• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ze świateł zniknął priorytet dla pieszych

Michał Sielski
27 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

Skrzyżowanie ul. Derdowskiego i ŻeromskiegoMapka w centrum Gdyni było pierwszym w Trójmieście, gdzie cały czas świeciło się zielone dla pieszych i dopiero, gdy podjechał samochód, zapalało się czerwone. Ale po pięciu latach światła całkowicie zlikwidowano - to efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych oraz tego, że... nie wszyscy byli z nich zadowoleni.



Jak oceniasz decyzję o likwidacji świateł?

W 2016 r. wprowadzenie sygnalizacji świetlnej z priorytetem dla pieszych było całkiem sporym wydarzeniem. Kierowcy byli zdziwieni, bo ktoś w końcu zamienił role i to oni musieli "prosić" o pokonanie skrzyżowania - zawsze było odwrotnie, bo to piesi musieli wciskać przycisk i czekać na zmianę świateł. Piesi też byli zdziwieni, bo zielone dla nich świeciło się jednocześnie na wszystkich przejściach, gdy w pobliżu nie było żadnych samochodów.

Skrzyżowanie z priorytetem pieszych pojawiło się w 2016 r.


Zdziwieni byli też rowerzyści i kierowcy skuterów - bo pętle indukcyjne na skrzyżowaniu często ich nie wykrywały i na legalny przejazd musieli czekać, aż podjedzie jakiś samochód, który systemowi czujników uda się zauważyć:

Film z 2019 roku:


Mimo kilku niedociągnięć rozwiązanie się sprawdzało, ale właśnie zostało usunięte. Na skrzyżowaniu nie zmieniono jednak programu sygnalizacji, a... całkowicie ją zlikwidowano. Dlaczego?

- Odchodzimy od utrzymywania sygnalizacji świetlnej na ulicach centralnych, gdzie ruch pieszy i rowerowy jest dominujący, a ruch samochodowy - uspokojony - wyjaśnia Alicja Pawłowska, kierownik Referatu Zrównoważonej Mobilności w Urzędzie Miasta Gdyni. - Konieczność np. zastosowania sygnalizacji świetlnej jest niezaprzeczalna na ul. Władysława IV, ale na ulicach lokalnych środek ten był już nadmierny i przyczyniał się przede wszystkim do zmniejszenia płynności ruchu pieszego i spadku komfortu przemieszczania się, nie mając wpływu na bezpieczeństwo i płynność ruchu drogowego. Obie ulice Derdowskiego i Żeromskiego, jako drogi lokalne w ścisłym centrum miasta, objęte są strefą "Tempo 30" i charakteryzują się wąskim przekrojem drogi, która wraz z nowymi przepisami zobowiązuje kierujących do zachowania szczególnej ostrożności. Przed likwidacją sygnalizacji świetlnej zastosowano dodatkowe środki bezpieczeństwa, np. odsunięcie miejsc parkingowych od skrzyżowania - dodaje Alicja Pawłowska.
Dodaje, że w ramach tych samych działań usunięto także sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ul. Armii Krajowej i ŚwiętojańskiejMapka.

Opinie (182) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Jak jadę autem, to jadę daleko i zależy mi na czasie (14)

    W innym przypadku dla rozrywki, wypoczynku to wolę iść na piechotę i tak mi się nie śpieszy. W mieście używam też komunikacji miejskiej. Bardziej od czerwonego światła irytują mnie pędzący rowerzyści na których muszę uważać poza wyznaczonymi miejscami (np. przejściem dla pieszych, jak to w przypadku samochodów).

    • 107 52

    • (6)

      A mi zawsze zależy na czasie.

      Do pracy mam 8 minut samochodem, 50 minut na piechotę. Wolę pojechać samochodem, żeby móc po 8.5h wrócić i pójść z psem (z chorym pęcherzem), niż zostawić go na 10 godzin.
      A co z dzieckiem w przedszkolu oddalonym kolejne 30 minut z buta w inną stronę? z 10 godzin robi się 11h. Do tego jeszcze małe nóżki idą wolniej, więc dochodzą ekstra minuty + słodkie narzekanie, że daleko, że nóżki bolą. A potem jeszcze trzeba zrobić obiad na następne dwa dni, znowu czas mija, bo trzeba do sklepu iść. I teraz problem, bo albo idę z dzieckiem i tyram ze sobą siatki, albo idę do domu, wracam kolejne 8 minut do sklepu tą samą trasą.

      I nagle się okazuje, że czas człowiekowi ucieka, bo zamiast robić coś efektywnie, to marnuje czas na chodzenie tymi samymi dwoma ulicami obok tych samych, zasmrodzonych przez autobusy i ciężarówki miejscami.

      • 9 4

      • Popracuj nad wydolnoscią

        W mieście 8 minut, biorąc pod uwagę włączanie się do ruchu przy wyjeździe z parkingu, swiatła i skrzyżowania to ok. 1- 1,5 km, coś co pieszo pokonuje się 15-20 minut. Zimą pewnie dłuźej odsniezasz samochód niż byś szedł.

        • 0 0

      • lowelkiem,lowelkiem, SKM, piechotką! (1)

        o pacz nawet jakiś oszołom cargo ci poleca lowelowe

        • 3 1

        • O kolejny biedak z dalekich przedmieść

          Co, należy ci się? Denerwujesz się ze stoisz w koteczku? Dobrze Ci tak, to kara za to że jesteś biedny, nieporadny i kupiłeś mieszkanie w polu.

          • 0 3

      • Zostawienie samego psa w domu na 8,5 h jest tak samo nieludzkie jak na 10h. Biedny zwierzak

        • 1 1

      • A teraz powiedz, gdzie pracujesz i gdzie dojeżdżasz.

        Po 8 minutach jechania samochodem przez miasto w szcycie jesteś pół kilometra dalej :D

        • 3 1

      • wypożycz na tydzień rower cargo - wtedy i dowożenie dziecka i dowożenie zakupów będzie wyglądało inaczej

        przypuszczalnie czas przejazdu do pracy wydłuży się o 2 minuty, ale zyskasz zdrowie i zaoszczędzisz pieniądze.

        • 3 7

    • (2)

      "Jak jadę autem, to jadę daleko i zależy mi na czasie. W innym przypadku dla rozrywki, wypoczynku to wolę iść na piechotę i tak mi się nie śpieszy. W mieście używam też komunikacji miejskiej." To brzmi trochę jak Polaka wymarzony obraz własny. Póki co całkowicie nieprawdziwy dla większości.

      • 13 6

      • niektórych cyklofobów denerwują rowerzyści, którzy "pędzą" (1)

        podczas gdy na płaskim rzadko który cyklista jedzie z prędkością wyższą niż 15 km/h. Frog, który jechał ponad 100 km/h po mieście został uniewinniony, ponieważ " nie stwarzał zagrożenia katastrofą w ruchu drogowym".

        • 5 6

        • Święte krowy na rowerach pędzą sporo ponad 15 km/ h po chodnikach, przejściach dla pieszych. Rowerzysta jest anonimowy i uważa ze wszystko mu wolno oprócz prędkości która rozwija w granicach 40 km/h. Zderzenie z takim anonimem wielokrotnie kończy się poważnymi obrażeniami ciała a nawet zgonem. Anonimowy rowerzysta potrafi często nie zauważyć takiego faktu korzystając z braku identyfikacji np. tablicy rejestracyjnej po prostu ucieka.

          • 2 0

    • tak, oczywisćie, każdy w autko to ważny człek, pędzący na ważne spotkanie ( w macu)

      a piesi, wiadomo, jak nie mają autka, to znaczy że biedni i ich nie stac hyhyhy. Mogą sobie postac 5 minut na światłach, nic im sie nie stanie

      • 5 4

    • (1)

      Widzę takich co do biedny (200m) jadą jednak samochodem bo przecież daleko.

      • 9 3

      • Smacznego.

        Jesteś biedny.

        • 1 5

    • Jak jadę autem to dojadę szybko na miejsce więc nie zależy mi na czasie

      bo mogę oszczędzić max parę minut w innym przypadku mi się śpieszy bo chodzi się wolniej niż jedzie. Bardziej od czerwonego światła irytują mnie kierowcy nie zatrzymujący się na zielonej strzałce i przejeżdżający "po piętach" oraz parkujący poza wyznaczonymi miejscami (np. koło przejścia dla pieszych, na drogach rowerowych chodnikach i trawnikach)

      • 26 10

  • I bardzo dobrze (15)

    Przejście bez sygnalizacji powinno powstać równie przy dworcu głównym w Gdańsku
    Sygnalizacja ma za zadanie krótko trzymać pieszych a robić dobrze kierowcom
    Znikać powinny też zielone strzałki - polski wynalazek

    • 25 82

    • hahahahahaha

      • 0 0

    • (5)

      Na wsi też nie ma zielonych strzałek więc wracaj skąd przeszedłeś.

      • 11 4

      • Ja widzę trend odwrotny (3)

        To wielu gdańszczan postanawia zostać wieśniakami z Klukowa :)

        • 6 0

        • no pewnie (2)

          i maja salon wiekszy niz Twoj apartament 37 mkw w miescie.

          • 1 5

          • Nie nazywaj "białej izby" salonem.

            • 0 0

          • Kiedyś duży pokój w bloku dzisiaj wieśniaki nazywają salonem z aneksem kuchennym. Słabe to jest i śmierdzi na cały dom.

            • 2 1

      • Zamienił ukrainę na krossa i się ciska.

        • 2 4

    • Oj ty bidaku nie masz pewnie prawa jazdy, i szlag cię trafia że inni sobie jadą w ciepełku przy muzyczce, a ty musisz stać godzinami na przystanku, na mrozie, albo deszczu. Bardzo mi ciebie szkoda.

      • 2 2

    • Zielona strzałka to wynalazek zachodu gdzie samochody były wcześniej niż w RP np. we Francji są strzałki, ale pulsujące i pomarańczowe. I co ty na to?

      • 1 0

    • A w Stanach?

      Tam możesz skręcić w prawo na czerwonym zawsze, o ile znaki nie zabraniają. No ale oni pewnie są be, bo pozwalają na więcej - w Europie kierowcom można jedynie zabraniać wszystkiego po kolei

      • 1 2

    • Nie prawda (2)

      W Berlinie także są zielone strzałki

      • 12 5

      • Daj jakiegoś linka ze "street view" (przekopiuj adres http) - bo jakoś tobie nie wierzę. (1)

        • 4 8

        • https://bilder.t-online.de/b/85/09/18/84/id_85091884/610/tid_da/gruener-abbiegepfeil-leuchtet-der-pfeil-dann-koennen-sie-abbiegen-ohne-vorher-zu-halten-.jpg

          nie ze streeet view, ale z niemieckiej strony. Są zielone strzałki i jak się świeci można skręcić w prawo bez zatrzymania, odmiennie jak w Polsce.

          • 5 0

    • w domu wszyscy zdrowi?

      • 2 2

    • przejście bez sygnalizacji koło dworca? Strach się bać. Tam gdzie jest duży ruch i ciągle ktoś chodzi chcesz przejście bez świateł.

      • 10 5

  • Szkola

    Przy tym skrzyzowaniu jest szkoła podstawowa. ciekawe czy o tym pomyślano likwidując sygnalizacje.

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Zielona fala (58)

    A może w końcu ktoś zrozumie, że prawdziwa zielona fala dla samochodów to mniej spalin, które wszyscy wdychamy. A wszystkim antysamochodowcom od razu odpowiem, że nie - samochody nie znikną, nawet jak wyjdziecie z siebie i staniecie obok.
    Więc tak - niech dla pieszych świeci się cały czas zielone, ale pod warunkiem, że dla samochodów będzie prawdziwa zielona fala i przy przepisowej prędkości będzie "okno", kiedy będzie można przejechać bez bezsensownego zatrzymania (nie ma pieszych, a musisz stać).

    • 167 63

    • (15)

      Typowy wpis jak zamiast mozgu masz autko.

      • 9 17

      • pedałowcy to ludzie z kompleksami (14)

        to korki emitują spaliny , czy zdajecie sobie sprawę z tego czy nie. Gdańsk jest obecnie najbardziej zakorkowanym miastem w Polsce. Powód ? nie buduje się dróg . tramwaj nie rozwiąże tego problemu

        • 13 6

        • nie zaklinaj rzeczywistosci, to samochody emitują spaliny... (5)

          I samochody powodują korki...

          • 11 7

          • (3)

            A autobusy nie emitują spalin?

            • 7 0

            • zależy które (2)

              elektrobusy lub autobusy z napędem wodorowym (podobno są takie) emitują pył z tarcz hamulcowych i opon ścierających jezdnię. Dlatego poważnie rozważ rower lub rower wspomagany elektrycznie. Ten pojazd lepiej zaspokaja potrzeby mobilności w układzie drzwi-drzwi niż nawet najlepszy elektrobus.

              • 3 5

              • a spaliny z elektrycznych aut duszą strasznie opony mózgowe.

                • 1 0

              • Xd

                • 1 0

          • nie, korki powodują ped**arze jadący słowaka cyx spacerową jezdnią pod górkę itp

            • 4 1

        • Nie ma nowych dróg ślepcze ? Nie zauważyłeś tunelu pod Martwą Wisłą, Adamowicza, porzeszeń (4)

          wielu starych arterii ?

          Tobie ciągle mało ? Może wyburzenia pod twoje samochodowe ego ?

          • 6 5

          • (2)

            A ile w tym czasie wybudowało się osiedli, mieszkań? Czy przepustowość tych dróg powoduje, że drogi lokalne mają wtedy jej więcej?

            Czy przepustowość tych dróg jest równoznaczna z ilością nowych, "potencjalnych" mieszkańców?

            (potencjalnych, ponieważ wiadomo, że większość i tak idzie pod wynajem).

            • 4 0

            • Najbardziej zakorkowanym miastem w Europie jest Moskwa.

              Polecam rzucić okiem na ich infrastrukturę drogową. 7 pasów w jedną stronę nie jest niczym dziwnym.

              • 1 0

            • autostrady w Los Angeles także nie zapewniają wystarczającej "przepustowości" dla pojazdów

              dlatego warto elektryfikować PKM i budować kładki pieszo rowerowe nad obwodnicą. Lepiej dbać o ludzi niż o pojazdy.

              • 1 3

          • Gość chyba zatrzymał się w 2004 roku :)

            Miliardy wydawane co roku na drogi go nie przekonają :) Dla nie go nie istnieje Havla, Wyklętych, Czarny Dwór, POG, rozbudowa obwodnicy, Sucharskiego, autostrady, S7 i cały rząd ulic rozpoczynających się roboczo od słowa nowa. Że o tunelu (dwóch?) nawet nie wspomnę

            • 6 4

        • Trojmiasto jest pod tym względem specyficzne (1)

          Bo nie może rozwijać infrastruktury w stronę wschodu

          • 5 1

          • może, tylko infrastruktura infrastrukturze nierówna

            nie ma sensu budowy tunelu pod Pachołkiem, ale jest sens budowy kładki pieszo rowerowej nad obwodnicą Trójmiasta.

            • 1 0

        • Co ty masz do rowerzystów?

          Uwiódł cię i porzucił któryś? Teraz się mścisz i wylewasz żale?

          • 3 2

    • (1)

      Samochody znikna, ale to wymaga czasu. Kiedy przez miasto nie przejedzie nic po za komunikacja i to niskoemisyjna, kiedy bedziesz mogl dojechac do granicy miasta, do konca obwodnicy i nie dalej. Kiedy mozesz zrobic trase A2 przez caly kraj, ale juz przed samym celem bedziesz musial przesiadc sie do komunikacji. Tak, wtedy samochody znikna, znikna z miast.

      • 1 2

      • Ograniczony człowieku, nie widzisz że w tych miastach mieszkają także ludzie którzy regularnie muszą korzystać także z

        Ktoś (jak np. ja) co tydzień jedzie w delegację (także w rejony dość odcięte komunikacyjnie) i co: od obwodnicy mam się z komputerami, bagażami i całym sprzętem roboczym teleportować do mojego mieszkania w centrum, bo jakiś ograniczony człowiek ma alergię na samochody?! Lecz się!

        • 1 0

    • Przecież tym których nazywasz antysamochodowcami nie zależy na całkowitym zlikwidowaniu ruchu samochodowego :D (2)

      Oczywiście że on nie zniknie i nie ma znikać, są z używania aut wymierne korzyści. Chodzi o to aby ruch indywidualny był uporządkowany, ograniczony ze zbędnych przejazdów (!!!), żeby nie płacić gigantycznych pieniędzy za utrzymanie samochodowej infrastruktury i żeby nie stwarzał zagrożenia dla niechronionych.

      • 4 1

      • (1)

        Dokładnie, ponieważ obecnie wszystkie korki o 7-8 z rana to ludzie, którzy niepotrzebnie jadą se pochodzić po molo w Orłowie.

        • 5 0

        • Ale jadą zawieźć dziecko do szkoły, 15 letnie.

          To taki przykład co znam, bo oskarek by się jeszcze zgubił jadąc autobusem 15 minut

          • 2 1

    • bzdura (7)

      gdyby w mieście była prawdziwa czerwona fala i np z Chylonii do centrum samochodem jechał byś pół godziny nawet w nocy to jechali by tylko ci co na prawdę muszą jechać autem a reszta pojechała by skm bo zawsze byłoby szybciej, wtedy by było na prawdę mniej spalin i koniec problemów z parkowaniem, wy tymczasem narzekacie na brak zielonej fali bo na całej Morskiej stoicie może ze trzy razy a tymczasem trajtek stoi na czerwonym ze dwa razy częściej, oj za dobrze macie złomiarze

      • 14 22

      • od kilku lat dokumentuję awarie i odwołane kursy SKM... nie ma dnia ani godziny bez awarii odwółania kursu

        • 2 0

      • (5)

        Szczególnie dobrze jeździło się SKM z pracy w Tesco do domu (Pogórze Górne). A nie, czekaj, tam SKM nie dojeżdża.

        • 16 3

        • (4)

          Ja z kolei lubię jeździć SKM do swojego 16m apartamentu na Jabłoniowej. Jest szybko i wygodnie. Zawsze to 2 godziny spędzone w luksusowym klimatyzowanym wagonie w wygodnym fotelu i smarkającym nad tobą dziadem z wąsem a nie 10 minut samochodem.

          • 15 3

          • 10 minut samochodem, to od Warszawskiej do ronda na Jabłoniowej? (1)

            • 2 1

            • o 20 da radę.

              • 1 0

          • (1)

            Co jak co, ale SKM to się jedzie z Gdyni do Gdańska w max 40 minut. Pozostałą godzinę czeka się na spóźniony pociąg.

            • 6 2

            • Co daje razem prawie 2 godziny

              • 3 0

    • mniej samochodów = mniej spalin (4)

      nie da się zrobić zielonej fali dla samochodów i jednocześnie utrzymywać zielone dla pieszych. Jak to sobie wyobrażasz?

      • 16 16

      • Np. przejścia podziemne? (3)

        a nie, zapomniałem że ludzie to nie szczury i nie chodzą pod ziemią tylko na powierzchni, chyba że u góry są tory kolejowe to wtedy bycie szczurem już im nie przeszkadza.

        • 17 9

        • Weź pomyśl zanim coś napiszesz (1)

          Nie ma sensu żeby pociąg wiozący 1000 osób albo tysiąc ton ładunku hamował przed 20 pieszymi. Ale 10 aut wiozące 12 osób już może poczekać, tym bardziej że auta przywracają się do prędkości trochę szybciej niż pociąg.

          • 6 9

          • Ale 10 aut wiozące 12 osób ... ma stawac bo jaśnie pan lolek albo jedna sztuka nacisnelła guzik?

            • 7 3

        • Wymagasz od ludzi, aby musieli wyżej podnosić nogi wchodząc po schodach (bo windy wiadomo, nie działają)?

          • 3 0

    • (18)

      Mam skuteczniejszy sposob na mniej spalin w miastach niz zielona fala: drastyczne ograniczenie ruchu samochodowego w centrum. Tak to sie robi na swiecie.

      • 11 18

      • proponuję coś bardziej praktycznego i wykonalnego: (3)

        opracowanie i konsekwentne wdrażanie programu uwalniania kolejnych chodników, ulic i placów w mieście od jeżdżących i parkujących samochodów. Tak się to robi w wielu miastach świata z pozytywnym skutkiem.

        • 2 6

        • (2)

          Przeprowadź się do tych wspaniałych miast po co tu siedzisz?

          • 3 1

          • po to, by mieć możliwość obserwowania prześmiesznych wpisów osób cierpiących na samochodozę (1)

            Jak na razie mam coraz lepsze możliwości poruszania się innymi środkami lokomocji niż moją hybrydą i sobie chwalę. W samochód wsiadam tylko gdy jadę na dalsze odległości a najbardziej lubię przechadzać się na bulwarach uwolnionych od samochodów.

            • 2 3

            • Masz jakieś rozdwojenie jaźni? Skoro jest ok to co marudzisz.

              • 0 0

      • (9)

        Skąd was biorą? Po przeprowadzaliście się ze wsi i wszystko wam przeszkadza. A to tunel a to samochód a to dym a to dzik. Wracajcie tam skąd przyszliście.

        • 11 7

        • (8)

          ROTFL to wlasnie kompleksy z zad*pia sa najwiekszymi fanami samachodow w miescie. Zbiorkom wvzesniej w tv ogladaly.

          • 7 4

          • (4)

            Ale to na wsi jest mniej samochodów niż w miastach. W miastach od zawsze było dużo wozów, bryczek i w końcu samochodów a za ileś lat jakiś lewitujących pojazdów. Więc swoje małomiejskie przyzwyczajenia zabierz z powrotem do Trąbek Wielkich.

            • 2 6

            • (3)

              Dokladnie odwrotnie - na wsi praktycznie kazdy ma samochod, w miescie nie. Im wieksze miasto, tym mniej samochodow, malomiasteczkowy kmiotku :)

              • 7 4

              • (1)

                Mają bo samochód służy do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Czego nie ogarniasz? Nie znam nikogo z miasta co nie miałby samochodu. Co więcej, podpowiem ci że 5 ukrainców mieszkających w jednym mieszkaniu ma 5 samochodów. Coś ci to wyjaśnia?

                • 0 1

              • nie masz innych znajomych? tylko współczuć

                • 0 2

              • Każdy to ma chyba traktor lub konia.

                • 1 2

          • (2)

            ROTFL przeprowadź się na wieś. Proste.

            • 2 3

            • (1)

              Nie interesuje mnie to. Chce mieszkac w nowoczesnym miescie - z drastycznie ograniczona samochodoza.

              • 3 8

              • Dalej rozwiązaniem jest wieś.

                • 2 0

      • (3)

        Zlikwidujmy w ogóle ruch kołowy. ZKM już to robi zmniejszając ilość kursów.

        • 15 4

        • Z góry znasz posuniecie ZKM gdyby do tego doszło ? (1)

          • 0 2

          • Jestem nostradamus i przewiduję, że 1 lutego w Gdyni będzie jeździć mniej kursów!

            • 2 1

        • Jestem ZA. Autobusy są na ropę tramwaje na prąd z węgla więc to wszystko trzeba wyzłomować.

          • 3 9

    • praktyka wskazuje, że w warunkach nadmiaru samochodów nie ma szansy stworzenia "prawdziwej"

      zielonej fali dla samochodów. Skądinąd "zielona fala" okazuje się możliwa praktycznie dla ruchu rowerów wzdłuż głównych osi komunikacyjnych trójmiasta.

      • 0 1

    • A co z samochodowym ruchem poprzecznym ? Przejścia z artykułu są na skrzyżowaniu ulic gwoli

      ścisłości, na którym światła wprowadzono, bo kiedyś niemal codziennie były tam "dzwony" (kolizje) samochodowe - wielu kierowców nie ogarniało kto tam miał pierwszeństwo.

      • 2 0

    • najbardziej zielono jest gdy jest najwygodniej dla kierowców i jest ich jak najwięcej. Zielono mi. (1)

      • 18 13

      • Najlepiej jak z psami po zielonym

        W środku centrum i jest pachnąco

        • 5 1

    • zielona fala dla samochodów = wypadek i paraliż miasta

      czyli więcej spalin

      • 5 9

  • Gdynia miasto upadłe umiera pod rządami Szczurka.Szczurek musi odejśc referendum

    Wszystko jest likwidowane a tylko robią podwyżki lub wprowadzają nowe opłaty.Zróbmy referendum odwołajmy tą bandę nieudaczników. Pod ich rządami od wielu lat miasto zmierza w kierunku losu Detroit miasta bankruta w którym każdy mieszkaniec ma 800 tys dolarów długu miasta do spłaty.Stocznia i współpracujące z nią firmy dające razem blisko kilkadziesiąt tysięcy miejsc pracy zbankrutowała. Główny pracodawcą obecnie jest urząd miejski wraz z podległymi instytucjami.Szczurek otacza się nieudacznikami, lizusami i klakierami jak Łuczyk czy ta Gruchła Spychecka .Miasto ma ogromne wzrastające zadłużenie m.in z powodu niepotrzebnych inwestycji typu lotnisko w Babich Dołach.Lotnisko wybudowano za 110 mln a sprzedano za 7 min. Wszystko z naszych podatków.Miejskie ulice są dziurawe jak sito i często nieoświetlone, stale pół miasta jest zakorkowane.Młodzi ludzie masowo wyjeżdzają z Gdyni do innych miast bo nie widzą dla siebie perspektyw w tym mieście. W urzędzie i podległych placówkach panuje nepotyzm zatrudnia się na kierownicze stanowiska rodziny, bliskich i znajomych władz. W ramach oszczędności ekipa Szczurka ma zwalniać pracowników MOPsu którzy już i tak najmniej zarabiają oraz nauczycieli ze szkół. Ratujmy Gdynię Szczurek musi odejść. Referendum.

    • 1 0

  • Bzdury piszecie

    "rozwiązanie się sprawdzało, ale właśnie zostało usunięte" co za bełkot.
    Dobrego nie tylko usuwa się. Poprostu eksperyment który nie sprawdził się. Skoro nie wykrywał rowerzystów i motorowerów, czyli był wadliwy.

    • 0 0

  • A więc jednaak lobby samochodowe zwycięża w Gdyni. (9)

    To ile pieniążków dla UM w Gdyni od producentów blachosmrodów?
    Cała Gdynia to jedno wielkie skrzyżowanie samochodowe. Trują, hałasują, rozwalają. A trolle samochodowe piszą że to wszystko dobrze. Hahahahaha.

    • 3 22

    • (4)

      Używanie określeń typu "blachosmród" świadczy o fanatyźmie.

      • 9 3

      • Fanatycy kierowczyki prowokują odpowiedź społeczną adekwatną do skali zajęcia i okupacji terenu przez kierowczyków. (1)

        • 0 3

        • Twoje słowa są odwrotnie proporcjonalne do okupacji twojej puszki mózgowej.

          • 0 0

      • a może o autoironii sztywniaku. Dlaczego mam swojego auta tak nie nazywać ? Wydziela szkodliwy (1)

        smród, a ty w garażu załączasz silnik i się delektujesz zapachem z rury wydechowej ?

        • 2 8

        • Oczywiście. Nie ma to jak zapach benzyny i skaju o poranku.

          • 5 1

    • Nie od producentów tylko od kierowców - mają przyjeżdżać, parkować i płacić.

      • 0 0

    • No powinnaś od razu na wieś wracać. Taka natura miasta, że tu są samochody.

      Tylko jeszcze większych pryszczy z nerwów dostaniesz ... a po co ci to ?

      • 2 0

    • Lubię gdy pachosmrodziarze się ciskają jak wszy na grzebieniu. To takie zabawne...

      • 3 7

    • Cóż za dziecinada, taki komentarz

      Skoro pieszy ma pierwszeństwo to teraz za każdym razem bez względu na światła może przejść, nie musi czekać na zielone, kiedy akurat swieci się czerwone!

      • 7 2

  • Priorytety się zmieniły...

    ....od czasu podwyżek SPP UM preferuje ruch samochodowy.
    Stąd te zmiany - obcięte kursy ZKM, koniec priorytetu dla pieszych.

    "Kochane pieniądze przywieźcie kierowcy. Stop. Kasa pusta.Stop. Kilmatyczne Centrum. Stop."

    • 0 0

  • szczepić! wszystkich szczepić!

    • 0 0

  • hehe

    pseudo eko solarne pajacyki

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej jednojezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane