• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: auta osobowe zajmują miejsca parkingowe dla dostawców

Patryk Szczerba
19 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.

W centrum Gdyni znajduje się ponad 30 miejsc parkingowych dla dostawców. Mogą oni stawać na powiększonych kopertach, ale często są blokowani przez kierowców aut osobowych. Urzędnicy planują zwiększać liczbę miejsc dla dostawczaków, a mieszkańcy liczą na zmianę zasad ich wykorzystywania.



Czy dostawcy powinni dzielić miejsca parkingowe z osobówkami?

Mieszkańcy i przedsiębiorcy w Gdyni od lat zwracali uwagę, że rosnący problem z parkowaniem stwarzają nie tylko kierowcy samochodów osobowych, ale także dostawczych, którzy zastawiają chodniki, trawniki, blokują jezdnie czy przejścia dla pieszych.

Ich kierowcy bronili się, że nie mają wyjścia, bo muszą gdzieś rozładować dostawy do sklepów.

W 2018 roku Gdynia rozpoczęła malowanie "kopert" dla dostawców w ramach realizacji projektu unijnego Freight Trails. Projekt kosztował 230 tys. zł. 34 tys. zł to wkład własny miasta, reszta to unijne dofinansowanie.

Miejsca parkingowe dla dostawców w centrum Gdyni



Na początek pojawiło się 11 miejsc - głównie w Śródmieściu. Obecnie jest ich ponad 30. Pomagają dostawcom przede wszystkim na ul. Świętojańskiej i Starowiejskiej.

Gdynia: miejsca parkingowe dla dostawców



Przy okazji wywołują jednak sporo emocji.

- Jestem mieszkańcem centrum miasta i zawodowym kierowcą. Bardzo często miejsca dla zaopatrzenia są zajęte przez samochody osobowe, które utrudniają korzystanie z tego miejsca samochodom dostawczym - pisze pan Marek, nasz czytelnik.
Wskazuje, że nikt ze służb nie kwapi się do karania właścicieli samochodów stojących na "kopertach dla dostawców" i proponuje zmiany w zasadach parkowania na miejscach dla dostawców, by były lepiej wykorzystane.

Czytelnik: miejsca dla dostawców w dzień, później dla osobowych aut



- Płacę abonament parkingowy i mam problem ze znalezieniem miejsca blisko zamieszkania. Uważam że powinien być znak oznaczony tablicą "Tylko dla zaopatrzenia od godz. X do godz. Y", aby można było korzystać z tych miejsc po zamknięciu sklepów. Tak jest w innych krajach - podkreśla.
Urzędnicy, których pytaliśmy o takie rozwiązanie, mają dwie wiadomości.

Miejsc przybędzie, zmian nie będzie



Dobra jest taka, że miejsc dla dostawców będzie przybywać.

- Analizowanie są ul. 10 Lutego i Władysława IV. Ponadto do ZDiZ wpływają indywidualne zgłoszenia od przedsiębiorców. Zasadność ich wprowadzenia jest każdorazowo analizowana przez eksperta ds. logistyki miejskiej - informuje Małgorzata Omachel z Referatu Relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Zła, że zmian w zasadach parkowania nie będzie.

- Taką możliwość analizowano i odrzucono podczas opracowywania założeń funkcjonowania miejsc dostaw w ramach projektu unijnego Freight Tails - uzupełnia.

Opinie (292) 6 zablokowanych

  • (1)

    Lawete, kilkanaście km za miasto, obciążyć kosztami i czopy szybciutko nauczą się parkować.

    • 8 20

    • Ty sie lepiej nie udzielaj...

      • 2 2

  • No i właściwie.

    Bo nie ma innych miejsc wolnych. Za mało jest parkingów w centrum gdyni. Stała walka um gdynia z kierowcami właśnie takie daje rezultaty.

    • 27 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Bentayga to SUV marki:

 

Najczęściej czytane