• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolej pyta o linię z Trójmiasta do Tczewa

Maciej Naskręt
21 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Do tej pory na trasie z Gdańska do Tczewa położone są miejscami dwa lub trzy tory. Kolejarze chcą do nich dostawić jeszcze jeden tor. Do tej pory na trasie z Gdańska do Tczewa położone są miejscami dwa lub trzy tory. Kolejarze chcą do nich dostawić jeszcze jeden tor.

Pracownicy spółki PKP PLK przygotowują się do rozbudowy linii z Gdańska do Tczewa i postanowili zapytać mieszkańców regionu o zmiany, jakich oczekują na tej trasie.



Z usług którego przewoźnika kolejowego korzystasz najczęściej?

Ruszyły konsultacje społeczne w sprawie wykonania dokumentacji przedprojektowej dla projektu zwiększenia przepustowości linii kolejowej na odcinku Gdańsk - Tczew wraz z dobudową odcinków nowych torów szlakowych.

Ci, którzy chcą się wypowiedzieć na temat przyszłości wspomnianej linii, mogą wziąć udział w internetowej ankiecie. Ułatwi ona zaprojektowanie dodatkowych torów na trasie.

Badanie prowadzi na zlecenie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe biuro WYG International, które za kwotę ok. 3 mln zł netto opracuje dokumentację przedprojektową.



Po co w ogóle takie badanie? "Firma WYG International chciałaby poznać oczekiwania i preferencje mieszkańców gmin i miast przyległych do wspomnianej linii kolejowej odnośnie docelowego kształtu infrastruktury kolejowej na liniach objętych opracowaniem, oczekiwań w zakresie rynku usług transportowych oraz planów w zakresie wykorzystania tej infrastruktury po zrealizowaniu projektu w analizowanym obszarze".

Do III kwartału 2019 r. wykonawca przeprowadzi analizy, które wskażą szczegółowy zakres prac oraz harmonogram robót.

Rezerwy pod rozbudowę układu torowego



Przypomnijmy, że rozbudowę układu torowego przewidziano w najnowszym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdańska, zmieniając jednocześnie węzeł Most Czerwony w jeden z kilku przystanków osobowych. Rezerwę pod dodatkową parę torów pozostawiono także w tunelu pod centrum handlowym na Targu Siennym i Rakowym zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj również: Jest umowa na projekt wiaduktów kolejowych na Oruni

Opinie (121) 2 zablokowane

  • Wystarczy przywrócić funkcjonowanie SKM (3)

    Z lat 70 - 80. Nie raz jeździłem SKM ką do Tczewa i Malborka. Nie było problemów.

    • 144 6

    • Nie jeździłeś skm-ka, tylko pkp

      • 1 1

    • (1)

      Wydaje mi się że teraz chociażby przez Pendolino jest to niemożliwe.

      • 6 5

      • Jak Dom wybuduje swoje to Ty do Tczewa to jak najbardziej możliwe

        • 3 0

  • Niedawno linia do Tczewa była gruntownie przebudowywana , juz wtedy wszystcy mówili o potrzebie

    rozbudowy do docelowej 4 torowej ale PLK wtedy wiedziała lepiej a dzis sie pyta czy ma to robic . Powinno to zainteresowac CBA , to ewidentne marnotrawstwo panstwowych pieniedzy przebudowywac to co dopiero zostało przebudowane a co mogło i powinno byc wykanane za jednym razem ... acha , pod wiaduktem Nowych Ogrodów / Hucisko nie ma juz miesca na nowe tory , trzeba bedzie budowac nowy wiadukt

    • 4 0

  • budowa dodatkowego toru do Tczewa (2)

    może faktycznie przyczynić się do poprawy warunków funkcjonowania transportu w Trójmieście.

    Ważnym krokiem w tym kierunku jest zapewnienie taktu co najmniej 5 minutowego (lub częstszego) na całym odcinku od Rumii do Pruszcza Gdańskiego lub nawet od samego Wejherowa do Tczewa.

    Zasilanie linii kolejowej pasażerami dojeżdżającymi do stacji SKM rowerami (rowerami wspomaganymi elektrycznie) i poprawa komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów wokół stacji (lepsze dojścia do obu krańców peronów każdej stacji SKM, strzeżone, ale darmowe parkingi rowerowe etc. etc.) mogą znacznie poprawić sposób funkcjonowania całej aglomeracji trójmiejskiej.

    Potrzeba do tego wyobraźni i woli politycznej. Warto zadbać o to wybierając odpowiednich kandydatów do wielu ciał samorządowych na Pomorzu.

    • 19 0

    • Na Orunii nie ma miejsca na dodatkowy tor

      • 0 2

    • Na Orunii nie ma miejsca na dodatkowy tor

      • 0 2

  • Tczew to stan umysłu (4)

    buractwo i nic więcej

    • 0 5

    • (1)

      Skmka ma jezdzic do smetowa

      • 1 3

      • Po ciebie?

        • 0 2

    • Gdansk volkdeutsche (1)

      Tczew to miasto kolejarzy z pieknom tradycjom i historiom gdanski oszolomie z niemieckom torzsamosciom

      • 2 0

      • wolem być volksdeutsche

        niż polnische volksdupa

        • 2 0

  • Wyjące kolejki

    Niech najpierw naprawią te wyjące PKMki. Żyć się nie da.

    • 2 3

  • (10)

    SKM do Tczewa, albo do Malborka czy Elbląga - oby jak najszybciej!

    • 148 21

    • I przesiadka do Starogardu Gdanskiego

      • 3 0

    • SKM Powinna jeździć między Pruszczem a Wejherowem. To jest linia miejska. (5)

      Powinna być wtedy 1 wspólna taryfa. Dalsze miejscowości to koleje regionalne. Inna struktura, inny typ wagonów etc

      • 23 5

      • Jeżeli już, to SKM powinna być wykorzystywana jak sama firmy nazwa wskazuje (2)

        Szybka Kolej Miejska w Trójmieście. Powinna być obsługiwana z Gdańska Głównego do Gdyni Chyloni / Cisowej z kursowaniem w godzinach szczytu do 4 minut, poza szczytem 8 minut, w godzinach wieczornych 12 minut.

        Połączenia do Wejherowa powinny być już obsługiwane przez Polregio.

        • 7 7

        • dlaczego Głównego nie do Lipiec? (1)

          lub Nowego Portu?

          • 5 1

          • a dlaczego nie do Oksywia ? tory i perony są ?

            • 5 0

      • Zwał jak zwał. Byle było jak dojechać.

        • 5 1

      • Chyba między Pruszczem a Rumią. Wejherowo jest za daleko

        • 6 13

    • Idźmy dalej - do Warszawy (1)

      SKM jak sama nazwa wskazuje to kolej miejska, a nie międzywojewódzka

      • 5 13

      • jeżdząc do Tczewa będzie międzywojewódzka?

        Moim zdaniem polregio powinno je obsługiwać, ale właśnie na wydzielonych torach by była zwiększona częstotliwość.

        Nie wiem też PO CO stacja Gdańsk Śródmieście, jest to tylko kłopot dla turystów, potencjał torów na dworcu głównym w Gdańsku niewykorzystany, a jeżeli już postawiono tą stację, to z pewnością nie wszystkie kursy powinny być wykonywane do śródmieścia.

        • 9 9

    • Ja juz 7 razy wypelnilem ankiete, ze nie jest ta linia potrzebna. Nie chce Tczewskiej holoty ogladac na ulicy.

      • 7 49

  • S7 (1)

    A ja pytam pana naskreta o otwarcie S7 do kiezmarka, pisał że w czerwcu? I ????

    • 14 5

    • Tak w Czerwcu 2019.

      • 5 0

  • Powinna to być szybka kolej Metropolitalna Tczew - Wejherowo a nawet Lębork. Oczywiście najbardziej intensywna powinna być Gdańsk - Gdynia.

    • 2 2

  • Budowa czwartego toru pomiędzy Pruszczem Gdańskim a Pszczółkami. (1)

    W trakcie realizacji modernizacji linii Warszawa - Gdańsk osobom którzy proponowali pozostawić rezerwę pod dodatkowy tor na budowanych obiektach inżynierskich (wiaduktach, tunelach, przepustach) ze strony Centrali PLK w Warszawie grożono sankcjami dyscyplinarnymi. A dziś ci sami proponują oczywistą rzecz do wykonania która winna zostać zrealizowana już parę lat temu.

    • 9 0

    • bo teraz drugi raz kase sie wezmie

      Co by tu jeszcz spieprzyc, panowie, co by tu jeszcze...

      • 1 1

  • Niestety.

    jestem przymuszony do korzystania z SKM, dokładam się do tańszych biletów na pkm.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie oznaczenie na stacjach benzynowych ma paliwo przeznaczone do silników diesla?

 

Najczęściej czytane