• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Linia K zamiast obwodnicą od soboty jedzie przez Chwarzno

Patryk Szczerba
9 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Linia K w Gdyni jest linią pospieszną. Od soboty zmieni się jej trasa. Linia K w Gdyni jest linią pospieszną. Od soboty zmieni się jej trasa.

Od soboty autobusy linii K, łączącej Obłuże z Kaczymi Bukami przestaną kursować po Obwodnicy Trójmiasta i pojadą ulicami Chwarzna i Wiczlina. Nowy rozkład jazdy zakłada wydłużenie czasu przejazdu o 3 minuty. Zmiana oznacza likwidację linii 160 w niedzielę.



Czy popierasz zmianę trasy linii K?

O nowościach dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlinia informowaliśmy jako pierwsi pod koniec grudnia.

Czytaj też: Linia K w Gdyni pojedzie nową trasą

Był to jeden z postulatów mieszkańców w przeprowadzonej na początku roku ankiecie. Po jej analizie radni zaczęli modyfikować komunikację w dzielnicy. Udało się m.in. wprowadzić linię 147 na ulice osiedla, dzięki czemu mieszkańcy mają bliżej do przystanków.

Nowa trasa linii K w Gdyni



Od soboty autobus linii K wjedzie na ulice: Chwarznieńską, Wiczlińską i Nowowiczlińską. Po drodze na nowym odcinku zatrzyma się na ośmiu przystankach:

  • Chwarzno Apollina (za pętlą - dla kierunku do Kaczych Buków i na pętli - dla kierunku do Obłuża):
  • Tezeusza;
  • Sokoła;
  • Gierdziejewskiego;
  • Zaruskiego;
  • Wiczlino Skrzyżowanie;
  • Filipkowskiego;
  • Wiczlino Działki I - dla kierunku do Kaczych Buków i Wiczlińska Śliska - dla kierunku do Obłuża.


Dodatkowo, w kursach do Obłuża, autobusy linii K będą zatrzymywać się na przystanku Dąbrowa Centrum przy ul. Nowowiczlińskiej, w kierunku Wiczlina.

Mieszkańcy: autobusy linii K będą się spóźniać?



Wśród pasażerów nie brakuje opinii, że autobusy jadące przez coraz bardziej zakorkowane ulice Chwarzna i Wiczlina będę się notorycznie spóźniać, co zniechęci pasażerów do korzystania z przejazdów.

Przedstawiciele ZKM Gdynia odpowiadają, że rozkładowy czas przejazdu w porównaniu do starej trasy wydłuży się jedynie o 3 minuty.

- Zależy nam na tym, żeby komunikacja była jak najbardziej dogodna, a mieszkańcy cenią sobie połączenia bezpośrednie. Przy okazji zmieniliśmy też trochę rozkład jazdy, nadając mu bardziej "rytmiczny" charakter, w szczycie częstotliwość co 30 minut, poza szczytem co godzinę. Autobusy linii będą kursować przez sześć dni w tygodniu, z wyjątkiem niedzieli - mówi Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia.
Nowa trasa linii K wymusi likwidację niedzielnych połączeń linii 160 i racjonalizację kursów technicznych na kilku liniach. Tylko w ten sposób można było przeprowadzić zmiany, mieszcząc się w zakładanym na 2018 rok budżecie.

Zobacz rozkład jazdy ZKM Gdynia

Miejsca

Opinie (160) 7 zablokowanych

  • Papier wszystko przyjemnie... Komunikacja miejska w Gdyni to dno od czasu kiedy któryś że szczurasowych pajacow został zainstalowany w zkm. Od razu widać łapę tych miernot. Koordynacja to obce im pojecie

    • 35 11

  • (1)

    Najlepszym rozwiązaniem byłoby metro,nawet tylko jedna czy dwie linie,bo Gdynia nie jest duża i tyle by starczyło,aby przejechać całe miasto. Niestety jest to za drogie i w Gdynie może być bardzo nierentowne. Szkoda,że na te dzielnice zachodnie nie ma połączenia SKM. Ogólnie jak patrzę na niektóre inwestycje ZKM, SKM to naprawdę jest jak za komuny, niby inwestują,a popraw albo nie widać,albo jest jeszcze gorzej.

    • 43 6

    • Poprawy

      Poprawy są, ale dla kieszeni Panów Dyrektorów

      • 8 0

  • Kropla w morzu potrzeb (3)

    • 79 21

    • (2)

      Uważam że trasa przez Ch będzie urozmaiceniem!

      • 22 14

      • Chwarzno to

        wsiuny. To prawie jak Koscierzyna albo inne GWE.

        • 20 10

      • Wykup sobie karnet, all inclusive

        • 20 9

  • W takim razie należy zwiększyć kursowanie X.

    • 32 19

  • R S

    dlaczego pospieszne nie staja na pierwszym przystanku na skrzyzowaniach , w nic sie nie mozna przesiąść

    • 32 16

  • moim zdaniem skandalem są osobne bilety na pospieszne/nocne

    Wiele miast Łódź, Warszawa, Kraków, Poznań, Toruń, Bydgoszcz, Olsztyn, Grudziądz, Zielona Góra, Gorzów ma taką samą cenę biletów niezależnie od rodzaju linii.

    • 39 11

  • Autobus K (1)

    Dlaczego "K' nie zaczyna trasy od Pogórza, ale tam gdzie mieszka Prezydent Gdyni zmienia się trasę. to samo dotyczy lini "X". Zaczyna od Oksywie no i tak na Obłużu Centrum brak jest synchronizacji z połączeniami z Pogórza Dolnego, Rewy, i Pogórza Górnego. Podobno MZK prowadzi ankiety z podróżnymi ale chyba tyko w strefie dla MZK wygodnej. Codziennie jeżdżę na Karwiny autobusem 'K" gdzie z Pogórza Górnego muszę się przesiadać z 194 na K i jakoś MZK nie mogło przedłużyć trasy z Maciejewicza do Pogórza Górnego. Gdyby nie było zajezdni na Pogórzu Dolnym to i rano pierwszych kursów by nie było z Pogórza. To nikogo nie interesuje!!!

    • 55 10

    • Była kiedyś K nawet do Suchego Dworu.... Skoro zlikwidowali, to było coś na rzeczy....

      • 14 4

  • PARANOJA (3)

    prace na chwarznie koncze o 16. K bedzie jezdzil teraz 15:59 16:34...34minuty czekania aby przejechac jeden przystanek na Chylonie :D:D:D to jest po prostu paranoja! ludzie ktorzy decyduja o zmianach w Gdyni chyba pochodza z Gdanska i robia to na zlosc.

    Gdynia

    • 48 5

    • skoro kończysz o 16 to jakim cudem o 16 będziesz na przystanku? (1)

      chyba, że okradasz swojego pracodawcę z czasu w którym powinieneś pracować i opuszczasz stanowisko pracy przed czasem

      • 9 3

      • na przystanek ma zapewne góra 5-10 min, a czekać musi do 16:34,

        • 10 0

    • :/

      Tak, zapewne jest jak mowisz.

      • 9 1

  • Jedna istotna uwaga. (2)

    Nie ma zadnego argumentu, ktory by wspieral teze o utrzymywaniu linii K w taryfie pospiesznej. Zmiencie przy okazji numer na numer linii normalnej, zwyklej.

    • 56 4

    • jest jeden.... (1)

      kasa musi się zgadzać...

      • 13 1

      • nienawidze ludzi nieuczciwych

        albo to jest komunikacja miejska, albo prywatny biznes. K to musi byc linia zwykla. Obecnie nie ma ona nic wspolnego z linia pospieszna.

        • 15 0

  • takie moje spostrzeżenia... (3)

    1. Dzielnica Chwarzno-Wiczlino będzie zaraz najludniejszą dzielnicą Gdyni.
    2. wydaje mi się rozsądnym podzielić te dzielnice na osobne, tak jak było jakiś czas temu ( obecnie ma to spory plus ze względu na ew. dotacje i np. budżet obywatelski)
    3. Skoro to ta dzielnica ma być najludniejsza , to stwórzmy właśnie tu centrum do przesiadania się, wzorem pętli pod tesco na karwinach - tym bardziej, że w tej dzielnicy jest przecież zaprojektowany przystanek pkm w przyszłości.
    4 . wiele osób narzeka na zmiany związane z ICH, i tą dzielnicą - czy nie powinniście mieć więcej pretensji do radnych swojej dzielnicy ? W radach dzielnic potrzebni są młodsi ludzie/ w średnim wieku, a nie "stare pryki", które nic nie robią i tylko liczą na dodatkowy zarobek okupując "stołki".
    Ja osobiście jestem bardzo zadowolony z działań radnych dzielnicy - czemu ? bo im się chce, bo to pokazują, są otwarci na kontakt itd

    • 42 19

    • Jedna uwaga

      Radni Dzielnicy nie mają zarobku - to funkcja społeczna, za którą nie otrzymuje się diety / wynagrodzenia

      • 4 6

    • Skąd taka błędna wiedza? (1)

      Dzielnica Chwarzno-Wiczlino nigdy nie była dwoma dzielnicami. Od samego początku była to jedna dzielnica.

      • 7 6

      • Wiczlino to Wiczlino

        Wiczlino kiedyś podlegało pod gminę Szemud (tam znajdują się akty urodzenia moich dziadków, którzy to jako miejsce urodzenia mają wpisane Wiczlino)
        Wiczlino do dzielnic Gdyni zostało włączone najpóźniej, bo dopiero w 1973 r. - wcześniej stanowiło samodzielną wieś sołecką.
        I to tyle (króciutko) w temacie historii Wiczlina :)

        pozdrawiam

        • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście swoją siedzibę ma Mercedes-Benz?

 

Najczęściej czytane