• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolej pyta o linię z Trójmiasta do Tczewa

Maciej Naskręt
21 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Do tej pory na trasie z Gdańska do Tczewa położone są miejscami dwa lub trzy tory. Kolejarze chcą do nich dostawić jeszcze jeden tor. Do tej pory na trasie z Gdańska do Tczewa położone są miejscami dwa lub trzy tory. Kolejarze chcą do nich dostawić jeszcze jeden tor.

Pracownicy spółki PKP PLK przygotowują się do rozbudowy linii z Gdańska do Tczewa i postanowili zapytać mieszkańców regionu o zmiany, jakich oczekują na tej trasie.



Z usług którego przewoźnika kolejowego korzystasz najczęściej?

Ruszyły konsultacje społeczne w sprawie wykonania dokumentacji przedprojektowej dla projektu zwiększenia przepustowości linii kolejowej na odcinku Gdańsk - Tczew wraz z dobudową odcinków nowych torów szlakowych.

Ci, którzy chcą się wypowiedzieć na temat przyszłości wspomnianej linii, mogą wziąć udział w internetowej ankiecie. Ułatwi ona zaprojektowanie dodatkowych torów na trasie.

Badanie prowadzi na zlecenie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe biuro WYG International, które za kwotę ok. 3 mln zł netto opracuje dokumentację przedprojektową.



Po co w ogóle takie badanie? "Firma WYG International chciałaby poznać oczekiwania i preferencje mieszkańców gmin i miast przyległych do wspomnianej linii kolejowej odnośnie docelowego kształtu infrastruktury kolejowej na liniach objętych opracowaniem, oczekiwań w zakresie rynku usług transportowych oraz planów w zakresie wykorzystania tej infrastruktury po zrealizowaniu projektu w analizowanym obszarze".

Do III kwartału 2019 r. wykonawca przeprowadzi analizy, które wskażą szczegółowy zakres prac oraz harmonogram robót.

Rezerwy pod rozbudowę układu torowego



Przypomnijmy, że rozbudowę układu torowego przewidziano w najnowszym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdańska, zmieniając jednocześnie węzeł Most Czerwony w jeden z kilku przystanków osobowych. Rezerwę pod dodatkową parę torów pozostawiono także w tunelu pod centrum handlowym na Targu Siennym i Rakowym zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj również: Jest umowa na projekt wiaduktów kolejowych na Oruni

Opinie (121) 2 zablokowane

  • Za 3 mln.zł netto

    to można ewentualnie uruchomić dodatkowe kursy pociągów na wybranych trasach.
    Po co jakieś "studium" kierunków i tam inne bzdety ? Wysłać na perony ankieterów w godzinach szczytów przewozowych i dla rozpoznania "zwiadowców" w godzinach wieczornych i po temacie...Kiedy i kto chce jechać i chce dojechać to nie trzeba 3 mln.zł na ustalenie tego jak może być to zrobione.. Kolejna bajka do wypompowania dość sporej kwoty....Dodatkowego toru nie potrzeba. W latach 80--tych i 90 ruch na torach był jeszcze większy i szło dojechać,

    • 3 3

  • Skm powinna kursować od Chyloni do św Wojciecha (5)

    Z Malborka i Elbląga do Wejcherowa niech jeżdżą koleje regionalne

    • 6 18

    • Ejże

      To ma jeździc do Wojciecha, gdzie wsiądzie 1 pasażer tygodniowo a nie 2 kilosy dalej do Pruszcza, gdzie setki? Nie przemyslales tego

      • 2 0

    • (2)

      Wejherowa miało być

      • 6 0

      • (1)

        Warchlewa jak juz...

        • 2 3

        • Neu Stadt

          • 1 1

    • Nie ma przystanku na sw. Wojciechu zlikwidowali

      • 5 0

  • Tczew -60 tys. nie wiedzialam ze taki duzo ludzi tam mieszka ! (1)

    a rynek jaki piekny ! b.piekne miasto !

    • 14 3

    • Paskudne miasto i same buraki

      • 2 11

  • (2)

    Kiedy bezpośrednie połączenie kolejowe do Bartoszyc i Pasłęka?

    • 7 6

    • I z Elku do Augustowa

      Aby przez Bialystok nie jezdzic. To niecale 40 km a nadklada sie duuuzo wiecej...

      • 6 0

    • Tam nie ma po co, szczególnie do Pasłęka...

      • 5 0

  • kiedy SKM czy inne kolejnictwo skręci w południowe dzielnice? (1)

    Orunia, Orunia Górna, Łostowice osiedla kolorowe Kowale?

    • 10 3

    • w tym samym czasie, co na polnoc Gdyni

      Czyli nie predko, jesli wcale.
      A trasa jest prawie gotowa, z Pruszcza przez Pile do Wrzeszcza.

      • 5 0

  • znowu "prezent"dla samorzadu? (2)

    Ktory przez wiekszosc swoich kadencji pozbywal sie problemu, likwidujac polaczenia? Ile lat sajelo dogadanie bezposrednich pociagow do Elblaga I Olsztyna?
    A I tak nie jest to zmiana mentalnosci czy systemu a "przykra" koniecznosc wymuszona unijnymi dotacjami celowymi I rosnacym ruchem wokol portow.
    Dochod I pasazer nadal sa w glebokim powazaniu

    • 21 15

    • Samorząd się nie pozbywał tylko państwowe PKP (1)

      • 4 2

      • polaczenia lokalne zostaly przekazane samorzadom

        Ktore klekajac pod ciezarem zadan I kosztow, szly na latwizne.PLK szlo za decyzjami o wstrzymaniu ruchu I zaprzestawalo utrzymania I ochrony, przez co zniknelo wiele klimatycznych budynkow. W innych krajach bylyby holubione jak zabytki. Tutaj jakos liberalna zasada "za zlotowke" nie miala zastosowania. Bo I "zlotowek" w golodupnym spoleczenstwie brak...

        • 3 0

  • Skm do Tczewa

    Przywrócić skm, a regio częstsze kursy na osobnym torze bo regio obecnie jest ciągle przepełnione A na obecne czasy ile osób podróżuje to jest nie do pomyślenia

    • 11 0

  • Kolej musi w końcu pojąć, że dopóki pociągi nie jeżdżą z sensowną częstotliwością, nie będzie miała tłumów pasażerów. (3)

    Jeśli mam czekać zbyt długo na pociąg, dopasowywać się do ostatniego, który odjeżdża zbyt wcześnie i jechać w ścisku, bo wszyscy są skazani na dwa, trzy wagony - wolę jechać autem.

    • 140 5

    • Dwa, trzy wagony to często i tak luksus... nie ma to jak ok. 17 puścić w stronę Tczewa JEDEN skład

      • 5 1

    • Kolej tego niestety nie pojmuje

      Mam wrazenie ze kolejowi decydenci widzieli pociag jedynie z okien samochodu (jesli cokolwiek jechalo) i na targach kolejowych

      • 16 0

    • To prawda

      Dobrze, że pytają i miejmy nadzieję w końcu doczekamy konkretnych działań na tym odcinku.

      Trasa ma ogromny potencjał, niestety wciąż nie jest on wykorzystany.

      • 13 0

  • Pacany projektanci

    Powinni obowiązkowo przez rok pojeździć koleją nim się wezmą za projektowanie.
    Wtedy żaden idiota nie zaprojektuje na peronie wiaty jak na przystanku autobusowym (vel. Gdynia Główna). Która zaczyna się X metrów od tunelu, która nie chroni od deszczu /wiatru /śniegu. Nie pozwala suchą stopą wejść do pociągu, itd.
    Chcą by ludzie przesiedli się z aut do pociągu więc niech to będzie dla auta nie gorsza alternatywa!!

    • 15 0

  • (1)

    To nieporozumienie że fo Tczewa tak mało połączeń, to mogłaby być sypialnia Trójmiasta

    • 13 3

    • Trochę daleko jak na sypialnie, nawet Gdańska

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ABS?

 

Najczęściej czytane