• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdzie zbudować stacje do ładowania samochodów elektrycznych?

Krzysztof Koprowski
19 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Stacja ładowania samochodów elektrycznych przy siedzibie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni (Partyzantów 36). Stacja ładowania samochodów elektrycznych przy siedzibie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni (Partyzantów 36).

Gdańsk rozpoczyna internetowe konsultacje dotyczące lokalizacji ładowarek dla pojazdów elektrycznych. Wyznaczonych zostało 81 propozycji lokalizacji, z których na podstawie głosów mieszkańców wybranych do realizacji zostanie 68. Urzędnicy na głosy i uwagi mieszkańców czekają do 29 maja.



Czy kupił(a)byś samochód elektryczny?

Realizacja ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych to efekt przyjęcia przez rząd tzw. ustawy o rozwoju elektromobilności.

Zgodnie z jej treścią, do końca roku w Gdańsku musi powstać 210 punktów, gdzie będzie można podłączyć do prądu samochód elektryczny.

- Aktualnie w Gdańsku jest ok. 50 punktów, a kolejne 21 jest w budowie. W związku z koniecznością uzupełnienia liczby punktów do ładowania sporządzony został plan budowy ogólnodostępnych stacji. Dokument przygotowywała grupa robocza składająca się z przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Gdańsku, Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, Biura Rozwoju Gdańska oraz Energi Operator SA. Zespół ten wytypował 81 lokalizacji, które spełniają określone kryteria - mówi Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Tabela z 81 propozycjami lokalizacji stacji ładowania pojazdów elektrycznych (pdf)



Spośród 81 lokalizacji, do realizacji zostanie wybranych 68. O ostatecznej liście zdecydują głosy i uwagi mieszkańców, które można zgłaszać do 29 maja 2020 r.:
  • przez formularz konsultacyjny (.doc), który należy wysłać drogą elektroniczną na adres elektromobilnosc@gdansk.gda.pl lub pocztą tradycyjną na adres Urząd Miejski w Gdańsku - Wydział Gospodarki Komunalnej, ul. Kartuska 5, 80-103 Gdańsk.
  • w trakcie interaktywnych spotkań, których sposób organizacji i terminy zostaną obwieszczone na stronie gdansk.pl co najmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem (obecnie nie jest podany żaden termin).

Stacje ładowania samochodów elektrycznych


Realizacja wszystkich nowych stacji będzie powierzona operatorowi systemu dystrybucyjnego, którym w Gdańsku będzie Energa Operator SA. Większość punktów będzie umożliwiała ładowania jednocześnie dwóch pojazdów ładowarkami o mocy 22 kW.

Materiał archiwalny z 2018 r.



Opinie (68) 2 zablokowane

  • Hahahah, super. Najpierw wciskają nam elektryki, jakie to supereko, ah oh,

    a teraz myślą gdzie je ładować. Mam te elektryki głęboko w d.... Jeden wielki marketingowy bełkot. O ,,ekologii' produkcji baterii do tego sh*tu jakoś ekooszołomy nic nie mówią hahah. Wyszło by jakie to ,,eko'' i jaki jest koszt produkcji. Tylko turbodiesel.

    • 0 0

  • Nic tak nie irytuje jak ładowanie auta ponad 10 godzin! (1)

    A jeszcze miejsce w kolejce kilku aut codziennie obowiązuje. Dziękuję, komunikacją miejską jest sprawniej!

    • 1 0

    • Na takie auto w życiu bym się zdecydował. Do miasta wolałbym na hybrydę postawić. Taka corolla 2.0 spali tylko koło 5l na setkę i bez problemu można nią na trasę wyjechać bo ma 184 KM. A najważniejsze że się ją tylko tankuje jak zwykłego benzyniaka

      • 1 0

  • Gdzie? W garazach wlascicieli

    • 2 0

  • Te stacje ładowania to pierwszy mały krok do czystego powietrza w miescie!!I najlepsza inwestycja. (2)

    • 1 8

    • Skoro tak to czemu smog jest nadal a ruch aut zmalal o ponad 60%

      • 1 0

    • pierwszym krokiem to port serwis

      spalarnia na szadółkach i prywatny GPEC czerpiący zyski z ogrzewania.

      • 1 0

  • Meleksy nadaja sie dla dzieci

    Elektryk to nie samochód

    • 1 1

  • Po co? (4)

    Przeciez udowodniono juz w wielu miastach ,wlasnie teraz w czasie epidemii ze ruch samochodow nie zredukowal znacznie smogu!!
    Np w Krakowie w ostatnich zimnych dniach smog ma sie dobrze a samochodow brak...
    Swiadczy to tylko o wyolbrzymianiu problemu zwiazanego glownie z dieslami

    • 34 9

    • (1)

      Zacznijmy od tego, że samochody są odpowiedzialne za 3-5% zanieczyszczeń powietrza.

      • 3 4

      • Ale śmierdzi w mieście jakby mniej i jest znacznie ciszej jak nie ma samochodów. Korki też mniejsze. Komunikacja jeździ planowo.

        I chodniki niepozastawiane. Wypadków i potrąceń też jakby mniej. Pewnie nie każdy to zauważył

        • 0 3

    • Tłumaczę twojego posta na przykładowe liczby:

      Emituję miesięcznie do atmosfery 100kg CO2. Ale przecież sąsiad emituje 1000kg CO2. To znaczy, że nie ma sensu żeby każdy ograniczył emisję CO2.

      • 0 1

    • zacznijmy od tego, że większość stacji pomiaru jest oddalona od większych ulic. Celowo.

      • 1 5

  • Gdzie by tu wyciąc kolejny kawałek chodnika na ładowarkę...

    Tam już stoją parkomaty, tam znaki drogowe, tam jacyś nadludzie parkują już swoje auta. Tam stoją skutery, a tam hulajnogi. A tam, za skrzyżowaniem, kurczę, wycięta z chodnika droga dla rowerów i zatoczka autobusowa. No nie ma gdzie postawić ładowarki... No bo przecież nie na parkingu, to by zredukowało ilość miejsc do parkowania.

    • 1 0

  • W pierwszej kolejności na miejskich parkingach, a czekaj nadal ich nie ma tych parkingów. Brawo my.

    • 0 0

  • Stacje to powinny być budowane pod domem czy mieszkaniem dla każdego kto ma elektryka, inaczej to bez sensu. Nie wyobrażam sobie auto zostawiać kilometr od domu na noc, aby mogło się naładować. Dlatego właśnie się na hybrydę zdecydowałem, bo jej się nie ładuje. Aurisa tankuje jak zwykłe auto a układ hybrydowy zapewnia niższe spalanie. Na sam silnik spalinowy w aucie bym się nie zdecydował

    • 0 0

  • a kto ma zaplacic za budowe stacji ladowania? (2)

    to powinno byc komercyjne przedsiewziecie tak jak stacje benzynowe i oczywiscie koszt ladowania powinien odzwierciedlac rzeczywisty rachunek za energie a nie dotacje
    nawet jezeli niektore markety czy dyskonty oferuja "darmowe" ladowanie to i tak jest to wliczone w cene towarow i wszyscy klienci sie dokladaja

    • 14 1

    • Ładowarki powstaną tam gdzie parkingi podziemne.

      czyli przy hotelach. Tam gdzie chce niemiecki właściciel

      • 0 0

    • Zapłacić ma jej właściciel

      Jak widzisz powinno być w Gdańsku 200, a jest/będzie 70 komercyjnych, pewnie jeszcze trochę komercyjnych przybędzie, wciąż trochę brakuje. A skoro wszyscy się dokładają do elektryków to nie bądź frajer i kup takiego, co będziesz się dokładał jak inni mogą Ci się dołożyć :-)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Patrol to terenówka marki:

 

Najczęściej czytane