• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Informacja o biletach w pociągu? SKM: to niepotrzebne

Patryk Szczerba
30 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Przedstawiciele przewoźnika zapewniają, że pasażerowie nie mają kłopotów z zakupem biletów. Przedstawiciele przewoźnika zapewniają, że pasażerowie nie mają kłopotów z zakupem biletów.

Czy w pociągach SKM są potrzebne dodatkowe tablice w różnych językach z taryfikatorem i zasadami kupna biletów? - Informacji nigdy za wiele - tłumaczą pasażerowie, ale przedstawiciele przewoźnika przekonują, że to zbyteczny wydatek, bowiem większość biletów i tak jest kupowana poza składami.



Jak oceniasz jakość informacji dla pasażerów SKM?

O trudnościach z kupieniem biletu na SKM słychać rzadko. Pasażerowie z Trójmiasta w większości wiedzą, że można to zrobić na kilka sposób: w kasie, automacie, a także przez telefon. Ostatecznością jest zakup u kierownika pociągu, na początku składu. Problem pojawia się w sezonie turystycznym, u którego progu właśnie jesteśmy. Sporo przyjezdnych wchodzi do pociągu bez biletu, próbując dostać się na początek składu, gdzie są sprzedawane bilety (w przypadku działającej na stacji kasy z dodatkową opłatą).

Wśród nich są też goście z zagranicy, którzy w tym momencie zdani są na to, że obsługujący pociąg znają inny język niż polski.

- Byłam ostatnio świadkiem, jak jedna z takich osób dopytywała, dlaczego bilet jest droższy niż w kasie. Obok drzwi do konduktora jest pełno miejsca na tablice informacyjne w kilku językach. To nowy skład, oblepiony informacjami o dofinansowaniu z Unii Europejskiej, ale w miejscu, gdzie jest najbardziej potrzebna informacja o biletach, nie zobaczymy jej. Mogłaby pomóc przecież także rodzimym turystom - przekonuje pani Martyna.

W SKM wyjaśniają, że specjalnie o pasażerach z zagranicy myślano, projektując stronę internetową oraz oprogramowanie automatów biletowych, które mają różne wersje językowe. Wyjątkiem są płatności przez telefon komórkowy. Ukłonem w kierunku zagranicznych pasażerów był m.in. lektor zapowiadający pociągi w języku angielskim w trakcie Euro 2012.

Miejsca przy drzwiach prowadzących do kabiny zajmowanej przez załogę pociągu nie brakuje, ale informacji dla pasażerów nie ma. Miejsca przy drzwiach prowadzących do kabiny zajmowanej przez załogę pociągu nie brakuje, ale informacji dla pasażerów nie ma.
Komunikaty wybrzmiewały na dworcu w godzinach od 10 do 2 w nocy. Lektorzy pracowali na trzy zmiany. Na to by pozostali - przynajmniej w trakcie wakacji - zabrakło funduszy.

Również w tym przypadku, z powodów finansowych, informacji graficznych w pociągach nie będzie.

- Nie uważamy, żeby było zasadne montowanie dodatkowych naklejek lub tablic na początku składu pociągu. To dodatkowy koszt, a trzeba pamiętać, że dane tam zawarte trzeba byłoby uaktualniać co jakiś czas, co dodatkowo zwiększyłoby wydatki. Lepszym rozwiązaniem jest inwestowanie w kursy językowe dla kierowników pociągów - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów Szybkiej Kolei Miejskiej.

Dodaje, że klienci SKM mogą korzystać z informacji zawartych w gablotach zamontowanych na peronach. Można się z nich dowiedzieć o szczegółach taryf i zasad związanych z podróżowaniem.

- Poza tym, nie mamy zgłoszeń od naszych pracowników, by w pociągach potrzebna była dodatkowa informacja. Nie sygnalizują zatem tego pasażerowie. Trudności z zakupem biletów przez osoby spoza Trójmiasta to problem incydentalny - uzupełnia Głuszek.

Miejsca

Opinie (120) 2 zablokowane

  • No tak, straszny koszt zamontować tablicę jak na reklamy i co rok zmieniać w niej kartkę a4...

    • 7 1

  • Mam inne pytanie.

    Dlaczego w SKM, w pociągach, nie ma automatów do sprzedaży biletów?

    • 7 1

  • Panie Marcinie Głuszek (1)

    Proponuję, aby codziennie w godzinach szczytu komunikacyjnego miał Pan obowiązek przejechać trasę SKM co najmniej od Wejherowa do Wrzeszcza jako pasażer kolejki może wtedy będziesz pan miał pojęcie co jest potrzebne, bo jak dla mnie to np zamontowane w styczniu bodajże ekrany nad nie używanymi obecnie peronami w Gdańsku Głównym są doskonałym przykładem traktowania pieniędzy w Pańskiej firmie

    • 97 2

    • 250 tyś bez sensu taki komplet wyswietlaczy na 1 peranie

      instalacja i kable i robocizna do 250 000 zł nie lepiej tą kasę przeznaczyć na wypłaty dla dodatkowego kierownika pociągu i puszczać dłuższe składy bo wiem ,że na tym robione są oszczędności

      • 6 1

  • Wychodzić ludziom na przeciw

    A może by tak zamontować automaty do sprzedaży biletów w samych składach? Kierownicy pociągów nie musieliby się męczyć na kursach językowych.

    • 8 1

  • Mam nieodparte wrażenie, że ludzie związani z żelastwem poruszjącym się (1)

    po dowolnych torach, są wyjątkowo odporni na jakikolwiek wysiłek umysłowy.
    W kolejach obowiązuje zasada "nie.... bo nie"!
    Chore!

    • 8 1

    • A ja mam wrażenie, że turystom ten wysiłek jest obcy.

      Zawsze gdy mam użyć komunikacji publicznej za granicą dowiaduję się (wcześniej przez internet bądź na miejscu) jak wygląda sprawa z biletami.

      • 0 4

  • W przeciętnym pociągu metra i kolei miejskiej (poza Trójmiastem)

    nie ma stanowiska kierownika pociągu. Jest tylko maszynista (chyba, że to metro automatyczne). Maszynista nie sprzedaje biletów. Automaty biletowe i -często- punkty informacji na stacjach rozwiązują wszelkie problemy.

    • 7 0

  • anglojęzyczne komunikaty

    w zamyśle miały ułatwić życie pasażerom obcojęzycznym (niekoniecznie anglojęzycznym). To co jest nadawane ewidentnie było tłumaczone przy pomocy translatora google. Niby poprawnie, a konstrukcja sztuczna i w dodatku długa. Komunikat powinien być krótki i możliwie najprostszy.
    Informacje SKM są zdecydowanie niewystarczające skoro nawet Polacy z innych miast nie wiedzą, że bilet kasuje się na zewnątrz. To też jest umiarkowanie zgodne z logiką, bo to nie metro, w którym bez biletu nie wejdzie się na peron. Znalezienie kasownika też może być problemem - bo na niektórych stacjach jest jeden i to na samym końcu peronu, tuż przy tunelu albo schodach.

    • 16 0

  • informacje w SKM niepotrzebne

    Głuszek również - wnęki peronowej nie potrafił usuną przez tyle lat jak tam siedzi

    • 8 0

  • W Wawie nawet w autobusach sa automaty, owszem nawet w Londynie

    jest wymagany wczesniej bilet , tj przed wejsciem na peron i nie ma w tym nic dziwnego, to bezwzglednie nasz kierunek, pod warunkiem ze bedzie jeden bilet dla calej metopolii tak jak jest w Londynie

    • 8 0

  • dramat

    Firma z takim podejsciem ma obslugiwac PKM... przez ustawke przetargowa Struka i spolki nie dopuszczono konkurencji...

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaki bilet należy kupić, aby poruszać się komunikacją miejską po całym Trójmieście?

 

Najczęściej czytane