• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańskie drogi i tory do remontu

Michał Tusk
25 kwietnia 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czarna dziura pochłania tramwaje na Chełmie?
W ciągu półtora roku kilkadziesiąt gdańskich ulic czekają remonty, przebudowywane mają być też torowiska tramwajowe.

O tym, że mieszkańców Gdańska czeka wielomiesięczny komunikacyjny paraliż, wiadomo już od ponad pół roku. Wówczas okazało się, że urzędnikom udało się wywalczyć 80 mln zł dofinansowania z UE na tzw. Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej. Składa się na niego m.in. budowa linii tramwajowej na Chełm oraz remont torowisk w całym mieście.

I to właśnie wymiana torów stanie się powodem największych uciążliwości dla pasażerów, którzy będą musieli korzystać z komunikacji zastępczej, a także kierowców, gdyż w wielu miejscach prace torowe będą wiązały się z zamknięciem jezdni. Dodatkowo na prace przy torowiskach nałoży się kilka innych projektów drogowych, takich jak remont Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich, budowa trasy W-Z czy trwająca już modernizacja ul. Marynarki Polskiej.

- Taka liczba inwestycji prowadzonych równocześnie to rzecz bez precedensu - przyznaje prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.

Od kilku miesięcy planiści ustalali kolejność remontów. Chodziło o to, by prace w poszczególnych częściach miasta były skoordynowane. Dzięki temu kierowcy zawsze będą mieli możliwość znalezienia w miarę dogodnego objazdu, a tramwaje będą mogły jeździć między największymi dzielnicami.

Wszystko zacznie się w czerwcu, od przekładanego już wiele razy remontu ul. Pomorskiej, która zostanie całkowicie wyłączona z ruchu. Miesiąc później rozpocznie się wymiana torów na ul. Wita Stwosza - od zajezdni do ul. Bażyńskiego. W listopadzie roboty przeniosą się na Zaspę i Przymorze, gdzie wymieniane będą tory na ul. Chłopskiej, Rzeczpospolitej i Mickiewicza (w tym pętla na Zaspie). W tym samym czasie w centrum zamknięta zostanie jedna z jezdni Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich.

Kolejny etap rozpocznie się na wiosnę przyszłego roku. Wtedy, po zakończeniu dotychczasowych prac, robotnicy zajmą się torowiskami we Wrzeszczu (Al. Grunwaldzka i Al. Hallera) oraz odcinkiem ul. 3 Maja między Urzędem Miejskim a Al. Armii Krajowej. Ostatnia odsłona modernizacji gdańskich torowisk to roboty na Al. Zwycięstwa od Opery Bałtyckiej do Błędnika i dalej - ulicą 3 Maja - do Urzędu Miejskiego, które mają być realizowane od września do grudnia przyszłego roku. Wtedy też powinna zakończyć się budowa nowej linii na Chełm.

- Według naszych szacunków podczas prac czas podróży autem po Gdańsku wydłuży się dwukrotnie - przestrzega Antoni Szczyt, wicedyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (38) 1 zablokowana

  • Antypolityku

    Proponuję na temat logiki obejrzenie ścieżki rowerowej poprowadzonej przez Grunwaldzką na wysokości dworca kolejowego we Wrzeszczu. Przcina tory tramwajowe, 2-gą nitkę ulicy i.... kończy się na murze za "Rossmanem".
    Kto to wymyślił?

    • 0 0

  • Bolo

    Ten przypadek jest ewidentnie głupi rodem z Bareji(niemożliwy w Holandi, ani Danii), ale przykładów można byłoby mnożyć. Najgorsze jest jednak to, że niektóre kawałki infrastruktury zrobione są tak, że niemożliwe jest niezłamanie przepisów Prawa o Ruchu Drogowym. Projektantów rozumiem - oni nigdy nie jechali rowerem, ale co na to policja? Kiedyś jeździło się po ulicach wśród samochodów. Może nie było to zbyt miłe i bezpieczne, ale przynajmniej jasne i legale.

    • 0 0

  • czarna żmijo

    remontowany był odcinek od pl komorowskiego do skrzyzowania Rzeczpospolita/Hynka, teraz pociagna to dalej do Pętli na Zaspie. Ogólnie rzecz biorąc bardzo sie cieszę, że te remonty nareszcie ruszają. I jeszcze pytanko do tradycyjnie marudzacych, że remonty latem, kiedy maja remontować drogi i tory, podczas 20 st mrozów?

    • 0 0

  • pragmatyczny

    Remonty nie są takie złe, bo przecie kiedyś trzeba je robić. A ci co narzekają, to zawsze będą narzekać, głównie samochodziarze. Oni narzekają jak jest TDP lub każda inna impreza światowej rangii, gdy trezba zamknąć ulicę na parę godzin. Zawsze będzie przeszkadzał im stan dróg, korki, remonty.

    • 0 0

  • pragmatyczny

    Remonty mogą być latem ale nie w takim tempie i nie wszystkie ulice na raz. Przydałby się chociaż jeden porządnie zrobiony zjazd z obwodnicy, zamiast tego mamy trzy zjazdy w przebudowie. Nawet mieszkańcy Gdańska często nie wiedzą jak objechać jeden remont żeby nie wpaść na drugi.

    • 0 0

  • Antypolityk i Bolo

    A co powiecie na zakończenie ścieżki rowerowej przy szpitalu na Klinicznej - ordynarna barierka uniemożliwia jazdę zbudowaną ścieżką bo autka mają wjazd na parking czym przy okazji tamują ruch na skrzyżowaniu i stwarzają niebezopieczeństwo stłuczki - nie każdy kierowca domyśli się że na zakręcie w prawo jest jeszcze droga na parking. Można się tam dostać z drugiej strony szpitala ale komu by się chciało.

    • 0 0

  • kierowca forda

    Na Al. Niepodelgłości w Kamiennym Potoku zaś na ścieżce rowerowej przy przelotówce parkują samochody. Którędy więc jechać ma rowerzysta. Policjanta tam nigdy nie uświadczysz. Ale takich miejsc możnaby wymieniać bez liku

    • 0 0

  • Antypolityk

    Kiedyś w necie widziałem zdjęcie jak radiowóz parkował na ścieżce. Jakiś rowerzysta obfotografował go z wszystkich stron:-) to dopiero wpadka.
    Mandaty za parkowanie to jednak specjalność Strażników M. daj im znać to jest duża sznasa że zrobią to co najbardziej lubią. W Gdańsku na Miszewskiego pomogło.

    • 0 0

  • pragmatyczny

    Do jakiego Hynka? Jak dziś pamiętam rozgrzebane tory na wysokości Żwirki i Wigury...

    • 0 0

  • A kiedy zaczną budowę linii na Chełm?

    Wszystko napisali, nawet kiedy się powinna zakończyć, ale coś nie widzę daty rozpoczęcia:)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ASR?

 

Najczęściej czytane