- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (55 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (45 opinii)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (203 opinie)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (356 opinii)
Informacja o biletach w pociągu? SKM: to niepotrzebne
Czy w pociągach SKM są potrzebne dodatkowe tablice w różnych językach z taryfikatorem i zasadami kupna biletów? - Informacji nigdy za wiele - tłumaczą pasażerowie, ale przedstawiciele przewoźnika przekonują, że to zbyteczny wydatek, bowiem większość biletów i tak jest kupowana poza składami.
Wśród nich są też goście z zagranicy, którzy w tym momencie zdani są na to, że obsługujący pociąg znają inny język niż polski.
- Byłam ostatnio świadkiem, jak jedna z takich osób dopytywała, dlaczego bilet jest droższy niż w kasie. Obok drzwi do konduktora jest pełno miejsca na tablice informacyjne w kilku językach. To nowy skład, oblepiony informacjami o dofinansowaniu z Unii Europejskiej, ale w miejscu, gdzie jest najbardziej potrzebna informacja o biletach, nie zobaczymy jej. Mogłaby pomóc przecież także rodzimym turystom - przekonuje pani Martyna.
W SKM wyjaśniają, że specjalnie o pasażerach z zagranicy myślano, projektując stronę internetową oraz oprogramowanie automatów biletowych, które mają różne wersje językowe. Wyjątkiem są płatności przez telefon komórkowy. Ukłonem w kierunku zagranicznych pasażerów był m.in. lektor zapowiadający pociągi w języku angielskim w trakcie Euro 2012.
Komunikaty wybrzmiewały na dworcu w godzinach od 10 do 2 w nocy. Lektorzy pracowali na trzy zmiany. Na to by pozostali - przynajmniej w trakcie wakacji - zabrakło funduszy.
Również w tym przypadku, z powodów finansowych, informacji graficznych w pociągach nie będzie.
- Nie uważamy, żeby było zasadne montowanie dodatkowych naklejek lub tablic na początku składu pociągu. To dodatkowy koszt, a trzeba pamiętać, że dane tam zawarte trzeba byłoby uaktualniać co jakiś czas, co dodatkowo zwiększyłoby wydatki. Lepszym rozwiązaniem jest inwestowanie w kursy językowe dla kierowników pociągów - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów Szybkiej Kolei Miejskiej.
Dodaje, że klienci SKM mogą korzystać z informacji zawartych w gablotach zamontowanych na peronach. Można się z nich dowiedzieć o szczegółach taryf i zasad związanych z podróżowaniem.
- Poza tym, nie mamy zgłoszeń od naszych pracowników, by w pociągach potrzebna była dodatkowa informacja. Nie sygnalizują zatem tego pasażerowie. Trudności z zakupem biletów przez osoby spoza Trójmiasta to problem incydentalny - uzupełnia Głuszek.
Miejsca
Opinie (120) 2 zablokowane
-
2015-04-30 21:03
przeczytaj se w necie i przestań tyłek truć (11)
- 29 46
-
2015-05-02 11:50
gorzej jak ktoś nie ma "neta" albo nie potrafi z niego korzystać
Np. wielu starszych ludzi nie wie nawet, jak włączyć komputer, jak korzystać z pilota do telewizora z rozbudowanym menu czy ze smartfona, a ty tu o "necie" trujesz.
Komunikacja jest nie tylko dla młodych, zdrowych i inteligentnych...- 1 1
-
2015-05-02 11:13
mam to gdzieś, będę na gapę jeździł
i będę płacił jak do mnie jakiś uprawniony pracownik podejdzie,
nie mam zamiaru czasu tracić na szukanie czegokolwiek,
to ma być łatwe,
na zachodzie tak się robi jeśli nie masz bramek i kontroli przed wejściem na perony,
wsiadasz i czekasz aż konduktor dojdzie i płacisz za bilet :)
prosto i wygodnie, bez stresu i niewiele więcej- 4 1
-
2015-05-01 07:25
niech turyści uczą się języków, chociaż podstaw (2)
spróbujcie kupić bilet za granicą po polsku....
- 8 4
-
2015-05-02 10:41
uczą się języków, praktycznie każdy potrafi mówić po angielsku, nie ma potrzeby żeby wyjeżdżając na wakacje opanowywać nowy język
- 0 0
-
2015-05-01 18:24
dlaczego Polaku jesteś biedny? bo jesteś głupi!
a dlaczego jesteś głupi? bo jesteś biedny!- 4 0
-
2015-04-30 22:22
(5)
Nie uczą się języków, to ich problem.
- 7 4
-
2015-04-30 22:55
Gdy jestem za granicą, nie wsiadam do pociągu czy autobusu nie mając biletu (4)
Gdy nie wiem czy i za ile kupie go u kierowcy czy konduktora. Ale gdybym chciał zaoszczędzić, to bez biletu wsiadalbym i rznal glupa.
- 7 2
-
2015-05-01 14:21
(2)
dziwni ci turysci - nie zauwazaja automatow ktore stoja na kazdej stacji... wlaza do pociagu bez biletow, nie nauczyli sie jak po polsku powiedziec, ze bilet chca? pcha sie taki a jak cie potraci to nawet przepraszam nie powie. kwiat turystow do nas nie przyjezdza - to pewne. kiedy ja jade do innego kraju - np do niemiec - ucze sie kilku podstawowych zwrotow.
a czy w informacji turystycznej, ktorej punkty widze przy okazji spaceru przez starowke i niedaleko dworca - maja ci turysci jakis folder z info o komunikacji w miescie? albo na stronie www Gdanska - jesli tak - po co ta dyskusja? szkoda kasy na obklejanie pociagow - oszczedzac na nowy tabor!- 3 3
-
2015-05-02 10:40
Turyści są zyskiem dla nas, a nie my dla nich. Może wypadało by o nich zadbać w szczególności że cały czas staramy się być miastem turystycznym.
- 0 1
-
2015-05-01 18:09
jest automat a na nim napis N I E . D Z I A Ł A . !
(według słownika odkryją że to "NO GUNS!"
mogą dopisać "no roses, no nofin', only diry stinky Polish simpletons")
'
maja się uczyć, że po trójmieście tylko pieszo
albo niech się najpierw zapiszą na kurs języka polskiego bluzgowego
to ich skutecznie zachęci do wizyty- 2 2
-
2015-04-30 23:04
PANOWIE :-)
Nie róbmy żenady. U Nas połowe osób udaje że jest z za granicy i nie kasuje biletów. Nie ma co oskarżać zagraniczniaków. - Idź Wasza wysokość w cholerę..." że zacytuje : " ŚWIĄT WEDŁUG KIEPSKICH "
- 5 1
-
2015-05-02 00:35
W Warszawie w języku angielskim jest zamieszczony abstrakt regulaminu...w skm się nie da. (1)
- 7 0
-
2015-05-02 10:59
wielu rzeczy sie tu nie da a tam owszem się da
w Warszawie jest jeden bilet na komunikację (SKM busy tramy metro)
są parkingi P&R gdzie mając ten jeden bilet można zostawić autko gratis
jest centralna administracja, nadburmistrz- 2 0
-
2015-05-02 10:55
w biurze rządzi komuna tak mi się wydaje
- 2 0
-
2015-05-02 09:16
To wlasnie powoduje, ze Polska nie jest przyjazna dla obcokrajowcow..
Na swiecie juz dawno zrozumiano, ze bariera jezykowa szkodzi wszystkim - i mieszkacom i podroznym. I dlatego sa tam informacje dla podroznych w jezyku angielskim. Caly czas czekam na przelom w Polsce.
Moze powinno sie to zalatwic ustawa? Nie trzeba byloby slychac wypowiedzi jak w tym artykule.- 4 0
-
2015-05-01 15:07
Majówka-SKM (1)
Dzisiaj między godz. 11-12 wiele osób na peronie Gdańsk- Główny, również obcokrajowcy. Przyjechała SKM-ka( od strony Stoczni) niektórzy zdezorientowani, chcieli wsiadać. Bo nie wiedzą , że trasa jest przedłużona. Latami kolejka miała przystanek końcowy na stacji Gdańsk- Główny. W pociągu grupa osób z biletami nie skasowanymi, bo nie wiedzą, że kasuje się przed wejściem do SKm. Inne osoby próbują przejść do początku składu, aby nabyć bilet. No ale drzwi między wagonami zaklinowane...
Jazda z niespodziankami...- 8 0
-
2015-05-02 00:14
No bo brak
doswiadczenia i logicznego myslenia? Powinny byc dwie stacje:
Gdansk Glowny
Gdansk Centrum
Taka mala podpowiedz dla SKM - zrobcie postrone po angielsku, niemiecku, francusku - a w pociagach/na peronach informacje jako nalepki - kody QR.
Taki obcokrajowiec zeskanuje sobie kod i w necie ??? znajdzie ??? wszystkie informacje, ktore pozwola mu bezproblemowo podrozowac. Jaki jest koszt wydrukowania kartki A4 z kodem QR?- 0 1
-
2015-05-01 22:30
lektorzy pracowali na trzy zmiany
Po co tyle płacić? To nie można wykorzystać syntezy mowy? Jakoś w gdańskich tramwajach można.
- 6 0
-
2015-04-30 22:03
SKM (4)
Informacje o biletach są na kazdej stacji, są w Internecie i zapytać też można w kasach, nie ma sensu się oburzać, że SKM nie chce wydawać kasy na niepotrzebne tablice. Oczywiście każdy tutaj jest mądrym menadżerem i doskonale wie, ile takie tablice, ich utrzymanie i zmienianie kosztuje. Ja jeżdzę SKMką niemal codziennie od kilku lat i nigdy nie miałem żadnych problemów z informacjami, bo mam rozum i dwie ręce - potrafię sobie wygooglować czy przeczytać tablicę na stacji.
Nie rozumiem skąd te wszystkie hejty na SKMkę.- 10 18
-
2015-04-30 22:32
3miejski miszmasz (3)
Wlasnie dlatego ze jezdzisz codziennie nie masz problemow. Ludzie spoza 3miasta glupieja- bilet kupiony w tym automacie trzeba kasowac, w tamtym nie.. przed wejsciem do tramwaju nie kasujesz biletu, do skm tak (brak bramek na peronach, mozna przeoczyc). Tu taryfa kilometrowa, tu czasowa, tam strefowa... a do tego gdzies pisali o jakims wirtualnym bilecie metropolitalnym ktorego nie mozna kupuc w zadnym automacie... a teraz sobie wyobrazmy ze mowa o obcokrajowcu, ktory z lotniska chce dijechac np do sopotu... trzeba wyjechac poza trojmiasto, zeby distrzec ta patologie. Jeszcze kilka glupich wypowiedzi pana Gluszka to osobiscie zafunduje mu wycieczke po miastach Polski i Europy. Beda to lepiej zainwestowane pieniadze niz... kursy jezykowe dla kierownikow pociagow!
- 11 0
-
2015-05-01 07:44
Dobrze to wyjaśniłeś. (1)
A ten argument o dodatkowych kosztach jest śmieszny. Zamówienie naklejek z odpowiednią treścią kosztuje śmieszne pieniądze dla takiej firmy, jak SKM. Wcześniej naklejali mnóstwo naklejek informacyjnych w swoich pociągach i nie było wtedy mowy o dużych kosztach. Kierownictwo tego bajzlu zawsze jest na "nie".
- 8 0
-
2015-05-01 18:18
musieli by przetłumaczyć niuanse taryfy a od tego tłumacz by umarł ze śmiechu
toż to jak Monty Pythonowski "Najzabawniejszy dowcip świata"
(The Funniest Joke in the World) broń totalna Gryzipóra przeciw Niemcom- 1 0
-
2015-05-01 11:13
Jeżeli ktoś planuje wycieczkę to warto też NAJPIERW sprawdzić ceny biletów, rozkłady jazdy, trasy itp, a nie jechać bez przygotowania i narzekać, że coś jest nie tak.
No i wątpię żeby to były małe koszty, w każdym pociągu po dwóch stronach by musiały być tabliczki, potem je wymieniać co roku gdy są podwyżki cen, albo jakis idiota zabrudzi. To trochę jednak kosztuje, a w ogóle nie jest potrzebne, bo na każdej stacji jest wielka tablica z tabelą opłat. Gdy skmki średnio jeżdzą co jakieś 15 minut, więc jest czas między pociągami, żeby poczytać tablicę na peronie- 0 1
-
2015-05-01 17:11
Problem z kasowaniem dla obcokrajowców (1)
Informacja o cenie biletu jest rzeczywiście dostępna. Ale to nie wszystko! Brak informacji o tym, że bilety należy kasować przed wejściem do pociągu. W innych krajach oraz innych miastach obowiązują inne systemy biletowe i wielu przybyszy jest zdezorientowanych. Muszą liczyć na pomoc miejscowych. Kasowniki na peronach nie są odpowiednio oznaczone w językach obcych, że służą do kasowania biletów SKM. Jaki to problem zainstalować kasowniki w wagonach? W autobusach i tramwajach można a w SKM-ce nie? Niedawno RENOMA złapała obcokrajowców, którzy kupili bilet w kasie i chcieli go skasować w pociągu. I zapłacili biedaki karę. Nie wiem, czy będą mieli ochotę jeszcze raz przyjechać do naszego pięknego miasta? Głuszek uważa, że wszystko jest OK. Ja uważam, że trzeba jeszcze sporo poprawić.
- 7 0
-
2015-05-01 17:25
...
Jak Marcin mówi, że nie trzeba to na pewno nie trzeba.
- 3 0
-
2015-05-01 17:23
...
Marcin z SKM ma chyba jakiś kompleks. Czy ktokolwiek widział jakiś tekst, w którym Marcin odpowiada, że się zastanowią a już w ogóle coś zrobią?
Zawsze są jakieś ale, trudności, przeciwności. A jak już nie ma to zawsze można napisać, że nie można bo w regulaminie SKM jest napisane, że nie można (patrz idiotyczne tłumaczenie w sprawie afery z biletami do śródmieścia).
Nie powiesimy komunikatów bo na EURO2012 byli lektorzy. I wolimy inwestować w kursy językowe na obsługi pociągu...- 5 0
-
2015-04-30 21:16
Ci przedstawiciele to banda imbecyli!!! Z Głuszkiem na czele! (1)
Tylko podwyżki cen biletów mają w tych durnych łbach!!! A co w zamian? G*WNO!!!
- 56 3
-
2015-05-01 11:35
Oni myślą że wiedzą wszystko...
...ale tak naprawdę g*wno wiedzą, bo nie jeżdżą skm!
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.