- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (227 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (54 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (188 opinii)
- 4 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (146 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 W trakcie jazdy odpadło mu koło (89 opinii)
Gdynia: wyświetlacze zmniejszają prędkość przy przejściach
W ostatnich dniach pojawiły się kolejne wyświetlacze prędkości przy gdyńskich przejściach - tym razem przy ul. Unruga na Obłużu. Statystyki pokazują, że choć wyświetlacze mają funkcję wyłącznie informacyjną, kierowcy zwalniają na ich widok.
Podobne urządzenia funkcjonują także w kilkunastu miejscach w Gdańsku.
Tablice informują kierowców w Gdańsku o aktualnej prędkości
Aprobata od policji oraz rodziców i uczniów
- Wyświetlacze prędkości, które działają od kilku miesięcy na Dąbrowie i Działkach Leśnych, zyskały też aprobatę służb mundurowych, a także uczniów oraz rodziców. To dla nas najlepsza rekomendacja - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Zasady działania wyświetlaczy przy ul. Unruga nie różnią się od innych tego typu urządzeń - zamontowanych w Gdyni, ale też np. w Gdańsku czy Sopocie.
Gdy pojazd jedzie z dozwoloną prędkością, to pojawi się na nim zmierzona prędkość wraz z napisem "DZIĘKUJĘ". Gdy jazda będzie zbyt szybka, to wyświetli się zmierzona prędkość wraz z migającym napisem "ZWOLNIJ". Poza pomiarami jest wyświetlana dozwolona maksymalna prędkość w danej lokalizacji.
Statystyki: kierowcy jeżdżą wolniej
Choć nie brakuje krytyków zastosowanych rozwiązań, okazuje się, że zmobilizowały kierowców do ściągnięcia nogi z gazu - przynajmniej w początkowym okresie.
Pokazują to statystyki powstałe na podstawie danych z pięciu wyświetlaczy w trakcie jednego tygodnia przed uruchomieniem i tygodnia po uruchomieniu.
W przypadku skrzyżowania Rdestowa-Kolendrowa procent kierowców przekraczających dopuszczalną prędkość zmniejszył się po montażu tablicy z 23,26 proc przed uruchomieniem do 13,12 proc po uruchomieniu. W drugą stronę na Rdestowej tablica zmniejszyła liczbę przekraczających prędkość z 7,96 proc. do 4,29 proc.
Na ul. Witomińskiej w kierunku centrum liczba przekraczających prędkość spadła z blisko 19,5 proc do 11,3 proc.
Znane są też wyniki z ul. Unruga. W kierunku centrum przed montażem tablic blisko 10 proc. przekraczało prędkość, tydzień po - blisko 8 proc. W kierunku Pogórza te liczby wynoszą kolejno 26,3 proc. i 20,8 proc.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania na sprzedaż: Gdynia Pogórze
Opinie (151) 9 zablokowanych
-
2020-01-14 12:55
Opinia wyróżniona
Kierowca od lat i również pieszy ! obserwator (5)
Czy to zmieni coś w mentalności Polaków ? Tych co to całym sobą siedzą w swoich smartfonach i to po równo czy za kierownicą czy to na pasach nie będą nikogo widzieli a zwłaszcza zbliżającego się niebezpieczeństwa a jeszcze może słuchawki do uszu bo to pomaga na ulicy. Te tablice nie wiele zmieniają bo trzeba je chcieć dostrzec, tutaj wina niewystarczającej nieuwagi leży po obu stronach !
- 16 16
-
2020-01-14 21:55
Gaz do dechy (1)
Gorsze jest to, że zaraz za tablicą masa dzbanow wciska gaz do dechy. W Sopocie na Malczewskiego 100m za taką tablicą jest nieoswoetlone przejście dla pieszych.
- 0 1
-
2020-01-15 09:54
to może go oświetlić?
- 0 1
-
2020-01-14 20:35
Ale żenua
Jak mają nie zwalniać, jak 10metrów za wyświetlaczem jest próg zwalniający, który o dziwo ma za zadanie zwalniać ruch. Zdejmijcie próg to zobaczycie czy to ta tablica spowalnia ruch. Tak źle wydanych pieniędzy jak z tą tablicą, to nawet Gdańsk nie przebije.
- 1 1
-
2020-01-14 13:29
uważam, że lepiej by się w Gdyni sprawdziły takie stalowe zapory wysuwane z jezdni (1)
takie jakie Rosjanie montują przed swoimi przejazdami kolejowymi - gdzie nawet taki TiR jak sie nie zatrzyma na czerwonym - to staje z podwoziem zmasakrowanym w miejscu.
- 6 3
-
2020-01-14 13:43
To chcesz całkowicie zablokować przejścia dla pieszych ? bo jak się będą wysuwały te stalowe zapory to niejednego pieszego zabiją na tym przejściu ! Proponuję zdrowy rozsądek !
- 0 7
-
2020-01-14 11:10
Opinia wyróżniona
Na Świętojańskiej może by tak? (8)
fikcyjna strefa 30
- 46 7
-
2020-01-15 09:08
Na Świętojańskiej to trzeba podnieść do 40,a nie progi dowalać.
Świętojańska to nie Abrahama czy Słowackiego,tam najbardziej naturalną prędkością jest właśnie 40-ka.
Świętojańskiej 30-ka pasuje dokładnie w tym samym stopniu co świni siodło.- 1 0
-
2020-01-14 11:36
(6)
Strefy 30 powodują ze wiecej spalin uchodzi do atmosfery.
- 8 19
-
2020-01-14 14:16
Prawda, bo Janusz jedzie w strefie 30 tak: (1)
10 - próg, 60 na dystansie 50m, 10 - próg...
Jechanie 30 płynnie większość niestety przerasta...- 4 1
-
2020-01-14 15:30
ja tam widziałem jadących grubo ponad 100km/h, tak około godziny 22
ponoć wyścigi takie robią, większość rejestracje gpu, gwe, gd, gda itp. Na 10 samochodów (one jadą w jednym ciągu, jeden za drugim) może 1 był miejscowy (ale też cisnął jak tamci).
- 1 2
-
2020-01-14 12:38
Promocja stref Tempo 30 w skali całego miasta
z dopuszczeniem wyższych limitów prędkości na ulicach zbiorczych i arteriach ruchu tranzytowego zmniejsza skłonność do niepotrzebnego przyspieszania i zmiany biegów, co w ostatecznym rachunku zmniejsza ilość spalin odprowadzanych do atmosfery. Sprawdzone empirycznie w ramach akcji 20's Plenty w miastach Zjednoczonego Królestwa WIelkiej Brytanii. (20 - twenty to 20 mil na godzinę czyli ok. 32 km/godz.).
- 9 2
-
2020-01-14 11:54
:) (2)
to naukowo udowodnione?
- 8 1
-
2020-01-14 12:58
tak (1)
- 1 6
-
2020-01-14 13:28
Świętojańska powinna być dostępna tylko dla: mieszkańców, szelkolotów, elektryków i dostaw.
- 7 2
-
2020-01-14 11:02
Opinia wyróżniona
(23)
Czy to zmieni coś w mentalności polskich kierowców?Ostatni wypadek w Rumi gdzie 70 letnia kobieta pofrunela od uderzenia...przechodziła na pasach.Ludzie,czy Wy nie wiecie że przejście dla pieszych to podwójna ostrożność?Jedzmy przepisowo,uprzejmie puszczajmy pieszych, usmiechajmy się do siebie. Niestety większość zaciśnięte zęby, gna przed siebie szybko,nie wiadomo po co i na co.Shadow and dust jak to mawiał znany gladiator.
- 48 29
-
2020-01-14 18:19
Piesi kontra kierowcy
Co do swietojanskiej hej tuje się kierowców ale gdzie hejt na pieszych? Wielu pieszych traktuje Świętojańska jak bulwar czy deptak.. Przy znacie że na tej ulicy jest sporo przejść dla pieszych a ilekroć Nią jadę raz po raz ktoś nią przechodzi czy przebiega w dowolnym miejscu często Czaja się i wynurzajac z zza zapakowanych aut.. Nie zważając na bezpieczeństwo ryzykując nie zważając że samochód ma jakąś drogę hamowania jakąś widoczność.. Sądzę że obie strony są winne i obie powinny być strofowane
- 1 0
-
2020-01-14 12:01
Tak pieszy to święta krowa, która zawsze może wejść na pasy. (9)
Zgadza się ? Może przepis mówi o upewnieniu się czy można przejść, może trzeba spojrzeć w lewo a potem w prawo i znów w lewo. Uczą tego dzieci w przedszkolu. Emeryci juz zapominaja.
- 11 15
-
2020-01-14 12:32
(5)
Liczę na szybką zmianę przepisów, gdzie pieszy wchodzący z pewnością będzie miał pierwszeństwo, a kierowca nie będzie miał wyboru, jak uważać na przejściach i bezdyskusyjnie ustępować pierwszeństwa.
- 9 9
-
2020-01-14 13:06
Tak jak w Niemczech , pieszy ma pierwszeństwo prawie wszedzie .I trzeba było by tak mandacik w wysokości 2000 zl + 20 punktów karnych w lepić kierowcy , za nieprzepuszczenie pieszego wszczególności na paasach
- 7 5
-
2020-01-14 13:08
Pójdźmy o krok dalej: (3)
Niech dadzą pieszym pierwszeństwo nawet przed pociągiem.
- 10 6
-
2020-01-14 15:46
I przed samolotem !! (1)
A co się ograniczać!!
- 3 0
-
2020-01-14 21:50
Przed statkiem też.
- 0 0
-
2020-01-14 13:17
To jeździj pociągiem, nie będziesz musiał ustępować.
- 6 4
-
2020-01-14 12:11
Przepisy PORD (2)
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu.
Niestety ten kierowca nie ograniczył predkości do takiej jak tam jest dozwolona.
Niestety ten kierowca nie zachował szczególnej ostrożności.- 11 5
-
2020-01-14 13:06
Art 14 PORD : (1)
Art. 14. Zabrania się:
1) wchodzenia na jezdnię:
a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
2) przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
3)Art. 14. Zabrania się:
1) wchodzenia na jezdnię:
a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
2) przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
3) zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;
4) przebiegania przez jezdnię;
5) chodzenia po torowisku;
6) wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto;
7) przechodzenia przez jezdnię w miejscu, w którym urządzenie zabezpieczające lub przeszkoda oddzielają drogę dla pieszych albo chodnik od jezdni, bez względu na to, po której stronie jezdni one się znajdują.- 7 3
-
2020-01-14 13:52
No i piesza żadna z tych przesłanek nie była spełniona przy tym wypadku, w szczególności pierwsza
Wprost przeciwnie, przeszła cały jeden pas i dopiero na drugim bandzior ją potrącił.
Przypominam tez, że orzecznictwo sądów jest jasne. Bezpośrednio = nie było technicznej możliwości zatrzymania się. Nawet awaryjnego. A nie, że hrabia musiał zdjąć nogę z gazu czy nawet zahamować...- 6 0
-
2020-01-14 11:43
powiedz najsztubowi (7)
- 12 3
-
2020-01-14 13:17
I Hajto (1)
- 2 0
-
2020-01-14 17:15
syn bolka
- 0 1
-
2020-01-14 12:43
i cimoszewiczowi (4)
- 6 3
-
2020-01-14 13:50
Cimoszewicz nie jechał szybciej niż dozwolona i nie potrącił pieszego na pasach (3)
Spotkał się z rowerzystką, której na pasy wjechać nie wolno było i która była sprawcą zdarzenia.
- 4 3
-
2020-01-14 14:20
(2)
może trzeba zmienić te przepisy, żeby rowerzysta mógł spokojnie przejechać, skoro dla dużej części kierowców rower na drodze jest problemem.
- 2 7
-
2020-01-14 15:34
Niech przestanie być problemem (1)
Rower to pojazd - nie ma DDR po prawej, porusza się po jezdni. A jak jest DDR, bezwzględnie powinien być przejazd rowerowy.
- 4 3
-
2020-01-14 16:24
Dokładnie
Co by było, gdyby zrobić nakaz przepychania samochodów przez tory?
- 1 4
-
2020-01-14 11:34
(1)
A polskiego zabraklo?
- 1 0
-
2020-01-14 19:22
polska zbraknąć
- 0 0
-
2020-01-14 11:09
(1)
ja zawsze pstrykam długimi i siedzę na zderzaku
- 9 9
-
2020-01-14 11:19
a ja z konicznosci jezdze 30-40 km/h (awaria auta)
i zauważyłem, że zawsze mam zieloną falę, gorzej jak jest jezdnia jednopasmowa to się koreczek trochę robi ;-)
- 8 6
Wszystkie opinie
-
2020-01-23 21:07
Spowalniacz
Akurat na ulicy Unruga te wyświetlacze to fikcja. Najpierw zostały zrobione spowalniacze przy pasach a za chwilę wyświetlacze.. Wiadomo ze każdy kierowca zwalnia do spowalniacza! W tym miejscu zamiast robic wyświetlacze trzeba było zrobić kolejne spowalniacze na następnych pasach-raptem 100 m dalej, bo na tych pasach prowadzone są dzieci do przedszkola które jest obok, wtedy rzeczywiście kierowcy jechali by wolniej na tym odcinku! A tak przejedzie wyświetlacz i gaz do dechy!
- 0 0
-
2020-01-23 12:50
Mój stary dom
Przy moim starym domu były właśnie takie wyświetlacze zmniejszające prędkość teraz jestem w nowym mieszkaniu i tutaj właśnie nie ma tego zmniejszacza prędkości
- 0 0
-
2020-01-14 11:04
Lepsze są wyświetlacze informujące (1)
ile czasu zostało do zmiany świateł. Bo ile jadę aktualnie to ja wiem sam. I nie zatrzymam auta ważącego 2 tony na jednym metrze.
- 62 19
-
2020-01-23 12:04
Dostoswanie prędkości
Tzn ze nie dostosowujesz prędkości do sytuacji. Ciężki samochód , niby widzisz ile jedziesz, ale nie zatrzymasz w porę bo długość hamowania przy takim ciężarze dłuższa. Jedź wolniej w miejscach zabudowanych tak bys zawsze w kazdej okoliczności zdążył. Zmiana świateł ma byc sygnalizowana, a co z czujnością? Moze dziecko wbiec, zwierzę. Nikt ci nie zamontuje ostrzeżenia w takich sytuacjach. A jak kogos potrącisz to co powiesz? miałeś ciezkie auto i nie zdążyłeś zahamować?
- 0 0
-
2020-01-14 12:55
Opinia wyróżniona
Kierowca od lat i również pieszy ! obserwator (5)
Czy to zmieni coś w mentalności Polaków ? Tych co to całym sobą siedzą w swoich smartfonach i to po równo czy za kierownicą czy to na pasach nie będą nikogo widzieli a zwłaszcza zbliżającego się niebezpieczeństwa a jeszcze może słuchawki do uszu bo to pomaga na ulicy. Te tablice nie wiele zmieniają bo trzeba je chcieć dostrzec, tutaj wina niewystarczającej nieuwagi leży po obu stronach !
- 16 16
-
2020-01-14 21:55
Gaz do dechy (1)
Gorsze jest to, że zaraz za tablicą masa dzbanow wciska gaz do dechy. W Sopocie na Malczewskiego 100m za taką tablicą jest nieoswoetlone przejście dla pieszych.
- 0 1
-
2020-01-15 09:54
to może go oświetlić?
- 0 1
-
2020-01-14 20:35
Ale żenua
Jak mają nie zwalniać, jak 10metrów za wyświetlaczem jest próg zwalniający, który o dziwo ma za zadanie zwalniać ruch. Zdejmijcie próg to zobaczycie czy to ta tablica spowalnia ruch. Tak źle wydanych pieniędzy jak z tą tablicą, to nawet Gdańsk nie przebije.
- 1 1
-
2020-01-14 13:29
uważam, że lepiej by się w Gdyni sprawdziły takie stalowe zapory wysuwane z jezdni (1)
takie jakie Rosjanie montują przed swoimi przejazdami kolejowymi - gdzie nawet taki TiR jak sie nie zatrzyma na czerwonym - to staje z podwoziem zmasakrowanym w miejscu.
- 6 3
-
2020-01-14 13:43
To chcesz całkowicie zablokować przejścia dla pieszych ? bo jak się będą wysuwały te stalowe zapory to niejednego pieszego zabiją na tym przejściu ! Proponuję zdrowy rozsądek !
- 0 7
-
2020-01-14 11:10
Opinia wyróżniona
Na Świętojańskiej może by tak? (8)
fikcyjna strefa 30
- 46 7
-
2020-01-15 09:08
Na Świętojańskiej to trzeba podnieść do 40,a nie progi dowalać.
Świętojańska to nie Abrahama czy Słowackiego,tam najbardziej naturalną prędkością jest właśnie 40-ka.
Świętojańskiej 30-ka pasuje dokładnie w tym samym stopniu co świni siodło.- 1 0
-
2020-01-14 11:36
(6)
Strefy 30 powodują ze wiecej spalin uchodzi do atmosfery.
- 8 19
-
2020-01-14 14:16
Prawda, bo Janusz jedzie w strefie 30 tak: (1)
10 - próg, 60 na dystansie 50m, 10 - próg...
Jechanie 30 płynnie większość niestety przerasta...- 4 1
-
2020-01-14 15:30
ja tam widziałem jadących grubo ponad 100km/h, tak około godziny 22
ponoć wyścigi takie robią, większość rejestracje gpu, gwe, gd, gda itp. Na 10 samochodów (one jadą w jednym ciągu, jeden za drugim) może 1 był miejscowy (ale też cisnął jak tamci).
- 1 2
-
2020-01-14 11:54
:) (2)
to naukowo udowodnione?
- 8 1
-
2020-01-14 12:58
tak (1)
- 1 6
-
2020-01-14 13:28
Świętojańska powinna być dostępna tylko dla: mieszkańców, szelkolotów, elektryków i dostaw.
- 7 2
-
2020-01-14 12:38
Promocja stref Tempo 30 w skali całego miasta
z dopuszczeniem wyższych limitów prędkości na ulicach zbiorczych i arteriach ruchu tranzytowego zmniejsza skłonność do niepotrzebnego przyspieszania i zmiany biegów, co w ostatecznym rachunku zmniejsza ilość spalin odprowadzanych do atmosfery. Sprawdzone empirycznie w ramach akcji 20's Plenty w miastach Zjednoczonego Królestwa WIelkiej Brytanii. (20 - twenty to 20 mil na godzinę czyli ok. 32 km/godz.).
- 9 2
-
2020-01-14 11:08
Mowa o inwestycji w mieście które ma budżet ppnad dwa miliardy zlotych. (2)
- 20 2
-
2020-01-15 08:54
co za i**otyczny komentarz :D
kosmodrom ci mieli zbudować czy co? Puknij się w czoło...
- 0 0
-
2020-01-14 13:35
a teraz policz szkoły, policz szpitale ... już same pensje tylko tam to już prawie miliard zł.
- 0 5
-
2020-01-14 11:02
inwestycja goni inwestycje (11)
- 41 7
-
2020-01-15 08:53
Dla mieszkańców zdrowie i życie ich dzieci jest ważne
a dla troli to kolejna okazja do wklejenia wyświechtanego hasełka... napisz jeszcze coś o farbie, będzie oryginalnie
- 0 0
-
2020-01-14 11:07
(9)
To ile tych tablic w koncu zamontowano? Bo mowa o jednej nowej na Unruga za 55 000 i że wcześniej już były na Witomońskiej i Rdestowej. Swoją drogą złoty interes.
- 7 3
-
2020-01-14 17:11
Patrząc na zdjęcie to 55 k. zł za dwie tablice i maszt wysoki..
- 2 0
-
2020-01-14 11:12
Jeśli komuś zdrowie lub życie to uratuje, to na pewno złoty interes (7)
- 6 6
-
2020-01-14 11:14
ile było tam wypadków? (5)
w ciągu ostatnich 50 lat?
- 4 5
-
2020-01-14 12:35
Koleżanka z podstawówki straciła tam życie (2)
- 0 6
-
2020-01-14 12:47
(1)
stryjeczny wuj szwagra mojego drugiego męża też
- 4 2
-
2020-01-14 13:30
no to masz już synek dwa przykłady
- 1 5
-
2020-01-14 12:28
zero, nie było żadnego wypadku i potrącenia (1)
- 3 3
-
2020-01-14 12:34
bez podania źródła twoja wypowiedź nic nie znaczy
- 2 5
-
2020-01-14 11:16
A gdyby tutaj staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu wczoraj by jeszcze nie było, a dzisiaj już by był, to wy byście staruszkę ...
- 7 0
-
2020-01-14 22:31
Moze jeszcze kontrapas na unruga hutniczej i morskiej ranooo (1)
Co za brednie
- 0 1
-
2020-01-15 05:01
Brednie to ty opowiadasz , gdzie na tych ulicach kontrapasy wciszniesz
- 0 0
-
2020-01-14 20:40
Na Unruga porażka (3)
Tam tablica nic nie zmieniła, tylko ruch drastycznie spowolnił po montażu progów zwalniających. Teraz robią się w tym miejscu korki, których wcześniej nie było. Zamiast stawiać progi i tablice lepiej za te pieniądze zrobiliby światła na przycisk. Byłoby bezpieczniej i płynniej.
- 5 3
-
2020-01-14 23:24
(2)
Autobusom to te progi, tj. poduszki berlińskie, nie przeszkadzają. A ciężko mówić o korkach, jeżeli stoją za sobą trzy samochody, bo z resztą jeden z nich aż za bardzo zwolnił przed progiem.
- 0 0
-
2020-01-15 04:44
(1)
Nie mówię o tym komu przeszkadzają. A o korku mówię dlatego, że w godzinach szczytu zdarza się tam kolejka do skrzyżowania z Kwiatkowskiego, a nie na trzy samochody.
- 0 0
-
2020-01-15 04:58
A w stronę centrum to korek sięga aż do mostu kolejowego i to od swiatał
- 0 0
-
2020-01-14 23:47
Na Rdestowej przy 90 km/h gaśnie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.