry pomysł (5)
Ciekawe czy są już Land Cruisery na prąd?
- 21 7
-
2015-04-03 08:16
Z 4x4 produkcyjnych jest tylko Outlander PHEV (1)
Hybryda, ale teoretycznie można jeździć w trybie elektrycznym ładowanym z gniazdka. Jak ktoś koniecznie musi mieć Land Cruisera to każde auto można przerobić na EV.
- 5 1
-
2015-04-04 14:46
Jest jeszcze Tesla Model S w wersji z dwoma silnikami. Aczkolwiek cena raczej niemozliwa na przecietna kieszen.
- 0 0
-
2015-04-03 14:45
jeszcze nie
ale są Melexy i ewentualnie można jeszcze znaleźć w stoczniach takie wózki elektryczne
A swoją drogą ciekawe dlaczego stocznie nie przystąpiły do przetargu ze swoją ofertą i co zrobiłby urząd gdyby wpłynęła taka oferta- 1 1
-
2015-04-03 07:36
Daniel, Damian, Dawid, Dariusz, kwiat GWE, GPU, NO, CB....
- 5 1
-
2015-04-03 07:28
Land Cruiser
Tak są tylko kable mają za krótkie.Coś ok 100m .
- 12 0
-
2015-04-03 06:18
Więcej samochodów = większe korki. (3)
Nie zależnie czy spalinowe czy elektryczne ale i tak będą tworzy korki na mieście.
- 47 31
-
2015-04-04 14:44
Zgoda. Ale cichy i nie smierdzacy korek jest znacznie mniej uciazliwy dla okolicznych mieszkancow.
- 0 0
-
2015-04-03 07:05
samochodziarzom (1)
się poprzewracało w kapuście
- 6 16
-
2015-04-03 13:10
Nie samochodziarzom, tylko Izrael pompuje TAKĄ kasę w technologię napędu elektrycznego
do samochodów, że nawet nie jesteście w stanie pojąć. Oczywiście gdzieś musi być rynek zbytu tej technologii, żeby kasa im się zwróciła. W Gdańsku jest im to prosto wprowadzić, bo rudego mają pod nosem.
- 3 1
-
2015-04-03 23:16
E tam...
Pasek 1.9 TDI rulez.
- 0 0
-
2015-04-03 21:58
a Straż Wiejska dostała nowe auta i całe hordy wożą d.pska
zamiast szlifować chodniki, pomagając (ha ha ha ) tu i tam..........pasożty.
Trzeba REFERENDUM nt ODWOŁANIA SM; zrobił to Gniew, Czersk i wiele innych miast- 2 0
-
2015-04-03 06:11
Nie stać mnie. (4)
- 75 7
-
2015-04-03 21:34
(1)
Wydział Zarządzania i Ekonomii potocznie zwanym również Wydziałem Gier i Zabaw
- 4 0
-
2015-04-03 21:48
albo lansu i bansu
- 0 1
-
2015-04-03 10:00
Trzeba było iść na coś innego niż zarządzanie jak wszyscy.
- 9 4
-
2015-04-03 08:57
biedak!
- 3 11
-
2015-04-03 21:38
zróbmy napęd na propan-d*pan
i każdy kierowca ma zjeść dziennie kg fasoli
- 1 1
-
2015-04-03 21:28
Pomoc??!!!
Lepszy efekt dało by obniżenie cen biletów komunikacji miejskiej i lepsze skomunikowanie dzielnic oddalonych od centrum. Kogo stać na elektryczne auto?
- 1 1
-
2015-04-03 06:36
(1)
Mi jeszcze zostało 17 lat zbierania na Porsche na benzynę, a Ci O autach na prąd...
- 65 6
-
2015-04-03 20:26
To słabo się starasz.
- 0 5
-
2015-04-03 19:33
Bezmyślność!!
Auto elektryczne ładuje się w miejscu zamieszkania a ne w miejscu wyznaczonym przez urzędnika.
- 6 0
-
2015-04-03 17:34
tylko dlaczego biedni podatnicy
mają dopłacać do bogatych?
Czy ktoś mi to wytłumacz.- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.