• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolej pyta o linię z Trójmiasta do Tczewa

Maciej Naskręt
21 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Do tej pory na trasie z Gdańska do Tczewa położone są miejscami dwa lub trzy tory. Kolejarze chcą do nich dostawić jeszcze jeden tor. Do tej pory na trasie z Gdańska do Tczewa położone są miejscami dwa lub trzy tory. Kolejarze chcą do nich dostawić jeszcze jeden tor.

Pracownicy spółki PKP PLK przygotowują się do rozbudowy linii z Gdańska do Tczewa i postanowili zapytać mieszkańców regionu o zmiany, jakich oczekują na tej trasie.



Z usług którego przewoźnika kolejowego korzystasz najczęściej?

Ruszyły konsultacje społeczne w sprawie wykonania dokumentacji przedprojektowej dla projektu zwiększenia przepustowości linii kolejowej na odcinku Gdańsk - Tczew wraz z dobudową odcinków nowych torów szlakowych.

Ci, którzy chcą się wypowiedzieć na temat przyszłości wspomnianej linii, mogą wziąć udział w internetowej ankiecie. Ułatwi ona zaprojektowanie dodatkowych torów na trasie.

Badanie prowadzi na zlecenie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe biuro WYG International, które za kwotę ok. 3 mln zł netto opracuje dokumentację przedprojektową.



Po co w ogóle takie badanie? "Firma WYG International chciałaby poznać oczekiwania i preferencje mieszkańców gmin i miast przyległych do wspomnianej linii kolejowej odnośnie docelowego kształtu infrastruktury kolejowej na liniach objętych opracowaniem, oczekiwań w zakresie rynku usług transportowych oraz planów w zakresie wykorzystania tej infrastruktury po zrealizowaniu projektu w analizowanym obszarze".

Do III kwartału 2019 r. wykonawca przeprowadzi analizy, które wskażą szczegółowy zakres prac oraz harmonogram robót.

Rezerwy pod rozbudowę układu torowego



Przypomnijmy, że rozbudowę układu torowego przewidziano w najnowszym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdańska, zmieniając jednocześnie węzeł Most Czerwony w jeden z kilku przystanków osobowych. Rezerwę pod dodatkową parę torów pozostawiono także w tunelu pod centrum handlowym na Targu Siennym i Rakowym zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj również: Jest umowa na projekt wiaduktów kolejowych na Oruni

Opinie (121) 2 zablokowane

  • Rządam powrotu pociągów na linie kolejowe nr: 229 oraz 230 (1)

    • 12 6

    • Naucz sie pisac

      • 9 3

  • SKM powinna kursować od Pucka do Tczewa!

    • 18 7

  • Skm powinna kursować od Chyloni do św Wojciecha (5)

    Z Malborka i Elbląga do Wejcherowa niech jeżdżą koleje regionalne

    • 6 18

    • (2)

      Wejherowa miało być

      • 6 0

      • (1)

        Warchlewa jak juz...

        • 2 3

        • Neu Stadt

          • 1 1

    • Nie ma przystanku na sw. Wojciechu zlikwidowali

      • 5 0

    • Ejże

      To ma jeździc do Wojciecha, gdzie wsiądzie 1 pasażer tygodniowo a nie 2 kilosy dalej do Pruszcza, gdzie setki? Nie przemyslales tego

      • 2 0

  • S7 (1)

    A ja pytam pana naskreta o otwarcie S7 do kiezmarka, pisał że w czerwcu? I ????

    • 14 5

    • Tak w Czerwcu 2019.

      • 5 0

  • Ach te słoiki ;)

    Oby tylko panie grzybów jakich nie nawiozły ;)

    • 10 1

  • Kolej

    Pkp Cargo

    • 5 0

  • (2)

    Kiedy bezpośrednie połączenie kolejowe do Bartoszyc i Pasłęka?

    • 7 6

    • Tam nie ma po co, szczególnie do Pasłęka...

      • 5 0

    • I z Elku do Augustowa

      Aby przez Bialystok nie jezdzic. To niecale 40 km a nadklada sie duuuzo wiecej...

      • 6 0

  • (1)

    To nieporozumienie że fo Tczewa tak mało połączeń, to mogłaby być sypialnia Trójmiasta

    • 13 3

    • Trochę daleko jak na sypialnie, nawet Gdańska

      • 2 2

  • Pacany projektanci

    Powinni obowiązkowo przez rok pojeździć koleją nim się wezmą za projektowanie.
    Wtedy żaden idiota nie zaprojektuje na peronie wiaty jak na przystanku autobusowym (vel. Gdynia Główna). Która zaczyna się X metrów od tunelu, która nie chroni od deszczu /wiatru /śniegu. Nie pozwala suchą stopą wejść do pociągu, itd.
    Chcą by ludzie przesiedli się z aut do pociągu więc niech to będzie dla auta nie gorsza alternatywa!!

    • 15 0

  • budowa dodatkowego toru do Tczewa (2)

    może faktycznie przyczynić się do poprawy warunków funkcjonowania transportu w Trójmieście.

    Ważnym krokiem w tym kierunku jest zapewnienie taktu co najmniej 5 minutowego (lub częstszego) na całym odcinku od Rumii do Pruszcza Gdańskiego lub nawet od samego Wejherowa do Tczewa.

    Zasilanie linii kolejowej pasażerami dojeżdżającymi do stacji SKM rowerami (rowerami wspomaganymi elektrycznie) i poprawa komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów wokół stacji (lepsze dojścia do obu krańców peronów każdej stacji SKM, strzeżone, ale darmowe parkingi rowerowe etc. etc.) mogą znacznie poprawić sposób funkcjonowania całej aglomeracji trójmiejskiej.

    Potrzeba do tego wyobraźni i woli politycznej. Warto zadbać o to wybierając odpowiednich kandydatów do wielu ciał samorządowych na Pomorzu.

    • 19 0

    • Na Orunii nie ma miejsca na dodatkowy tor

      • 0 2

    • Na Orunii nie ma miejsca na dodatkowy tor

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakim autem ściga się młody, gdyński kierowca rajdowy Maciej Liszka?

 

Najczęściej czytane