• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: podwójny sygnalizator zostaje na Wielkopolskiej

Patryk Szczerba
5 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Trzytygodniowy eksperyment z podwójnym sygnalizatorem powiódł się, więc organizacja ruchu zostanie na stałe. Trzytygodniowy eksperyment z podwójnym sygnalizatorem powiódł się, więc organizacja ruchu zostanie na stałe.

Wprowadzona przed wakacjami zmiana polegająca na montażu nad pasem do jazdy w lewo i na wprost na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Drogi Gdyńskiej zobacz na mapie Gdyni zostanie na stałe. - Sprawdziła się. Jedzie się sprawniej i bez stłuczek - zapewniają gdyńscy urzędnicy.



Czy jesteś zwolennikiem nietypowych rozwiązań w ruchu na drogach?

Przed zamontowaniem drugiego sygnalizatora z ul. Wielkopolskiej jadący ul. Wielkopolską mieli sygnalizator do jazdy na wprost, którą można było kontynuować z dwóch pasów i osobnego pasa do jazdy w lewo z lewoskrętu. Sytuacja była czytelna, ale powodowała rano i po południu blokadę pasa do skrętu w lewo nawet do skrzyżowania z Inżynierską.

Nowa organizacja ruchu na Wielkopolskiej: szczegóły



Zarządzający gdyńskimi drogami postanowili umożliwić skręt w lewo ze środkowego pasa. Zachowano także możliwość jazdy prosto. Sytuację kolizyjną, gdy jadący prosto będzie miał zielone, a skręcający w lewo czerwone rozwiązuje dodatkowy sygnalizator. Kierowców obowiązuje ten, który określa, w jakim kierunku chcą jechać.

Czytaj też: dwa sygnalizatory nad skrzyżowaniem w Gdyni

Zgodnie z cyklami w pierwszej kolejności sygnał zielony obowiązuje tylko dla jadących na wprost (sygnalizator do skrętu w lewo wyświetla sygnał czerwony), następnie sygnał zielony jest wyświetlany dla jadących na wprost oraz skręcających w lewo. Na koniec cyklu sygnalizacji oba sygnalizatory wyświetlają sygnał czerwony.

Grafika obrazująca organizację ruchu. Grafika obrazująca organizację ruchu.
Trzy tygodnie obserwacji na monitorach Tristara wystarczyły urzędnikom i policjantom, by podjąć decyzję o zmianie organizacji ruchu na stałe.

Podczas oceniania widać, że w pierwszej kolejności kierowcy korzystają ze skrajnego lewego pasa ruchu, a dopiero kiedy pas ten jest wypełniony, zaczynają ustawiać się na pasie środkowym.

- Zgodnie z przewidywaniami, na początku z rozwiązania korzystało niewielu kierowców. Każdego kolejnego dnia odnotowywaliśmy zwiększenie liczby pojazdów korzystających ze środkowego pasa do wykonania manewru skrętu w lewo - mówi Marcin Zawisza z Zarządu Dróg i Zieleni.
Uzupełnia, że dzięki zmianom można było również zmieniać zakres czasu sygnalizacji świetlnej.

Zmiany także w sygnalizacji świetlnej



- System daje teraz mniej zielonego światła na skręcie w lewo w Drogę Gdyńską, które jest przydzielane w zależności od potrzeb: albo wlotowi Drogi Gdyńskiej albo Wielkopolskiej w kierunku Karwin. Dzięki możliwości skrócenia czasu trwania sygnału zielonego na relacji w lewo w Drogę Gdyńską, w szczycie popołudniowym przestaliśmy obserwować zjawisko blokowania skrzyżowania al. Zwycięstwa - Wielkopolska - wskazuje.
Zyskali też pasażerowie komunikacji miejskiej. W godzinach 7-8 przejazd na odcinku od przystanku Łowicka do przystanku Wielkopolska skrócił się o 18 proc. Między 15 i 16 na odcinku od przystanku Redłowo SKM do przystanku plac Górnośląski różnica jest już jednak minimalna i wynosi 2 proc.

Warto nadmienić, że podobne rozwiązania sprawdziły się już dawno w innych polskich miastach, funkcjonują m.in w Krakowie czy we Wrocławiu.

Miejsca

Opinie (82) 4 zablokowane

  • (5)

    a co z tymi obrzydliwszymi reklamami na budynku?

    • 55 8

    • Co za typ

      Budynek prywatny to nic ci do tego!

      • 3 11

    • (3)

      Zanim znikną te szmaty na płotach i obskurne bilboardy na obskurnych domach upłynie juszcze sporo czasu

      • 7 1

      • (2)

        Przecież to prywatne płoty! Zajmnijcie się swoimi...jeśli macie....

        • 2 6

        • Ale nie prywatne miasto. (1)

          • 1 0

          • Jak to nie??!!

            • 0 0

  • Brak uchwały krajobrazowej - ważniejsi janusze od bilboardów niż ładne miasto

    • 44 8

  • Tylko musi się przyjąć a ludzie jeżdżą na pamięć (1)

    dziś rano ludzie nadal z uporem maniaka blokowali lewy pas nie korzystając z "dwuskrętu". Z kolei ja korzystający zostałem obtrąbiony przez tych co chcieli jechać na wprost

    • 68 2

    • Bo to właśnie koliduje z jadącymi na wprost. Coś za coś. Tak jak jest teraz jest bardzo dobrze.

      • 4 3

  • Tylko czemu zdjęcie od czapy ? Kiedy w końcu ktoś zrobi porządek z tymi reklamami rodem z Bantustanu...

    • 34 5

  • Swietne rozwiązanie. (2)

    Pocieszajace jest to ze Gdynia bedzie chciala jeszcze w kilku miejscach tak usprawnic ruch ;)
    - Uslyszałem w radiu .

    • 8 13

    • z otwieraniem szampana poczekajmy do października (1)

      Wrócą studenci i samochody odwożące dzieci do szkół, to wszystko stanie.

      • 11 2

      • Dokładnie. Są wakacje, ruch mniejszy, korki mniejsze. Niech protestują w listopadzie.

        • 1 0

  • Ach, te gdyńskie inwestycje :) (3)

    • 33 6

    • (1)

      No tyle się dzieje...i nawet w 2021 ponoć mają robić jakąś uliczkę we Wilekim Kacku . Ogólnie ciężko nadążyć ...

      • 8 0

      • Jeszcze tylko wizualizacje, konsutacje wsrod mieszkancow, opinia srodowiskowa i bedzie mozna zaczac etap planowania. Nic tylko trzymac kciuki

        • 2 0

    • Jest farba, jest inwestycja

      • 8 0

  • tępaki i tak nie kumaja (2)

    albo robią akcje typu lewy wolny to staja na środkowym i blokują tych co jada na wprost i często odpalają kierunek jak już stoją a to denerwuje bardzo

    • 27 5

    • Tam lewy pas nigdy nie jest wolny (1)

      • 3 0

      • Lewy pas nie może być wolny, bo jest "szybki", zapytaj dowolnego Janusza Szos. Potem będzie zdziwko, gdy z "szybkiego, ale bezpiecznego" 90 km/h wjedzie skręcającemu w kufer...

        • 1 0

  • Niesamowite panowie! (7)

    10 lat korków co rano wam to zajęło żeby wpaść na to! Gdzie są teraz pseudo ekolodzy z zaślepionymi odbytami? Liczyliście ile to milionów ton spalin więcej czy przeszkadza wam bardziej rower elektryczny w lesie przejeżdżający raz na tydzień? Recepta na takie sprawy jest prosta. 5 lat zakazu pracy w zawodzie po niewłaściwym zaprojektowaniu oświetlenia na skrzyżowaniu - oczywiście po okresie na poprawki. rok a nie dziesięć.

    • 30 6

    • są trzy prawdopodobne przyczyny, że się to udało

      1. nowy młodziak w pracy skuwa powoli stary, oporny beton
      2. ktoś od nich dojeżdża tamtędy do pracy (może nawet od tych 10 lat haha...)
      3. musieli wykorzystać żółtą farbę z przydziału aby nie dostać mniejszych ilości w nowym roku

      • 19 1

    • spokojnie

      mamy wakacje - w wakacje zawsze są mniejsze korki...

      • 8 0

    • dokładnie tak

      Dodam jeszcze, że zielone na wjazd na różową powinno się zapalać razem z zielonym do jazdy na wprost. Inaczej lewoskręt zawsze będzie blokował jazdę na wprost. A tutaj lewoskręt zapala się dopiero od połowy fazy do jazdy na wprost co powoduje korkowanie.

      • 4 2

    • (1)

      Witam forumowych ekspertów od ruchu drogowego.

      • 1 0

      • 10 lat stania tam co rano

        Przy czym zauwazenie po kilku tygodniach ze musi byc drugi lewoskret uruchamiany wraz z jazdą na wprost i juz jesteś mądrzejszy niz zdiz ktory 15 minut tam nie spedzil aby zobaczyc jaki bubel zrobił.

        • 0 0

    • nie zgadadzam się że to poprawi ruch w tym miejscu (1)

      1. zielone światło na lewoskręcie pali się krócej niż na pasie jazdy na wprost, a więc...
      2. wystarczy jeden blokujący (chcący skręcić w lewo a stojący na czerwonym) blokuje pas do jazdy na wprost.
      3. jedynym sposobem byłoby rozszerzenie jezdni o ten dodatkowy pas do lewoskrętu

      PS? trolejbus też korzysta w tym miejscu z pasa od osi jezdni a nie skrajnego...

      • 0 0

      • kontynuacja

        a w ogóle to można przesunąć w głąb skrzyżowania linii zatrzymania pojazdów, bliżej sygnalizatora... conajmniej 2 dodatkowe auta będą mogły się zmieścić .

        • 0 0

  • (1)

    Kiedy remont nawierzchni koło dworca na rondzie? Kiedy!

    • 25 2

    • W 2029

      Tymczasem nie zapomnij na mnie głosować.

      • 6 1

  • A kiedy (6)

    przedłużenie Drogi Gdyńskiej do ul. Bernadowskiej. To jest potrzebne

    • 42 3

    • się uśmiałem :D (2)

      ci nieudacznicy nie zbudowali od 10 lat km nowej drogi a myślisz ze przedłuża różowa? :D

      • 16 0

      • (1)

        zrobili dwupasmowy 1km na chwarznieńskiej żeby prezydent swoim jeepem mógł się rozpędzić i dotoczyć do domu w Wiczlinie

        • 11 0

        • a no tak :) zapomniałem :)

          ale to jest droga pod jego domem wiec się nie liczy :D i to tez tylko poszerzenie istniejącej :)

          • 4 0

    • W 2037 (2)

      Tylko żebyś nie zapomniał zagłosować w wyborach

      • 4 0

      • W 2137 (1)

        Pozdro dla kumatych

        • 3 0

        • [*]

          • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Nissan Leaf to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane