- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (57 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (206 opinii)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (63 opinie)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (256 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
Gdynia rozszerzy strefę Tempo 30
Władze Gdyni zapowiadają, że do końca 2021 roku przy większości z blisko 100 placówek edukacyjnych będzie obowiązywała strefa Tempo 30. Przekonują, że to jedyny sposób, by chronić najmłodszych i najbardziej bezbronnych uczestników ruchu drogowego.
Wypełnione ankiety wróciły do specjalnej grupy, która ma zająć się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.
Strefa Tempo 30 przy większości szkół
Dokładnych danych z ankiet nie opublikowano, ale władze Gdyni jasno zadeklarowały, że do końca 2021 roku strefa Tempo 30 musi obejmować rejony większości szkół i przedszkoli.
Jak mówią, dotychczasowe działania w zakresie poprawy bezpieczeństwa przy szkołach spotkały się z aprobatą uczniów, rodziców i nauczycieli.
- W już wdrożonych lokalizacjach obserwujemy dodatkowo większą liczbę młodych gdynian korzystających m.in. z rowerów - zauważa Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta przekonują też, że nie ma innej drogi, by poprawić bezpieczeństwo przy szkołach. Zapewniają, że zawsze zmiany poprzedza dyskusja.
- Grupa specjalistów od kilku miesięcy monitoruje i diagnozuje bezpieczeństwo młodych pieszych i rowerzystów w okolicach szkół i przedszkoli, wprowadzenie Tempa 30 jest rozwiązaniem wypracowanym na podstawie wnikliwej analizy - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Społecznicy: wraz z ograniczeniem prędkości przydałyby się progi zwalniające
W ostatnim czasie w poprawie bezpieczeństwa pomaga pięć wyświetlaczy prędkości w sąsiedztwie szkół na Grabówku, Działkach Leśnych, Dąbrowie i Obłużu. Towarzyszą im najczęściej progi zwalniające, co razem dało efekt zmniejszenia prędkości w danych lokalizacjach.
Czytaj też: Wyświetlacze zmniejszają prędkość przy przejściach
Na razie nie wiadomo, czy podobne fizyczne elementy spowalniające ruch pojawią się w lokalizacjach, gdzie zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h. O takie rozwiązanie apelują m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, wskazując, że Strefa Tempo 30 bez progów zwalniających jest fikcją, a jako przykład pokazując m.in. ul. Świętojańską
Zobacz też: Strefa Tempo 30. Znaki sobie, a kierowcy sobie
Film z ul. Górniczej z grudnia 2019 roku
Opinie (162) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-24 14:25
w sopocie tego NIKT nie przestrzega i NIKT tego nie egzekwuje
nawet kierowcy MZK popie przają 60 na godzine an wąskich drogach jak łokietka, a o ydiotach 'skracających' przejazd przez sopot przez łokietka jana z kolna czy króla jana kazimierza nie wspomne. te tępe ch... to potrafią 80 na godzinę pakować między domami zaraz obok placu zabaw i boiska
- 5 2
-
2020-01-24 14:19
Komputer w aucie, przy powrocie w godzinach szczytu pokazuje mi średnią 15km/h
Także 30km/h można spokojnie przestrzegac. Poza tym auta wtedy płynnie schodzą ze skrzyżowań, nie kumulują się.
- 5 1
-
2020-01-24 07:43
(2)
Spoleczniaki czyli grupa smierdzacych leniwych pacanow którzy chcą za wszelką cenę pokazać jak są potrzebni. Po co to? Czy są jakieś straszne wypadki przy tych szkołach? A może głupi spoleczniacki zlamasie zrób zajęcia jak korzystać z drogi tym tępym smarkaczom które niczego poza smartfonem nie widzą nie progi zwalniajace pacany które jedyne co robią to niszczą ludziom samochody
- 21 14
-
2020-01-24 13:50
Kiedyś to się nazywało ORMO.
Przy obecnej władzy, której chce się PRLu może do tego wrócić.
- 0 1
-
2020-01-24 13:40
Ono chyba chcą wygrać nowe wybory samorządowe.
- 0 1
-
2020-01-24 13:43
haha dobre
a drogi są tak dziurawe, że nawet szkoda własnego auta aby szybciej pojechać. ps. jeśli zależy władzom miasta na bezpieczeństwie, to pierwsze co piwinni zrobić, to naprawić infrastukturę drogową !!!! z podrowieniami dla nierobów z um. !!!
- 5 4
-
2020-01-24 07:28
Ja bym zrobił tempo 10,albo 5,by kierowca ekologicznie musiał wyłączyć silnik (1)
by wyszedł z auta i je pchał, nie można tak
- 21 7
-
2020-01-24 13:39
To samo ograniczenie trzeba też wprowadzić dla pociągów, bowiem tunele pod torami nie mają wind, więc trzeba wytyczyć przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną dla pociągów,
- 0 0
-
2020-01-24 07:16
Nigdy jeszcze niejechałem 30km h (1)
Chyba ze rowerem. Znowu defrałdacje kasy.
- 9 15
-
2020-01-24 13:37
Na wstecznym chyba da się tyle jechać
- 2 1
-
2020-01-24 07:13
(1)
Proponuję zdelegalizować samochody w Polsce. Nie będzie już żadnych potrąceń pieszych. Jest to sposób prosty i skuteczny, a zarazem też jakże ekologiczny.
- 9 11
-
2020-01-24 13:37
Zawsze mogą się jeszcze zdarzać zderzenia czołowe walców budujących drogi rowerowe
- 0 1
-
2020-01-24 07:08
Halo, halo (7)
A może niech Gdynia zajmie się pozastawianymi przez osoby dowożące uczniów i przedszkolaków chodnikami. Przejść się nie da, bo bąbelek musi pod same drzwi być dostarczony...
- 66 10
-
2020-01-24 08:15
zorganizuj wszystkim przedszkola/szkoły pod domem (3)
dopóki w rekrutacji nie będzie priorytetu geograficznego (dawnej rejonizacji), dopóty nic się w temacie nie zmieni
- 9 2
-
2020-01-24 11:41
(1)
Nie jestem pewny czy to by cos dalo. W dzisiejszych czasach dla wielu ludzi 200 metrow to bardzo daleko, a kilometr to odleglosc nieosiagalna pieszo. Mysle, ze dalej by wozili dzieciaki nawet 500 metrow.
- 2 1
-
2020-01-24 13:32
codziennie z 9 kg plecakiem najpierw z górki a potem pod górkę z Fikakowa na Karwiny ?
Moje dziecko z Fikakowa do szkoły na Karwiny musiało by chodzić codziennie z 9 kg tornistrem. Najpierw z górki potem przez ulicę a potem pod górkę, W szkołach nie ma szafek. 80 % klasy ma zdiagnozowane wady postawy. Wolę chodzić na dziesięć razy dłuższe ale bezpieczniejsze i zdrowsze spacery do lasu
- 3 3
-
2020-01-24 09:19
zakaz zatrzymywania się i parkowania pod wszystkimi palacówkami edukacji
i zwiększenie wys. mandatów x10 załatwi sprawę skutecznie
- 5 5
-
2020-01-24 13:30
Bo musi
- 0 0
-
2020-01-24 09:08
a jakby zacząć zacząć od planowania rejonizacji szkół i planowania tras autobusów i tolejbusów ? (1)
Jeśli droga do szkoły lub przedszkola prowadzi przez niebezpieczne wielopasmowe ulice i skrzyżowania a nie możesz dojechać tam komunikacją miejską - musisz dowozić dziecko samochodem. Stąd korki, zapchane chodniki i niewłaściwe parkowanie.
W artykule deklarują że powstała grupa,, która ma zająć się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ. Powinni zacząć od planowania rejonizacji szkół i planowania tras ZKM
C- 4 0
-
2020-01-24 10:40
Wystarczy żeby rodzice przestali zapisywać
swoje pociechy do szkół w innych dzielnicach jak mieszkaja. Obecnie z Karwin wożą do Chyloni, z Chyloni do Karwin. Głupota ludzka nie zna granic.
- 3 0
-
2020-01-24 13:30
Gdynia po notoryczny korek
Zróbcie 10 wszędzie bo to średnia prędkość na Morskiej o 16
- 6 1
-
2020-01-24 07:06
legenda głosi że istnieją kierowcy stosujący się do ograniczeń prędkości (4)
- 55 2
-
2020-01-24 13:28
30 to w Gdyni podwyzszenie predkosci.Przy tych dziurawych drogach,jeszcze progi.Smiechu warte.To wymyslaja ludzie ,ktorzy na codzien nie jezdza samochodem.
- 2 0
-
2020-01-24 07:25
(2)
Jesli ty sie stosujesz to oznacza ze nie jestes kierowca.
- 5 4
-
2020-01-24 07:38
tez sie nie stosuje bo wiem (1)
ze prawdopodobienstwo złapania jest żadne, a jak bym miał wyjątkowego pecha to grozi mi co najwyzej mandat 100zł. wiec jestem bezkarny. moge robic co mi sie podoba. przepisy miec w d....czyż nie? ;)
- 14 3
-
2020-01-24 11:48
dodam więcej , w marcu roku ubiegłego najechał na mnie samochód w strefie 30. Pani policjant po przedstawieniu nagrania z kamery umieszczonej przy ulicy stwierdziła ,ze ja mam winę bo zajechałem drogę pomimo ,ze kierowca który we mnie wjechał jechał 70 km/h.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.