• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wolniej i bezpieczniej przy Hali Targowej

Michał Sielski
15 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.

Osiem progów zwalniających zostało zamontowanych przy ul. Jana z Kolna, na tyłach Hali Targowej w Gdyni. Ma to uspokoić ruch w miejscu, w którym piesi przechodzą na przystanki autobusowe przez trzypasmową jezdnię.



Zdarza ci się przechodzić przez wielopasmowe jezdnie w miejscu, w którym nie ma przejścia dla pieszych?

O problemach przy Hali Targowej w Gdyni piszemy regularnie. Większość z nich dotyczy tego samego: pieszych przechodzących z hali w kierunku przystanków autobusowych. Żeby tam się dostać, muszą pokonać trzypasmową jezdnię. Wprawdzie nie ma tam przejścia dla pieszych, ale oba są oddalone o ponad 100 m, więc przejście przez jezdnię jest w tym miejscu legalne - oczywiście pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa kierującym samochodami i autobusami. W praktyce bywa z tym różnie.

Jak zmienić ruch przy Hali Targowej - pomysł gdynianina



Progi spowolnią samochody osobowe



- Starsze osoby po prostu nie mają tyle siły, by dynamicznie przejść i nikogo nie zablokować. Większość kierowców wie, co dzieje się w tym miejscu i profilaktycznie zwalnia, ale niekiedy dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń. Potrącenia też się zdarzają - przyznaje pan Andrzej, który codziennie wraca z pracy przez ul. Jana z Kolna.
Teraz zwolnić będą musieli nie tylko ci, którzy przewidują potencjalne ryzyko potrącenia pieszego, ale wszyscy. Na jezdni zamontowano osiem progów zwalniających - w sumie każdy kierowca musi przejechać przez trzy z nich. To tzw. poduszki berlińskie - ich rozstaw wymusza wolniejszą jazdę na kierowcach samochodów osobowych, ale autobusy nie muszą przejeżdżać przez podwyższenie. One mają jednak tuż za progami przystanek, więc i tak jadą tam wolno. Oprócz progów pojawiło się również ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni. Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni.

Bezpieczeństwo przede wszystkim



- Progi zainstalowano w trzech rzędach, po jednym na każdym pasie ruchu. Dodatkowo na tym odcinku pojawiło się ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zastosowanie tego rozwiązania ma wyhamować i uspokoić ruch pojazdów. Głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa pieszych - podkreśla Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni nie wyklucza w przyszłości budowy przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną na wysokości Miejskich Hal Targowych. Wymaga ono jednak wykonania projektu oraz zarezerwowania określonych środków finansowania - dodaje.
Zmiany cieszą społeczników, którzy od lat walczyli o uspokojenie ruchu w tym rejonie miasta. Przypominają też, że politycy obiecywali w tym miejscu także nowe przejście dla pieszych.

- Gratulujemy, że po wielu latach "nie-da-się" w kwestii zapewnienia bezpieczeństwa pieszym w tym miejscu, tłumaczonego na wiele sposobów, w tym obiekcjami ZKM, udało się coś zrobić. Bardzo liczę, że nie jest to ostatnie słowo ratusza, bo w nowoczesnym mieście to piesi są najważniejsi. Przypominam też, że rządzące Gdynią ugrupowanie obiecało w wyborach w tym miejscu budowę przejścia dla pieszych, więc pozostaje trzymać za słowo i czekać - komentuje Łukasz Piesiewicz, radny dzielnicy Śródmieście.

Miejsca

Opinie (381) ponad 20 zablokowanych

  • Proponuje

    Aby samochody pchać. A przed pojazdem niech biegnie zawiadowca i macha chorągiewkami.

    • 4 1

  • ? (2)

    To może by tak przejście dla pieszych zrobić, a nie tym rozwiązaniem dać zielone światło na przechodzenie w niedozwolonym miejscu.

    • 19 9

    • (1)

      Tak. w tym miejscu piesi powinni mieć taką możliwość.

      • 0 1

      • ?

        Gratuluje sposobu myślenia :)

        • 0 0

  • Szkoda ze piesi jak wolno sie nie jedzie to sami wpadają dosłownie na maski samochodów. Tam raczej przydałyby się Poprostu pasy o egzekwowanie od pieszych przechodzenia w wyznaczonym do tego miejscu. A nie latają w poprzek bo akurat zobaczyli autobus i tak bardzo im się spieszy .

    • 5 0

  • Jakiś obłęd z tymi progami w Gdyni. (1)

    Może przesiądźmy się na osiołki?

    • 60 14

    • a co ci

      osiołki zrobiły?

      • 0 0

  • polskie wynalazki

    Oficjalnego przejścia dla pieszych tam nie może być. Dlatego jest przed skrzyżowaniem z Jana z Kolna/3 Maja i na wysokości Centrali Ruchu ZKM (za budynkem sądu). Z racji tego, że faktycznie w okolicy Hali jest spory ruch pieszy a kierowcy tam grzeją bardzo często powyżej 50 km/h, to te progi powinny być tam już 30 lat temu ;))

    • 3 1

  • i**otyzm totalny ! (21)

    Krew mnie zalewa jak widzę koleje klamoty na drodze ! W domu sobie zamontujcie i żebyście do kibla nie zdążyli przez spowolnienie !! Pokazywać zdjęcie osoby decyzyjnej i gdzie skargi można pisać na tak chore pomysły ! bum bum bum bum bllleeeeee

    • 238 116

    • Jak byście przestrzegali przepisów żadnych progów by nie było (12)

      jest ograniczenie do 30, a kierofczyk sunie 50, 70 i to jest standard

      • 38 21

      • (4)

        Problemem tam zdaje się byli piesi idioci którzy zdaje się nie znają przepisów że przechodząc poza pasami nie mają żadnego pierwszeństwa że jest zakaz wchodzenia na jezdnię zza przeszkody zasłaniajacej widoczność ale kto by się przejmował pieszymi d**ilami przecież to kierujący pojazdem jest zawsze wszystkiemu winny

        • 24 11

        • (1)

          Człowieku jedz do niemiec .Tam jak przy drodze stoi znak droga strefa zamieszkania to piesze nawet środkiem drogi możę isc i nawet przechodzić zjednej strony na drugą w dowolnym miejscu. I ty jako kierowca go nie pusciz to mandat zaplacisz . I przez to nie trzeba zpowalniaczy czy pasów malować

          • 2 4

          • masakra

            • 0 0

        • Po liczbie minusów widzę,że ped**arze aktywnie działają w tym wątku. (1)

          Bo nie ma złudzeń: to nie piesi są najbardziej antysamochodowi.
          Ja akurat jadę tamtędy wolno,bo zakładam że mi jakiś janusz może wyskoczyć pod koła,ale z tym progami to przegięcie.

          • 12 9

          • Ja akurat jestem kierowcą i korzystam z roweru dla sportu. Twierdzę, że jesteś jakimś zwichrowanym odchyleńcem i powinieneś się leczyć. Sam sposób wypowiadania się o rowerzystach o tym świadczy, a to tylko dlatego, że jesteś w głębi serca niewychowanym prostaczkiem.
            Jednak mogę utwierdzić cię w jednym, że takich dekli i ich zachowanie na drogach można łatwo odróżnić od normalnych "ludzi wobec innych ludzi".

            • 5 6

      • (3)

        Można zrobić progi, które nikomu nie będą przeszkadzać, poza spowolnieniem jazdy. Ale nie, lepiej zrobić progi które niszczą zawieszenie nawet przy prędkości pieszego.

        • 19 10

        • Kmiocie,bo nie rozumiesz że ograniczenie do 30 powinno być wyjątkiem,ograniczonym do takich ulic jak Abrahama, Zygmunta Augusta (2)

          Pod Halą nie trzeba progów zwalniających tylko przejścia ze światłami na guzik koło hali rybnej.I było to dla mnie oczywiste już dwie dekady temu,kiedy jeszcze poruszałem się głównie zbiorkomem i często korzystałem z przystanku na JzK w celu dojazdu do domu.
          Ale ped**arz nie oprze się pokusie ustawienia wszystkiego pod siebie...

          • 11 12

          • To nie droga ma podporządkowywać miasto, a miasto regulować zasady panujące na drodze.

            a ja akurat jestem za ustawianiem wszystkiego pod pieszych i ped**arzy, bo oni muszą wkładać najwięcej sił w przemieszczanie się.
            Jakim cudem starsza kobieta z ciężkimi toboołami w mieście, w okolicy hali czy ludzie zmierzający na pieszo do sądu, korzystający ze zbiorkomu są ciągle na minusie w stosunku do mototerrorystów i muszą doginać dla wygody kierowców?
            Nie w tym miejscu. Właśnie taka jest potrzeba z wielu względów, by wprowadzić tam takie rozwiązania.

            • 7 6

          • Jakby d*pki jeździły po mieście 50 to nie trzeba by w tylu miejscach stawiać 30.

            • 7 3

      • Najlepsi są ci co w strefie Tempo 30 muszą tak przygazować, że w całym śródmieściu ich słychać (2)

        jak znaki nie pomagają, to instaluje się progi - proste. Może za 20 lat jak się jedno pokolenie przemieli i zacznie się jakaś kultura na drogach to je pozdejmują.

        • 9 7

        • Na Świętojańskiej to norma

          ma przed sobą 20m pustej jezdni, to od razu baran musi gaz do dechy, żeby tylko zaryczało. Drwię z takich d**ili.

          • 5 6

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • A w czym widzisz d**ilizm? (4)

      Jakiś konkret? Bo ja nie widzę w tym niczego złego. Auta jadą wolniej. Czasem tam rzeczywiście zasuwali. Skoro ograniczenie na znaku nic nie dało trzeba było siła wymusić zwolnienie prędkości. I jest ok. Jedyny minus to chyba to, że teraz dziadku będą się już w ogóle na chama pchać na ulicę, bo przecież auta jadą wolniej.

      • 21 19

      • Wolniej to nie znaczy 0km/h! (3)

        Na tym badziewiu nawet zatrzymując się całkowicie czuć solidne łupnięcie. A zanim napiszesz coś o stanie mojego pojazdu to jest nowy i chciałbym żeby pozostał sprawny (i co za tym idzie bezpieczny) jak najdłużej.

        • 23 13

        • Schudnij to nie bedzie lupniecia

          • 0 0

        • kup sobie SUVa

          ale takiego prawdziwego z wyższym zawieszeniem i szerszym rozstawem, to zapomnisz o progach.

          • 2 1

        • Zatrzymując się calkowicie czujesz łupnięcie? Aha

          • 9 15

    • (1)

      podziękuj kierowcom kretynom, którzy nie stosują się do ograniczeń, to ich wina

      • 12 1

      • oj, to przecież tylko czasem się spieszę, czasem przecież jadę wolniej, gdy jest korek.

        • 3 2

    • też uważam, że jeździ już nadmiar klamotów na drogach. W domu sobie jeździjcie tymi klamotami z kibla do dużego pokoju.

      • 39 25

  • Czyli można tam legalnie przechodzić? (7)

    • 96 9

    • Nie można, UM promuje łamanie prawa!

      • 1 1

    • Zapytaj psychopatów z UM Gdynia

      • 0 2

    • (1)

      Pod warunkiem że żaden z kierowców nie musi zwolnić, jeśli którykolwiek zostanie zmuszony do tego to pieszy dostaje mandat 300-400zł.
      Powodzenia w godzinach szczytu.

      • 7 3

      • Podaj punkt taryfikatora, bo mnie wychodzi, że pierdzista złotych, zwłaszcza w godzinach szczytu.

        • 0 1

    • Tak

      Bo zamiast zrobić 1 przejście zrobili 8 progów zwalniający ch

      • 15 1

    • Zawsze

      Było można

      • 14 5

    • a nawet przejeżdżać na tej elo wrotce z patykiem

      • 8 1

  • (14)

    Namalowali, wybudowali wszystko oprócz przejścia pieszych na wysokości przystanku :D a jedynie to może rozwiązać kłopot pieszych, którzy notorycznie przechodzą po linii najmniejszego oporu czyli na wysokości przystanku.

    • 208 19

    • (12)

      trzeba byc id... by myslec ze namalowanie przejscia rozwiaze problem

      • 14 26

      • przejście można zrobić przez długość trzech przystanków (6)

        • 10 4

        • Nie można. Przejście dla pieszych to element drogi (2)

          To co można i gdzie stawiać na drodze jest uregulowane w prawie. Tam nie można zrobić przejścia bo inne są zbyt blisko. Takie jest prawo. Nie można sobie z drogami co się chce.

          • 3 3

          • (1)

            Nie ma prawa określającego odległość między przejściami. Jeśli twierdzisz inaczej, to podaj konkretny przepis.

            • 4 2

            • kłamiesz

              • 0 1

        • (2)

          dokładnie! przejscie o szerokosci będącej dlugiścią jezdni

          albo po "prostu strefazamieszkania" i z głowy

          • 13 2

          • (1)

            Przy progu, kierowca musi zwolnić. Jak by było przejście na długości nawet 100 m nic by to nie zmieniło, bo kierowcy by jeździli tam jak do dzisiaj, ja również tamtędy jeżdżę i nie da się tam nie zwracać uwagi na pieszych, ale są tacy co mają klapki na oczach. Oczywiście piesi tam tez chodzą jak chcą, ale summa summarum to najbezpieczniejsze wyjście.

            • 9 1

            • I bardzo dobrze, że chodzą. Miasta dla ludzi!

              • 4 1

      • Trzeba byc z PełO, żeby kogos za pomysl d razu obrażać! (1)

        Pasy czy pomogą czy nie, jakby były przy głównym wyjściu - tam, gdzie kiosk, to raczej na plus niż na minus

        • 4 6

        • I na wysokości hala i "Bar pod Wiatą"!

          • 0 0

      • (2)

        trzeba być d**ilem,żeby tak myśleć a przejście przy sądzie komu ma służyć

        • 1 4

        • tym co idą do sądu

          • 3 2

        • Tym, którzy idą od PKP chociażby.

          • 0 2

    • Brawo

      • 1 0

  • w Berlinie się likwiduje poduszki berlinskie (31)

    a u nas je zaraz na autostradach zaczną montować...
    jeszcze ta perfidia ze autobus przejezdza normalnie bo urzednicy wiedza ze te stolca tylko niszcza zawieszenia

    • 204 74

    • (5)

      NA terenowce te PROGI nie robią żadnego wrażenia można spokojnie i 100 przelecieć. Nie mówiąc o motocyklach enduro, czysta frajda. Dla mnie to możecie , nie remontować tych asfaltów Gdyni , albo je zbombardować t o l l b o y a m i i

      • 8 7

      • Dokladnie (4)

        Juz teraz mam podwyzszonego SUVa zeby z tym s ...synstwem betonowym dawac sobie rade. Jak beda podwyzszac to trzeba bedzie kupowac samochody o lepszym zawieszeniu i da sie jezdzic.

        • 8 11

        • Bezmózgowcy (3)

          Im więcej oleju w silniku tym niej w głowie(szarych komórek).

          • 7 6

          • im większy samochód tym mniejszy wiadomo co (1)

            • 4 1

            • tak sobie to tlumacz

              • 1 0

          • Im więcej słomy w butach to więcej w głowie sieczki

            • 3 2

    • I jeszcze jedno. Dlaczego wyskakujesz z Berlinem? (1)

      Przecież tam jest multi-kulti, są tęczę, hipsterzy...

      • 4 8

      • nie rozumiem?

        w Berlinie jest porządek, w wolsce jest burdel na kółkach, o to co chodzi?

        • 1 0

    • Jak rozumieć tę wypowiedź? Masz pretensje, że miasto (3)

      podejmuje działania zwiększające bezpieczeństwo ludzi? Rozumiem, że trudno chrabąszczom fundować spadochrony, ale wymuszenie (bo po dobroci i w imię własnej odpowiedzialności społecznej się nie dało) spowolnienia ruchu na kilkudziesięciu metrach nie powinno być wielkim utrudnieniem dla kierujących w mieście, co? Zwłaszcza, że chodzi o słabsze grupy społeczne. Czy nie na tym polega cywilizowane społeczeństwo?

      • 21 7

      • (2)

        Myślę,że definicja cywilizowanego społeczeństwa polega na racjonalnym myśleniu jednej i drugiej grupy społecznej,a w tym przypadku złem koniecznym są kierowcy choć nikt nie zwrócił uwagi na sposób przechodzenia przez jezdnię poza przejściem dla pieszych tych tak zwanych osób starszych(choć nie koniecznie chodzi tu o starsze osoby),bo problem dotyczy ogółu. Ostatnio też miałem prawie w tym miejscu małą przygodę,a mianowicie pani w sile wieku wystrzeliła spod hali przez 3 pasy bez kompletniej orientacji co się dzieje na jezdni tak jak to by był deptak i po drugiej stronie w sklepie rzucili chodliwy towar. Moim zdaniem uczmy także pieszych świadomość skutków swoich wyborów przy przekraczaniu jezdni i tu powiem szczerze na zachodzie kultura jednych i drugich jest na dzień dzisiejszy dla nas po prostu nie do osiągnięcia.To takie moje małe spostrzeżenia

        • 23 5

        • (1)

          Ujmę sprawę tak - edukacja jest możliwa w przypadku osób młodszych, osoby starsze zazwyczaj najlepiej wiedzą co jest dobre, skuteczne itd stąd takie zachowania. Wiele razy byłam bezpośrednim świadkiem takich sytuacji, kuedy starszej osobie nie dało rady przetłumaczyć, bo przecież ona wie najlepiej ....

          • 8 4

          • dokładnie, to starsi giną poprzez wtargnięcie pod pojazd według danych kgp

            schemat jest taki sam od lat, ciemno, jesień, starsza osoba wchodzi na jezdnię, mimo, że widzi nadjezdzajace pojazdy

            • 2 0

    • (8)

      Nawet Polacy w Berlinie jeżdżą inaczej, dlatego wywód jest absurdalny.

      • 43 11

      • Naucz się czytać baranku (3)

        On nie neguje progów w ogóle, tylko tych konkretnych progów, które niszczą zawieszenie nawet przy prędkości 5km/h.

        • 29 14

        • haha, jak masz szmelcwagon trzymający się na szpachli to tak

          • 2 1

        • I twoje odrobinkę nadwerężane zawieszenie ma być

          ważniejsze od zdrowia i życia postronnych osób? Gdzie empatia?

          • 11 13

        • progi niszczą pzy 5 kmh?

          wahacze ciastoliną naprawiasz?

          • 20 17

      • (3)

        Bo w niemczech są wysokie mandaty za wszystko . A policjant wyrośnie nawet koło ciebie z podziemia" i wlepi ci mandat. A sprobuj w niemczech pieszego niepuścić przez jezdnie

        • 45 11

        • Taaaa dostałem mandat 20 EURO za przekroczenie o 19 km/h (2)

          to DUŻO ?? mniej niz w PL a dla niemca to ś m i e s z n e bo jak w PL 19 PLN.
          Najwiecej o niemczech wypowaiadają sie ci co maja ... owczarka niemieckiego

          • 8 4

          • coś kłamiesz bo za to prawko się traci

            gdzie to było?

            • 0 1

          • to trzeba było pojechać o 1 km więcej

            lub wpaść w zakres przekroczenia 26-30. Co byś zrobił jakby ci policjant zakazał dalszej jazdy, a uwierz może?

            • 3 6

    • Wina leży bezpośrednio po stronie władz i architektów, czy tam planistów (2)

      Polacy są narodem, który zawsze sam wie co dla niego najlepsze, wiec planiści powinni brać pod uwagę, ze przejścia zaprojektowane po 100m od przystanków raczej nie będą uczęszczane, tym bardziej zima czy w deszczowe dni, bo żeby dojść do nich trzeba zaryzykować ochlapanie przez pojazdy - w tamtych miejscach zawsze stoją głębokie kałuże, a kierowcy zdają się tego nie zauważać. Dreptanie tam i z powrotem a potem dojście jeszcze do hali to kawałek drogi. W błocie. W chlapie. Niefajnie. A poza tym, nachodzić się trzeba

      • 11 4

      • Tam po protu trzeba było zrobić kolejne przejście dla pieszych. Wyniesione.

        • 1 1

      • Nie ma ustawowego przymusu robienia zakupów na hali.

        • 1 6

    • Bo na Niemieckich kierowców skutecznie działają znaki "Strefa 30" i "Strefa 50" (3)

      Tymaczasem wielu Polskich kierowców to uparte d*pki, które wiedzą lepiej i jadą "szybko, ale bezpiecznie".

      • 6 6

      • Bo tam kierowca dostaje automatyczną zwyżkę ubezpieczenia itd. (1)

        wystarczy że potrącisz lekko pieszego, ale że nie ma nic więcej niż siniak, rowerzystę, że przewróci się, a niby nic się nie stanie, jakaś ryska na rowerze, jesteś lżejszy o ok. 10 tys. euro odszkodowania i nie ma tu już znaczenia rzeczywista szkoda na mieniu.
        W Polsce człowiek jest nieistotny i wystarczy jakie odszkodowanie potrafią zasądzać sędziowie biorący często wypłaty większe od tych kwot.

        • 3 1

        • I właśnie dzięki takiej prewencji , nietrzeba wszędzie stawać takich spowalniaczy . Bo taki jeden zdrugim raz drugi zapłaci wysoki mandat lub odszkodowanie i odechce się

          • 1 3

      • Byłeś kiedyś w Niemczech czy tylko powtarzasz slogany?

        • 5 1

    • to sie przeprowadz do Berlina !!! (1)

      • 41 38

      • w Berlinie wymyślono jakiś czas temu, że w imię postępu można likwidować całe nacje

        tak że jakieś poduszki, to pryszcz. Likwidacja ruchu pieszego, to jest koncepcja!

        • 3 8

    • to jest miejska droga nie autostrada. dostrzegasz różnice?

      • 29 26

  • Nareszcie, od kiedy pamiętam czyli pewnie z 20 lat słyszę przy okazji kolejnych wypadków, że coś tam zrobią (5)

    Niesamowite tempo ale fajnie, że w końcu. Podobno wcześniej kierowcy trajtków narzekali, że na progach im szelki spadają i blokowali tam progi

    • 68 130

    • Gdynią rządzą jacyś psychopaci!!! (1)

      W tamtym miejscu nie można przechodzić a władze miasta Gdyni mówią że skoro ludzie tam łamią prawo to my im to jeszcze bardziej ułatwimy?!?

      • 2 4

      • coś zmyślasz

        • 0 0

    • A wystarczyłoby żeby piesi przechodzili w fozeolonym miejscu tj. na pasach, to by wypadków nie było. Ale to za ciężko przejść kilka metrów...

      • 3 2

    • Tam powinien być buspas + 1 pas dla wszystkich

      I to na całej długości, począwszy od Świętojańskiej, aż do Sądu. Nie byłoby wtedy wyścigów i wyprzedzania lub omijania przed przejściami dla pieszych.

      • 2 5

    • bardziej chodziło chyba o te obijające się butelki od piwa.

      • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Serwis Haller to przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane