- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (30 opinii)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (296 opinii)
- 3 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (107 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (200 opinii)
- 5 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (112 opinii)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
To już pewne - Infiniti wycofuje się z rynku europejskiego. Powodem tej decyzji jest słaba sprzedaż aut spod znaku luksusowej marki Nissana.
Powód wycofania japońskiej marki z Europy jest prosty - obecność na tym rynku po prostu przestała się opłacać. W ciągu ostatniego roku sprzedaż spadła o połowę i wyniosła niespełna 6 tys. egzemplarzy w skali całej UE.
W połowie tego roku Infiniti wstrzyma produkcję dwóch modeli - Q30 i QX30, które składane są w angielskim Sunderlandzie. Po wyjściu Wielkiej Brytanii z UE ta produkcja już kompletnie nie będzie dla Japończyków rentowna. W tym samym czasie przedstawiciele Infiniti będą pracować nad zakończeniem współpracy z dealerami, a mówiąc wprost - nad zamknięciem salonów.
Japończycy zapowiedzieli, że skupią się na kluczowych dla siebie rynkach, czyli Ameryce Północnej i Chinach. Infiniti wciąż będzie sprzedawało swoje auta w Europie Wschodniej.
Jak zatem po wycofaniu japońskiej marki z Polski będzie wyglądała obsługa posprzedażowa w zakresie usług serwisowych i gwarancyjnych?
- Opieka nad klientami w Polsce pozostaje bez zmian. Posiadaczy samochodów Infiniti będziemy otaczać opieką posprzedażną dopóki tylko będą użytkowali swoje samochody. Rozpoczęliśmy starania o włączenie polskiej sieci sprzedaży do struktur funkcjonujących w Europie Wschodniej - zdradza Grzegorz Szczypior, prezes Grupy IP, importera marki Infiniti w Polsce.
Przedstawiciele Infiniti zapewniają, że gwarancja na samochody będzie honorowana do końca jej trwania, a serwis pogwarancyjny, oparty o dostawy części zamiennych poprzez europejską sieć logistyczną aliansu Renault-Nissan i ogólnopolską sieć serwisów Infiniti, będzie funkcjonował tak jak dotychczas.
W ofercie marki w Polsce pozostają modele Q30 i QX30, produkowane w Japonii Q50 i Q60, a także wprowadzony do sprzedaży w Polsce, poza siecią Infiniti Europe, SUV QX60.
Przypomnijmy, że salon marki Infiniti rozpoczął swoją działalność w Gdańsku stosunkowo niedawno, bo 5 października 2017 roku. Niebawem zniknie z motoryzacyjnej mapy Trójmiasta.
Miejsca
Opinie (121) 6 zablokowanych
-
2019-03-13 18:59
skoda fabia kombi i dacia duster to szczyt marzen wiec- sorry !
Infinity w PL w glowah sie popszewracalo polakom !
- 6 3
-
2019-03-13 18:56
nissan infinity to potega ! tylko na rynek USA ! tam maja gdzie i po czym jezdzic 12 pasow ! u nas jeden kartuska ha ha
infinity .honda-acura to bajeczne auta duzo lepsze od niemieckich !
- 8 4
-
2019-03-13 11:47
(2)
Szkoda podobała mi się ich QX30 - nawet się zastanawiałam nad nią ale chyba nowy RR evoque mnie bardziej przekonuje.
- 15 21
-
2019-03-13 18:42
2.0 150km trup? xd ok
- 2 2
-
2019-03-13 11:48
Plus dla ciebie taki, że zmiana tapety na pulpicie to nie jest duży problem.
- 30 0
-
2019-03-13 13:07
20 letni Passerati rządzi ,vw mania. (1)
- 22 10
-
2019-03-13 17:47
i tak nikt nie chciał kupować tego jednorazowego azjatyckiego szajsu
- 2 3
-
2019-03-13 17:05
Ale wypas ...
Renowka z silnikiem merca....
- 4 2
-
2019-03-13 15:41
Przestraszyli sie morawieckich (2)
pojazdów elektrycznych, w produkcji których Polska będzie liderem i potęgą w Europie
- 7 8
-
2019-03-13 15:54
(1)
hehehehe
jaki jesteś zabawny- 3 0
-
2019-03-13 16:05
Schetyna jest zabawny i Bronisław razem z kelnerem
- 2 2
-
2019-03-13 15:03
Ale kicha
Zupełnie na poważnie zastanawiałem się nad Q50 V6 AWD.
Ale prawdziwa przyczyna wycofania nazywa się... EURO 6d-TEMP od września 2019. Eko bzdura. Najwyraźniej nie opłaca się wprowadzać nowych silników i testować absolutnie każdej wersji/wariantu (wymóg!), przy tak niewielkim łącznym wolumenie sprzedaży.- 19 1
-
2019-03-13 12:02
a co w tym dziwnego, morawiecki zapowiedział milion samochodów elektrycznych (2)
- 33 8
-
2019-03-13 13:38
on sam nie wierzy w to co mówi (1)
kiedyś był bankierem, teraz jest premierem
- 6 0
-
2019-03-13 14:16
No jak to jest.
Od czegoś trzeba zacząć.
- 1 0
-
2019-03-13 13:29
Cóż. Nowe i**otyczne normy emisji spalin i jeszcze parę lat i cały świat będzie miał samochody, a Europa elektryki przejeżdżające 80km.
- 24 1
-
2019-03-13 13:14
"Rozpoczęliśmy starania o włączenie polskiej sieci sprzedaży do struktur funkcjonujących w Europie Wschodniej"
Hahaha hahaha- 20 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.