• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wolniej i bezpieczniej przy Hali Targowej

Michał Sielski
15 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.

Osiem progów zwalniających zostało zamontowanych przy ul. Jana z Kolna, na tyłach Hali Targowej w Gdyni. Ma to uspokoić ruch w miejscu, w którym piesi przechodzą na przystanki autobusowe przez trzypasmową jezdnię.



Zdarza ci się przechodzić przez wielopasmowe jezdnie w miejscu, w którym nie ma przejścia dla pieszych?

O problemach przy Hali Targowej w Gdyni piszemy regularnie. Większość z nich dotyczy tego samego: pieszych przechodzących z hali w kierunku przystanków autobusowych. Żeby tam się dostać, muszą pokonać trzypasmową jezdnię. Wprawdzie nie ma tam przejścia dla pieszych, ale oba są oddalone o ponad 100 m, więc przejście przez jezdnię jest w tym miejscu legalne - oczywiście pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa kierującym samochodami i autobusami. W praktyce bywa z tym różnie.

Jak zmienić ruch przy Hali Targowej - pomysł gdynianina



Progi spowolnią samochody osobowe



- Starsze osoby po prostu nie mają tyle siły, by dynamicznie przejść i nikogo nie zablokować. Większość kierowców wie, co dzieje się w tym miejscu i profilaktycznie zwalnia, ale niekiedy dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń. Potrącenia też się zdarzają - przyznaje pan Andrzej, który codziennie wraca z pracy przez ul. Jana z Kolna.
Teraz zwolnić będą musieli nie tylko ci, którzy przewidują potencjalne ryzyko potrącenia pieszego, ale wszyscy. Na jezdni zamontowano osiem progów zwalniających - w sumie każdy kierowca musi przejechać przez trzy z nich. To tzw. poduszki berlińskie - ich rozstaw wymusza wolniejszą jazdę na kierowcach samochodów osobowych, ale autobusy nie muszą przejeżdżać przez podwyższenie. One mają jednak tuż za progami przystanek, więc i tak jadą tam wolno. Oprócz progów pojawiło się również ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni. Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni.

Bezpieczeństwo przede wszystkim



- Progi zainstalowano w trzech rzędach, po jednym na każdym pasie ruchu. Dodatkowo na tym odcinku pojawiło się ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zastosowanie tego rozwiązania ma wyhamować i uspokoić ruch pojazdów. Głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa pieszych - podkreśla Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni nie wyklucza w przyszłości budowy przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną na wysokości Miejskich Hal Targowych. Wymaga ono jednak wykonania projektu oraz zarezerwowania określonych środków finansowania - dodaje.
Zmiany cieszą społeczników, którzy od lat walczyli o uspokojenie ruchu w tym rejonie miasta. Przypominają też, że politycy obiecywali w tym miejscu także nowe przejście dla pieszych.

- Gratulujemy, że po wielu latach "nie-da-się" w kwestii zapewnienia bezpieczeństwa pieszym w tym miejscu, tłumaczonego na wiele sposobów, w tym obiekcjami ZKM, udało się coś zrobić. Bardzo liczę, że nie jest to ostatnie słowo ratusza, bo w nowoczesnym mieście to piesi są najważniejsi. Przypominam też, że rządzące Gdynią ugrupowanie obiecało w wyborach w tym miejscu budowę przejścia dla pieszych, więc pozostaje trzymać za słowo i czekać - komentuje Łukasz Piesiewicz, radny dzielnicy Śródmieście.

Miejsca

Opinie (381) ponad 20 zablokowanych

  • progi zwalniające (1)

    nie prościej zrobić przejście dla pieszych z światłami?

    • 4 3

    • Trudniej i drożej zapewne, ale ja się nie znam

      • 0 0

  • Z D i Z w Gdyni nie wyklucza w przyszłości- (1)

    budowy przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną na wysokości Miejskich Hal Targowych..-koniec cytatu. A nie lepiej było to tak "skomplikowane " zadanie wykonać teraz-zamiast kłaść progi zwalniające ? Ja już od ponad 30 lat mam gotowy projekt (b.znikomy stopień trudności),a wykonanie było by o wiele tańsze niż aktualna "inwestycja".. Projekt wygląda mniej więcej tak: Wyznaczamy na jezdni pomiędzy Halą Rybną,a Halą Targową dwie poprzeczne linie i malujemy poprzeczne pasy -standardowe(wg.przepisów Prawo o Ruchu Drogowym) i obecnie powszechnie stosowane. Następnie montujemy po obydwu stronach ul.Jana z Kolna dwa słupy sygnalizacyjne dla pieszych z przyciskami ,a nad ulicą montujemy standardową poprzeczną konstrukcję z sygnalizacją dla pojazdów samochodowych + instalacja i system sterowania i synchronizacji itp.. Obręb przejść wygradzamy dla bezpieczeństwa pieszych i samochodów barierami ochronnymi typu U 12 a-powszechnie stosowane rozwiązanie I po temacie. Po co szukać aż tak daleko jak są już pod ręką..

    • 4 4

    • Super! To jest etap realizacji, który w naszym państwie musi być poprzedzony dokumentacją projektową. Czy ty wiesz np, że potrzebne jest zasilanie energetyczne? A system synchronizacji to nie tylko dwa mądre słowa. Proponuję dostarczyć twój "projekt" do urzędu i niech Ci powiedzą, czy jesteś geniuszem, czy zwykłym glupkiem

      • 0 0

  • Jaka to poprawa bezpieczeństwa ? (1)

    Takie rozwiązanie tylko będzie jeszcze bardziej prowokować pieszych do wbiegania lub przechodzenia/ wręcz wtargnięcia- przez ul.Jana z Kolna gdy akurat podjeżdżać będzie "mój autobus"-szczególnie tam gdzie kumulują się wszystkie linie w kier.Pogórza, Obłuża i Oksywia...Ja bym zrobił to inaczej.
    W pierwszej kolejności zlikwidował bym przejście dla pieszych usytuowane na skraju budynku Sądu Rejonowego/ na wprost Auto Handlu)-i przeniósł je bliżej przystanków mniej więcej (na wysokość wyjścia z budynku" B" Sądu Rejonowego)-bliżej Hali Rybnej.(skrócenie dystansu o około 35-40 metrów.
    Drugie legalne przejście zorganizowałbym bliżej budynku Hali Targowej od strony ul.3-go Maja co dało by kolejne skrócenie dystansu o jakieś 15 metrów-pomiędzy legalnymi już przejściami dla pieszych,a w tej sytuacji przejście w innym miejscu/wtargnięcia i przebieganie stało by się nielegalne i nie opłacalne.... Nie obniżał bym też tak drastycznie prędkości pojazdów do 30 km/h- i utrzymałbym te chociaż 40 km/h. Gdyby tak uczyniono w rozwiązaniu tego tematu to sadzę, że piesi i kierowcy byli by zadowoleni. Jaka jest różnica w odniesieniu obrażeń u pieszego np.pana/pani w wieku 65-75 przy kontakcie z pojazdem jadącym 30 km/h-a 40 km/h.???

    • 10 3

    • Lepiej się ciesz, że ktoś jeszcze korzysta z komunikacji miejskiej. To dzięki wyborom tych ludzi ty masz luźniej na ulicy w swym aucie. Trochę empatii by się przydało. Jeśli przyhamujesz i przepuscisz kilku pieszych śpieszących na autobus, korona ci z głowy nie spadnie.

      • 1 0

  • Legalizacja nielegalnego przejścia??? (1)

    A to przypadkiem nie jest tak, że zgodnie z przepisami piesi powinni mandaty karne otrzymywać za przechodzenie, a często wtargnięcie, na jezdnię poza wyznaczonym przejściem??? Zróbcie tam przejście, ale ze światłami, będzie bezpieczniej. Nie uczcie pieszych, że nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za swoje zachowania.

    • 15 3

    • Tam przejście przez jezdnię jest jak najbardziej legalne.

      • 0 0

  • Przyzwolenie na łamanie przepisów przez pieszych? (1)

    To namawianie do popełniania wykroczeń. Jak się ma do tego państwo prawa?

    • 13 6

    • Ale tam na legalu można przechodzić. Do przejścia jest ponad 100 m.

      • 0 0

  • Głupota (2)

    Głupota głupotę głupotą pogania. Tak samo jak na płk Dąbka

    • 25 3

    • Na Dąbka akurat jest super. Tamte progi są odpowiednie i takie też powinny być na Jana z Kolna

      • 0 0

    • progi zwalniajace

      gdyby głupota mogła fruwac nie byłoby widać słońca.

      • 2 0

  • Przejście (2)

    A nie prościej było tam zrobić w pełni legalne przejście dla pieszych?

    • 31 4

    • tak robi się (1)

      w całej Europie ale Gdynia jest innowacyjna i tu robi się wszystko inaczej

      • 4 2

      • A w którym miejscu? Bo wyjść z hali jest kilka i nie zmusisz pieszych do nakładania drogi na przystanek.

        • 0 1

  • Błazny z samokliki znowu sie popisali

    Niech ten szczurzy koszmar się skończy

    • 5 1

  • (2)

    Teraz dopiero piesi będą sobie przechodzić jak im się podoba. Bo wcześniej musieli szybko przed samochodami, a teraz luzik bo przecież zdążą. Ku.... Jakie głupie pomysły są ostatnio w Gdyni

    • 45 16

    • (1)

      30 km/h to tyle, ile jest ograniczenie na osiedlowych ulicach. Tam też musisz się upewniać, że nic nie jedzie 100 m albo i więcej od ciebie, czy może wchodzisz na jezdnię, bo wiesz, że samochód jedzie na tyle wolno, że zdąży się zatrzymać w razie potrzeby?

      • 2 1

      • w strefie zamieszkania to kierowca musi się upewniać

        • 0 0

  • Kiedy wreszcie powstanie przejście dla pieszych -ul.Jana z Kolna do hali targowej.Kiedy UM dostrzeże
    wreszcie taką potrzebę?!

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Który z tych polskich samochodów był produkowany w XXI wieku?

 

Najczęściej czytane