• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia żegna wysłużone autobusy

mJ
24 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Autobus o numerze inwentarzowym 5241 jako jeden z pierwszych opuścił siedzibę PKA. Autobus o numerze inwentarzowym 5241 jako jeden z pierwszych opuścił siedzibę PKA.

Po ponad dwóch dekadach dzielnej służby Gdynia żegna swoje Neoplany. W związku z tym w najbliższą sobotę Pomorskie Stowarzyszenie Sympatyków Transportu Miejskiego organizuje pożegnalny, nieco sentymentalny przejazd tych wysłużonych autobusów.



Jak wspominasz gdyńskie Neoplany?

W mijającym tygodniu Neoplany oficjalnie przestały jeździć po Gdyni, po tym, jak przyszła dostawa nowych autobusów marki MAN. Trzy przegubowe Neoplany N 4021 z 1998 r. o numerach inwentarzowych 5241, 5242 i 5243 opuściły firmę PKA i trasy gdyńskiej komunikacji miejskiej po 21 latach jazdy. W szczytowym okresie po Gdyni jeździło blisko 20 przegubowych pojazdów, które były pierwszymi niskopodłogowymi przegubowcami w gdyńskiej komunikacji miejskiej.

Symboliczne pożegnanie leciwych Neoplanów organizowane przez miłośników pomorskiej komunikacji miejskiej będzie miało charakter objazdowy. Podczas siedmiogodzinnego przejazdu autobus odwiedzi miejsca, w których niegdyś można było spotkać Neoplany. Organizatorzy zaplanowali kilka tzw. fotostopów, czyli postojów na zrobienie pamiątkowego zdjęcia. Będzie to ostatnia szansa na uchwycenie gdyńskiego Neoplana w ruchu.

W ostatnim przejeździe Neoplanem udział weźmie 50 osób, które wcześniej zapisały się na sobotnie wydarzenie. Chętnych było zdecydowanie więcej, ale ze względów organizacyjnych i bezpieczeństwa organizatorzy byli zmuszeni wprowadzić ograniczenia.

55 nowych autobusów w dwa dni wyjedzie na ulice Gdyni


  • Pierwsze trzy Neoplany, które opuściły bazę PKA w ramach wymiany taboru.
mJ

Wydarzenia

Pożegnanie Neoplanów w Gdyni

Miejsca

Opinie (54) 2 zablokowane

  • Co czeka te autobusy?

    Jaka historia? Gdzie teraz będą jeździć? Kto je kupił?

    To temat na ciekawy artykuł

    • 3 1

  • Może Gdańsk odkupił bo u nich wieczny brak autobusow

    • 1 6

  • Na bazie konstrukcji tych neoplanów

    powstawały właśnie autobusy m-ki Solaris....
    Firma produkująca miała nazwę Neoplan Polska, a następnie Solaris Bus & Coach...Solarisy to tylko rozwinięcie konstrukcji Neoplana. Nawet silniki były i wielu setkach pojazdów są MAN-a.

    • 4 2

  • Ciekawe gdzie teraz będą jeździć ? (10)

    • 24 2

    • Pewnie w PKS Gdynia

      • 2 1

    • Na złom. (2)

      Zasada dofinansowania z UE nowy spełniający najnowsze normy emisji za stary. Ochrona środowiska

      • 6 4

      • UE to Polska, Polska decyduje i głosuje za ochroną środowiska

        i brawo

        • 1 2

      • Ale tylko w UE czy w ogóle? Nie mogą opylić np na Ukrainę ?

        • 6 1

    • Wawa bierze

      • 4 1

    • W Gdyni tylko w innych spółkach które wygraja przetargi na niektóre trasy :D

      • 2 1

    • Pewnie (3)

      w Gdańsku.

      • 34 14

      • (2)

        A może w Sopocie.

        • 3 0

        • (1)

          Po Berlinie

          • 6 0

          • podobno poszly do Kenii

            • 7 0

  • Neoplany N 4021

    jeszcze jeżdziły ale silniki brały już olej ( lekkie kopcenie na niebiesko z rury) no i ta pojawiająca się dość duża wibracja oraz falowanie obrotów silnika rozchodząca się na wnętrze pojazdów podczas postoju na przystankach lub przed światłami. A tak w godzinach szczytu to sobie radziły nawet na "górskiej premii" linia 194 od ul.Adm.J.Unruga -w górę ul.Kwiatkowskiego 01 do ul.płk.St.Dąbka(Stare Obłuże01)....Do końca jednak trzymały fason i elegancję oraz lepszy komfort dla pasażerów w wybieraniu nierówności drogowych typu "tarka"-zapadnięcia jezdni, muldy+ koleiny itp. Tak jednak nie dawało na "kręgosłup" jak w tych nowych i trochę nowszych....

    • 4 0

  • Omg to w Gdyni jeszcze taki szrot jezdzil?

    • 1 6

  • Ale atrakcja. (2)

    Mokro w majtkach normalnie.

    • 6 7

    • W tym wieku sie moczysz?

      Co bedzie na starosc?Nie bedziesz wstawac z sedesu:)

      • 1 0

    • ale zawiść

      i mokro w pampersie normalnie

      • 2 0

  • (1)

    Powiem tyle śliczny dźwięk śinika miały :)

    • 4 6

    • Dzwiek czego?

      One sie slinily?

      • 0 0

  • (4)

    Nie wiem jak te gdyńskie, ale te gdańskie Neoplnay miały taką przypadłość, że deszczówka zbierała się między podwójnymi szybami i cudownie relaksująco przelewała się to tu to tam w trakcie jazdy! To był tak hipnotyzujące, że nawet gdyby w autobusie pojawiła się Claudia Shiffer nikt nie zwróciłby na to uwagi.

    • 45 0

    • Z hipnozy raz-dwa wyrywał pisk a wręcz zgrzyt hamulców. Z 300 metrów było słychać jak na przystanek podjeżdża Neoplan. Nie lubiłem ich, zdecydowanie wolałem O405N.

      • 0 0

    • (2)

      A pamiętacie te gdańskie Neoplany z podwójną osią z tyłu. Oh to był potwór. Moimi skromnym zdaniem the best autobus ever!

      • 13 1

      • tzw. deskorolka

        • 4 0

      • no, duży był

        • 2 0

  • Stare trujace diesle niemiały zadnych zalet powinni je złomowac by niemogły zatruwac powietrza gdzie indziej (2)

    • 2 13

    • (1)

      Tylko te nasze stare mogą weliminować więcej jeszcze gorszych diesli np. gdzieś na Ukrainie. Dostając drugie życie mogą ograniczyć np. ruch osobówek. Wystarczy, że dzięki nim ogranicza ruch 10 samochodów i mamy oszczędność paliwa i emisji o połowę. 10 osobówek to przykładowo 60 litrów diesla na 100km a jeden autobus to 30 litrów na sto.

      • 1 1

      • a cena biletu miesięcznego podobna jak koszt paliwa na dojazdy do pracy

        to taka ciekawostka

        • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Który trójmiejski dealer jest przedstawicielem marki Smart?

 

Najczęściej czytane