• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Informacja o biletach w pociągu? SKM: to niepotrzebne

Patryk Szczerba
30 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Przedstawiciele przewoźnika zapewniają, że pasażerowie nie mają kłopotów z zakupem biletów. Przedstawiciele przewoźnika zapewniają, że pasażerowie nie mają kłopotów z zakupem biletów.

Czy w pociągach SKM są potrzebne dodatkowe tablice w różnych językach z taryfikatorem i zasadami kupna biletów? - Informacji nigdy za wiele - tłumaczą pasażerowie, ale przedstawiciele przewoźnika przekonują, że to zbyteczny wydatek, bowiem większość biletów i tak jest kupowana poza składami.



Jak oceniasz jakość informacji dla pasażerów SKM?

O trudnościach z kupieniem biletu na SKM słychać rzadko. Pasażerowie z Trójmiasta w większości wiedzą, że można to zrobić na kilka sposób: w kasie, automacie, a także przez telefon. Ostatecznością jest zakup u kierownika pociągu, na początku składu. Problem pojawia się w sezonie turystycznym, u którego progu właśnie jesteśmy. Sporo przyjezdnych wchodzi do pociągu bez biletu, próbując dostać się na początek składu, gdzie są sprzedawane bilety (w przypadku działającej na stacji kasy z dodatkową opłatą).

Wśród nich są też goście z zagranicy, którzy w tym momencie zdani są na to, że obsługujący pociąg znają inny język niż polski.

- Byłam ostatnio świadkiem, jak jedna z takich osób dopytywała, dlaczego bilet jest droższy niż w kasie. Obok drzwi do konduktora jest pełno miejsca na tablice informacyjne w kilku językach. To nowy skład, oblepiony informacjami o dofinansowaniu z Unii Europejskiej, ale w miejscu, gdzie jest najbardziej potrzebna informacja o biletach, nie zobaczymy jej. Mogłaby pomóc przecież także rodzimym turystom - przekonuje pani Martyna.

W SKM wyjaśniają, że specjalnie o pasażerach z zagranicy myślano, projektując stronę internetową oraz oprogramowanie automatów biletowych, które mają różne wersje językowe. Wyjątkiem są płatności przez telefon komórkowy. Ukłonem w kierunku zagranicznych pasażerów był m.in. lektor zapowiadający pociągi w języku angielskim w trakcie Euro 2012.

Miejsca przy drzwiach prowadzących do kabiny zajmowanej przez załogę pociągu nie brakuje, ale informacji dla pasażerów nie ma. Miejsca przy drzwiach prowadzących do kabiny zajmowanej przez załogę pociągu nie brakuje, ale informacji dla pasażerów nie ma.
Komunikaty wybrzmiewały na dworcu w godzinach od 10 do 2 w nocy. Lektorzy pracowali na trzy zmiany. Na to by pozostali - przynajmniej w trakcie wakacji - zabrakło funduszy.

Również w tym przypadku, z powodów finansowych, informacji graficznych w pociągach nie będzie.

- Nie uważamy, żeby było zasadne montowanie dodatkowych naklejek lub tablic na początku składu pociągu. To dodatkowy koszt, a trzeba pamiętać, że dane tam zawarte trzeba byłoby uaktualniać co jakiś czas, co dodatkowo zwiększyłoby wydatki. Lepszym rozwiązaniem jest inwestowanie w kursy językowe dla kierowników pociągów - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów Szybkiej Kolei Miejskiej.

Dodaje, że klienci SKM mogą korzystać z informacji zawartych w gablotach zamontowanych na peronach. Można się z nich dowiedzieć o szczegółach taryf i zasad związanych z podróżowaniem.

- Poza tym, nie mamy zgłoszeń od naszych pracowników, by w pociągach potrzebna była dodatkowa informacja. Nie sygnalizują zatem tego pasażerowie. Trudności z zakupem biletów przez osoby spoza Trójmiasta to problem incydentalny - uzupełnia Głuszek.

Miejsca

Opinie (120) 2 zablokowane

  • przeczytaj se w necie i przestań tyłek truć (11)

    • 29 46

    • gorzej jak ktoś nie ma "neta" albo nie potrafi z niego korzystać

      Np. wielu starszych ludzi nie wie nawet, jak włączyć komputer, jak korzystać z pilota do telewizora z rozbudowanym menu czy ze smartfona, a ty tu o "necie" trujesz.
      Komunikacja jest nie tylko dla młodych, zdrowych i inteligentnych...

      • 1 1

    • mam to gdzieś, będę na gapę jeździł

      i będę płacił jak do mnie jakiś uprawniony pracownik podejdzie,
      nie mam zamiaru czasu tracić na szukanie czegokolwiek,
      to ma być łatwe,

      na zachodzie tak się robi jeśli nie masz bramek i kontroli przed wejściem na perony,
      wsiadasz i czekasz aż konduktor dojdzie i płacisz za bilet :)
      prosto i wygodnie, bez stresu i niewiele więcej

      • 4 1

    • niech turyści uczą się języków, chociaż podstaw (2)

      spróbujcie kupić bilet za granicą po polsku....

      • 8 4

      • uczą się języków, praktycznie każdy potrafi mówić po angielsku, nie ma potrzeby żeby wyjeżdżając na wakacje opanowywać nowy język

        • 0 0

      • dlaczego Polaku jesteś biedny? bo jesteś głupi!
        a dlaczego jesteś głupi? bo jesteś biedny!

        • 4 0

    • (5)

      Nie uczą się języków, to ich problem.

      • 7 4

      • Gdy jestem za granicą, nie wsiadam do pociągu czy autobusu nie mając biletu (4)

        Gdy nie wiem czy i za ile kupie go u kierowcy czy konduktora. Ale gdybym chciał zaoszczędzić, to bez biletu wsiadalbym i rznal glupa.

        • 7 2

        • (2)

          dziwni ci turysci - nie zauwazaja automatow ktore stoja na kazdej stacji... wlaza do pociagu bez biletow, nie nauczyli sie jak po polsku powiedziec, ze bilet chca? pcha sie taki a jak cie potraci to nawet przepraszam nie powie. kwiat turystow do nas nie przyjezdza - to pewne. kiedy ja jade do innego kraju - np do niemiec - ucze sie kilku podstawowych zwrotow.
          a czy w informacji turystycznej, ktorej punkty widze przy okazji spaceru przez starowke i niedaleko dworca - maja ci turysci jakis folder z info o komunikacji w miescie? albo na stronie www Gdanska - jesli tak - po co ta dyskusja? szkoda kasy na obklejanie pociagow - oszczedzac na nowy tabor!

          • 3 3

          • Turyści są zyskiem dla nas, a nie my dla nich. Może wypadało by o nich zadbać w szczególności że cały czas staramy się być miastem turystycznym.

            • 0 1

          • jest automat a na nim napis N I E . D Z I A Ł A . !

            (według słownika odkryją że to "NO GUNS!"
            mogą dopisać "no roses, no nofin', only diry stinky Polish simpletons")
            '
            maja się uczyć, że po trójmieście tylko pieszo
            albo niech się najpierw zapiszą na kurs języka polskiego bluzgowego
            to ich skutecznie zachęci do wizyty

            • 2 2

        • PANOWIE :-)

          Nie róbmy żenady. U Nas połowe osób udaje że jest z za granicy i nie kasuje biletów. Nie ma co oskarżać zagraniczniaków. - Idź Wasza wysokość w cholerę..." że zacytuje : " ŚWIĄT WEDŁUG KIEPSKICH "

          • 5 1

  • W Warszawie w języku angielskim jest zamieszczony abstrakt regulaminu...w skm się nie da. (1)

    • 7 0

    • wielu rzeczy sie tu nie da a tam owszem się da

      w Warszawie jest jeden bilet na komunikację (SKM busy tramy metro)
      są parkingi P&R gdzie mając ten jeden bilet można zostawić autko gratis
      jest centralna administracja, nadburmistrz

      • 2 0

  • w biurze rządzi komuna tak mi się wydaje

    • 2 0

  • To wlasnie powoduje, ze Polska nie jest przyjazna dla obcokrajowcow..

    Na swiecie juz dawno zrozumiano, ze bariera jezykowa szkodzi wszystkim - i mieszkacom i podroznym. I dlatego sa tam informacje dla podroznych w jezyku angielskim. Caly czas czekam na przelom w Polsce.
    Moze powinno sie to zalatwic ustawa? Nie trzeba byloby slychac wypowiedzi jak w tym artykule.

    • 4 0

  • Majówka-SKM (1)

    Dzisiaj między godz. 11-12 wiele osób na peronie Gdańsk- Główny, również obcokrajowcy. Przyjechała SKM-ka( od strony Stoczni) niektórzy zdezorientowani, chcieli wsiadać. Bo nie wiedzą , że trasa jest przedłużona. Latami kolejka miała przystanek końcowy na stacji Gdańsk- Główny. W pociągu grupa osób z biletami nie skasowanymi, bo nie wiedzą, że kasuje się przed wejściem do SKm. Inne osoby próbują przejść do początku składu, aby nabyć bilet. No ale drzwi między wagonami zaklinowane...
    Jazda z niespodziankami...

    • 8 0

    • No bo brak

      doswiadczenia i logicznego myslenia? Powinny byc dwie stacje:

      Gdansk Glowny
      Gdansk Centrum

      Taka mala podpowiedz dla SKM - zrobcie postrone po angielsku, niemiecku, francusku - a w pociagach/na peronach informacje jako nalepki - kody QR.

      Taki obcokrajowiec zeskanuje sobie kod i w necie ??? znajdzie ??? wszystkie informacje, ktore pozwola mu bezproblemowo podrozowac. Jaki jest koszt wydrukowania kartki A4 z kodem QR?

      • 0 1

  • lektorzy pracowali na trzy zmiany

    Po co tyle płacić? To nie można wykorzystać syntezy mowy? Jakoś w gdańskich tramwajach można.

    • 6 0

  • SKM (4)

    Informacje o biletach są na kazdej stacji, są w Internecie i zapytać też można w kasach, nie ma sensu się oburzać, że SKM nie chce wydawać kasy na niepotrzebne tablice. Oczywiście każdy tutaj jest mądrym menadżerem i doskonale wie, ile takie tablice, ich utrzymanie i zmienianie kosztuje. Ja jeżdzę SKMką niemal codziennie od kilku lat i nigdy nie miałem żadnych problemów z informacjami, bo mam rozum i dwie ręce - potrafię sobie wygooglować czy przeczytać tablicę na stacji.
    Nie rozumiem skąd te wszystkie hejty na SKMkę.

    • 10 18

    • 3miejski miszmasz (3)

      Wlasnie dlatego ze jezdzisz codziennie nie masz problemow. Ludzie spoza 3miasta glupieja- bilet kupiony w tym automacie trzeba kasowac, w tamtym nie.. przed wejsciem do tramwaju nie kasujesz biletu, do skm tak (brak bramek na peronach, mozna przeoczyc). Tu taryfa kilometrowa, tu czasowa, tam strefowa... a do tego gdzies pisali o jakims wirtualnym bilecie metropolitalnym ktorego nie mozna kupuc w zadnym automacie... a teraz sobie wyobrazmy ze mowa o obcokrajowcu, ktory z lotniska chce dijechac np do sopotu... trzeba wyjechac poza trojmiasto, zeby distrzec ta patologie. Jeszcze kilka glupich wypowiedzi pana Gluszka to osobiscie zafunduje mu wycieczke po miastach Polski i Europy. Beda to lepiej zainwestowane pieniadze niz... kursy jezykowe dla kierownikow pociagow!

      • 11 0

      • Dobrze to wyjaśniłeś. (1)

        A ten argument o dodatkowych kosztach jest śmieszny. Zamówienie naklejek z odpowiednią treścią kosztuje śmieszne pieniądze dla takiej firmy, jak SKM. Wcześniej naklejali mnóstwo naklejek informacyjnych w swoich pociągach i nie było wtedy mowy o dużych kosztach. Kierownictwo tego bajzlu zawsze jest na "nie".

        • 8 0

        • musieli by przetłumaczyć niuanse taryfy a od tego tłumacz by umarł ze śmiechu

          toż to jak Monty Pythonowski "Najzabawniejszy dowcip świata"
          (The Funniest Joke in the World) broń totalna Gryzipóra przeciw Niemcom

          • 1 0

      • Jeżeli ktoś planuje wycieczkę to warto też NAJPIERW sprawdzić ceny biletów, rozkłady jazdy, trasy itp, a nie jechać bez przygotowania i narzekać, że coś jest nie tak.
        No i wątpię żeby to były małe koszty, w każdym pociągu po dwóch stronach by musiały być tabliczki, potem je wymieniać co roku gdy są podwyżki cen, albo jakis idiota zabrudzi. To trochę jednak kosztuje, a w ogóle nie jest potrzebne, bo na każdej stacji jest wielka tablica z tabelą opłat. Gdy skmki średnio jeżdzą co jakieś 15 minut, więc jest czas między pociągami, żeby poczytać tablicę na peronie

        • 0 1

  • Problem z kasowaniem dla obcokrajowców (1)

    Informacja o cenie biletu jest rzeczywiście dostępna. Ale to nie wszystko! Brak informacji o tym, że bilety należy kasować przed wejściem do pociągu. W innych krajach oraz innych miastach obowiązują inne systemy biletowe i wielu przybyszy jest zdezorientowanych. Muszą liczyć na pomoc miejscowych. Kasowniki na peronach nie są odpowiednio oznaczone w językach obcych, że służą do kasowania biletów SKM. Jaki to problem zainstalować kasowniki w wagonach? W autobusach i tramwajach można a w SKM-ce nie? Niedawno RENOMA złapała obcokrajowców, którzy kupili bilet w kasie i chcieli go skasować w pociągu. I zapłacili biedaki karę. Nie wiem, czy będą mieli ochotę jeszcze raz przyjechać do naszego pięknego miasta? Głuszek uważa, że wszystko jest OK. Ja uważam, że trzeba jeszcze sporo poprawić.

    • 7 0

    • ...

      Jak Marcin mówi, że nie trzeba to na pewno nie trzeba.

      • 3 0

  • ...

    Marcin z SKM ma chyba jakiś kompleks. Czy ktokolwiek widział jakiś tekst, w którym Marcin odpowiada, że się zastanowią a już w ogóle coś zrobią?

    Zawsze są jakieś ale, trudności, przeciwności. A jak już nie ma to zawsze można napisać, że nie można bo w regulaminie SKM jest napisane, że nie można (patrz idiotyczne tłumaczenie w sprawie afery z biletami do śródmieścia).

    Nie powiesimy komunikatów bo na EURO2012 byli lektorzy. I wolimy inwestować w kursy językowe na obsługi pociągu...

    • 5 0

  • Ci przedstawiciele to banda imbecyli!!! Z Głuszkiem na czele! (1)

    Tylko podwyżki cen biletów mają w tych durnych łbach!!! A co w zamian? G*WNO!!!

    • 56 3

    • Oni myślą że wiedzą wszystko...

      ...ale tak naprawdę g*wno wiedzą, bo nie jeżdżą skm!

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

4MOTION to napęd na wszystkie koła stosowany przez którego producenta?

 

Najczęściej czytane