• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Honda ZR-V: nawet 1 tys. km na jednym tankowaniu

mJ
21 września 2023, godz. 13:00 
Opinie (76)
Nowa Honda ZR-V w Trójmieście. Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.

Całkiem niedawno w trójmiejskich salonach Hondy zadebiutowała nowość japońskiego producenta - model ZR-V. Czy ten samochód ma szansę zawojować nasz rynek? Jego cennik otwiera kwota 189 900 zł.



Ile przejedziesz swoim autem na jednym tankowaniu?

Debiut nowego modelu w gamie Hondy to niemałe wydarzenie. A tą nowością jest SUV, który w hierarchii Hondy plasuje się między dwoma dobrze znanymi modelami: powyżej HR-V i poniżej CR-V. Co jednak bardzo istotne, ZR-V jest zupełnie innym autem od wspomianych SUV-ów. Przez pozycję za kierownicą, ale i samo prowadzenie zdecydowanie bliżej mu do... Civica.

Co więcej, ZR-V nawet powstało na platformie 11. generacji Civika właśnie. Nie pomylę sięz jeśli napiszę, że to uterenowiona wersja najpopularniejszej Hondy. Warto również wytłumaczyć, skąd wzięła się nazwa modelu. Żeby nie było łatwo - dokładnie ten sam model w Stanach Zjednoczonych i Chinach występuje pod nazwą... HR-V. No ale przecież w Europie Japończycy już to grali, więc musieli wymyślić inną nazwę na nasz rynek. Wybór padł na ZR-V.

Nowa Honda ZR-V w Trójmieście. Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.

Wyłącznie ekonomiczna hybryda



Ważący 1,6 tony SUV czy - jak kto woli - crossover Hondy dostępny jest wyłącznie z układem hybrydowym (e:HEV). Bazuje na ekonomicznym, czterocylindrowym, 2-litrowym "benzyniaku", który z kolei współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi. Dokładnie ten sam zestaw występuje w Hondzie Civic.

Układ generuje zadowalającą moc 184 KM i 315 kWh maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje niespełna 8 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 173 km/h.

Hybyrda do swojej pracy wykorzystuje bezstopniowy automat, który wielu zmotoryzowanym kojarzy się z... nieprzyjemnymi dźwiękami. Honda rozwiązała problem i jej skrzynia CVT działa niemal bezszelestnie (jak typowa skrzynia automatyczna), a do tego precyzyjnie. Moment obrotowy przekazywany jest na przednią oś.



Nowa Honda ZR-V w Trójmieście. Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.

Nawet okrągły tysiąc km na jednym tankowaniu



Układ oceniam pozytywnie. Również, a może przede wszystkim ze względu na jego ekonomiczność. Podczas jazd testowych przy dość "ciężkiej stopie" średnie zużycie paliwa wyniosło 6 l paliwa na 100 km. Przy spokojniejszej jeździe z całą pewnością można zdecydowanie poprawić ten wynik. Co jednak bardzo istotne - Hondą ZR-V da się przejechać nawet 1 tys. km na jednym tankowaniu.

Dużą zaletą tego auta jest prowadzenie. Jak już wspomniałem: choć jest to SUV, właściwości jezdne oferuje zbliżone do auta osobowego, do Civika. Trzeba przyznać, że inżynierowie Hondy wykonali świetną pracę.



Nowa Honda ZR-V w Trójmieście. Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.

Grill Astona?



Pół żartem, pół serio - projektanci Hondy nakreślając pas przedni ZR-V chyba zainspirowali się nieco charakterystycznym grillem od... Astona Martina.

Stylistyka nowego SUV-a jest interesująca, ale raczej niezbyt porywająca. Z pewnością zwraca na siebie uwagę. Ale czy jest atrakcyjna? Czy tak wyglądający samochód chcielibyście parkować na swoim podjeździe? Na to pytanie odpowiedzcie sobie sami. To kwestia gustu.

ZR-V mierzy 4568 mm długości, 1840 mm szerokości i 1620 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2657 mm. Jak te wymiary przekładają się na przestrzeń we wnętrzu SUV-a? Przestrzeni w drugim rzędzie jest wystarczająco dużo.

Bagażnik niestety nie jest za duży. Pomieści 390 l przy standardowej konfiguracji siedzeń. Po złożeniu oparć litraż urośnie do 1322.



  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.

Wnętrze



Zaglądamy do kabiny nowej Hondy. Wnętrze jest schludne, są niezłej jakości materiały, no i jest praktycznie. W oczy rzucają się 9-calowy "tablet" wystający z kokpitu oraz ponad 10-calowe wskaźniki cyfrowe. Bardzo ciekawie prezentuje się obszyta skórą kolumna środkowa z charakterystycznym schowkiem. Układ przycisków również jest korzystny i intuicyjny, a kierowca ma pod ręką wszystko to, czego potrzebuje. Bez błądzenia.

Co ważne, auto już w standardzie jest bogato wyposażone. Na minus - jakość kamery cofania. Jest niestety kiepska.

Nowe modele aut w trójmiejskich salonach



  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
Cennik Hondy ZR-V startuje od kwoty 189 900 zł za bazową wersję Elegance. Do wyboru są jeszcze dwie wyższe wersje - Sport i Advance. Egzemplarz demonstracyjny został wyceniony na kwotę 215 100 zł.

Samochód do jazd testowych udostępniła Honda Gdańsk.

  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
  • Nowa Honda ZR-V w Trójmieście.
mJ

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (76)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się cykl imprez, dedykowany posiadaczom sportowych modeli Porsche?

 

Najczęściej czytane