• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: auta osobowe zajmują miejsca parkingowe dla dostawców

Patryk Szczerba
19 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.

W centrum Gdyni znajduje się ponad 30 miejsc parkingowych dla dostawców. Mogą oni stawać na powiększonych kopertach, ale często są blokowani przez kierowców aut osobowych. Urzędnicy planują zwiększać liczbę miejsc dla dostawczaków, a mieszkańcy liczą na zmianę zasad ich wykorzystywania.



Czy dostawcy powinni dzielić miejsca parkingowe z osobówkami?

Mieszkańcy i przedsiębiorcy w Gdyni od lat zwracali uwagę, że rosnący problem z parkowaniem stwarzają nie tylko kierowcy samochodów osobowych, ale także dostawczych, którzy zastawiają chodniki, trawniki, blokują jezdnie czy przejścia dla pieszych.

Ich kierowcy bronili się, że nie mają wyjścia, bo muszą gdzieś rozładować dostawy do sklepów.

W 2018 roku Gdynia rozpoczęła malowanie "kopert" dla dostawców w ramach realizacji projektu unijnego Freight Trails. Projekt kosztował 230 tys. zł. 34 tys. zł to wkład własny miasta, reszta to unijne dofinansowanie.

Miejsca parkingowe dla dostawców w centrum Gdyni



Na początek pojawiło się 11 miejsc - głównie w Śródmieściu. Obecnie jest ich ponad 30. Pomagają dostawcom przede wszystkim na ul. Świętojańskiej i Starowiejskiej.

Gdynia: miejsca parkingowe dla dostawców



Przy okazji wywołują jednak sporo emocji.

- Jestem mieszkańcem centrum miasta i zawodowym kierowcą. Bardzo często miejsca dla zaopatrzenia są zajęte przez samochody osobowe, które utrudniają korzystanie z tego miejsca samochodom dostawczym - pisze pan Marek, nasz czytelnik.
Wskazuje, że nikt ze służb nie kwapi się do karania właścicieli samochodów stojących na "kopertach dla dostawców" i proponuje zmiany w zasadach parkowania na miejscach dla dostawców, by były lepiej wykorzystane.

Czytelnik: miejsca dla dostawców w dzień, później dla osobowych aut



- Płacę abonament parkingowy i mam problem ze znalezieniem miejsca blisko zamieszkania. Uważam że powinien być znak oznaczony tablicą "Tylko dla zaopatrzenia od godz. X do godz. Y", aby można było korzystać z tych miejsc po zamknięciu sklepów. Tak jest w innych krajach - podkreśla.
Urzędnicy, których pytaliśmy o takie rozwiązanie, mają dwie wiadomości.

Miejsc przybędzie, zmian nie będzie



Dobra jest taka, że miejsc dla dostawców będzie przybywać.

- Analizowanie są ul. 10 Lutego i Władysława IV. Ponadto do ZDiZ wpływają indywidualne zgłoszenia od przedsiębiorców. Zasadność ich wprowadzenia jest każdorazowo analizowana przez eksperta ds. logistyki miejskiej - informuje Małgorzata Omachel z Referatu Relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Zła, że zmian w zasadach parkowania nie będzie.

- Taką możliwość analizowano i odrzucono podczas opracowywania założeń funkcjonowania miejsc dostaw w ramach projektu unijnego Freight Tails - uzupełnia.

Opinie (292) 6 zablokowanych

  • wyrysowanie 30 miejsc 230tys zl?!

    Droga ta farba....

    • 2 0

  • Usunąć parkingi z centrum Gdyni! (4)

    i szpecące malowania na chodnikach/ulicy. Takie piękne miasto z potencjałem a zabrudzone przez smierdzące auta. Gdynia powinna postawić na budynki parkingowe postawione w newralgicznych punktach centrum. Miejsca jest sporo i sa to miejsca kompletnie niewykorzystane. Powinno się zrobić zakaz parkowania przy głównych ulicach takich jak Swietojansk/Starowiejska/skwer/Pilsudskiego. Napawde szpeci to miasto a architektura i budynki sa naprawde ciekawe. Turysci moga sobie robic zdjecia z cudzymi samochodami - ani to ladne ani estetyczne

    • 4 5

    • Masz auto ktore śmierdzi podczas postoju na parkingu?

      Bo ja pierwsze słyszę

      • 0 0

    • Czyli chodzi ci o likwidację ulic ktore wymieniłeś? (2)

      Brawo.

      • 3 1

      • czytanie ze zrozumieniem chyba nie jest twoją mocną stroną (1)

        • 1 3

        • pisanie z sensem chyba nie jest twoją mocną stroną

          • 0 0

  • parkowanie

    W Gdyni brak polityki w tym zakresie będzie tragedia

    • 1 0

  • za dużo aut

    a miasta nie są z gumy

    • 2 0

  • parkowanie

    Lepiej już było w zakresie parkowanie w trójmiescie najgożej w Gdyni gratuluje Prezdentom za dobre samopoczucie

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Nie rozumiem dlaczego odrzucono opcję ograniczenia godzin dzialania miejsc tylko dla dostaw? (21)

    Zgadzam się z autorem, że jest to rozwiązanie dobrze działające w innych krajach. To trochę jak przejazdy kolejowe - dlaczego w Czechach rogarki mogą się zamykać tuż przed przejazdem pociągu i otwierać tuż po, a u nas trzeba czekać często po 5-10min na przejazd od zamnięcia i drugie tyle na otwarcie po przejeśdzi e- to powoduje, że ludzie zaczynają kombinować jak to obejść.

    • 103 8

    • Gdynia (urząd) bardzo nie lubi kierowców

      i robi wszystko, zeby utrudnić im życie...
      Nawet gdy decyzja jest absurdalna jak np. ta z godzinami ograniczenia....

      • 0 0

    • w innej sprawie: czy rowery muszą jeździć ulicą Świętojańską? Wczoraj skręcałem (14)

      z ul. Świętojańskiej w ul. Kilińskiego w prawo i w ostatniej chwili zobaczyłem "geniusza roweru" wyprzedzającego mnie z prawej. Jakbym go zauważył chwilę później to gość byłby nieźle pokiereszowany jak nie gorzej. Niektórzy rowerzyści nie znają przepisów drogowych i nie powinno się ich wpuszczać w takie miejsca.

      • 11 7

      • (11)

        muszą. strefa 30. rozglądaj się.

        • 7 13

        • czyli w strefa 30 rower ma pierwszeństwo przed wszystkimi i może wyprzedzać (10)

          na jednopasmówce z prawej strony? Możesz to jakoś potwierdzić przepisami bo mam wrażenie, że to byłby absurd, a to że jest strefa 30 nie znaczy, że wszystko można.

          • 11 3

          • a z drugiej strony jak się wjeżdża na Świętojańską to na początku przy Urzędzie Miasta (8)

            jest na asfalcie namalowany znak jakby to była jakaś niby droga rowerowa, dlatego pytam. Z trzeciej jednak strony przy skrzyżowaniach z poprzecznymi ulicami wydaje się jakby nie obowiązywał ten znak. Trochę zamieszanie jest z tym puszczaniem rowerów Świętojańską.

            • 5 1

            • przecież rowerem można się poruszać nie tylko po Świętojańskiej, ale też po innych ulicach. Wymagana ejst jedynie znajomość (7)

              rowerzyści co do zasady nie mogą jeździć chodnikami

              • 8 0

              • pytanie czy mogą wyprzedzać samochody z prawej? Widziałem parę takich (6)

                wypadków gdzie auto skręca w prawo, a w tym samym czasie wyprzedza jest rowerzysta także z prawej (co prawda w Grecji) i rowerzysta kiepsko na tym wychodził.

                • 4 2

              • Może zamiast się pytać to przyswoić sobie zasady ruchu (5)

                których znajomość podobno prawo jazdy potwierdza? Mogą, od 2011 roku.

                • 5 0

              • podaj numer artykułu, który na to zezwala. (3)

                Inaczej ściemniasz.

                • 0 3

              • Dz. U. 2019 poz. 60 Art 24 ust 12 (2)

                Widzę niekompetencja nie tylko w zakresie znajomości stanu prawnego, ale też obsłudze wyszukiwarki aktów prawnych...

                • 3 0

              • ??? (1)

                Dz.U. 2019 poz. 60 - Ustawa z dnia 6 grudnia 2018 r. o zmianie ustawy o dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw

                • 0 0

              • prawooruchudrogowym kropka pl

                • 0 0

              • dodam jeszcze tylko, że nawet jeśli można wyprzedzać pojazd dwuśladowy

                na Świętojańskiej rowerem z prawej strony to na pewno nie wolno wyprzedzać na przejściu dla pieszych, a to właśnie zrobił ten geniusz roweru.

                • 4 4

          • jak włączysz migacz, to wtedy dopiero nie może

            • 6 0

      • Rower nie może wyprzedzać z prawej jeśli sygnalizowałeś zamiar skrętu w prawo. (1)

        Od nowelizacji Kodeksu Drogowego w 2011 roku rowerzysta ma prawo wyprzedzać inne pojazdy z prawej strony.
        Wyprzedzać innych pojazdów nie wolno:
        | na skrzyżowaniach |
        na przejściach dla pieszych/rowerów |
        po prawej stronie pojazdu, jeśli on sygnalizuje skręt w prawo |
        po lewej stronie pojazdu, jeśli on sygnalizuje skręt w lewo

        • 8 0

        • Jak przedstawi(sz) zapis z kamery, że wyprzedzał jego/Ciebie podczas manewru, to jak najbardziej, wina rowerzysty. Szczerze wątpię, bo cała treść tego wątku to jedno wielkie samozaoranie i dorabianie okoliczności na siłę po fakcie. W polskich okolicznościach mam uwierzyć, że migacz był włączony jeszcze przed przejściem? Typowy geniusz motoryzacji robi to jak już zacznie skręcać...

          • 5 2

    • (2)

      Urzędnicy z Gdyni. Ale nie mieszkaja w centrum i łatwo im ograniczać wszystko kierowcom. Masakra. Dostawa dobra klient zły.

      • 4 5

      • a niełaska parkować se na SwoICH podwórkach?

        ---

        • 3 0

      • Niestety lobby 15tu ekonarwancow ktorzy nie maja prawa

        jazdy tylko rowery psuje życie innym. Skoro oni nie mają aut to uważają że można zlikwidować parkingi.

        • 3 5

    • Gosciu, dostawe masz i o 18 i o 5.
      Kurierzy i pikarnie.
      O ktorej chcesz parkować zeby bylo dobrze?

      • 2 2

    • Dokladnie,

      znowu jakosc dziennikarstwa tego portalu sie klania! Kazdemu ledwo myslacemu narzuca sie od razu pytanie dlaczego nie mozna ograniczyc tych godzin. Dziennikarzowi wystarcza "tlumaczenie": analizowano i odrzucono!!! I co to niby wyjasnia?

      • 3 0

  • hej (1)

    nic to nie daje pisanie i gadanie bo straze i policja na te sprawy nie reaguje na osiedlach tak jak pustki czy inne pojazdy dostawcze zrobili sobie bazy i gararzowanie bo sponsor obchodzi parkingi zajmuja miejsca dla mieszkancow stawiaja na chodnikach trawnikach psuja co sie da i to wszystko co naprawiaja to te pojazdy o cierzarze 3.5 tony psuja a pieszy na osiedlu nawet nie morze normalnie isc po chodniku do roboty wladze

    • 1 1

    • Wiesz co to jest ortografia i interpunkcja, czy w szkole nie nauczyli?

      Tego bełkotu nawet nie da się przeczytać...

      • 0 0

  • a potem placz, ze nie ma towaru jak dostawca (3)

    Nie ma jak auta rozladowac. Panowie I panie. 18t auto to nie toyota yaris. Na takie auto potrzeba miejsca

    • 3 2

    • Ich problem. (2)

      Chcieli mieć w takim miejscu biznes to niech teraz sobie dowożą towar na rowerach cargo.
      Skoro jest trend likwidowania parkingów i taka jest polityka miasta to niech dotyczą wszystkich równo a nie tylko mieszkańców.
      Jak narazie to są tyljo równi i równiejsi w całym 3m.

      • 1 0

      • Tyle ze dostawca nie robi tego bo chce a musi (1)

        Bo ma taka prace

        • 0 0

        • A właściciel mieszkania w centrum?

          Też musi gdzieś mieszkać i móc normalnie się poruszać. Nie każdy porusza się tylko w granicach swojego miasta. Zaraz powiesz, że może sprzedać mieszkanie i kupić gdzieś indziej - to odpowiadam, że dostawca również może zmienić pracę a prowadzący biznes zmienić lokalizację sklepu.

          • 0 0

  • Kpina (2)

    to co się dzieje w centrum w ostatnich latach to jakaś kpina. Ścieżki rowerowe, na których nie uświadczysz rowerów, parkingi dla rowerów, na których rowerów zero i miejsca dla dostawczaków, które przez całe dnie świecą pustkami. Za to w mieście likwiduje się parkingi dla samochodów osobowych nie dając w zamian nic. W cywilizowanych miejscach za granica są parkingi wielopoziomowe gdzie można spokojnie zostawić auto.

    • 4 2

    • Masz parking obok Batorego (1)

      • 0 2

      • Centrum to tylko Batory?

        • 0 0

  • To sa efekty słupkowania centrum. W ciagu 2 lat zlikwidowano 30% miejsc (5)

    do parkowania , wiec sory, ale kierowcy radza sobie jak mogą. Efekty działania 15 ekoterrorystow utrudniają codziennie życie setkom mieszkańców.

    • 4 4

    • Mieszkam w śródmieściu, w rodzinie mamy dwa auta (3)

      ...i cieszy mnie każda akcja wpływająca na ograniczenie ruchu samochodów w centrum, bo to zwyczajnie zwiększa mi komfort życia w tym miejscu. Mam nadzieję, że niedługo wszędzie będą tylko deptaki i strefy 30.

      • 1 3

      • W rodzinie masz dwa auta...

        A kto w rodzinie te dwa auta posiada? Wujek, ciocia, dziadek?
        Zapomniałeś dopisać, że mieszkają gdzieś w okolicy Wejherowa.

        • 0 0

      • Hhaahhaha (1)

        To jak będziesz z tych aut korzystać?
        Ale smutna propaganda....

        • 2 1

        • normalnie, wsiądzie i będzie korzystał

          • 1 3

    • Tak, mała grupa kilkunastu osób załatwiła

      Usługodawców na swietojanskiej i skwerze. Teraz próbują że Starowiejska. Na 10 Lutego też wymyślili zlikwidowanie 50% miejsc postojowych.

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest immobilizer?

 

Najczęściej czytane