- 1 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (39 opinii)
- 2 Kredkami w kierowców przy przejściu (104 opinie)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (282 opinie)
- 5 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (32 opinie)
- 6 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
Honda ZR-V: nawet 1 tys. km na jednym tankowaniu
Całkiem niedawno w trójmiejskich salonach Hondy zadebiutowała nowość japońskiego producenta - model ZR-V. Czy ten samochód ma szansę zawojować nasz rynek? Jego cennik otwiera kwota 189 900 zł.
Co więcej, ZR-V nawet powstało na platformie 11. generacji Civika właśnie. Nie pomylę sięz jeśli napiszę, że to uterenowiona wersja najpopularniejszej Hondy. Warto również wytłumaczyć, skąd wzięła się nazwa modelu. Żeby nie było łatwo - dokładnie ten sam model w Stanach Zjednoczonych i Chinach występuje pod nazwą... HR-V. No ale przecież w Europie Japończycy już to grali, więc musieli wymyślić inną nazwę na nasz rynek. Wybór padł na ZR-V.
Wyłącznie ekonomiczna hybryda
Ważący 1,6 tony SUV czy - jak kto woli - crossover Hondy dostępny jest wyłącznie z układem hybrydowym (e:HEV). Bazuje na ekonomicznym, czterocylindrowym, 2-litrowym "benzyniaku", który z kolei współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi. Dokładnie ten sam zestaw występuje w Hondzie Civic.
Układ generuje zadowalającą moc 184 KM i 315 kWh maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje niespełna 8 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 173 km/h.
Hybyrda do swojej pracy wykorzystuje bezstopniowy automat, który wielu zmotoryzowanym kojarzy się z... nieprzyjemnymi dźwiękami. Honda rozwiązała problem i jej skrzynia CVT działa niemal bezszelestnie (jak typowa skrzynia automatyczna), a do tego precyzyjnie. Moment obrotowy przekazywany jest na przednią oś.
Nawet okrągły tysiąc km na jednym tankowaniu
Układ oceniam pozytywnie. Również, a może przede wszystkim ze względu na jego ekonomiczność. Podczas jazd testowych przy dość "ciężkiej stopie" średnie zużycie paliwa wyniosło 6 l paliwa na 100 km. Przy spokojniejszej jeździe z całą pewnością można zdecydowanie poprawić ten wynik. Co jednak bardzo istotne - Hondą ZR-V da się przejechać nawet 1 tys. km na jednym tankowaniu.
Dużą zaletą tego auta jest prowadzenie. Jak już wspomniałem: choć jest to SUV, właściwości jezdne oferuje zbliżone do auta osobowego, do Civika. Trzeba przyznać, że inżynierowie Hondy wykonali świetną pracę.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Domy na sprzedaż w Trójmieście i okolicach
Grill Astona?
Pół żartem, pół serio - projektanci Hondy nakreślając pas przedni ZR-V chyba zainspirowali się nieco charakterystycznym grillem od... Astona Martina.
Stylistyka nowego SUV-a jest interesująca, ale raczej niezbyt porywająca. Z pewnością zwraca na siebie uwagę. Ale czy jest atrakcyjna? Czy tak wyglądający samochód chcielibyście parkować na swoim podjeździe? Na to pytanie odpowiedzcie sobie sami. To kwestia gustu.
ZR-V mierzy 4568 mm długości, 1840 mm szerokości i 1620 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2657 mm. Jak te wymiary przekładają się na przestrzeń we wnętrzu SUV-a? Przestrzeni w drugim rzędzie jest wystarczająco dużo.
Bagażnik niestety nie jest za duży. Pomieści 390 l przy standardowej konfiguracji siedzeń. Po złożeniu oparć litraż urośnie do 1322.
Wnętrze
Zaglądamy do kabiny nowej Hondy. Wnętrze jest schludne, są niezłej jakości materiały, no i jest praktycznie. W oczy rzucają się 9-calowy "tablet" wystający z kokpitu oraz ponad 10-calowe wskaźniki cyfrowe. Bardzo ciekawie prezentuje się obszyta skórą kolumna środkowa z charakterystycznym schowkiem. Układ przycisków również jest korzystny i intuicyjny, a kierowca ma pod ręką wszystko to, czego potrzebuje. Bez błądzenia.
Co ważne, auto już w standardzie jest bogato wyposażone. Na minus - jakość kamery cofania. Jest niestety kiepska.
Nowe modele aut w trójmiejskich salonach
Cennik Hondy ZR-V startuje od kwoty 189 900 zł za bazową wersję Elegance. Do wyboru są jeszcze dwie wyższe wersje - Sport i Advance. Egzemplarz demonstracyjny został wyceniony na kwotę 215 100 zł.
Samochód do jazd testowych udostępniła Honda Gdańsk.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-09-21 13:21
Auto zwojowało by nasz rynek ale cena jest absurdalna. (12)
Za 130tys zł można kupić dobrze znanego i już dopracowanego Volkswagena T-Rocka.
Jego cena też jest mocno zawyżona ale nie abstrakcyjna.- 58 22
-
2024-02-29 06:00
T Rock jest dużo mniejszy, to samochód klasy tiguana.
- 0 0
-
2023-09-26 09:51
189tys to absurd.
Powinno być 109tys.
- 0 0
-
2023-09-25 13:06
uważam że
w pierwszej kolejności powinieneś pojeździć ZRV potem twoim wymarzonym T-rockiem potem toyotą corollą cros a na końcu skodą obojętnie jaką karoq... kamiq czy jakie tam jeszcze mają żeby zrozumieć różnicę a potem możesz pisać komentarz który będzie miał sens od siebie dodam żeby naświetlić sam fakt zasiadania w tych autach to poza Hondą we
w pierwszej kolejności powinieneś pojeździć ZRV potem twoim wymarzonym T-rockiem potem toyotą corollą cros a na końcu skodą obojętnie jaką karoq... kamiq czy jakie tam jeszcze mają żeby zrozumieć różnicę a potem możesz pisać komentarz który będzie miał sens od siebie dodam żeby naświetlić sam fakt zasiadania w tych autach to poza Hondą we wszystkich wymienionych ale nie tylko siedzisz jak na sztaplarce nawet nie chce mi się wymieniać pozostałych różnic co do ceny to nawet toyota cross startuje chyba od 170 tys.
- 2 0
-
2023-09-25 12:35
Co? Volkswagen? A co to jest za firma? To ta, co wtopiła z elektrykami? To ta, dzięki której statek przewożący
te elektryki cały spłonął? Czas użyć zdrowego rozsądku a nie opierać się na mitach o super niemieckiej motoryzacji.
Osobiście znam gościa, który kupił niedawno nowego Volkswagena i ten aktualnie teraz stoi w serwisie - konsylium do dzisiaj nie wie w czym problem.- 2 0
-
2023-09-25 10:59
Dobre
mniejszy suv bez hybrydy porownujesz do hybrydy. Rownie dobrze mozesz porownac ta hnde do mercedesa GLE
- 1 0
-
2023-09-23 19:17
Prownujac VW do Hondy to tak jak by porownac zardzewiala stal do srebra (1)
Poza tym szajs ta Honda bo myślałem, ze będzie to z napędem wodorowym a tu przestarzała hybryda.
- 0 9
-
2023-09-25 12:44
Ale co? Marzy ci się jeżdżenie z przyczepką na zbiornik wodoru?
- 2 0
-
2023-09-22 07:52
Co to za pirównanie (1)
Technika upadającego, lub mającego poważne kłopoty finansowe z powodu nie udanych elektryków do Hondy z jej wyrafinowaną i sprawdzoną techniką, ponadto hybryda nie ma turbo,rozrusznika, również wbew temu co pisze redaktor skrzyni biegów więc jest mniej elementów do pt awarii.
- 12 3
-
2023-09-25 08:37
Dawni nic śmieszniejszego nie czytałem... nie ma skrzyni biegów powiadasz?? Nie masz pojęcia ale musisz się wypowiedzieć bo coś gdzies czytałeś.. co za porazka
- 0 2
-
2023-09-21 14:02
(2)
Fajnie, żę taniej można kupić auto z segmentu niżej (mniejsze). To chyba logiczne.
- 15 4
-
2023-09-21 20:01
Mniejszy jest T-Cross a porównując półkę wypasionej Hondy to T-Rock z 4Motion i 300 koni w standardzie
- 1 2
-
2023-09-21 17:29
Nie zgadzam się do końca..
Bagażnik w Hondzie to 390l a T-Rock 445l, nie wiem jak w środku ale nie wygląda na pojazd typu Q8 czy nawet Tiguana..
- 5 6
-
2023-09-24 14:52
Nie możemy akceptować takich cen (2)
Jeżeli możesz powstrzymać się od kupna, to zrób to. W ten sposób zobaczymy coraz lepsze promocje. A w ogóle to brakuje organizacji konsumenckich, tylko w grupie siła, rozproszonych konsumentów zawsze będą naciągać.
- 24 1
-
2023-09-25 12:36
Ta cena jest pochodną id iotycznych przepisów niemieckiej unii.
- 2 0
-
2023-09-25 08:46
Nie tędy droga...
droga do obniżenia napompowanych cen aut to... nie branie ich na leasing, subskrypcje, kredyt, "miniratkę", "50:50" itp. To właśnie takie osoby odpowiadają za to, że 5 lat temu średni segment kosztował 80-90tys, a teraz kosztuje 180-200tys. Ludzie których nie stać na odłożenie na auto, napędzają popyt, a w świecie kapitalistycznym producenci auto na to reagują... windując ceny.
- 2 0
-
2023-09-23 08:27
Więcej minusów, niż plusów (4)
Ten samochód na ładna sylwetkę, ale nie wróżę mu sukcesów w Polsce. Cena jest absurdalnie droga. 190 tysi za auto bez napędu na cztery koła ? Nie, dziękuję . Poza tym bagażnik jest w tym samochodzie zaskakująco mały .
- 22 3
-
2023-09-25 07:20
(1)
A po jakiego ci napęd 4x4? A właściwie po co ci SUV?
- 3 2
-
2023-09-25 08:38
A wlasciwe po co ci auto
- 2 0
-
2023-09-24 03:18
też nie wróżę sukcesów, Honda raczej się zamyka, a poza tym jeśli napęd jest taki jak w Civicu XI to NIE ma skrzyni biegów
jest symylacja skrzyni, ale samej skrzyni nie ma (na pewno w Civic)
- 0 1
-
2023-09-23 21:56
No i pewnie czeka się rok jak na nowego Civica :)
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.