- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (108 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (87 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (171 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
Gdynia: słupki ukróciły jazdę chodnikiem przy Morskiej
Pojawiły się zapowiadane słupki przy ul. Morskiej 99 w Gdyni, gdzie kierowcy nagminnie jeździli samochodami po chodniku i drodze rowerowej. - To pilotaż. Jeśli rozwiązanie zda egzamin, na Morskiej pojawią się kolejne słupki - zapowiadają urzędnicy.
Przypomnijmy:
- plac w okolicy ul. Morskiej 99 to skupisko niewielkich punktów handlowych i usługowych,
- są tu m.in. sklep spożywczy, poczta czy klub fitness,
- wzdłuż ul. Morskiej są miejsca parkingowe, a po drugiej stronie jezdni duży parking przy supermarkecie.
Władze Gdyni zapowiadały ukrócenie jazdy samochodem po chodniku poprzez montaż słupków.
- W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców, zwłaszcza najmłodszych, postanowiliśmy postawić w tym miejscu słupki, by uniemożliwić parkowanie aut na chodniku dla pieszych. Tym samym chcemy zwiększyć poczucie bezpieczeństwa i komfort życia mieszkańców - zapowiadał Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Słupki pojawiły się w ostatnich dniach, ograniczając częściowo jazdę samochodem po chodniku. Mają nie tylko pomóc w zapewnieniu bezpieczeństwa pieszym, ale także chronić infrastrukturę, która nie jest przystosowana do obciążeń generowanych przez samochody.
To kolejny krok w celu wykluczenia parkowania aut z chodnika przy ulicy, która w ostatnim czasie zyskała odcinki buspasów, z przyjętym wariantem zakładającym pozostawienie miejsc parkingowych w stanie nienaruszonym.
Urzędnicy zapowiadają, że zaczynają walczyć z parkującymi w niedozwolonych miejscach kierowcami, nie tylko na Morskiej.
- Takie rozwiązania, tam, gdzie jest to konieczne, będziemy wdrażali na terenie całego miasta - wskazywał wiceprezydent Gdyni.
Liczą na to m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, domagający się od lat większej aktywności w karaniu nieprawidłowo parkujących kierowców. Ostatnio wskazali na przykład konsekwencji, jakie niosła za sobą bezkarność kierowców, gdy po wypadku na bungee, do którego doszło w niedzielę w Gdyni, karetka musiała lawirować pomiędzy nieprawidłowo zaparkowanymi pojazdami.
Wypadek na bungee w Gdyni 21.07.2019
- W niedzielę mieliśmy dwa wydarzenia, gdzie brak egzekwowania przepisów dotyczących parkowania przyniósł naszemu miastu wstyd - jedno z karetką, inne niedaleko, na Kamiennej Górze, gdzie straż miejska musiała asystować pieszym, by bezpiecznie mijali jezdnią zaparkowane na chodniku samochody. Widocznie nie było woli wezwać lawet. Egzekwowanie przepisów dotyczących parkowania to nie jest kwestia estetyki, ale przede wszystkim bezpieczeństwa - komentuje Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
Opinie (354) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-23 08:29
Opinia wyróżniona
Pomysł (21)
Jest do dobry pomysł, ponieważnie nie raz ktoś na mnie trąbil jak jechał po chodniku co jest szczytem chamtswa.. Natomiast piszę to jako mieszkanka, jeśli kierowcy nie znajdą miejsc parkingowych na ul. Morskiej to będą dalej stawiać auta pod np. moim blokiem co jest bardzo uciązliwe bo miejsc mamy jak na lekarstwo a nie można nic z tym zrobić.
- 124 12
-
2019-07-24 16:20
A jak przejedzie zimą ciągnik do odśnieżania chodnika ? Albo zamiatarka chodnikowa ?
- 0 1
-
2019-07-24 10:52
MIeszkanko, z dnia na dzień nie można nic z tym zrobić: tu masz rację
Można jednak wypracować wizję stopniowego zmniejszania liczby samochodów oraz skłonności do korzystania z nich w dłużsym okresie przy pomocy działań poprawiających komfort i bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i innych niezmotoryzowanych chcących również korzystać z komunikacji publicznej: w tym głównie SKM. To kierowcy sami blokują innym
Można jednak wypracować wizję stopniowego zmniejszania liczby samochodów oraz skłonności do korzystania z nich w dłużsym okresie przy pomocy działań poprawiających komfort i bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i innych niezmotoryzowanych chcących również korzystać z komunikacji publicznej: w tym głównie SKM. To kierowcy sami blokują innym kierowcom darmowe miejsca do parkowania, nie ponosząc przy tym żadnych kosztów (ewentualnie ponosząc tylko symboliczne koszty tworzenia i utrzymywania miejsc parkingowych w mieście. Potrzebne są skoordynowane działania w zakresie edukacji, informacji, a także działania organizacyjne i inżynieryjne: poprawiające warunki korzystania mieszkankom warunki korzystania z przestrzeni miejskiej. Wtedy , gdy jest konflikt: czy prowadzić wzdłuż głównej ulicy drogę dla rowerów, czy pozostawić tam miejsca do parkowania samochodów, nie można go rozstrzygać od razu tak, by nie naruszać interesy kierowców. Samo posiadanie samochodu nie stwarza automatycznie prawa do parkowania nim za darmo w bliskiej odległości od miejsca zamieszkania.
- 0 0
-
2019-07-23 12:15
Dzwonić po SM (1)
- 9 1
-
2019-07-24 06:46
po - Sado Maso?
- 0 0
-
2019-07-23 10:57
Też tu mieszkam (10)
Też mieszkam w tych blokach. Ludzie mówią, że mamy parkingi przy kaufland ie bądź biedronce. Nikt tylko nie myśli o tym że jedni ludzie są już starsi i nie mają tyle siły chodzić, innych nie stać na wydawanie pieniędzy na parking przy biedronce, a jeszcze inni tak jak ja maja małe dziecko, które trzeba donieść nieraz z zakupami z parkingu. Ale po co myśleć? Każdy patrzy na siebie. Miejmy nadzieję, że kiedyś coś się zmieni.
- 10 32
-
2019-07-23 13:30
(2)
Skąd u ludzi taki głupi pomysł, że należą im się miejsca parkingowe? Jak masz małe mieszkanie to nie kupujesz dużego psa. Jak nie masz kiedy z nim wychodzić na spacery to go nie bierzesz ze schroniska. Jak nie masz gdzie parkować to nie kupujesz samochodu. Nikt nikomu w tych tematach nie musi nic gwarantować a wiele osób pokrzykuje 'a gdzie ja mam parkować?' więc odpowiadam - tam gdzie Ci wolno i gdzie jest miejsce. Kombinuj w granicach prawa.
- 34 4
-
2019-07-23 23:33
Gdansk
Nowe osiedle na Przymorzu. Mieszkania pokupowali miejsc nie. Efekt ? Puste hale garazowe, wykupione przez myslacych miejsca naziemne i marudni spoznialscy, ktorzy parkowac.musza poza osiedlem bo slupki na chodnikach i nie ma gdzie stac.
- 2 0
-
2019-07-23 17:17
No cóż to kraj prawicowców z lewacką roszczeniowością ;D bo im się należy...
- 5 4
-
2019-07-23 11:13
jeśli nie stać (4)
na parking przy Biedronce, to w takim razie nie stać na samochód
- 28 8
-
2019-07-23 12:16
(3)
parking przy Biedronce należy do biedronki i jest dla klientów sklepu, a nie dla ludzi którzy mieszkają obok... Pomyśl czasem, zanim coś napiszesz
- 23 3
-
2019-07-23 13:14
A gdzie jest parking należący do mieszkających obok? (2)
Nie ma? A to peszek... Może trzeba było pomyśleć przed kupieniem samochodu?
- 19 5
-
2019-07-23 14:47
Może trzeba było pomyśleć przed napisaniem powyższego posta? (1)
A nie,prawda,przecież to przekracza twoje możliwości,ped**arzu ;)
- 0 16
-
2019-07-24 06:45
WooW - stać cię na samochód ... a nie stać cie na garaż?
zaprawdę powiadają - cwaniactwo, sknerstwo, wygodnictwo i bezczelność januszy z blokowiska jest nie do ogarnięcia...
- 5 0
-
2019-07-23 11:16
Mój znajomy ma dwójkę małych dzieci i nigdy nie mieli samochodu.
A no i do przystanku lub najbliższego sklepu mają dużo dalej niż tam na Morskiej. Może jacyś kulturyści, sportowcy? - nie, zupełnie normalni. A u ciebie to może ktoś z rodziny jest niepełnosprawny że problem z chodzeniem? To współczuję ale za to macie ładną niebieską kopertę, a jak mało pewnie napiszecie podanie i miasto zrobi więcej. Jeśli jednak jesteście w pełni sprawni to możecie chodzić. To na prawdę jest proste i nie boli.
- 27 7
-
2019-07-23 11:12
Jeżeli są za starzy, żeby chodzić
To wypadałoby oddać prawo jazdy i przestać stwarzać zagrożenie na drodze.
Uber i tak wychodzi taniej, jak chcesz jechać na swój ROD :)- 18 18
-
2019-07-23 10:29
Można zrobić dobry uczynek (1)
i takie samochody umyć... gwoździem ;]
- 12 12
-
2019-07-24 06:41
a sprawdził ktoś skuteczność aplikacji w taki sposób tego żelaza
na sprawność umysłową kierowcy?
- 1 0
-
2019-07-23 10:22
To niech sobie wspólnoty ogrodzą i zorganizują swoje parkingi...
Takie czasy każdy ma po 3 ulepy i narzeka że nie może pod swoją klatką zaparkować ;)- 28 3
-
2019-07-23 08:59
a kto powiedział, że nie można? (2)
Tam jest cały pas trawnika.
- 3 32
-
2019-07-24 06:52
To nie jest trawnik
To psia toaleta :(
- 2 3
-
2019-07-23 10:05
No właśnie sam sobie odpowiedziałeś: trawnika.
- 25 1
-
2019-07-23 07:32
Opinia wyróżniona
Dobry pomysł (9)
Bardzo dobry pomysł ze słupkami i to popieram. Jakoś techniczne bariery chroniące pieszych w miastach za granicą są powszechnie stosowane. Widać się sprawdzają.
Apel do Panów z Policji - weźcie się do roboty i wspierajcie straż miejską w egzekwowaniu przepisów o parkowaniu!!!- 157 20
-
2019-07-24 19:24
Zapraszamy
W szeregii policji.niech postawia tam Pana Pania na 8godzin niech tam postoii w jednym miejscu to od razu sie odechce sluzby.ludzie uciekaja i nie ma chetnych.zreszta nie dziwota.ministrowie zamiast dbac o podwladnych tylko szukaja jak zabrac i ukarac bo spoleczenstwo prasa media naciskaja.i masz babo placek
- 0 0
-
2019-07-24 14:47
Za gramanicą
Słupki są, do powstrzymywania opalonych panów z krajów afrykańskich przed jazdą.
- 1 1
-
2019-07-24 10:59
tia, niepierwsze powoływanie na tzw. zagranicę
W wielu miastach "zagranicą" faktycznie stosowane są słupki. W wielu lepiej zarządzanych miastach wdraża się długofalowy plan stopniowego poszerzania liczby ulic wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów - tam słupki nie są potrzebne, a ruch pieszych i rowerzystów odbywa się na tzw. "przestrzeni współdzielonej" (shared space), - takiej jak np.
W wielu miastach "zagranicą" faktycznie stosowane są słupki. W wielu lepiej zarządzanych miastach wdraża się długofalowy plan stopniowego poszerzania liczby ulic wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów - tam słupki nie są potrzebne, a ruch pieszych i rowerzystów odbywa się na tzw. "przestrzeni współdzielonej" (shared space), - takiej jak np. niedawno uruchomiony w Gdyni woonerf. Tam ławki, stojaki do parkowania rowerów, kwiatony, słupki uruchamiane przy pomocy pilota skutecznie ograniczają wjazd przypadkowych samochodów, a służby miejskie i niektórzy mieszkańcy mają wjazd do załatwienia niektórych potrzeb. Słupki i barierki psują jakość przestrzeni miejskiej a więc i jakość życia w mieście. Jako paliatywne rozwiązanie przejściowe są OK, jako element miejskiej polityki parkingowej/transportowej niekoniecznie.
- 0 1
-
2019-07-23 14:48
Słupki już są,bardzo dobrze.
- 3 1
-
2019-07-23 13:43
Dobrze, napiszemy notatkę i zamówimy kilka artykułów na Trójmiasto prl
- 0 3
-
2019-07-23 09:35
"techniczne bariery za granicą"? Ale to nie jest techniczna bariera za granicą!
Jeżeli na drodze tworzysz rozdział, to obie z rozdzielonych części muszą spełniać warunki drogi jednokierunkowej. Zdaje się, że podział i ustawienie słupków jest zrobione jakąś metrówką, a nie uwzględnia infrastruktury.
Niestety kierowcy swoimi zachowaniami utrudniają życie wszystkim, a opowiadają jakieś historie o roszczeniowości wszystkich poza nimi.- 5 2
-
2019-07-23 08:22
Tam już były słupki, ale ktoś je wyciął. (2)
Ciekawe ile te słupki będą stały. Myślę, że maksymalnie 3 tygodnie. Może redakcja za 3 tygodnie sprawdzi czy miałem rację?
- 17 1
-
2019-07-23 08:33
Janusze biznesu już jadą po pile tarczową (1)
Daję max 2 tygodnie... Głupotę trzeba leczyć a nie izolować
- 11 1
-
2019-07-26 11:11
ciekawe jak tam monitoring?
- 0 0
-
2019-07-23 07:14
Opinia wyróżniona
Parking (24)
Również zgadzam się z tym, że na chodniku nie powinno się parkować. Niektórzy jeżdżą między przechodniami i jeszcze mają pretensje do ludzi. Chodniki są dla pieszych. Ale! To jest dość strategiczne miejsce w Gdyni. W pobliżu jest Uniwersytet Morski, pod blokami sklepy czy restauracje a miejsc parkingowych jak na lekarstwo! Może warto pomyśleć o jakimś dodatkowym parkingu? W lato ciężko znaleźć tam miejsce nawet pod blokiem, bo przyjeżdżają turyści, w weekendy studenci itp.
- 95 46
-
2019-07-23 14:41
uważaj, hasła: skm, pkp< autbus, trolejbus, rower, nogi. (2)
ja wiem, że trudne dla cię, ale tak to działa na świecie w miastach, na wsi jest inaczej.
- 4 2
-
2019-07-23 17:33
Do tych haseł dodam (1)
Że wszystko w promieniu kilkuset metrów...
- 2 0
-
2019-07-23 21:36
Ojoj
A podwórka śliczne zielone, z ławeczkami, ogrodzone, a autka przy Morskiej.
- 1 1
-
2019-07-23 09:16
(15)
Można parkować na Komandorakiej i parkingu Biedronki
- 1 9
-
2019-07-23 09:51
Inne rozwiązanie (14)
Komentarz pisałem jako mieszkaniec tych bloków. Brak mi środków finansowych aby kupić ziemię i wybudować parking, gdyby było inaczej już bym tu pewnie nie mieszkał. Chodzi mi raczej o logiczne rozwiązanie. Czemu np nie zrobić parkingu prostopadle do ul. Morskiej? Tak jak to jest kawałek dalej przy blokach za ul. Mireckiego? Wówczas byłoby więcej miejsc parkingowych a chodnik i droga rowerowa by nie ucierpiały.
- 5 11
-
2019-07-23 10:46
(13)
Znaczy się, wszyscy mieszkańcy mają się zrzucać na Twoje parkowanie, bo Ty nie masz środków? Paradne.
- 15 5
-
2019-07-23 10:50
Nie (12)
Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Mówię, że brak parkingów ogólnodostępnych w pobliżu sklepów, szkół, uniwersytetów czy właśnie bloków stwarza niebezpieczne sytuacje gdzie pajace jeżdżą samochodami po chodnikach!
- 2 12
-
2019-07-24 11:08
Zauważ Dreporterze, że w pobliżu większości sklepów, szkół, uniwersytetów
i właśnie bloków mieszkalnych jest często bardzo dużo miejsc do parkowania, tylko są one w godzinach pracy zwykle pozajmowane przez zaparkowane tam samochody. Podejmij próbę (po zamknięciu oczu na chwilę) wyobrażenia sobie, że samochód nie jest jedynym, a na pewno nie powinien być głównym sposobem poruszania się po mieście. Koszty parkowania
i właśnie bloków mieszkalnych jest często bardzo dużo miejsc do parkowania, tylko są one w godzinach pracy zwykle pozajmowane przez zaparkowane tam samochody. Podejmij próbę (po zamknięciu oczu na chwilę) wyobrażenia sobie, że samochód nie jest jedynym, a na pewno nie powinien być głównym sposobem poruszania się po mieście. Koszty parkowania powinni ponosić uzytkownicy samochodów, a nie wszyscy mieszkańcy. Przy sklepach powinni te koszty ponosić klienci, przy szkołach i uniwersytetach pracownicy i studenci, którzy do nich docierają samochodami. Nie jest to trudne do wyobrażenia, ale niestety rzadko stosowane w naszym kraju.
- 1 0
-
2019-07-23 22:00
ja widze ze jest tam parking wzdluz jezdni.
pod pretekstem "ogólnodostępnych miejsc" chcesz aby ci wybudowali prywatny parking? hahaha
- 4 1
-
2019-07-23 17:32
Szkoda że macie tam tak daleko (1)
Do pkm SKM tramwajów i autobusów. Ludzie z południowych dzielnic bez SKM i tramwaju sobie radzą.
- 3 0
-
2019-07-24 12:52
W Gdyni to wszedzie jest daleko do tramwaju ;)
- 1 0
-
2019-07-23 11:30
To przeczytaj sam siebie "ze zrozumieniem", januszu (1)
"Brak mi środków finansowych aby kupić ziemię i wybudować parking, gdyby było inaczej już bym tu pewnie nie mieszkał (...) Czemu np nie zrobić parkingu prostopadle do ul. Morskiej?"
- 3 7
-
2019-07-23 17:25
Zróbcie lokatorską zrzutę i sobie zróbcie, kto wam broni?
- 5 1
-
2019-07-23 11:13
Nie (5)
Pajace stwarzają niebezpieczne sytuacje jeżdżąc po chodniku. Koniec.
Żadnych wymówek, żadnych usprawiedliwień.- 16 4
-
2019-07-23 11:32
Nie (4)
Gdyby był parking to nikt nie stawalby na chodniku. Widzę ciężko z logika...
- 6 15
-
2019-07-23 13:16
Gdyby były mandaty po 1000zł za parkowanie, też nikt by nie stawał. (1)
Gdyby od dziecka ludzie mieli wpojoną jakąś kulturę, zamiast chamstwa, też nikt by nie stawał.
Bardzo ciężko Janusza z Januszowej logiki wyleczyć.- 12 0
-
2019-07-24 11:10
zauważ, że system pobierania mandatów musiałby być szczelny
a koszty jego uszczelniania byłyby niebagatelne. Lepiej działać perswazyjnie i jednocześnie tak przekształcać otoczenie, by wjazd samochodem na chodnik nie byłby fizycznie możliwy. Temu mogą służyć słupki ale także inne instalacje uliczne.
- 0 0
-
2019-07-23 12:11
Gdybyście nie kupowali po 4 samochody na rodzinę to byłoby gdzie parkować, ale przecież każdy musi mieć swój, a potem lament.
- 10 4
-
2019-07-23 11:50
Kup se rower ze wspomaganiem i zapomnij o parkingach. 9 groszy kosztuje naładować baterie na 40 km.
- 9 6
-
2019-07-23 07:48
Powiedzmy, że parking powstanie. Zakładam, że go nie sfinansujesz ani nie wykupisz terenu pod niego więc będzie płatny. Co oznacza, że będzie świecił pustkami, a chodniki dalej będą zastawione.
- 30 0
-
2019-07-23 07:31
ależ jest parking przy Biedronce, jednak trzeba zapłacić za postój powyżej godziny
a pod Kauflandem masz cień i za darmo, do tego na noc jest zamykany
- 23 3
-
2019-07-23 07:23
To masz pomysł na biznes. działaj wiec
kup ziemie wybuduj parking i udostepniaj.
- 36 5
-
2019-07-23 07:17
Można zrobiż parking tylko trzeba wyburzyć : (1)
a) blok mieszkalny
b) sklepy
c) uniwersytet
wybieraj
Proponuję przyjeżdżać komunikacją a nie wszędzie pchać się samochodem.- 60 9
-
2019-07-24 11:03
proponuję rozważyć takze łańcuchy mobilności:
- przejazd hulajnogą do stacji SKM i pokonanie ostatniego odcinka pieszo lub rowerem MEVO
- przejście piesze do przystanku komunikacji miejskiej i pokonanie ostatniego odcinka pieszo lub rowerem (włąsnym lub MEVO).
Ogólnie rzecz biorąc poruszanie się samochodem po mieście to coraz bardziej obciach. Więcej czasu i pieniędzy traci się na- przejazd hulajnogą do stacji SKM i pokonanie ostatniego odcinka pieszo lub rowerem MEVO
- przejście piesze do przystanku komunikacji miejskiej i pokonanie ostatniego odcinka pieszo lub rowerem (włąsnym lub MEVO).
Ogólnie rzecz biorąc poruszanie się samochodem po mieście to coraz bardziej obciach. Więcej czasu i pieniędzy traci się na szukanie miejsca do zaparkowania niż to jest warte. Warto przyjąć do wiadomości oczywistą oczywistość, jak mawia klasyk: samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po dobrze zarządzanym mieście, a na pewno w takim mieście nie jest głównym sposobem poruszania się.- 1 0
Wszystkie opinie
-
2019-07-23 07:01
Miasto słupków, farby i dziurawych dróg. (17)
- 157 89
-
2019-07-23 07:26
jak niektórzy mieszkańcy to kretyni (3)
tak to się kończy, że trzeba użyć farby i postawić słupki.
- 27 9
-
2019-07-23 13:05
nie mów hop - taki *MiSzCzU januszek+ to po krawęzniku i trawnikiem ... ale słupek objedzie (2)
- 3 3
-
2019-07-23 22:51
(1)
Ktoś go nagra i przekaże materiał policji i mandat oraz punkty karne murowane. RODO w takim przypadku działa na korzyść filmującego
- 2 0
-
2019-07-24 06:48
i co? może mandat 100zł go powstrzyma?
gdy janusz tylko na same dzieci, to co miesiąc 1500+ w łapkę bierze :)))
- 0 1
-
2019-07-23 07:37
Brawo. Służby miejskie się ucieszą - jak nie będą mogły wjechać ciągnikiem - odśnieżać, czy zamiatać. (2)
- 13 12
-
2019-07-23 08:05
Albo madka z horom curkom. Jest jeszcze takie coś jak ręczne odśnieżanie, które nadal jest wykonywane w wielu miejscach więc nie płacz. Boli, że nie możesz zaparkować pod klatką? Ma boleć.
- 23 7
-
2019-07-23 09:12
będą, będą
Te ich traktorki spokojnie się mieszczą między słupkami. Poza tym zlikwidowaliście pas zieleni między nieruchomością a chodnikiem na parking, więc teraz odśnieżanie jest waszym obowiązkiem ;)
- 11 1
-
2019-07-23 07:39
A przede wszystkim miasto kierowców bez wyobraźni, na których jak nie ma bata albo krat to będą ryzykować czyjeś życie bez
Mrugnięcia okiem
- 17 4
-
2019-07-23 07:46
słupki są potrzebne, ale nie odtrabiałbym sukcesu, bo to naprawdę nic takiego nie jest; (4)
Sukcesem byłoby wykupienie Parku Rady Europy, czy zrobienie prawdziwych ścieżek rowerowych (tu uwaga do geniuszy rządzących miastem - pomalowanie linii na drodze to nie jest to samo, co stworzenie bezpiecznej ścieżki rowerowej).
- 12 9
-
2019-07-23 07:58
Pasów rowerówych czy dróg rowerowych?
W miastach nie ma generalnie miejsca na osobne drogi rowerowe, te się tworzy na przedmieściach i obrzeżach. Statystyki na świecie i również w Polsce pokazują, że na pasach rowerowych (czyli przestrzeni wydzielonej na jezdni) jest o wiele mniej incydentów niż na DDRAch. Gdynia przez swoją historię i położenie i tak miewa przez to trochę luzu i miejsca na drogi rowerowe.
Z resztą nawet najlepsza infrastruktura nie powstrzyma przed pozabijaniem się, jeżeli ludzie są pełni agresji i siebie nie szanują. Według mnie tutaj jest problem.- 13 2
-
2019-07-23 08:06
(1)
Wymalowanie ścieżki rowerowej na jezdni niewiele kosztuje, ale za to w statystykach można się pochwalić kilometrami ścieżek rowerowych
- 8 13
-
2019-07-24 11:16
wymalowanie pasa dla rowerów na jezdni
jest tańsze i w wielu przypadkach lepiej służy poprawie bezpieczeństwa ruchu (nie tylko rowerzystów i pieszych ale i kierowców) niz budowa wąskiej dwukierunkowej drogi dla rowerów kosztem szerokości chodnika lub trawnika. Statystyki warto śledzić, ale głównie w celu stwierdzenia, czy udział przejazdów rowerem w ogólnej liczbie codziennych podróży jest wreszcie wyższy niż 6% (tak jak w Gdańsku) czy też nadal pełza po dnie.
- 0 0
-
2019-07-24 07:35
przecież miasto chce wykupić Park Rady Europy
miasto walczyło o to miejsce, ale zamiast kasy sąd przyznał sam park. Skutek jest taki jaki każdy widzi. Paździerz w środku miasta. :( Oby udało się to odkupić.
- 1 0
-
2019-07-23 11:37
co zrobić skoro kierowcy udają, że nie wiedzą którędy mają jechać? (1)
Trzeba im wskazać drogę, inaczej będzie coraz gorzej. Na moim osiedlu przez jakiś czas w miejscu niedozwolonym parkowało jedno auto. Nikt z tym nic nie robił. Po 2-3 tygodniach były już 3 auta. Dalej nic. W tej chwili jest już totalna samowolka. Jak nie ogrodzisz to wjadą wszędzie.
- 7 0
-
2019-07-23 22:39
Cała prawda, sedno sprawy.
- 1 0
-
2019-07-23 21:21
I wiecznych remontów dróg
- 0 2
-
2019-07-24 11:12
miasto wielu zarażonych samochodozą internautów
jątrzących atmosferę swobodnej wymiany poglądów. Co konkretnie proponujesz zamiast słupków, mistrzu ciętej riposty?
- 0 0
-
2019-07-23 07:02
Inwestycja roku (26)
Gdynianom gratuluję.
- 137 29
-
2019-07-23 07:31
Pod każdym artykułem ten komentarz (8)
- 10 5
-
2019-07-23 07:39
To niech się bardziej starają (7)
Wszyscy się z nich śmieją.
- 5 10
-
2019-07-23 08:07
(5)
A Ty co dałeś z siebie? Bo pisać komentarze to każdy idi..a potrafi.
- 10 5
-
2019-07-23 08:14
A czy mi płacą za dbanie o miasto? (4)
Chyba jesteś śmieszny/a!
Macie prezydenta i armię zastępców co nic nie robią i się z Was śmieją, kopnijcie ich w cztery litery żeby się w końcu wzięli do roboty.
Albo zróbcie referendum i ich odwołajcie- 3 11
-
2019-07-23 08:17
(3)
Bełkoczesz jak zawsze janusz, mam wrażenie, że ty wiecznie na psychotropach jedziesz.
- 7 4
-
2019-07-23 08:27
Prawda boli? (2)
Więc obrażamy ad personam, świetnie
- 4 10
-
2019-07-23 10:44
To jest tylko Twoja prawda.
- 9 2
-
2019-07-23 14:51
Nie obrażam tylko stwierdzam fakt, ale nie rozumiesz tej różnicy w znaczeniu słowa i mnie to nie dziwi.
- 2 0
-
2019-07-23 09:43
Tak wygląda miasto nie sprzedane developerom.
Nie wiem czy się cieszyć czy płakać.
- 0 6
-
2019-07-23 07:39
(11)
I niech ktoś rowerem się nadzieje na ten słupek wieczorem.
- 9 10
-
2019-07-23 08:08
(6)
Jak się jeździ bez oświetlenia z klapkami na oczach to nie zauważysz na pewno, ja osobiście nie będę miał z tym problemu.
- 7 6
-
2019-07-23 08:16
Dzień dobry Panie Marku (5)
Tylko przypomnę o sprawie betonowego kosza na Kalksztajnów bodajże, do czasu aż ktoś sobie tam nie rozłupał czaszki
- 4 7
-
2019-07-23 10:47
(4)
Nie wim, ale mam wrażenie, że na rowerzystów wszyscy się uwzięli. Kierowcy samochodów, piesi, rolkarze, na hulajnogach, słupki, śmietniki, samoloty, promy kosmiczne i UFO. Biedacy, jak żyć?
- 6 2
-
2019-07-23 13:18
Chciałbym zobaczyć skowyt kierowców, gdyby taki słupek pojawił się na środku pasa. (3)
- 3 3
-
2019-07-23 14:54
(2)
Ale o co wam chodzi, najpierw biadolenie, że samochody zastawiają wam ścieżkę rowerową, a jak miasto znalazło rozwiązanie na chamów, to tez źle bo słupki. Wy rowerzyści macie coś nie tak z głową. Nic bym dla was nie zrobił, bo jest wieczny płacz i lament.
- 2 3
-
2019-07-23 16:08
Rozwiązaniem jest laweta (1)
- 3 1
-
2019-07-23 17:27
To kup lawetę i wywoź, nikt ci nie bronił.
- 0 2
-
2019-07-23 09:16
Ten słupek nie stoi nawet na środku tej drogi, a na powierzchni do jazdy w jednym z kierunków. (3)
Dziwnie pojęta estetyka wygrała z rozsądkiem. Pytanie jak wymiary tej drogi i czy można legalnie stawiać takie słupki na powierzchni do jazdy?
- 0 5
-
2019-07-23 09:29
Nie stoi na powierzchni do jazdy (2)
Bo jak widzisz, powierzchnia pod słupkiem jest wydzielona ;p
- 4 1
-
2019-07-23 10:02
haha, to nadużycie jednak jest. Nie jest wydzielona, a wyłączona z ruchu. (1)
I owszem, na krótkim odcinku może nastąpić przewężenie, gdy nie ma możliwości technicznych. Tutaj nie było i nie ma takiej sytuacji.
To jest zbudowanie jakiejś pułapki, przeszkody i zagrożenia w ciągu rowerowym i w razie jakiejkolwiek sytuacji odpowiedzialność finansową i karną powinien ponosić autor tego dzieła. Ten słupek z prawej też prawdopodobnie jest za blisko.- 0 4
-
2019-07-23 21:52
Dureń zawsze szuka dziury w całym.
- 0 2
-
2019-07-23 08:12
67 procent wybrało:) (2)
- 4 4
-
2019-07-23 08:27
A nie 118%? (1)
- 3 7
-
2019-07-23 08:53
To nie pis
- 4 5
-
2019-07-23 08:30
Poważnych inwestycji jest bardzo dużo (1)
Niestety buractwo z okolicznych wsi nie ma o tym pojęcia.
- 8 2
-
2019-07-23 08:32
No, tylko pan Szczerba celowo wybiera najśmieszniejsze żeby można się było pośmiać z Gdyni
A wymienisz nam kilka tych największych?
- 2 6
-
2019-07-23 07:02
(2)
Ogólnie kierowcy z bram w tym rejonie wyjeżdżają z piskiem opon taką prędkością że mimo słupków to i tak wypadki będą a cebulaki znajdą sposób aby wjechać przez trawnik.
- 66 25
-
2019-07-23 09:41
Zdjecie 4/4 - idealnie pokazuje, gdzie moga pozniej chodzic na zakupy rowerzysci, ktorzy wyladuja na slupkach
- 4 5
-
2019-07-24 01:17
Dobry pomysl ???
Wyobrazić sobie teraz gdyby kartka musiała szybko przedostać się w korku który by jej nie zrobił miejsca i ktoś by zmarł? Zamiast pojechać chodnikiem to były by słupki... mandaty 1000zl za każde po chodniku proste .
- 1 1
-
2019-07-23 07:03
Brawo oby więcej takich potrzebnych inicjatyw. (3)
Rozjadą wszystko blachsmrodziarze jak się im pozwoli.
- 79 40
-
2019-07-23 08:19
Inicjatywa Szczurka to wpisanie zakupu karetki dla gdyńskiego pogotowia do budżetu obywatelskiego. (2)
Zakup karetki jest obowiązkiem miasta. Szczurek to zwykły buc i niedojda.
- 4 4
-
2019-07-23 09:29
Ach, gdyby tylko wygrał któryś z jego kontrkandydatów... (1)
Ciekawe, czy zwinie tą armię trolli, czy będzie codziennie tutaj jazgot, jaki to prezydent dobry?
- 3 0
-
2019-07-23 13:11
Horała nie takich poPiSowych lizusów pozatrudniał...
głównie z mazur i podlaskiego słoiki+ de'naturyzowanych gdynian 500+
- 4 0
-
2019-07-23 07:03
Wińcej słupków (6)
Więcej gł.pków. niewątpliwy sukces um gdynia.
- 51 37
-
2019-07-23 07:32
Więcej narzekania na wszystko bez względu czy to dobre czy nie, niewątpliwy sukces trolla (4)
- 14 4
-
2019-07-23 08:10
(3)
To jedyny jego sukces życiowy.
- 10 1
-
2019-07-23 08:17
Montaż słupków też można sobie wpisać do CV (2)
- 3 8
-
2019-07-23 09:34
(1)
A Twojego codziennego biadolenia już się czytac nie da.
- 8 2
-
2019-07-23 10:51
Nic nie ma do roboty na sreberku więc bełkocze tutaj.
- 7 1
-
2019-07-23 13:23
Masz rację, ta władza tylko to umi
- 0 3
-
2019-07-23 07:03
(7)
W końcu,chodniki dla pieszych A nie blacho smrodow.
- 96 36
-
2019-07-23 07:15
Blacho smroda to bedziesz miał (6)
Jak usiądziesz na jeden z tych słupków
- 9 18
-
2019-07-23 07:33
I już puszcza wodze fantazji.... (3)
- 10 0
-
2019-07-23 07:39
Wręcz odlatuje haha (2)
- 4 3
-
2019-07-23 08:11
Ale co wyobrażasz sobie, że siadasz na słupek, że odlatujesz? To jest Twój jakiś fetysz?
- 6 0
-
2019-07-23 08:26
W swoim v8 masz wysuwany w fotelu że masz taką fantazję?Sorry koleś ale ja nie pedaluje.
- 1 2
-
2019-07-23 07:33
Takiemu to niewiele do szczęścia trzeba xD jest słupek, jest zabawa
- 9 0
-
2019-07-23 11:54
Komu co boli...
- 0 0
-
2019-07-23 07:05
(4)
poprzez wstawienie słupków które za chwilę będą koślawe jak cała zapyziała ul. Morska pan Łucyk poprawia jakość życia mieszkańcom Gdyni. Przypominam jesteśmy w Europie 2019 roku.
- 61 29
-
2019-07-23 08:02
Program pilotażowy:D
Dobry humor z rana
- 5 3
-
2019-07-23 09:17
Ano poprawia (1)
Jak słusznie zauważyłeś jest to Europa XXI wieku, więc samochód na chodniku jest jakimś nieogarnialnym absurdem. 50 lat temu ludzie się przejmowali budową ścieków komunikacyjnych, od dobrych 30 wiedzą, że to nie działa. Tylko cebulaki zostały w wieku XX-tym.
- 13 1
-
2019-07-23 11:15
Skoro samochody kupują z XXw, to czego się spodziewasz?
- 1 0
-
2019-07-23 18:35
Której Europie...?
- 0 0
-
2019-07-23 07:06
Ambitnie. Moze za każdy wstawiony słupek (2)
Załatacie przynajmniej jedną dziurę w drodze? Albo chociaż oznaczcie ją białą farbą (to powinno się udać )
- 66 23
-
2019-07-23 08:27
(1)
A z tobą ktokolwiek i cokolwiek negocjuje? Łeb sobie pomaluj białą farbą!
- 8 2
-
2019-07-23 10:53
Może nawet tą farbę sobie wlać do głowy, zapełni pustkę, a w uszach będzie miał przyjemne chlupanie.
- 7 1
-
2019-07-23 07:06
(20)
Pan Łucyk - hipokryta w pełnej krasie. Tak sie troszczy o bezpieczeństwo pieszych a pozwala śmieciarkom jeździć po chodniku (również na Morskiej), dysponuję odpowiednim pismem.
- 58 18
-
2019-07-23 07:07
Śmieciarka to trochę co innego (4)
- 11 10
-
2019-07-23 07:26
(3)
Zgadza się, jest większa, bardziej niszczy chodniki, jest bardziej niebezpieczna.
- 12 11
-
2019-07-23 08:13
(2)
To ja bym omijał Twoje śmieci jak ci coś nie odpowiada, dla mnie możesz w nich utonąć.
- 12 4
-
2019-07-23 08:44
(1)
"Dysponuję odpowiednim pismem" jak u ruskich - masz pismo to przejmujesz firmy.
- 10 3
-
2019-07-23 09:10
kolega bolszewik, że chce stosować takie metody? ja tylko stwierdziłem, że mam pismo z UM potwierdzające to co napisałem, w przeciwieństwie do kolegi bolszewika nie stosuję bezpodstawnych pomówień
- 3 11
-
2019-07-23 07:14
Marek CBA Ł wszędzie jeździć służbową limuzyna (3)
- 11 4
-
2019-07-23 07:34
Kali trollowac, Kali zarabiac (2)
- 9 9
-
2019-07-23 08:17
Marek stawiać słupki, Marek zarabiać (1)
- 4 5
-
2019-07-23 17:29
Janusz nie może parkować, janusz płacze.
- 1 0
-
2019-07-23 07:38
Ma pomarańczowy kogut ? Ma. Poczytaj przepisy.
Art. 54. o ruchu drog.
Zasady ruchu pojazdu wykonującego prace na drodze
1.
Pojazd wykonujący na drodze prace porządkowe, remontowe lub modernizacyjne powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.
2.
Kierujący pojazdem, o którym mowa w ust. 1, może, pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o obowiązku jazdy na jezdni lub przy jej prawej krawędzi oraz o zatrzymaniu i postoju, z tym że:
1)
na jezdni jednokierunkowej oraz poza obszarem zabudowanym, podczas oczyszczania drogi ze śniegu, dopuszcza się również jazdę przy lewej krawędzi jezdni;
2)
jazdę po chodniku dopuszcza się tylko przy zachowaniu bezpieczeństwa pieszych.
2a.
Kierujący pojazdem, o którym mowa w ust. 1, może korzystać z autostrady lub drogi ekspresowej nawet wtedy, gdy pojazd ten nie jest pojazdem samochodowym lub jego konstrukcja uniemożliwia rozwinięcie prędkości co najmniej 40 km/h.
3.
Pojazd, który ze względu na konstrukcję, ładunek lub nietypowe zachowanie na drodze może zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym, powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.
4.
Zabrania się, z zastrzeżeniem art. 31 holowanie pojazdu silnikowego ust. 1 pkt 5, używania żółtych sygnałów błyskowych do innych celów niż określone w ust. 1 i 3.- 9 2
-
2019-07-23 08:46
(9)
A jak ma smieciarka jezdzic? Mamy przebudowac smietniki tak zeby wszystkie bezposrednio przy drodze byly? Wtedy bedziesz marudzil ze za daleko masz
- 10 1
-
2019-07-23 09:39
(8)
jeżeli nie wolno jeździć po chodniku, to nie wolno... jeżeli infrastruktura nie jest wystarczająca to może czas zrezygnować z finansowania openerów, parków technologicznych, szkół filmowych i innych muzeów i czas popracować pozytywistycznie u podstaw
- 4 11
-
2019-07-23 11:15
Wolno tym, którzy muszą dla wspólnego dobra. (7)
Laweta też ma prawo wjechać, żeby odholować Twojego gruza.
Tak ciężko to pojąć?- 12 1
-
2019-07-23 12:25
(6)
dla wspólnego dobra należy stworzyć odpowiednią infrastrukturę a nie topić środki w openerach i innych red bullach
- 0 10
-
2019-07-23 13:19
Czyli co? bloki porozsuwać? (5)
Czy zabrać trawniki i chodniki, bo Janusz musi mieć swoją 15 letnią dumę gdzie postawić?
- 8 3
-
2019-07-23 13:28
(4)
czytasz ze zrozumieniem??? napisałem, że śmieciarki nie powinny jeździć po chodnikach, jeżeli nie ma jak dojechać do wiaty śmietnikowej to środki przeznaczane na openery i inne fanaberie UM mozna wydać na zmianę usytuowania wiat śmietnikowych, nie wiem skąd wymyśliłeś likwidację trawników, ale ty krzyczysz aby krzyczeć
- 3 7
-
2019-07-23 14:45
Jak chcesz przestawić wiaty? (3)
Na chodniki je przenieść, żeby zygzakiem trzeba było chodzić?
Czy tak bardzo hejtujesz "fanaberie UM", że nawet nie pomyślisz, czy Twoja alternatywa jest wykonalna?- 6 1
-
2019-07-23 14:57
Stary daj takiemu władzę to całą Gdynię przestawi, nie znasz możliwości internetowego eksperta od spraw wszelakich.
- 5 1
-
2019-07-23 15:45
(1)
rozwiązań jest wiele, ale typowe dla UM Gdynia "niedasię" wspierane przez klakierów kwitnie w najlepsze... a w sprawie, o której piszę ja, wykonalny jest dojazd do wiaty śmietnikowej, ale dla UM prościej jest wydać kasę na openera a śmieciarce nakazać jechać chodnikiem...
- 1 6
-
2019-07-23 16:12
da się
wasza wiata śmietnikowa może zostać na wasz koszt przeniesiona na przez was wydzierżawiony/wykupiony fragment gruntu miejskiego bezpośrednio przy Morskiej - a raczej pod ziemię przy Morskiej, bo kolekcji śmietników nikt nie chce oglądać
i rozwiązane- 4 1
-
2019-07-23 07:07
lucyk przecież przez słupki na środku drogi dla rowerów będą wypadki. (37)
Widać że nie jeździsz rowerem, pytanie tylko dlaczego oficer rowerowy nie protestuje?
- 65 38
-
2019-07-23 07:15
Otwórz oczy zanim coś nabazgrolisz.
B. Dobre rozwiązanie. Nareszcie.
- 21 12
-
2019-07-23 07:37
(4)
Bo tam nie ma drogi rowerowej. Jest po drugiej stronie ulicy.
- 5 10
-
2019-07-23 07:49
Sprawdź zanim napiszesz
Droga rowerowa dzielona z chodnikiem dla pieszych jest tam od dłuższego czasu.
Na zdjęciu widać oznaczony na czerwono przejazd dla rowerów.
Kawałek dalej, w pobliżu przystanków jest też stacja dla MeVo.- 13 1
-
2019-07-23 08:14
Ale to nie artykuł o Twoim szemudzie.
- 2 6
-
2019-07-23 08:24
drogi rowerowej nie ma tam, ani po drugiej stronie ulicy!
- 3 7
-
2019-07-23 14:46
po drugiej stronie też jej nie ma w dodatku jak budowali te bus pasy to jakby zapomnieli o kawałku starego chodnika z szarej i czerwonej kostki bauma który zostawili dziwne że asfalt na jezdni lali po całości
- 2 1
-
2019-07-23 07:58
(15)
Jeśli ktoś nie będzie zapierniczał 40 km/h, to spokojnie zdąży słupki zauważyć i ominąć - a droga dla rowerów dzielona z chodnikiem to raczej nie jest miejsce na nabijanie rekordów prędkości.
- 22 11
-
2019-07-23 08:20
nazywa się to droga rowerowa i piesza (14)
i z zasady nie może być na czymś takim barier stanowiących zagrożenie dla zdrowia i życia.
Gdy się coś stanie, to prawną odpowiedzialność powinien ponieść autor tego d**ilizmu.
Wpaść na taki słupek można jadąc nawet niezbyt szybko, wystarczy jechać za kimś, kto się uchyli, a osoba jadąca z tyłu skupi uwagę na jezdni.- 6 14
-
2019-07-23 08:51
(11)
Te są akurat przy przejeździe, przy którym i tak trzeba zwolnić i zachować szczególną ostrożność. Jakbyś nie kombinował, to już odrobina zdrowego rozsądku wystarczy, żeby sobie nie zrobić kuku.
- 15 7
-
2019-07-23 09:02
(4)
kompletne bzdury opowiadasz. Wystarczy 15/h i można się na tym połamać i pewnie zabić.
Na drodze przeznaczonej do jazdy nie powinno być żadnych słupków.- 8 14
-
2019-07-23 09:20
dlatego przestrzeń wokół słupka jest przestrzenią wyłączoną z ruchu ;) (3)
- 10 2
-
2019-07-23 09:43
(2)
No widzę, ale to jest chore na maxa. Tyle, że ktoś jadący 20/h może już nie mieć możliwości zareagować, a teoretycznie mogą tam jechać zgodnie z prędkością wyznaczoną na jezdni.
Przy większym ruchu rowerów to nastąpi wcześniej czy później.- 5 11
-
2019-07-23 14:59
(1)
Jak nie umiesz jeździć rowerem to nie wsiadaj na niego. Drzewa przy drogach też powinni wyciąć bo mogę nie zauważyć jadąc samochodem i zjechać prosto na nie. Taka sama logika, czyli jej brak.
- 6 4
-
2019-07-23 16:24
ty raczej rowerem nigdy nie jeździłeś
na jezdni niech ci takie paliki wstawiają i otoczą białą linią
- 4 3
-
2019-07-23 10:42
(4)
Na przejeździe szczególną ostrożność ma zachować kierowca.
- 8 3
-
2019-07-23 11:25
Rowerzysta nie musi ? (3)
- 8 3
-
2019-07-23 13:20
Ma pierwszeństwo, tak chciałem przypomnieć.
- 4 4
-
2019-07-23 14:48
poczytaj osiołku definicję ustawową szczególnej ostrożności sa nawet o to pytania na egzaminie teoretycznym na których łatwo się wyłożyć
- 5 0
-
2019-07-23 16:32
Nie, nie musi
- 0 2
-
2019-07-23 22:04
tam nie ma żadnego przejazdu bo nie ma tam żadnego skrzyżowania
ludzie to są podstawy
- 0 2
-
2019-07-23 14:11
(1)
Jak by tam dziecko stało też w nie wjedziesz? Masz tak prowadzić swój dwukołowy złom dzbanie, abyś nikomu nie zrobił krzywdy!
- 5 3
-
2019-07-23 14:49
a g.. na które mnie spędzają z jezdni urzędasy ma spełniać minimalne kryteria bezpieczeństwa czy na ulicy w poprzek pasa stawia się słupki utrudniające przejazd i zawężające skrajnię drogi?
- 3 5
-
2019-07-23 09:27
(13)
d**ilem trzeba być, żeby wjechać w taki słupek
- 16 7
-
2019-07-23 10:56
Przecież większość tutaj to de.. e, mózg się lasuje jak się czyta te opinie.
- 11 2
-
2019-07-23 11:16
CIekawe, co byś powiedział, jakby taki stał na środku pasa drogi? (10)
- 4 6
-
2019-07-23 11:26
Ze musze zwolnic (3)
Ale rowerzysta tego nie zrozumie
- 8 5
-
2019-07-23 14:49
Z doświadczenia, wiem raczej, że "objadę rozkopując trawnik" jest bliżej rzeczywistości.
- 4 0
-
2019-07-23 14:50
rowerzysta kretynie jedzie wolno na tle samochodu takie to trudne do pojęcia?
- 2 2
-
2019-07-23 16:30
skończ mitomanie takie gadki wstawiać
nie zawsze musisz zwalniać i nie zwalniasz gdy jesteś na drodze z pierwszeństwem
- 1 0
-
2019-07-23 13:39
(4)
Nic bym nie powiedział, tylko wyminął słupek, w czym problem? To rower a nie kombajn. Może strzałki tam powinni namalować, żebyś sobie poradził?
- 4 3
-
2019-07-23 14:46
No taki problem, że nie mieścisz się między słupkiem a krawędzią drogi... (1)
Już nie mówię o tym, że zwyczajnie go nie widać zza rowera przed Tobą.
A co do strzałek, to zobacz, jak się je maluje kierowcom. Pierdylion znaków, wszystko pomalowane na żółto/pomarańczowo itp.
A tu, niech sobie czarny słupek wystaje, jeszcze w miejscu, gdzie wszyscy patrzą w bok, czy ich nikt nie próbuje rozsmarować na asfalcie...- 3 6
-
2019-07-23 17:34
Jedziesz na rowerze i patrzysz w bok? Rozumiem, że masz rozbieżnego zeza i jednocześnie patrzysz w przód i w tył czy jak? Bo jak ja jadę rowerem to patrzę przed siebie
- 2 3
-
2019-07-23 15:00
(1)
On potrzebuje aplikację na telefon jak operować pedałami.
- 4 3
-
2019-07-23 16:27
nikt tobą operować nie zamierza
umieść w tej aplikacji swoje zdjęcie lamusie
- 0 3
-
2019-07-23 16:31
powiedziałby wtedy, co za d**il postawił tu ten słupek?
- 1 0
-
2019-07-24 08:44
Durniów należy tępić za darmo
- 0 0
-
2019-07-23 10:44
jak zakończyła się sparaw Łucyka z CBA?
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.