• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: podwójny sygnalizator zostaje na Wielkopolskiej

Patryk Szczerba
5 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Trzytygodniowy eksperyment z podwójnym sygnalizatorem powiódł się, więc organizacja ruchu zostanie na stałe. Trzytygodniowy eksperyment z podwójnym sygnalizatorem powiódł się, więc organizacja ruchu zostanie na stałe.

Wprowadzona przed wakacjami zmiana polegająca na montażu nad pasem do jazdy w lewo i na wprost na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Drogi Gdyńskiej zobacz na mapie Gdyni zostanie na stałe. - Sprawdziła się. Jedzie się sprawniej i bez stłuczek - zapewniają gdyńscy urzędnicy.



Czy jesteś zwolennikiem nietypowych rozwiązań w ruchu na drogach?

Przed zamontowaniem drugiego sygnalizatora z ul. Wielkopolskiej jadący ul. Wielkopolską mieli sygnalizator do jazdy na wprost, którą można było kontynuować z dwóch pasów i osobnego pasa do jazdy w lewo z lewoskrętu. Sytuacja była czytelna, ale powodowała rano i po południu blokadę pasa do skrętu w lewo nawet do skrzyżowania z Inżynierską.

Nowa organizacja ruchu na Wielkopolskiej: szczegóły



Zarządzający gdyńskimi drogami postanowili umożliwić skręt w lewo ze środkowego pasa. Zachowano także możliwość jazdy prosto. Sytuację kolizyjną, gdy jadący prosto będzie miał zielone, a skręcający w lewo czerwone rozwiązuje dodatkowy sygnalizator. Kierowców obowiązuje ten, który określa, w jakim kierunku chcą jechać.

Czytaj też: dwa sygnalizatory nad skrzyżowaniem w Gdyni

Zgodnie z cyklami w pierwszej kolejności sygnał zielony obowiązuje tylko dla jadących na wprost (sygnalizator do skrętu w lewo wyświetla sygnał czerwony), następnie sygnał zielony jest wyświetlany dla jadących na wprost oraz skręcających w lewo. Na koniec cyklu sygnalizacji oba sygnalizatory wyświetlają sygnał czerwony.

Grafika obrazująca organizację ruchu. Grafika obrazująca organizację ruchu.
Trzy tygodnie obserwacji na monitorach Tristara wystarczyły urzędnikom i policjantom, by podjąć decyzję o zmianie organizacji ruchu na stałe.

Podczas oceniania widać, że w pierwszej kolejności kierowcy korzystają ze skrajnego lewego pasa ruchu, a dopiero kiedy pas ten jest wypełniony, zaczynają ustawiać się na pasie środkowym.

- Zgodnie z przewidywaniami, na początku z rozwiązania korzystało niewielu kierowców. Każdego kolejnego dnia odnotowywaliśmy zwiększenie liczby pojazdów korzystających ze środkowego pasa do wykonania manewru skrętu w lewo - mówi Marcin Zawisza z Zarządu Dróg i Zieleni.
Uzupełnia, że dzięki zmianom można było również zmieniać zakres czasu sygnalizacji świetlnej.

Zmiany także w sygnalizacji świetlnej



- System daje teraz mniej zielonego światła na skręcie w lewo w Drogę Gdyńską, które jest przydzielane w zależności od potrzeb: albo wlotowi Drogi Gdyńskiej albo Wielkopolskiej w kierunku Karwin. Dzięki możliwości skrócenia czasu trwania sygnału zielonego na relacji w lewo w Drogę Gdyńską, w szczycie popołudniowym przestaliśmy obserwować zjawisko blokowania skrzyżowania al. Zwycięstwa - Wielkopolska - wskazuje.
Zyskali też pasażerowie komunikacji miejskiej. W godzinach 7-8 przejazd na odcinku od przystanku Łowicka do przystanku Wielkopolska skrócił się o 18 proc. Między 15 i 16 na odcinku od przystanku Redłowo SKM do przystanku plac Górnośląski różnica jest już jednak minimalna i wynosi 2 proc.

Warto nadmienić, że podobne rozwiązania sprawdziły się już dawno w innych polskich miastach, funkcjonują m.in w Krakowie czy we Wrocławiu.

Miejsca

Opinie (82) 4 zablokowane

  • (4)

    A ja zatrzymuję się na czerwonym na środkowym pasie i kierunkowskaz włączam chwilę przed odpaleniem zielonej strzałki na wprost. Burak gotujący się w lusterku - bezcenne...

    • 4 13

    • Skurjowaniec zakompleksiony z ciebie z małym ch (3)

      • 4 2

      • (2)

        Kocham Cię...

        • 0 0

        • (1)

          Udowodnij !!!

          • 0 1

          • :-*

            • 0 0

  • Niesamowite panowie! (7)

    10 lat korków co rano wam to zajęło żeby wpaść na to! Gdzie są teraz pseudo ekolodzy z zaślepionymi odbytami? Liczyliście ile to milionów ton spalin więcej czy przeszkadza wam bardziej rower elektryczny w lesie przejeżdżający raz na tydzień? Recepta na takie sprawy jest prosta. 5 lat zakazu pracy w zawodzie po niewłaściwym zaprojektowaniu oświetlenia na skrzyżowaniu - oczywiście po okresie na poprawki. rok a nie dziesięć.

    • 30 6

    • (1)

      Witam forumowych ekspertów od ruchu drogowego.

      • 1 0

      • 10 lat stania tam co rano

        Przy czym zauwazenie po kilku tygodniach ze musi byc drugi lewoskret uruchamiany wraz z jazdą na wprost i juz jesteś mądrzejszy niz zdiz ktory 15 minut tam nie spedzil aby zobaczyc jaki bubel zrobił.

        • 0 0

    • nie zgadadzam się że to poprawi ruch w tym miejscu (1)

      1. zielone światło na lewoskręcie pali się krócej niż na pasie jazdy na wprost, a więc...
      2. wystarczy jeden blokujący (chcący skręcić w lewo a stojący na czerwonym) blokuje pas do jazdy na wprost.
      3. jedynym sposobem byłoby rozszerzenie jezdni o ten dodatkowy pas do lewoskrętu

      PS? trolejbus też korzysta w tym miejscu z pasa od osi jezdni a nie skrajnego...

      • 0 0

      • kontynuacja

        a w ogóle to można przesunąć w głąb skrzyżowania linii zatrzymania pojazdów, bliżej sygnalizatora... conajmniej 2 dodatkowe auta będą mogły się zmieścić .

        • 0 0

    • dokładnie tak

      Dodam jeszcze, że zielone na wjazd na różową powinno się zapalać razem z zielonym do jazdy na wprost. Inaczej lewoskręt zawsze będzie blokował jazdę na wprost. A tutaj lewoskręt zapala się dopiero od połowy fazy do jazdy na wprost co powoduje korkowanie.

      • 4 2

    • spokojnie

      mamy wakacje - w wakacje zawsze są mniejsze korki...

      • 8 0

    • są trzy prawdopodobne przyczyny, że się to udało

      1. nowy młodziak w pracy skuwa powoli stary, oporny beton
      2. ktoś od nich dojeżdża tamtędy do pracy (może nawet od tych 10 lat haha...)
      3. musieli wykorzystać żółtą farbę z przydziału aby nie dostać mniejszych ilości w nowym roku

      • 19 1

  • (5)

    a co z tymi obrzydliwszymi reklamami na budynku?

    • 55 8

    • (3)

      Zanim znikną te szmaty na płotach i obskurne bilboardy na obskurnych domach upłynie juszcze sporo czasu

      • 7 1

      • (2)

        Przecież to prywatne płoty! Zajmnijcie się swoimi...jeśli macie....

        • 2 6

        • Ale nie prywatne miasto. (1)

          • 1 0

          • Jak to nie??!!

            • 0 0

    • Co za typ

      Budynek prywatny to nic ci do tego!

      • 3 11

  • Na razie OK (1)

    Ciekawe, jak będzie, kiedy skończą się wakacje i ruch wróci do normy.

    • 0 1

    • Pewnie tak, jak do tej pory..nie wiem na co wy tak bardzo liczycie...

      • 1 0

  • nie rozumiem, czy w Gdyni jest taka masa debili, że nie potrafią jeździć i mają problem z sygnalizacją ? (1)

    w Gdańsku np na ul. Nowe Ogrody, taka sygnalizacja jest od wielu lat i jakoś sobie wszyscy radzą

    • 4 0

    • W gdańsku to wiem, ze z niczym sobie nie radza...

      • 1 0

  • Dlaczego nie można skręcac z dwóch pasów z Władysława IV w stronę ul Ślaskiej? (4)

    Znacznie ułatwiloby to ruch na tym skrzyzowaniu.

    • 11 0

    • bo jakiś cymbał zrobił tam bardzo potrzebny bus pas (2)

      • 7 1

      • (1)

        Niezbyt wiesz, jak obsługuje się buspas, prawda?

        • 1 1

        • A co ja autobus jestem?

          • 0 0

    • O właśnie!

      • 1 1

  • (1)

    Co ze skrzyżowaniem ulic Wrocławska - Wielkopolska ?

    Uwaga na taksówkarzy ! zawracają i utrudniaja wyjazdy z Wrocławskiej !!!
    Znak zakaz zawracania, należałoby postawić … przemyslec drogowcy i Urzad Miasta !

    • 15 0

    • Kolejny zakaz..gratuluję..

      • 0 0

  • (1)

    A może tak geniusze wpadną na pomysł, żeby umożliwić skręt w ulicę Inżynierską????? Wystarczy, jak w UK, pomalować żółte linie, na których pojazd nie ma prawa się zatrzymać pod karą 500 zł.

    • 8 2

    • A dlaczego akurat 500 zl?

      • 0 1

  • Ach, te gdyńskie inwestycje :) (3)

    • 33 6

    • (1)

      No tyle się dzieje...i nawet w 2021 ponoć mają robić jakąś uliczkę we Wilekim Kacku . Ogólnie ciężko nadążyć ...

      • 8 0

      • Jeszcze tylko wizualizacje, konsutacje wsrod mieszkancow, opinia srodowiskowa i bedzie mozna zaczac etap planowania. Nic tylko trzymac kciuki

        • 2 0

    • Jest farba, jest inwestycja

      • 8 0

  • Widziałem to rozwiązanie i aż dreszczem emocji czekałem aż ktoś popełni drobny błąd

    i zrobi duży wypadek. To że jeszcze coś takiego się nie stało nie znaczy że rozwiązanie jest bardzo niebezpieczne

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na autostradzie wynosi:

 

Najczęściej czytane