• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gotowe kolejne fragmenty ekspresowej "siódemki" ze stolicy do Trójmiasta

Maciej Naskręt
18 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe
  • Gotowy odcinek drogi ekspresowej w rejonie Nidzicy.
  • Gotowy odcinek drogi ekspresowej w rejonie Nidzicy.
  • Gotowy odcinek drogi ekspresowej w rejonie Nidzicy.
  • Gotowy odcinek drogi ekspresowej w rejonie Nidzicy.
  • Gotowy odcinek drogi ekspresowej w rejonie Nidzicy.
  • Gotowy odcinek drogi ekspresowej w rejonie Nidzicy.
  • Gotowy odcinek drogi ekspresowej w rejonie Nidzicy.

Tuż przed wakacjami zostanie otwarty ekspresowy odcinek krajowej "siódemki" ze stolicy do Trójmiasta. Dwujezdniowa trasa zostanie udostępniona w rejonie Nidzicy. Kolejne fragmenty będą przejezdne pod koniec lipca i jesienią. Łącznie oddanych zostanie 50 km ekspresówki.



W jakim kierunku przeważnie zmierzasz jadąc "siódemką"?

Dobre wieści dla kierowców korzystających z krajowej "siódemki". 23 czerwca pojadą 23-kilometrowym odcinkiem ekspresowej między Warszawą a Trójmiastem. Kończy się bowiem budowa obwodnicy Nidzicy, warta łącznie ok. 500 mln zł. Inwestycja w połowie była dofinansowana przez Unię Europejską.

Dwa odcinki były budowane od początku 2015 r. na zlecenie olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wykonawcą była firma Strabag. Droga ekspresowa powinna skrócić podróż kierowców między stolicą a Trójmiastem o ok. 15 minut.

Na wspomnianym odcinku drogi ekspresowej pojawią trzy węzły drogowe. Niestety w rejonie Nidzicy zabraknie miejsc obsługi podróżnych, czy też stacji paliw.

Kolejny fragment ekspresówki w lipcu

Jeszcze na początku tego wieku otwarcie obwodnicy wokół Nidzicy byłoby wielkim wydarzeniem. Obecnie tak nie będzie, bo do otwarcia szykują się kolejne, bardziej imponujące odcinki krajowej "siódemki".

Już na przełomie lipca i sierpnia pojedziemy 120 km/h między Ostródą a Rychnowem. 10-kilometrowy fragment, budowany przez firmę Strabag, pochłonął z kasy budżetu państwa 299 mln zł. Część tej kwoty zwróci nam w dofinansowaniu Unia Europejska.

Szacuje się, że po otwarciu tego odcinka podróż między Warszawą a Trójmiastem skróci się o kolejne 5 minut. To oznacza, że latem pojedziemy ok. 30-km nowym odcinkiem

Inwestycje prowadzone na "siódemce" z Trójmiasta do Warszawy. Inwestycje prowadzone na "siódemce" z Trójmiasta do Warszawy.
Jesienią otwarcie kluczowych inwestycji na "siódemce"

W październiku drogowcy olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad planują otwarcie odcinka z Rychnowa do Olsztynka. Od Ostródy do Mławy także pojedziemy więc dwiema jezdniami.

Inwestycję realizuje również Strabag, a jej oddanie spowoduje, że w budżecie państwa ubędzie ok. 388 mln zł. Część tej kwoty pokryje Unia Europejska.

Warto za to uzbroić się w cierpliwość jeżdżąc przez Ostródę. Jesienią zostanie oddana do użytku obwodnica tej miejscowości. To najdroższe przedsięwzięcie drogowe w województwie warmińsko-mazurskim. Za prawie 1 mld zł powstaje tam 9-kilometrowa trasa ekspresowa. Jej dopuszczenie do ruchu zakończy ogromne korki w samej Ostródzie i wyprowadzi ruch tranzytowy poza miasto.

- Oddanie odcinka wokół Ostródy zakończy prace przy budowie drogi ekspresowej w województwie warmińsko-mazurskim - mówi Karol Głębocki z olsztyńskiego oddziału GDDKiA
Fragment S7 budowany na Żuławach. Fragment S7 budowany na Żuławach.
Ekspresówka na Żuławach w 2018 r.

Na koniec przypomnijmy, że na nasz odcinek drogi ekspresowej będzie trzeba poczekać. Harmonogram zakłada zakończenie robót zasadniczych i udostępnienie do ruchu całości przebudowanej trasy w październiku 2018 roku.

Trwająca od 2016 roku budowa drogi ekspresowej z Gdańska do Elbląga została podzielona na dwa odcinki, z których każdy liczy po ok. 20 km. Inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Pierwszy odcinek - z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego - buduje czeska firma Metrostav, która dostanie za to 1,642 mld zł, czyli ok. 82 mln zł za kilometr.

Drugi odcinek, budowany przez Budimex, zaczyna się w Nowym Dworze Gdańskim, a kończy w Kazimierzowie pod Elblągiem. Tutaj kontrakt opiewa na 1,576 mld zł, co daje 79 mln zł za kilometr.

Opinie (287) ponad 10 zablokowanych

  • Pytanie zasadnicze dla mieszkańców Trójmiasta jest takie: (1)

    "Co takiego jest w Warszawie żeby tam jechać?". To droga dla zblazowanych, zakompleksionych "warszawiaków" nad morze.

    • 6 1

    • Coż, jest tam dużo firm, z którymi wiele osób współpracuje, czasem trzeba się pokazać,

      egzaminy specjalistyczne (certyfikaty od jednostek rządowych),
      niektórzy jadą do klinik,
      inni do rodziny,
      na lotniska, celem dalszych lotów- brak kierunków stąd.

      • 0 0

  • Niezła cena za kilometr (6)

    Prawie 20 mln euro za kilometr drogi. Jeszcze pierwsza część to ewentualnie można zrozumieć, bo budowane są dwa mosty przez Wisłę. Ale druga część to duża przesada. Pamiętam jak miano budować A1. Wówczas cena 4 mln $ za kilometr wzbudzała protesty. Teraz 20 mln euro nie budzi kontrowersji.

    • 3 7

    • Przyjedz na Zuławy i zobacz budowę , Ci kilka metrów pal w ziemi potem cokół dookoła niego i (1)

      dopiero potem na to jest nasypywana droga inaczej byś za kilka miesiecy znikł w wodzie ...
      Na kazdym gruncie kosztuje inaczej , zanim zaczniesz w przyszłosci komentowac sprawdz co gdzie sie robi i jak ...

      • 11 1

      • Leming nie analizuje i nie sprawdza,leming klepie bzdury wg. ustalonych instrukcji.

        • 0 0

    • Dla porównania (3)

      Za 20mln euro, czyli jeden kilometr autostrady, można wybudować 800 km asfaltowych dróg rowerowych spełniających wszystkie nowoczesne standardy.
      Ot taka ciekawostka.

      • 1 7

      • (1)

        Po co komu tyle dróg rowerowych? Pojedziesz rowerem do Niemiec albo hiszpanii?

        • 1 1

        • 800km to jest dużo?
          Tyle to powinna liczyć siec w samym Trójmieście,żeby być kompletna.

          • 1 0

      • Tylko po co ;)

        • 4 2

  • Jeszcze więcej smrodu z wARSCHawy najedzie do Trójmiasta, tych dużych czołgów kopcących SUV

    i tych co po Półwyspie Helskim jeżdżą z włączoną nawigacją... ;)

    Kiedy PLK PKP uruchomi "kabinówke" i kiedy pojedziemy 200km/h koleją?
    Czy klauzula sumienia dopuści taką chyżość na kolei w Polsce?
    Czy konkurencja uzdrowi sytuacje?

    • 5 0

  • Wstyd ze między trojmiastem a stolicą nie ma autostrady

    • 1 1

  • Bardzo dobra informacja (24)

    i to głównie dzięki unii malkontenci.

    • 269 135

    • nie uprawiaj tutaj demagogii rodem z kółka różańcowego... (19)

      to tak jakby powiedzieć że PiS jest wspaniały bo DAJE 500 zł na dziecko! Daje bo najpierw ZABIERA poprzez podatki!

      Unia też NIC nie daje tylko pobiera składki członkowskie a potem rozdziela środki na różne projekty. To są środki wpłacane przez podatników UE.

      Bilans wpłat/zysków do UE dla Polski mniej więcej bilansuje się. W początkowych latach dostawaliśmy zauważalnie więcej od tego co wpłacaliśmy, teraz wychodzimy mniej więcej na zero, a przyjdzie czas że trzeba będzie wpłacać więcej niż dostawać.

      Nie ma NIC za darmo na tym świecie więc skończcie opowiadać bajki dla gawiedzi a wspaniałej Unii, która rozdaje prezenty niczym dziadek mróz.

      • 57 51

      • (1)

        skoro się bilansuje to chyba dobrze, co ? Ja to szanuję, i tak za duzo Unia daje Kościołowi, więcej na drogi, więcej!

        • 1 0

        • Jak się nie znasz, to się nie wypowiadaj. Unia daje Kościołowi? Co najwyżej na zabytki.

          • 1 0

      • (2)

        Nie kłam, nie bilansuje się. Nadal zdecydowanie więcej dostajemy niż wpłacamy.

        • 15 7

        • budżet państwa (1)

          pewnie ... sprawdz sobie w budżecie z 2015 z 2016 ( wykonanym a nie planowanym)

          • 0 0

          • Dwa ostatnie lata, zgadzam się. Ale jeśli już chcemy być rzetelni, weźmy całe dane od 2004 roku. W życiu się nie zbilansuje - będziemy na plus, w sensie więcej otrzymujemy niż wpłacamy.

            • 1 0

      • (4)

        W odróżnieniu od rozdawnictwa PiSu, Unia daje pieniądze na inwestycje. Czyli coś, co później w założeniu będzie generować bezpośrednio lub pośrednio kolejne inwestycje i przychody. Więc nawet jak będziemy musieli oddawać te pieniądze, to korona z głowy nie spadnie, bo pieniądze będą pochodzić z inwestycji. I to się nazywa odpowiednie zarządzanie.

        500plus to patologia. Daje się ludziom pieniądze, aby nie musieli pracować. Jaka to jest inwestycja?

        • 31 21

        • Tak, inwestycje (2)

          Skateparki, akwaparki, ścieżki rowerowe, wszystko kredytowane przez niemieckie banki.

          • 17 23

          • (1)

            Skateparki, akwaparki - inwestycje przynoszące zysk.

            Ścieżki rowerowe - inwestycje, abyś mógł pracować i nie umarł w wieku 45 lat na zawał od siedzenia na d*pie.

            Nikt nie broni kredytować inwestycji przez polskie banki. Tylko jakoś niechętnie dają kredyty na 1 mld zł.

            • 12 8

            • Skateparki, akwaparki - inwestycje przynoszące zysk.

              Ty tak na poważnie? Niby jaki zysk? Może jeszcze termy w Lidzbarku Warmińskim które muszą być podgrzewane, bo woda ma 20 st. C.? Widzę, że nie masz pojęcia, na co Unia daje i jakie są zasady przyznawania pieniędzy z Unii. 500+ to też inwestycja, ale w dzieci.

              • 1 1

        • patologia

          To tablice mendelejewa dla armii

          • 6 0

      • z tą różnicą, że z Unii kasa idzie na konkretny cel (2)

        a nie na wymysły urzędników, typu droga do nikąd, o.Rydzyk itp

        • 53 16

        • A te cele wzięły się z nieba? Też je urzędnicy wymyślili. Jestem więcej niż pewny, że ta droga donikąd też pewnie poszła za kasę z UE.

          • 0 1

        • Zapominasz o

          Fundacji Rózi Rz. i kilku innych finansowanych grubo z naszej kieszeni bastionów postępactwa.

          • 16 10

      • (4)

        Podaj linka do jakichś wiarygodnych wyliczeń, danych, z których by wynikało że niby wpłacamy do Unii tyle samo co z niej dostajemy.

        • 29 9

        • niby dlaczego on ma udowadniać kłamcy, że kłamca łże (1)

          ciężar dowodu leży po stronie twierdzącego, panie "Podaj linka, że jest odwrotnie".

          • 5 0

          • Link podany....

            Teraz czekam na linka o tym że więcej wpłacamy niż dostajemy... tylko nie z "frondy" lub innej "rzepy" poproszę.

            • 1 0

        • (1)

          Podaj linka, że jest odwrotnie.

          • 4 6

          • wplacamy ok 3.7 mld EUR, dostajemy ponad 13,3 mld EUR

            www europarl Europa eu external html budgetataglance default en html poland (dane za 2015)
            Ale nie to jest najwazniejsze. Gdyby interes w pozostawaniu w Unii sprowadzal sie do ciagniecia kasy, to co w niej jeszcze robia platnicy netto jak Szwecja czy Holandia?

            • 5 0

      • to inaczej prosiaczku...unia potrafia tak zabrac I zagospodarowac twoja rente ze I drogi sie uda wybudowac. a ty I twoi przyjaciele z PIS tego nie potrafia. ponial?

        • 16 14

    • nie istnieje coś takiego jak unia europejska ze swoimi pieniędzmi - ale skąd to masz wiedzieć ciemnoto srefałenowska (1)

      Polska się rozwija za nasze własne pieniądze, a szwaby niech zbierają w końcu na reparacje wojenne - tego im nigdy nie odpuścimy !

      • 6 8

      • jak się nie podoba baranie to wypiep**aj z Unii - kierunek Rosja! Tam się Tobie z pewnością spodoba...

        • 3 1

    • unia kolego (1)

      nic nam nie daje, najpierw trzeba wpłacić.

      • 17 26

      • w budżecie UE jesteśmy póki co beneficjentem netto

        • 18 6

  • imponujące odcinki krajowej "siódemki" (1)

    Padlem. .Bieda bieda bieda. Wybuduja 20 km ekspresowki i pół roku szumu medialnego. Mieszkam w UK i musze co 3 msc robic update nawigacji bo jak jadę 3 pasmową bezpłatna autostrada to mi pokazuje że jestem w polu.

    • 0 2

    • Dziękuję za UK

      Wolę ŻYĆ w PL z lokalnymi drogami

      • 0 0

  • nie narzekam, ale bardziej potrzebne jest połączenie Gdańsk - Szczecin. Do warszawy dobrze się jedzie A1,A2

    • 5 0

  • Drogi

    Trwa budowa 490 km dróg ekspresowych. Największa budowa obejmuje niemal 100 km drogi ekspresowej S7. Niewiele krótszą długość mają inwestycje na S8 – niespełna 90 km oraz S3 – 81 km nowej drogi i ponad 60 km budowy drugiej jezdni.

    • 1 1

  • nie wierzę w żadne : - "pojedziemy szybciej ...

    tu jedynie polycjanty bedą się wyżywać i polować na Jeleni ! a potem na poboczu ;- panie kierowco weżmie pan dokumenty i pozwoli do nas do radiowozu , pokazemy panu film !.... a jak nie to , to otrzymasz serie zdjęć z trasy przejazdu od polycjantóf. SM,lub ITD !... po to są budowane expresówki ?, nie powinny się tak nazywać !

    • 1 0

  • z gdańska do elbląga w korku

    na chwile obecną nie ma sensu jeździć 7. Z gdańska do Elbląga stoi się w korku:/

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Levante to pierwszy SUV w historii marki:

 

Najczęściej czytane