• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: aktywność mieszkańców Śródmieścia mobilizuje Straż Miejską

Patryk Szczerba
8 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Zebrana przez społeczników dokumentacja fotograficzna z ul. Abrahama w Gdyni jest publikowana na FB.
  • Zebrana przez społeczników dokumentacja fotograficzna z ul. Abrahama w Gdyni jest publikowana na FB.
  • Zebrana przez społeczników dokumentacja fotograficzna z ul. Abrahama w Gdyni jest publikowana na FB.
  • Zebrana przez społeczników dokumentacja fotograficzna z ul. Abrahama w Gdyni jest publikowana na FB.
  • Zebrana przez społeczników dokumentacja fotograficzna z ul. Abrahama w Gdyni jest publikowana na FB.

260 interwencji podjęli od czerwca gdyńscy strażnicy miejscy na ul. Mściwoja, Zygmunta AugustaAbrahama, której odcinek między ul. Batorego i 10 Lutego jest od wakacji współdzielony przez pieszych i rowerzystów. Blisko połowa skończyła się mandatami karnymi. Mieszkańcy działaniom przyklaskują, ale liczą, że skuteczność strażników wzrośnie.



Czy otrzymujesz mandaty za nieprawidłowe parkowanie?

Przypomnijmy, że pierwszy w Gdyni "woonerf", czyli przestrzeń miejska przyjazna pieszym i rowerzystom, ale dostępna też dla kierowców, powstała na ul. Abrahama. Jej przebudowa była możliwa dzięki pomysłowi społeczników i zaangażowaniu mieszkańców, którzy poparli ją w głosowaniu na projekty Budżetu Obywatelskiego.

Czytaj też: Część Abrahama oddana pieszym

Na przebudowanym odcinku Abrahama zmniejszono liczbę miejsc do parkowania. Pozostało siedem, w tym jedno wyłącznie dla dostawców i jedno dla osób niepełnosprawnych. Mimo to strażnicy miejscy pojawiają się tam praktycznie codziennie, po interwencjach, do nieprawidłowo zaparkowanych samochodów, co skrupulatnie odnotowują m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego - inicjatorzy zmian w tej części miasta.

Społecznicy: dużo daje mobilizacja mieszkańców



- Na pewno dużo daje tu mobilizacja mieszkańców, którzy dzwonią za każdym razem, gdy ktoś próbuje parkować w miejscu do tego nieprzeznaczonym. Z ich obserwacji wynika jednak, że interwencje służb dotykają niewielkiej części nieprawidłowo parkujących, natomiast w ogóle nie reagują, gdy kierowcy przekraczają tu dozwolone 20 km/h - a dzieje się to nagminnie. Zapewne większość kierowców nie bardzo rozumie, jakie przepisy obowiązują w strefie zamieszkania, stąd np. próbują przeganiać pieszych ze środka ulicy - tłumaczy Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
Zdaniem innych zgłaszających to problem mieszkańców, kierowcy nie robią sobie nic ze znaków także na sąsiednich ulicach, w tym na ul. Zygmunta Augusta.

Problemem zastawianie bram wjazdowych



Tam nieprawidłowe parkowanie łączy się z zastawianiem bram wjazdowych.

Z kolei na ul. Zygmunta Augusta problemem jest zastawianie bram wjazdowych. Z kolei na ul. Zygmunta Augusta problemem jest zastawianie bram wjazdowych.
"Zastawianie bram, przejść w tej części Gdyni jest nagminne, utrudnia to dojazdy do posesji, poruszanie się karetek (niedaleko jest szpital) i uniemożliwia poruszanie się bezpiecznie pieszo" - piszą mieszkańcy jednej z kamienic przy ul. Zygmunta Augusta, pokazując na dowód zdjęcia.

Problemem często zgłaszanym przez zamieszkałych w centrum Gdyni jest też zastawianie pasów rowerowych oraz parkowanie na chodniku uniemożliwiające przejście pieszym.

Poprosiliśmy strażników miejskich o statystyki ich interwencji z trzech ulic w Śródmieściu, gdzie problemy z parkowaniem są największe - ul. Abrahama, Mściwoja i Zygmunta Augusta.

Blisko 300 interwencji od czerwca



Okazuje się, że od połowy czerwca do pierwszych dni listopada byli na miejscu blisko 300 razy.

- Strażnicy podjęli 260 interwencji, nałożyli 110 mandatów karnych, 60 pouczeń oraz 22 wnioski o ukaranie do sądu - informuje Leonard Wawrzyniak, rzecznik Straży Miejskiej w Gdyni.
Na pewno nie można więc powiedzieć, że strażnicy miejscy ignorują problemy w tej części miasta.

Miejsca

Opinie (204) ponad 20 zablokowanych

  • A jednak głupi jest ten naród jak but (4)

    Cieszą się cebulaki że nieroby miejskie nakładają mandaty ,a kasa z nich trafia do kolejnych nierobów czyli urzędasów. A ci z kolei podzielą ją równo między sobą i tak o to kółko się zamyka. Żeby to jeszcze z tych pieniędzy pobudowali parkingi i nie twierdzę że darmowe , ale tak się nie stanie. Hieny przygarną to do siebie i na tym koniec. W tym dziwnym kraju ażeby cokolwiek się zmieniło, należy zacząć od edukacji społeczeństwa. Należy uczyć szacunku i wyrozumiałości. A nie że jeden na drugiego nasyła sługusów powołanych z ramienia nierobów wyższej rangi. Po prostu brakuje w tym kraju samodzielnego myślenia. A jak już ktoś ma lepiej od innych, to najlepiej go zniszczyć. Ale to takie typowe dla systemu PRL. I właśnie przez tą zawieść i nienawiść mamy wszyscy tak jak mamy. Szaro buro i ponuro. Nie jest sztuką komuś dokopać, tylko znaleźć kompromis. Ale jeszcze kilka pokoleń musi przez to przejść ,aby cokolwiek zmieniło się na lepsze.

    • 5 5

    • Nó w końcu, sensowny komentarz :)

      Pozdrawiam

      • 0 0

    • @Mm27 niestety każdemu trzeba dokopac . Ciekawe co bys zrobił np. jakby ci samochud zastawił wejscie/wyjscie z klatki schodowej i niemógł wyjsc z domu ptzez 7 godzin , a spieszysz się do pracy

      • 3 0

    • Współczuję ci.

      • 1 0

    • nie zastawiaj bram chodnika - nie bedziesz karany,

      zabolał mandacik?

      • 4 1

  • (1)

    Wybudowanie parkingów podziemnych , czy piętrowych powinno być priorytetem , ceny powinny być rozsądne , a nie zaporowe i ludzie przestali by szczekać na siebie i wtedy tych cwaniaczków co to parkują gdzie popadnie powinno się karać bardzo dotkliwie

    • 10 6

    • Ale te parkingi już są

      I przeważnie jest w nich mnóstwo wolnych miejsc. Pod Placem Grunwaldzkim, koło Batorego. Deficytowe są tylko "darmowe" miejsca.

      • 1 0

  • Problem (5)

    Problemem jest brak miejsc parkingowych. Nie pojmuję dlaczego tak młode miasto ma takie problemy infrastruktury. Może to nie kompetentni ludzie rządzą

    • 26 14

    • Tylko płatne.

      • 0 0

    • nie

      Problemem jest to, że mamy coraz więcej samochodów w mieście

      • 5 2

    • Rozumiem, że problemem jest brak miejsc parkingowym w tym właśnie miejscu?

      Bo 20 m dalej jest wielki parking

      • 8 2

    • łooooooooooooot !!!?????

      brak miejsc????!!!! buahahahahaha

      • 6 1

    • A miejsca na podziemnym parkingu pod filmówką zawsze wolne ;)

      • 9 3

  • zlikwidować większość miejsc parkingowych w centrum !!! (1)

    ale zaraz, co to słyszę ?? jakiś skowyt i pisk ?? aaa........to przedsiębiorcy jęczą, że handel i usługi w centrum zamierają ?? .....ciekawe dlaczego......

    • 13 22

    • Badania

      Wg badań likwidacja miejsc parkingowych przed sklepami nie wpływa negatywnie na obroty sprzedających. Albo nie ma znaczącego wpływu, albo ma wpływ pozytywny. Sprawdzone w wielu miastach. Empirycznie. Nie ma co wierzyć w mity. Przedsiębiorcy też znacząco przeceniają odsetek klientów docierających do ich lokalu samochodem.

      • 1 0

  • (1)

    Szkoda że "Miasto Wspólne" nie oznacza w tym przypadku kierowców.

    • 4 2

    • największym źródłem kłopotów kierowców nie jest polityka "miasta" ale zachowania innych kierowców

      nie ma sensu jeździć do centrum miasta samochodem nie będąc gotowy do korzystania z płatnych miejsc do parkowania, których w Gdyni jest dość a nawet nadmiar.

      • 1 1

  • Ostatnio wezwałem straż miejską w związku ze złym parkowaniem

    Nawet nie przyjechali

    • 1 4

  • kary są za niskie!

    trzeba dać im po kieszeniach

    • 1 4

  • czy ludzie sa wredni ? (2)

    a moze parkuja bo brakuje legalnych miejsc parkingowych. ale w schizofrenicznym kraju zamiast poprawic infrastrukture kara sie ofiary wieloletnich w tej dziedzinie zaniedban. jeszcze raz powtorze: rozdac mandaciarni miejeskiej lopaty

    • 6 6

    • osoba chorująca na schizofrenię często oskarża innych o popadnięciu w tę chorobę

      Legalnych miejsc do parkowania w Gdyni nie brakuje, niekiedy problemem jest to, że są one platne. Nazywaj rzeczy po imieniu, ignorancie. (Chyba że chcesz zbierać plusy za ironię).

      • 1 0

    • Masz 20 m dalej płatny parking. 3 zł za godzinę.

      Miejsca zawsze są.

      • 5 0

  • Takie problemy ponownie potwierdzają prostą tezę

    W polityce kształtowania infrastruktury miejskiej w Gdyni za małą wagę przywiązuje się do promocji przyjaznydch dla środowiska naturalnego i społecznego sposobów poruszania się po mieście. Decydenci miejscy mają problem z wyrażnym stwierdzeniem, że w mieście powinna być prowadzona restrykcyjna polityka parkingowa z jednej strony, z drugiej zaś trzeba wyraźnie działać na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych (przede wszystkim), a następnie rowerzystek i rowerzystów, chcących niekiedy dotrzeć na dalszą odległość przy pomocy SKM lub komunikacji miejskiej (trzeba im wtedy zapewnić odpowiednie możliwości bezpiecznego parkowania rowerów). Miasto niby dba o pieszych i rowerzystów, w praktyce stale nie wykazuje wystarczającej woli przekonywania mieszkańców do prostej tezy: prywatny samochód nie jest odpowiednim środkiem lokomocji do poruszania się po dobrze zarządzanym mieście. W dobrze zarządzanych miastach ludzie zamożni poruszają się pieszo, rowerem lub komunikacją miejską (często szynową), w źle zarządzanych miastach biedni ludzie poruszają się samochodami. Jak na razie wielu uczestników dyskusji pod tym artykulem ma kłopoty z ogarnięciem tej prostej prawdy.

    • 2 0

  • ewidentny przykład i**otycznej i bezmyślnej decyzji ! (1)

    Były plac przy budynku Banku na na ul. 10--go Lutego - jeżeli po remoncie w tym budynku ma być Hotel to po jasną cholerę zabudowuje się dziś ten plac? a gdzie miejsca postojowe i parking dla pracowników obsługi i przyszłych Gości hotelowych ??? . Czy My tu w Gdyni zamiast mądrych Urzędników mamy naprawdę zgraje bezmyślnych Gamoni których działania i decyzje destabilizują i utrudniają życie Mieszkańcom ?!...

    • 7 2

    • spróbuj się zastanowić, czy samochód prywatny jest jedynym sposobem przemieszczania się po mieście

      jeśli twoja odpowiedź na takie pytanie brzmi : "Tak" to znaczy warto, byś się zastanowił, jakim sposobem poruszasz się po zatrzymaniu samochodu i opuszczeniu go. Jeśli jest nim drugi samochód (w co wątpię), to tylko współczuć.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CNG?

 

Najczęściej czytane