• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Honda ujawniła cennik nowego Civika

Michał Jelionek
25 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Honda Civic dziesiątej generacji. Honda Civic dziesiątej generacji.

Pod koniec lutego w gdyńskim salonie Hondy zobacz na mapie Gdyni zaparkują pierwsze egzemplarze dziesiątej generacji Civika. Polski importer odkrył karty i przedstawił cennik kultowego modelu. Ceny rozpoczynają się od 69 900 zł.



Czy podoba ci się nowa Honda Civic?

Honda Civic X została zaprojektowana od podstaw. Flagowy kompakt powstał na zupełnie nowej płycie podłogowej. Teraz nadwozie pięciodrzwiowego hatchbacka jest szersze o 30 mm, dłuższe o 130 mm i niższe o 20 mm od poprzedniej generacji. Ponadto udało się zrzucić kilka kilogramów. Teraz platforma jest lżejsza o 16 kg i zdecydowanie sztywniejsza. Dzięki takim zabiegom Japończycy uwypuklili sportowe cechy nowej konstrukcji. I rzeczywiście, wystarczy spojrzeć na agresywny przedni pas nowego Civika, ciekawie wyprofilowaną maskę czy chociażby na przetłoczenia biegnące wzdłuż auta.

W nowym Civiku debiutują dwa doładowane silniki benzynowe VTEC Turbo. Bazową jednostką będzie 3-cylindrowy "benzyniak" o pojemności 1 litra i mocy 129 KM (200 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Mocniejszą alternatywą jest 4-cylindrowy silnik o pojemności 1.5 litra, który legitymuje się mocą 182 KM (240 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Widać, że Japończycy poszli z duchem czasu i położyli mocny nacisk na modny w ostatnich latach downsizing.


  • Honda Civic dziesiątej generacji.
  • Honda Civic dziesiątej generacji.
  • Honda Civic dziesiątej generacji.
  • Honda Civic dziesiątej generacji.
  • Honda Civic dziesiątej generacji.
  • Honda Civic dziesiątej generacji.
  • Honda Civic dziesiątej generacji.
  • Honda Civic dziesiątej generacji.
  • Honda Civic dziesiątej generacji.
Civic będzie oferowany w różnych opcjach wyposażenia. Słabsza jednostka napędowa będzie występowała w czterech wariantach: S (ceny od 69 900 zł), Comfort (od 79 500 zł), Elegance (od 89 100 zł) i Executive (od 97 100 zł). Z kolei drugi z silników będzie dostępny w trzech konfiguracjach wyposażenia: Sport (ceny od 97 500 zł), Sport Plus (od 106 000 zł) oraz Prestige (111 000 zł).

Silniki zostały zestawione z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Istnieje jednak możliwość dokupienia bezstopniowej automatycznej przekładni CVT. Za automat należy dopłacić 5 tys. zł.

Czytaj także: Nadjeżdża Alfa Romeo Stelvio

Warto podkreślić, że Japończycy wzięli sobie do serca bezpieczeństwo swoich klientów. Już w najtańszej, podstawowej wersji S lista systemów jest imponująca. A znalazły się na niej m.in. rozpoznawanie znaków drogowych, system ostrzegający przed kolizją, asystent utrzymujący odstęp między pojazdami, system ostrzegający przed zjeżdżaniem z pasa ruchu, inteligentny ogranicznik prędkości czy tempomat adaptacyjny ACC.

Niestety, coś za coś. Na rzecz bezpieczeństwa podróżujących ucierpiał ich komfort jazdy, bo w bazowej wersji na próżno szukać... radia, klimatyzacji, elektrycznych i podgrzewanych lusterek czy chociażby tylnej wycieraczki.

W bogatszych wersjach wyposażenia znajdziemy m.in. reflektory LED, skórzaną tapicerkę, system multimedialny z nawigacją czy układ adaptacyjnego tłumienia.

Gdyński dealer już teraz przyjmuje zamówienia na Hondę Civic X. Pierwsze egzemplarze trafią do szczęśliwych nabywców w połowie marca.

Tak prawdopodobnie będzie wyglądać nowa Honda Civic Type R. Tak prawdopodobnie będzie wyglądać nowa Honda Civic Type R.

Miejsca

Opinie (131) 4 zablokowane

  • 70 tysiecy za samochod bez radia, klimatyzacji i elektrycznych lusterek.. (1)

    Mamy XXI wiek, a te rzeczy wcale drogo by ich nie kosztowały...

    • 7 0

    • Bo civic to samochód dla niewymagających ludzi, którzy chcą mieć cztery kółka i kierownicę. Cena jest adekwatna do jakości. Honda nie kieruje się zawartością portfela przeciętnego Polaka.

      • 0 1

  • na zdjeciach widac dotykowe sterowanie (2)

    w aucie to porazka, korzystanie w czasie jazdy z tego "udogodnienia" powinno byc zabronione tak jak pisanie SMSow.

    • 16 1

    • (1)

      Masz sterowanie z kierownicy do obslugi radia. W czym problem?

      • 1 1

      • w najwyzszej wersji

        Delphi teraz w ogóle chce się przerzucić na panele dotykowe i skończyc z przyciskami. Jeśli w najuboższej wersji nie dostaniesz "guzików" na kierownicy to będziesz musiał celować w ekranik :)

        • 1 0

  • Civic zszedł na psy (1)

    Miałem civic ufo , to był model za którym wszyscy się oglądali. A na jego bazie robią juz 2 kolejną wersję. Niestety to już nie będzie to . Mazda niestety wyprzedziła juz Hondę, a za palcami juz siedzi Hyundai. Brak nowego Accorda i kolejna przeróbka Civica odbiją się niekorzystnie na obrotach ich koncernu w Europie.

    • 0 2

    • Dlatego nowy civic bedzie mial zbliżone wymiary do accorda.Mi się to auto podoba.

      • 1 0

  • Hahahahahahaha...

    Hahahaha, brak radia i klimatyzacji, hahahahaha...

    • 2 0

  • Honda pojechała po bandzie (1)

    i to na maksa...

    Trzycylindrowy silniczek 1.0 do takiej krowy?

    A za motor 1.5 oni chcą 100 tyś zł ??? Komuś sufit zawalił się na łeb.

    • 6 0

    • niestety jak fan hondy musze przyznac racje...

      • 0 0

  • Tak czy inaczej nawet ten 3- cylindrowiec bedzie nie do zdarcia bo to Honda (2)

    :-))))

    • 4 5

    • Naiwniaczek

      • 0 0

    • honda kolego skończyła się na KillemAll...

      a super silniczek od kosiarki 100 tysiaków osiągnie a potem remont lub do kubła

      • 0 0

  • Mam Accorda full wypas. Civic to autko miejskie jak smart (5)

    Zawieszenie Civica to tragedia - nie na polskie drogi.

    Frajerzy kupią a potem będą płakać jak pojezdzą i ich wytrzesie...

    • 22 14

    • Takie niskie? (2)

      Heh, trochę śniegu i utknie na amen. Do sklepu w centrum da radę podjechać ale już na takiej Rdestowej czy drogach osiedlowych to poobija podwozie.
      Oby nie było z plastiku...

      Ładne może ale do trzymania w garażu.

      • 15 5

      • bo to miejskie auto (1)

        • 2 2

        • Tak miejske, ale nie do polskich miast gdzie równy asfalt znajdziesz

          Na kilku ulicach i to raczej przelotowych.

          • 0 0

    • (1)

      Civic ma juz zawieszenie wielowachaczowe z tyłu a nie belkę skrętną. Po testach w Us recenzenci są chwalą nowy komfort w Civicu co dla nich tez jest to niespodzianką

      • 3 0

      • EG5

        wielowachacz z tyłu w Civicu był już w wersji eg5, rocznik 1992

        • 3 0

  • Ochyda (1)

    ochyda za darmo bym nie chciał.

    • 4 2

    • ... zdecyduj się: albo nie chciał albo ohyda. ....

      • 0 0

  • gorzej (2)

    Ten samochod jest dramatycznie brzydki

    • 4 3

    • (1)

      Zdziwisz się jak wyjedzie na drogę i ludzie będą się za tym "brzydkim" samochodem oglądać

      • 0 1

      • Za Fiatem Multipla i Nissan em Cube też się oglądają..... ;)

        • 0 1

  • miszcz (3)

    To w koncu civic czy civik ?

    • 2 1

    • Cilit!

      Kamień i rdza.

      • 0 0

    • cacao czy kakao

      • 0 1

    • Ten Civic, tego Civika.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku zadebiutowały trolejbusy Solaris Trollino 18?

 

Najczęściej czytane