• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: główne skrzyżowanie Śródmieścia (prawie) przebudowane

Michał Sielski
15 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Wyremontowane skrzyżowanie w centrum Gdyni budzi kontrowersje.


Kolejne zmiany na remontowanym skrzyżowaniu ul. Podjazd, Dworcowej i 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Od początku tygodnia obowiązuje nowa organizacja ruchu, włączone zostały też światła. Kierowcy muszą się do nowej sytuacji przyzwyczaić.



Czy więcej świateł poprawi bezpieczeństwo na skrzyżowaniu?

Po przebudowie skrzyżowanie jest bardziej czytelne dla kierowców.

- Należy już jeździć praktycznie "po nowemu" w rejonie całego węzła, ale będą jeszcze toczyć się między innymi prace przy murze oporowym - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego magistratu.
Choć jezdnię przebudowano, to nie oznacza to końca całego remontu, który potrwa jeszcze przez kilka najbliższych tygodni. Możliwe są jeszcze zamknięcia pojedynczych pasów na ul. Dworcowej i ul. 10 Lutego. Wykonawca musi bowiem wybudować kładkę dla rowerów wzdłuż torów kolejowych, która połączy ul. Dworcową (od strony dworca SKM) z aleją 17 Grudnia (która po kilkuset metrach jest jednak nieprzejezdna i przez długi czas tak pozostanie).

Czytaj więcej: Miał być trakt pieszo-rowerowy, a grunt już jest prywatny.

Więcej świateł dla większego bezpieczeństwa



Wraz ze zmianami ruchu i otwarciem wszystkich pasów jezdni pojawiły się światła. A to nie spodobało się niektórym kierowcom. Ich zdaniem świateł jest zbyt wiele i nie usprawniają one ruchu.

- Rozumiem, że pojawiła się sygnalizacja na remontowanym splocie dróg, ale po co jeszcze dodano światła na ul. Podjazd? Dobrze tam sobie radziliśmy, jeżdżąc "na zakładkę". W dużym tłoku można było dostać się na ul. Śląską zobacz na mapie Gdyni i ze Śląskiej do centrum. Teraz trzeba stać na światłach, których wcześniej nie było - denerwuje się pan Andrzej, który codziennie dojeżdża do pracy w centrum.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
Po przebudowie pojawiły się bowiem nie tylko dodatkowe i wydłużone pasy do skrętów, ale także właśnie więcej sygnalizatorów zobacz na mapie Gdyni z osobnymi relacjami do skrętu.

Urzędnicy mówią wprost: w tym przypadku nie chodziło o przepustowość, a bezpieczeństwo, bo lustra przy ul. Podjazd nie spełniały swojej roli i co jakiś czas dochodziło tu do wypadków i kolizji.

Teraz prace głównie obok pasów ruchu



Prace na jezdni dobiegają końca, a teraz będą odbywać się głównie na chodnikach. Wybudowana zostanie wspomniana kładka łączącą al. 17 Grudnia zobacz na mapie Gdyni z ul. Dworcową (wzdłuż torów). Niestety, droga rowerowa w kierunku morza skończy się po kilkudziesięciu metrach na chodniku przy ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni. Podobnie stanie się przy dworcu, gdzie będzie można co najwyżej zawrócić. W ramach inwestycji powstaną także zatoki taxi i wjazdy na posesje w ul. Morskiej.

Prace mają zakończyć się przed sezonem letnim. MTM zainkasuje za nie nieco ponad 20 mln zł.

Opinie (244) 9 zablokowanych

  • Jedyna inwestycja w Gdyni (5)

    • 112 30

    • Milenijna inwestycja

      Wstęga. Klapa. Goździk. Koniaczek

      • 2 0

    • Jest dobrze przyjeźďźajcie na pogźeb

      • 3 4

    • i to taka prosta. Skala dzielnicy a problemów i szymu cała kupa

      Śmieszna ta ścieżka rowerowa. Kpina jakaś

      • 11 5

    • nieprawda! nieprawda! a pomnik????

      • 19 10

    • Dlatego żal im skończyć

      • 35 10

  • będzie zdecydowanie bezpieczniej- dziękujemy Panu Szczurkowi (1)

    mimo,iż ta robota bardzo długo trwa....

    • 1 10

    • d*poliz z um

      • 0 0

  • rondo

    a dlaczego nie rondo ?

    • 9 1

  • nic

    nic się nie zmieniło korki były i zostaną

    • 7 1

  • Znowu budują ścieżki rowerowe di nikąd? (13)

    Tymrazem kładki...

    • 98 14

    • kładka nie jest donikąd (6)

      to może być fragment rowerostrady od Pruszcza do Gdyni wzdłuż torów SKM

      • 4 6

      • zaślepieni prosamochodowcy minusują nawet pomysły poprawy warunków ruchu (4)

        dla rowerzystów, które nie powodują jakichkolwiek sytuacji kolizyjnych z ruchem ich pojazdów. To jest pokaz zdolności do refleksji taki że mucha nie siada.

        • 7 3

        • Moja zdolność do refleksji podpowiada (2)

          Że pieniądze wydane na cyklistów to pieniądze psu w d*pę. I tak potem pies z kulawą nogą nie korzysta.

          • 0 6

          • o, jest kulturalna polemika czlowieka sukcesu z samochodem (1)

            argumenty sa, kontrargumenty, podsumowanie, jak na uniwersytecie, prawdziwa sztuka oratorska

            • 3 0

            • przecież to jest tani troll, którego możesz mieć za jedno słowo

              • 1 0

        • Liczysz na merytoryczną dyskusję na Trójmieście?

          Gadasz z opłaconymi trollami, zwykli ludzie dawno stad uciekli obrażani przez tych wyżej za to, że mają inne zdanie. Co zresztą będzie widać na wyborach

          • 5 3

      • jak najbardziej jest do nikąd

        i tak będzie jeszcze przez wiele lat - zmarnowane pieniądze (duże)

        • 2 1

    • szczur domaluje kontrpas i będzie ok. (1)

      • 12 5

      • raczej zabierają na 3 Maja

        • 2 0

    • kompletna bzdura z tymi "ścieżkami" (2)

      tam nie powinno być na chodniku żadnej ścieżki, bo niby jak tam bezpiecznie jechać.
      To patologia jest z tył zrzucaniem rowerów na chodniki i tworzenie tzw. dróg "rowerowych i pieszych". Przecież nie po to się jeździ rowerem, żeby dymać slalomem między ludźmi lub na chodniku, bo jest to antykomunikacja i dyskryminacja uczestników ruchu, jakimi są rowerzyści i piesi. Żadna z dróg rowerowych i pieszych nie jest bezpieczna. Nie jest też w myśl przepisów DDR lub pasem dla rowerów.
      Z tymi usprawnieniami nie miało chyba chodzić o usprawnienie ruchu samochodowego kosztem rowerzystów, no chyba że właśnie od początku jest to propaganda obliczona na "polackie" potraktowanie tej sprawy, czyli zarobić robiąc wszystkich w ....

      • 15 7

      • czy ten szczurek potrafi zrobic coś dobrze?

        • 4 6

      • Racja

        Wystarczylo zrobic pas dla rowerow wzorem al. jana pawla w Gdańsku. Pozdrawiam

        • 12 3

    • to juz tradycja za szczura.

      • 7 4

  • Swiatla to bzdura

    Co dzien widac jak jest zakorkowana ul. 10 Lutego. Swiatla w europie to przezytek - tylko R O N D A sa budowane.

    • 7 3

  • czemu nikt nie mysli o estetyce?

    centrum miasta, promenada do morza i powstalo takie cos, jak z czasow gierka. Do tego tradycyjnie, czy kierowcom bedzie wygodnie, ale ani slowem o pieszych i rowerzystach. A po co, przeciez oni nie placa podatkow

    • 4 4

  • Jak skoncza wszystko to trzeba zawolac Google aby sfotografowali

    to do swojej Google Maps. Ostatni raz Gdynia byla obfotografowana w 2014 roku.

    • 3 0

  • zjeżdziłem kawał europy i nie tylko " sport" ten uprawiam bez mała już 50 lat. (2)

    Ale patrząc na to co się buduje i jak się marnotrawi pieniądze to włos się jeży na głowie ! , wszędzie gdzie się buduje ,remontuje to głównie z myślą o przyspieszaniu i upłynnianiu ruchu !!! w Gdyni wszystko co się robi i buduje to z pełną premedytacją robi się po to aby -spowalniać ,czopować i korkować ruch !!! .No bo jakże można nazwać i określić stawianie i instalowanie sygnalizacji świetlnych jednej za drugą ,zwężanie dwóch pasów do jednego - toż to głupota i totalny brak wyobrażni ! kto to w ogóle wymyśla i kto się pod tym podpisuje? - podajcie nazwiska tych "szpeców" ,nie ukrywać i nie wstydzić się ! Pierwszwego budowniczego Gdyni inż. Kwiatkowskiego znają wszyscy Gdynianie !, czas aby poznać też twórców dzisiejszych gdyńskich Bubli !!! .

    • 14 3

    • 100%

      Racji

      • 3 0

    • w dobrze zarządzanych miastach buduje się i remontuje głównie z myślą o upłynnianiu ruchu ludzi

      a niekoniecznie ruchu ludzi w pojazdach dwuśladowych (samochodach).

      Ulice w wielu centrach miast przekształca się w strefy wolne od parkujących i jeżdżących samochodów. To samo powinno być realizowane w Gdyni i innych miastach Trójmiasta.

      W Gdańsku ten trend zaczyna być wyraźny, Gdynia jest raczej w tym procesie ostatnia.

      • 0 6

  • #WojtekJużDziękujemy

    czas odpocząć panie Wojtku.

    • 11 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Która edycja Verva Street Racing odbyła się w Gdyni w 2019 roku?

 

Najczęściej czytane