• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: auta osobowe zajmują miejsca parkingowe dla dostawców

Patryk Szczerba
19 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.

W centrum Gdyni znajduje się ponad 30 miejsc parkingowych dla dostawców. Mogą oni stawać na powiększonych kopertach, ale często są blokowani przez kierowców aut osobowych. Urzędnicy planują zwiększać liczbę miejsc dla dostawczaków, a mieszkańcy liczą na zmianę zasad ich wykorzystywania.



Czy dostawcy powinni dzielić miejsca parkingowe z osobówkami?

Mieszkańcy i przedsiębiorcy w Gdyni od lat zwracali uwagę, że rosnący problem z parkowaniem stwarzają nie tylko kierowcy samochodów osobowych, ale także dostawczych, którzy zastawiają chodniki, trawniki, blokują jezdnie czy przejścia dla pieszych.

Ich kierowcy bronili się, że nie mają wyjścia, bo muszą gdzieś rozładować dostawy do sklepów.

W 2018 roku Gdynia rozpoczęła malowanie "kopert" dla dostawców w ramach realizacji projektu unijnego Freight Trails. Projekt kosztował 230 tys. zł. 34 tys. zł to wkład własny miasta, reszta to unijne dofinansowanie.

Miejsca parkingowe dla dostawców w centrum Gdyni



Na początek pojawiło się 11 miejsc - głównie w Śródmieściu. Obecnie jest ich ponad 30. Pomagają dostawcom przede wszystkim na ul. Świętojańskiej i Starowiejskiej.

Gdynia: miejsca parkingowe dla dostawców



Przy okazji wywołują jednak sporo emocji.

- Jestem mieszkańcem centrum miasta i zawodowym kierowcą. Bardzo często miejsca dla zaopatrzenia są zajęte przez samochody osobowe, które utrudniają korzystanie z tego miejsca samochodom dostawczym - pisze pan Marek, nasz czytelnik.
Wskazuje, że nikt ze służb nie kwapi się do karania właścicieli samochodów stojących na "kopertach dla dostawców" i proponuje zmiany w zasadach parkowania na miejscach dla dostawców, by były lepiej wykorzystane.

Czytelnik: miejsca dla dostawców w dzień, później dla osobowych aut



- Płacę abonament parkingowy i mam problem ze znalezieniem miejsca blisko zamieszkania. Uważam że powinien być znak oznaczony tablicą "Tylko dla zaopatrzenia od godz. X do godz. Y", aby można było korzystać z tych miejsc po zamknięciu sklepów. Tak jest w innych krajach - podkreśla.
Urzędnicy, których pytaliśmy o takie rozwiązanie, mają dwie wiadomości.

Miejsc przybędzie, zmian nie będzie



Dobra jest taka, że miejsc dla dostawców będzie przybywać.

- Analizowanie są ul. 10 Lutego i Władysława IV. Ponadto do ZDiZ wpływają indywidualne zgłoszenia od przedsiębiorców. Zasadność ich wprowadzenia jest każdorazowo analizowana przez eksperta ds. logistyki miejskiej - informuje Małgorzata Omachel z Referatu Relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Zła, że zmian w zasadach parkowania nie będzie.

- Taką możliwość analizowano i odrzucono podczas opracowywania założeń funkcjonowania miejsc dostaw w ramach projektu unijnego Freight Tails - uzupełnia.

Opinie (292) 6 zablokowanych

  • A kto powiedział, że osobówka nie może być zaopatrzeniem?

    • 2 1

  • za duzo aut

    a weźcie przykład z Wiednia - tam wszędzie są zakazy parkowania

    • 5 2

  • Na 2 z 4 zaprezentowanych zdjęć stoją busy. (3)

    Poza tym jeśli np. kurier przywożący paczkę z zaopatrzeniem jeździ samochodem osobowym to może stanąć czy nie? Moim zdaniem może. Najważniejsza jest rotacja, żeby miejsca te nie były zastawione cały dzień tylko była szansa dla dostawców.

    • 49 1

    • najważniejsze jest sensowna - restrykcyjna polityka parkingowa

      komunikowana mieszkańcom tak, by rozumieli jej sens i ją popierali

      • 1 2

    • może stanąć z każdą dostawą, ale powinien równie szybko odjechać, najlepiej bez wysiadania. (1)

      • 7 1

      • niech gdynia zrobi specjalne miejsca postojowe

        ekologiczne - tylko to wolnego przez nie przejechania. Nie zdarzysz wysiąść - mandat 2000zł.

        • 0 3

  • Straż miejska jest zupełnie niwydajna

    Czy to Gdańsk, czy Gdynia, nie potrafią sobie poradzić.
    Rozwiązaniem by było zatrudnienie firmy kontrolującej prawidłowe parkowanie i utrzymującej się z mandatów po części. Pytanie, czy jest to prawnie do zrobienia.

    • 6 3

  • 230 tys. za wymalowanie 11 powiększonych kopert. Taniutko!!!

    • 9 0

  • HORD

    namalowanie 30 kopert - 230 tys zl co to wogole jest za cena!!!

    • 11 0

  • karac ten naród nic innego nie pomoze brak kultury i cwaniactwo ... (2)

    • 38 20

    • (1)

      A ty jaka masz narodowosc, ze tak sie wywyzszasz?

      • 2 10

      • on odkyrył w sobie zyda

        • 4 0

  • (4)

    Straż Miejska nie kara, bo nie ma do tego prawa - nie jest sprecyzowane, kto jest dostawcą, czy osobówka dostarczająca pizzę do sklepu (biura) to dostawca?

    • 22 0

    • Każdy podmiot realizujący usługę dostawy jest dostawcą. (2)

      Nie jest dostawcą osoba fizyczna realizująca dostawę do własnego mieszkania czy miejsca zatrudnienia. Jak dostawca pizzy dostarcza ci pizzę, to jest dostawcą. Jeżeli ty przywieziesz pizzę dla swojego kochanka ze sklepu z firanami, to już dostawcą nie jesteś.

      • 2 4

      • (1)

        Po pierwsze primo - na znakach nie ma mowy o "dostawie", tylko o "zaopatrzeniu".
        Po drugie primo, ultimo - "zaopatrzeniem" w świetle prawa jest każdy, kto dostarcza dowolnej osobie lub instytucji potrzebną jej rzecz. Nie ma tu żadnego rozróżnienia, czy jest to osoba fizyczna czy nie. Jeśli chcesz z tym dyskutować, przytocz proszę właściwą definicję zapisaną w ustawie lub uchwale albo znaczącym słowniku JP.

        • 3 0

        • No i widzicie już jest kilka interpretacji, poczekajmy jeszcze trochę, będą kolejne... Straż Miejska - swoje, Urząd Miasta - swoje, mieszkańcy - swoje, prawnicy - swoje...

          • 2 0

    • oczywiście, że dostawca-inaczej mówiąc zaopatrzenie

      • 3 1

  • (1)

    Miejsca parkingowe, mógłby być spokojnie dzielone wspólnie (každý den w wyznaczonych godzinach), ale dodatkowo powinien zostać oddelegowany osobny, specjalny, dedykowany "lotny" patrol SM, który pilnowałby swoimi mandatami, właściwego wykorzystania tych miejsc. Przestrzeń nie byłaby marnowana, a wilk byłby syty i owca cała... Pozdro!

    Edit:
    W centrum Gdyni brakuje jednego większego (np. wielopoziomowego) parkingu, dla turystów czy mieszkańców załatwiających swoje sprawy w centrum. Chociaż z drugiej strony, może to doprowadzić do gigantycznych zatorów w mieście, bo każdy po byle pierdołę będzie cisnął autem.

    • 4 2

    • powinni na dachach Si Tołers parkować

      • 0 1

  • Gdynia to stan umysłu (2)

    Parkowanie na Skwerze Kościuszki to jakaś paranoja. A sam Skwer to ciągle lata 60-70.
    Że ta Błyskawica jeszcze nie zatonęła ...

    • 15 3

    • Skwer jest tragiczny. (1)

      To koszmarne "wesołe miasteczko" zajmuje pół parku !! Kto pozwolił na taką tandetę? A podobno to "strefa prestiżu". Nie rozumiem działań władz Gdyni.

      • 3 1

      • no i te zbombardowane centrum gemini

        mogli by tam rocznicę lądowania na księżycu nakręcić
        strefa prestiżu chyba strefa gryzonia

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaka trójmiejska firma jest przedstawicielem marki MINI?

 

Najczęściej czytane