• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak odkorkować parking Forum Gdańsk?

Maciej Korolczuk
12 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Aby wyjechać z parkingu, kierowcy w korku tracą nawet po kilkadziesiąt minut.
  • Problemy z wyjazdem z parkingu Forum Gdańsk powtarzają się głównie w soboty.
  • W czasie najbardziej uciążliwych korków ruchem na parkingu kierują ochraniarze informując kierowców o wolnych miejscach postojowych.

Czasowe wygrodzenie części miejsc postojowych może zapobiec powtarzającym się w weekendy korkom na wyjeździe z parkingu Forum Gdańsk - uważa nasz czytelnik. Przedstawiciele centrum handlowego zdają sobie sprawę z problemów z wyjazdem, ale tłumaczą, że kłopotem jest sygnalizacja świetlna, za którą odpowiada Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Urzędnicy wyjaśniają, że zielone światło już teraz świeci się tam bardzo długo i jego dalsze wydłużanie będzie nieefektywne.



Jak rozwiązać problem z korkami na wyjeździe z parkingu Forum Gdańsk?

Forum Gdańsk dysponuje wielopoziomowym parkingiem, na którym jednocześnie może parkować ok. 1 tys. aut. Lokalizacja i dostępność miejsc postojowych i ich relatywnie niska cena sprawiają, że klienci i turyści chętnie odwiedzają centrum przyjeżdżając do niego własnym autem.

Pierwsza godzina postoju w Forum Gdańsk jest darmowa. Druga i każda kolejna kosztuje zaledwie 4 zł.

W efekcie - zwłaszcza w soboty - na wyjeździe z parkingu tworzą się gigantyczne korki. W ostatnich kilku tygodniach na ten problem uwagę zwracali nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

Tak było w:



Do dyspozycji kierowców pozostają cztery poziomy parkingu - od drugiego do piątego. W wyjątkowych sytuacjach operator otwiera też szósty poziom, z którego na co dzień korzystają posiadacze karnetów. Do dyspozycji kierowców pozostają cztery poziomy parkingu - od drugiego do piątego. W wyjątkowych sytuacjach operator otwiera też szósty poziom, z którego na co dzień korzystają posiadacze karnetów.

W czym problem?



Problematyczna jest ostatnia prosta przed wyjazdem z centrum. Przed szlabanami kumuluje się bowiem ruch wyjeżdżających klientów z samego centrum, kierowców wyjeżdżających z miejsc postojowych po obu stronach alejki prowadzącej do szlabanów, a także osób poszukujących wolnego miejsca postojowego i korzystających z nawrotki znajdującej się tuż przed szlabanami.

W efekcie pozostali kierowcy, zmierzający do tego samego wyjazdu, stoją w gigantycznym korku także na wyższych poziomach, tracąc w ten sposób nawet kilkadziesiąt minut. Nasi czytelnicy w komentarzach zwracają uwagę, że jest to nie tylko uciążliwe, ale też niebezpieczne, bo w razie zagrożenia, pożaru czy nagłej konieczności ewakuacji na parkingu może dojść do paraliżu i paniki.

Dodają, że na innych parkingach wjazdy i wyjazdy są od siebie odseparowane i kierowcy wjeżdżając i wyjeżdżając z centrum - dosłownie - nie wchodzą, czy raczej nie wjeżdżają sobie w drogę.

Wąskie gardło tworzy się w pobliżu szlabanów, gdzie kumuluje się ruch wjeżdżających i wyjeżdżających z Forum Gdańsk. Wąskie gardło tworzy się w pobliżu szlabanów, gdzie kumuluje się ruch wjeżdżających i wyjeżdżających z Forum Gdańsk.

Czytelnik: wystarczy ustawić barierki



Pomysł rozwiązania problemu z korkującym się wyjazdem podsunął nasz czytelnik. Jego zdaniem w upłynnieniu ruchu na ostatniej prostej przed szlabanami pomóc może wygrodzenie części miejsc postojowych na parkingu.

- Wystarczy na wjeździe na alejkę na poziomie +2 ustawić barierki, które uniemożliwią parkowanie w tej części parkingu. Kierowcy wjeżdżający przez podniesione szlabany od razu wjeżdżaliby na parkingi na górnych piętrach. Dzięki temu na ostatniej prostej przed szlabanami nie będą tworzyć się korki, bo nie będzie tam kierowców szukających miejsc postojowych ani zawracających na nawrotce przed szlabanami - uważa pan Michał.
Jak dodaje, problem najczęściej występuje głównie w sobotnie popołudnia, dlatego, aby zminimalizować straty finansowe wynikłe z wyłączenia miejsc postojowych, barierki miałyby się pojawiać na parkingu w ściśle określonych godzinach np. między 12 a 18.

- Forum musi wiedzieć o problemie, bo występuje zbyt często, by go zlekceważyć. Proponuję, by testowo wprowadzić go na jeden-dwa weekendy i zobaczyć, jakie przyniesie efekty - dodaje pan Michał.
Pomysł naszego czytelnika zakłada częściowe i czasowe wygrodzenie części parkingu, by na ostatniej prostej przed szlabanami nie kumulował się na niej ruch kierowców wyjeżdżających i poszukujących wolnych miejsc postojowych. Pomysł naszego czytelnika zakłada częściowe i czasowe wygrodzenie części parkingu, by na ostatniej prostej przed szlabanami nie kumulował się na niej ruch kierowców wyjeżdżających i poszukujących wolnych miejsc postojowych.

Forum Gdańsk: problem leży gdzie indziej



Przedstawiciele Forum Gdańsk rzeczywiście przyznają, że problemy z korkującym się w weekendy wyjazdem z centrum są im znane i dla kierowców mogą być dokuczliwe, ale nie zgadzają się, że wina leży po stronie niefortunnie zaprojektowanego parkingu.

Ich zdaniem wąskie gardło nie tworzy się przed szlabanami, lecz niżej - tuż przed sygnalizacją świetlną na wyjeździe na ul. 3 Maja, za co odpowiada już nie centrum, a Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.

Wskazują też na podejmowane działania, które mają zminimalizować uciążliwości dla klientów m.in. w czasie największego ruchu do pomocy kierowcom oddelegowani są pracownicy Forum Gdańsk, by informować o wolnych miejscach postojowych. Kierowcom udostępniana jest też dodatkowa przestrzeń na ostatnim, 6 poziomie, z którego na co dzień korzystają wyłącznie posiadacze karnetów parkingowych.

- Zdajemy sobie sprawę z uciążliwości, jakie sporadycznie występują na wyjeździe z naszego parkingu, ale ich przyczyną nie jest błąd w projekcie parkingu czy niewłaściwa organizacja ruchu, lecz sygnalizacja świetlna na wyjeździe na ul. 3 Maja. Współpracujemy w tym zakresie z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni, by ustawienia sygnalizacji były optymalne i pozwalały naszym klientom opuszczać parking bez konieczności stania w korkach. Trzeba jednak pamiętać, że na ul. 3 Maja poza ruchem samochodowym odbywa się też ruch tramwajów, pieszych i rowerzystów. Staramy się na bieżąco reagować na występujące problemy. W tym celu umożliwiamy "zapominalskim" kierowcom płatność za parkowanie przy samym szlabanie czy oddelegowujemy pracowników do kierowania ruchem i informowania kierowców o wolnych miejscach postojowych - poinformowało nas biuro prasowe Forum Gdańsk.
Może to dobry czas, by wreszcie miasto i zarządca galerii zrobili użytek ze znajdującego się tuż obok węzła komunikacyjnego Śródmieście? Może to dobry czas, by wreszcie miasto i zarządca galerii zrobili użytek ze znajdującego się tuż obok węzła komunikacyjnego Śródmieście?

Drogowcy: wydłużenie zielonego światła nic nie da



Wywołani do tablicy urzędnicy z GZDiZ odpierają te argumenty i mówią, że w sprawie wydłużenia zielonego światła nie da zrobić się nic więcej i przyznają wprost - wydłużenie zielonego światła dla klientów wyjeżdżających z parkingu nie przyniesie spodziewanych efektów.

- Na przedmiotowym skrzyżowaniu funkcjonuje, w zależności od dnia tygodnia oraz godzin, pięć programów sygnalizacji świetlnej. Wśród nich ten opracowany w grudniu 2019 r., który preferuje wyjazd z parkingu kubaturowego Forum Gdańsk. Długość światła zielonego w omawianym programie wynosi maks. 27 sek. Stanowi to prawie 30 proc. całego cyklu na skrzyżowaniu, co oznacza, że pozostałe relacje (biorąc pod uwagę konieczność zachowania czasów ewakuacji dla relacji kolizyjnych) otrzymują praktycznie niezbędne minimum. Program ten jest uruchamiany w układzie automatycznym od poniedziałku do piątku w godzinach 18:15 - 22 oraz w każdy weekend w godzinach 7-22. Liczne analizy i obserwacje ruchu wykazały, że parametry przedmiotowego programu są optymalne i każde dalsze wydłużenie światła zielonego dla wyjazdu z parkingu nie przyniesie znacznej poprawy warunków ruchu. Wynika to między innymi z parametrów technicznych samego wyjazdu z parkingu Forum Gdańsk, jak również zwiększania się odległości między pojazdami wraz ze wzrostem długości nadawania światła zielonego. Średnio, w czasie pierwszych 10 sek. światła zielonego wyjeżdża dwukrotnie więcej pojazdów niż podczas kolejnych 10 sek. Tym samym dalsze wydłużanie światła zielonego na wylocie z parkingu Forum staje się nieefektywne - mówi Robert Krasowski, kierownik działu inżynierii ruchu drogowego Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jednocześnie urzędnicy przyznają, że w ostatnim czasie problem z wyjazdem z Forum Gdańsk mógł się nasilić w związku z budową naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej. Obecnie w zakresie sygnalizacji na ul. 3 Maja funkcjonuje tymczasowa organizacja ruchu. I choć długość cyklu świateł została tu wydłużona, to dodatkowy czas przeznaczony został dla jezdni ul. 3 Maja.

- Powodem tych zmian jest zminimalizowanie zatorów w tej części miasta, które powstawać będą w czasie zawężonego przekroju jezdni ul. Wały Jagiellońskie, w czasie budowy wspomnianego przejścia. Po zakończeniu inwestycji zostaną przywrócone docelowe programy sygnalizacji świetlnej - dodaje Krasowski.

Komunikacja alternatywą?



Forum Gdańsk znajduje się w ścisłym centrum Gdańska. Jest oplecione wieloma liniami autobusowymi i tramwajowymi. Przez jego wnętrze przebiega linia Szybkiej Kolei Miejskiej, a przystanek Śródmieście od wejścia do sklepu dzieli kilka minut spaceru. Do samej galerii przylega też ogromny węzeł autobusowo-tramwajowy, z którego ani samo centrum, ani miasto nie potrafi (nie chce? nie umie?) zrobić pożytku np. uruchamiając w weekendy specjalną linię autobusową dowożącą klientów praktycznie pod same drzwi centrum handlowego. Może to jest najlepsza alternatywa dla samochodów i recepta na korki, jakie się tam tworzą?

Miejsca

Opinie (259) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Jak rozwiązać problem?

    Samym problemem jest sklepownia. porostu wyburzyc

    • 0 0

  • (3)

    Uwaga podaję sposób na likwidację korków w Forum:
    Wyburzyć tego betonowego kloca i zrobić park (taki z drzewami, trawą, ławkami). My nie prosiliśmy o postawienie tego w tym miejscu.

    • 26 6

    • Idź na cmentarz

      Drzewa, trawa, ławki są też na cmentarzu. Nie trzeba burzyć Forum

      • 0 0

    • Nie wystarczą jedne twoje wypociny? (1)

      Musisz je co chwile powtarzać? Nudny jestes....

      • 0 9

      • tak Janusze mają

        • 0 2

  • Parking w Forum projektował ktoś kto ma samochód?

    Architektura parkingu jest chora. Filary w torach jazdy sztucznie rozdzielanych barierkami. Wjazd długim samochodem to niezła sztuka.

    • 0 0

  • Zacząć korzystać z komunikacji miejskiej. (25)

    Do Centrum Gdańska jest tyle bezpośrednich połączeń z każdego punktu w dzielnicach miasta , że spokojnie można zostawić samochód w miejscu zamieszkania.

    • 107 41

    • (14)

      Poczeka poczekaj robisz wielkie centrum handlowe w środku miasta z wielopoziomowym parkingiem, z jednym wyjazdem a później mówisz ludziom że maja jeździć komunikacją. Dobre. To dla kogo wybudowano ten parking? dla gołębi?

      • 24 17

      • (10)

        Nie mają tylko mogą. Jeśli ktoś woli czekać w kolejce to wyjazdu chociaż w tym czasie dojechałby tramwajem czy autobusem niemal pod dom to jego sprawa. Ostatecznie prestiż pokazania się w samochodzie jest tego wart.

        • 12 5

        • (8)

          Sprawdź drogę PKM z Osowej do FG. Czym tam szybciej dojeżdżasz z tej dzielnicy? Samochodem, czy komunikacją miejską lub kolejową?

          • 7 5

          • (5)

            Oczywiście musisz podać skrajny przykład. Podejrzewam że zmyślasz i jesteś z tych leniwych co lubią skrajne przykłady. Tak, z Osowy jest szybciej samochodem. Z Elbląga jeszcze bardziej się opłaca samochodem. A z chatki z buszu gdzie dojazd jest po błocie to w ogóle tylko samochód i to nie każdy. Teraz pytanie: jaka część klientów faktycznie dojeżdża z takich miejsc? Czy podobnie jak w przypadku kierowców stojących w korkach dla 100% z nich używanie samochodu to kwestia życia i śmierci?

            • 7 4

            • (3)

              Ależ mój drogi mądraliński, jestem z tej dzielnicy! I czasami jeżdżę do sklepu, nie tylko po drugiej stronie Alei Jagiellończyka. Więc przestań opowiadać kocopały nt. skrajnych przykładów, bo Osowa to nie tylko ja, ale również 15999 innych mieszkańców Gd., którzy mają takie same prawa, jak ty.

              • 4 3

              • (2)

                Nie zrozumiałeś pytania ale to ok, mogę powtózyć: czy wszyscy klienci FG przyjeżdżają z dzielnic słąbo obsługiwanych przez komunikację miejską?

                • 4 0

              • Jeśli 90 % Gdańska jest słabo skomunikowane to już chyba sam znasz odpowiedź

                • 0 0

              • o losie

                Zadajesz naprawdę niemądre pytania. Stań przy FG, zrób ankietę, a potem opublikuj na 3m.pl Wówczas dowiemy się jaki % mieszkańców tych dzielnic tam jeździ i w które dni.

                • 1 1

            • xD

              No to niech miasto coś zrobi, skoro każdy wie że jest problem

              • 1 1

          • Po co chcesz jechać do forum? (1)

            Masz galerię z drugiej strony obwodnicy.
            Naprawdę warto się pchać do centrum miasta, żeby spędzać czas w tak dużym centrum?
            Zdecydowana większość sklepów jest powtórzona w innych centrach, ale rozumiem, czujesz prestiż.

            • 17 3

            • A spróbuj tam cokolwiek kupić. Większość sensownych sklepów to wspomnienie. Więc gdzieś się czasem ruszyć muszę. Wbrew twoim przypuszczeniom, sklep nie jest dla mnie prestiżem, lecz zwykłą potrzebą. Jadąc obwodnicą w kierunku A1 prościej jest zjechać do FG, niż pchać się przez Spacerową lub Słowackiego do GB. I to byłoby na tyle. Więcej grzechów nie pamiętam:)

              • 2 2

        • ludzie na zakupy raczej po jedną koszulę nie jadą

          a z siatkami w komunikacji? To jest ponoć centrum handlowe tam się robi zakupy i trzeba je do domu zabrać. Jak będzie to upierdliwe to ludzie kupią w internecie a tam powstanie kolejny burdel.

          • 1 2

      • Parking wybudowano z myślą o pracownikach UM w Gdańsku

        • 3 1

      • Dla urzędu miejskiego

        • 2 0

      • w Gdańsku bardzo wiele budowli czy węzłów powstało nie wiadomo dla kogo

        vide kunszt wodny...

        • 21 1

    • Chory pomysł (2)

      komunikacja jeździ jak chce zupełnie nie przejmując się rozkładami. potrafią przyjechać 5 minut za szybko, albo spóźnić się nawet 20 minut i co wtedy? Sfrustrowany pasażer ma dać w ryj motorniczemu? Ale bardzo prawdopodobne jest, że to nie motorniczych wina.

      • 2 4

      • Serio inne rozwiązanie niż dać komuś w ryj nie przychodzi ci na myśl?

        • 0 2

      • Wtedy motorniczy wyklepie ci zęby

        • 1 0

    • Połowa mieszkańców aglomeracji mieszka poza zasięgiem komunikacji miejskiej

      I jest to jeden z najgorszych wyników w kraju - tak mówią oficjalne badania. Trójmiasto to nie tylko Wrzeszcz czy Nowy Port a komunikacja jest słaba i pokrywa mały obszar.

      • 6 2

    • (2)

      Żyj i daj żyć innym. O co chodzi na trójmieście z tym nieustannym hejtem na osoby poruszające się samochodami? Ludzie, ogarnijcie się z tym.

      • 12 3

      • to kompleksy , tak bywa u tych którzy jakoś muszą wytłumaczyć swoim bliskim swoją nieporadność życiową więc atakują . dziś jest to kierowca jutro rowerzysta a pojutrze ktoś kto ma inny kolor skóry

        • 7 1

      • bo to taka demokracja niby wolność ale rób jak on chce albo a jak nie to ci utrudnią poruszanie

        • 6 0

    • xD

      Jakby komunikacja miejska była na dobrym poziomie to czemu nie. A tymczasem trasę, która w korkach samochodem pokonuje w 20 minut, tramwajem pokonuje 30 xD, i to tylko jak tramwaj przyjedzie punktualnie lub w ogóle przyjedzie xD. Już nie mówiąc o dzielnicach południowych, gdzie żeby dojechać do północnej częsci gdańska to potrzeba godziny xD

      • 8 2

    • Dobra,dobra,sam sobie targaj (1)

      dwa sześciopaki browca i dwie torby zakupów w tramwaju lub autobusie.

      • 11 3

      • Możesz kupić w żabce, nie musisz do forum jeździć

        • 2 2

  • poco tam samochodemjezdzic? (1)

    nie lepiej autobusem sie przejechac?

    • 0 0

    • Nie. W aucie mam miejsce siedzące i temperature jaką chce

      A w autobusie muszę stać, pocić się w pojeździe z wyłączona klima i jeszcze uważać na kieszonkowców

      • 0 0

  • Opłaty za wjazd do miasta (16)

    Za wjazd do miasta powinny być pobierane opłaty. Nie rozwiązałby to w pełni problemów związanych z korkami ale na pewno w znaczny sposób by je ograniczyło.

    • 16 15

    • (13)

      A czy wjazdy do Straszyna , Banina czy Miszewa też powinny być płatne ?

      • 11 0

      • (4)

        Jeśli lokalny samorząd tak zadecyduje to tak

        • 1 3

        • (3)

          ale jak ty uważasz?

          • 3 0

          • (2)

            Kwestia wprowadzenia takich opłat powinna leżeć w gestii władz samorządowych, które najlepiej wiedzą, czy ruch uliczny jest na tyle wysoki, aby wprowadzać takie opłaty. W dalszej perspektywie powinno się dążyć do "urynkowienia" korzystania z dróg. Tak jak wchodząc do autobusu płacę za bilet, tak jadąc samochodem płacę za korzystanie z drogi.

            • 1 3

            • (1)

              no i dzisiaj płacimy za drogi np. jest to składowa wkalkulowana w cenę paliwa, kiedyś lata temu to był odrębny podatek, uwielbiam takich ignorantów.....to może ze 3 podatki do masła jeszcze dołóżmy

              • 3 1

              • Ten "podatek drogowy" idzie do wspólnego worka o nazwie budżet państwa, a nie na jakiś budżet drogowy. Warto też zaznaczyć, że nawet jeśli przyjmiemy, że te podatki wliczane w cenę paliwa idą tylko na utrzymanie dróg to nie kompensują one ich utrzymania, a samorządy terytorialne muszą się opierać na subwencji, która i tak na to nie starcza i muszą do "interesu" dokładać.

                • 0 0

      • Tutaj jest mowa o dużym mieście (2)

        A nie o miasteczku, a to duża różnica. Małe by padły z głodu bo kto normalny by tam jechał.

        • 2 2

        • (1)

          Mieszkam w małej miejscowości i nie chcę żebyś ty ją rozjeżdżał a rozjeżdżacie , skoro ja mam płacić bo powoduję utrudnienia dla Ciebie w dużym mieście nie widzę powodu dlaczego Ty byś nie miał płacić przyjeżdżając do mojego miasteczka.

          • 2 0

          • Spoko prędzej przejedzie mnie na przejściu pijana zakonnica w ciąży niż wjadę do twojej wioski

            • 0 0

      • Oczywiście (4)

        Mieszkam we Wrzeszczu i raz na kilka lat mogę zapłacić za wjazd do Straszyna czy Miszewa.

        Dlatego lepiej martw się o siebie, bo codziennie wjeżdżasz do Gdańska

        • 1 6

        • Czy wy normalni jesteście?

          Tak samo jak ci przy korytach wszystko regulują dodatkowymi opłatami karami naliczeniami. Buraki tak mają

          • 0 1

        • (1)

          Chyba słabo z wyobraźnią ,to co proponujesz to opłata obowiązywałaby w każdej miejscowości przez którą byś przejeżdżał bo dlaczego nie .Oj by się działo

          • 3 0

          • Nie ma problemu. Jeżdżę głównie A i S.

            • 0 0

        • Rzeczywiście jestem codziennie w Gdańsku bo tu jem mieszkam i śpię .

          • 2 1

    • (1)

      Śmieszą mnie takie opinie chcemy się równać do Rzymu itp tylko drogi autorze pomysłu dotyczącego wprowadzenia opłat co w zamian ? W Gdańsku nie ma komunikacji miejskiej z prawdziwego zdarzenia, nie ma parkingów z których przechodzisz 3 kroki i jesteś w metrze, tramwaju itp., a za bilet płacisz symbolicznie właśnie dlatego, że zrezygnowałeś z wjazdu autem do centrum na rzecz komunikacji miejskiej. Że też ciągle jest tendencja do wybiórczego stosowania pewnych rozwiązań. U nas po staremu.wciąż się leje beton, ale na Hucisku posadzili kilka drzew, wciąż tragiczna komunikacja miejska, ale zwęża się jezdnię i dorabia przejść naziemnych itd . To miasto już ma zadyszkę, a pomysłu na racjonalne zarządzanie chyba brak

      • 4 1

      • Budowa przejść podziemnych i kładek nie jest rozwiązaniem problemu. Zgadzam się, że wprowadzenie opłat musi być poprzedzone budową parkingów P+R ale takowe już istnieją m.in. przy stacji PKM Rębiechowo, PKM Matarnia, przy Ergo Arenie. Brakuje takowych od strony Pruszcza Gdańskiego. Oczywiście trzeba też przeprowadzić audyt układu komunikacji miejskiej i powierzyć wykonanie go od nowa niezależnej instytucji, która wykona tego w oderwaniu od zapotrzebowań politycznych lecz w oparciu o dane. Niemniej jednak jest to kierunek, do którego trzeba dążyć.

        • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Ludzie nie potrafią płynnie jeździć. Ruszają dopiero jak mają przed sobą wolne 2-3 długości auta. (28)

    Jestem już za całym skrzyżowaniem a auto za mną dopiero wyjeżdza z budynku Forum...

    To samo dalej na skrzyżowaniach, zostawiają przed sobą całą dlugość pojazdu, a inni nie mogą zająć skrzyżowania bez blokowania przejazdu i korkuje się wszystko wstecz.

    Ale jak to rozwiązać bez odebrania prawa jazdy dla niedzielnych kierowców nie mam pomysłu...

    • 125 14

    • Myślcie zanim znowu powypisujecie te bzdury o tym że "korki się tworzą, bo kierowcy nie umieją płynnie ruszać" (6)

      Pojeździjcie w życiu kilkoma samochodami, zorientujcie się jak bardzo różnie łapią sprzęgła, jak różnie auta przyspieszają, jakie są różnice w momentach obrotowych i jak to wszystko wpływa na odległości przy ruszaniu. Przyjmijcie do wiadomości, że ktoś przesiadający się z kursowej yariski na inne auto potrzebuje czasu na przestawienie się, że nie wspomnę o tym, że ruszać idealnie też nie będzie od razu, bo to wymaga wielu przejechanych kilometrów, a nie 30 godzin kursu. W końcu - były eksperymenty, gdzie ustawiano samochody jeden za drugim tak, by wypełniły rondo i kazano kierowcom jechać ze stałą prędkością za sobą - można sobie popatrzeć, jak bardzo efekt był różny od waszych wyidealizowanych oczekiwań. Przy forum jest korek, bo układ drogowy jest od samego początku źle zaprojektowany i wiedział o tym każdy, kto się tematem choć trochę interesował, kiedy forum budowano.

      • 8 24

      • piszesz tak jakby

        polowa kierowcow zrobila prawo jazdy wczoraj.... natomiast prawda jest czesc dot. sprzegla - na moim przykladzie, kiedys mialem 1.6 n/a puszczajac sprzeglo auto leniwie ruszalo do przodu - moglem przesuwac sie po 10-20 cm bez obawy ze w kogos wjade. Obecnie mam turbodiesla 2.2 przy nawet lekkim puszczeniu sprzegla auto rwie do przodu, oczywiscie mozna podjechac te 0,5-1 m ale kosztem sprzegla i dwumasy. Dlatego nawet nie probuje i czekam w korku az zrobil sie wystarczajaco duzo miejsca - min. 4-5m

        • 0 0

      • Widzę tu kupę osób jeżdżących szybko i bezpiecznie na zderzaku

        • 2 1

      • kierowcy nie potrafią płynnie ruszać bo im na tym nie zależy i tak potęguje to korki (1)

        Jeździłem w życiu wieloma samochodami, ze skrajnie różnie działającymi sprzęgłami, często z bardzo marnym przyśpieszeniem...

        ... ale zawsze, nawet tuż po ukończeniu kursu, przynajmniej starałem się być przygotowanym i sprawnie ruszać po zmianie świateł, obserwować otoczenie, sygnalizację, inne auta i sytuację na drodze (np. czy za skrzyżowaniem jest korek czy wolna droga), z wyprzedzeniem wrzucić bieg (np. tuż przed zmianą świateł albo chwilę przed tym jak ruszy poprzedzające mnie auto), zacząć ruszać w tym samym momencie co auto przede mną, dodać optymalną ilość gazu gdy sprzęgło już złapie itd.

        Raz wychodziło to lepiej raz gorzej ale dzięki temu, że od samego początku przykładałem do tego uwagę, szybko nabrałem zadowalającej wprawy.

        I owszem, wiele samochodów ma mizerny moment a obsługa sprzęgła, zwłaszcza na początku, bywa trudna ale fizycznie nawet najsłabsze na rynku samochody potrafią ruszyć wystarczająco sprawnie i to bez rozkręcania silnika do wysokich obrotów.

        Problemem nie są świeżo upieczeni kierowcy, to oczywiste, że na początku mogą mieć trudności ale jest ich stosunkowo niewiele.

        Prawdziwym problemem są kierowcy rozkojarzeni albo skupieni co najwyżej na zderzaku jednego samochodu przed nimi, szukający biegu dopiero gdy samochód przed nimi już ruszył itp...

        • 17 1

        • Święte słowa

          Ale cio*y i tak się będą tlumaczyc wszystkim, tylko nie własną nieumiejętnością jazdy.

          • 8 1

      • No nie bardzo

        Można płynnie ruszać nie mając WRX, wystarczy myśleć i obserwować co się dzieje do okola, a nie jeść, scrollować feja czy inne takie

        • 14 0

      • i tak 10 lat po kupnie wozu jeździsz tak samo jak w momencie kupna...

        Twoja teoria prysła

        • 14 2

    • (2)

      Ta, a potem zdziwko jak ktoś przyhamuje, dzwon i wtedy to dopiero się korek robi

      • 10 16

      • Jak masz tak wolny czas reakcji to nie powinieneś operować maszynami poruszającymi się > 5km/h.

        • 1 0

      • Trzeba miec oczy otwarte

        I nie wlepione w telefon zamiast robić kilometrowe odstępy. Przez takich jelonkow na zielonym przejeżdża 5 aut zamiast 30. Pozabierać dożywotnio prawko za zmóżdżanie się na drogach i nieumiejętność natychmiastowego ruszania spod świateł.

        • 8 2

    • To się nazywa bezpieczny odstep

      Zabierać prawko piratom. Ze zderzaka.

      • 1 0

    • Odbiera się komuś, a nie "dla kogoś" (2)

      j. polski się kłania

      • 3 1

      • Oj językoznawcy, śmieszni jesteście.

        Jeśli odbieram coś komuś to znaczy, że ten ktoś to traci, jest mu to zabierane :). Jeśli odbieram coś dla kogoś, np. paczkę dla mojej mamy, to znaczy że ten przedmiot zostanie komuś doręczony. Szukajcie dalej najeźdźców z Mazur i potwierdzeń swoich nietrafionych teorii, oczytani Gdańszczanie.

        • 1 1

      • naleciałości wschodnie

        warmińsko mazurskie i podlaskie

        • 0 0

    • "bez odebrania prawa jazdy dla niedzielnych kierowców"

      po polsku byłoby "niedzielnym kierowcom". Pan przyjezdny z Olsztyna, czy jeszcze dalej na wschód?

      • 0 0

    • i tak gamonie pchaja sie na srodek skrzyzowania i stoją blokując ruch po zmianie świateł.

      • 2 0

    • To kwestia podejścia, bo korki będą tam zawsze. (1)

      Korki to nieodłączna część rytuału spędzania życia w galerii - robienia zakupów, oglądania, przymierzania, jedzenia, picia, itp. Stanie w korku może budować poczucie przynależności do ekskluzywnej grupy społeczeństwa, którą stać na wszystko, która może się pokazać plebsowi ze swoim bogactwem - może tak należy do tego podejść, to korek przestanie być udręka i będzie postrzegany jako ekskluzywna rozrywka.

      • 9 1

      • :D

        • 0 0

    • zacznijmy od tego, że pomysł budowy takiego molocha w takim miejscu był niezbyt fortunny (1)

      Układ drogowy w okolicy i tak miał i dalej ma ciągle problemy z przepustowością, nawet gdyby nie było tego forum. Obecnośc tak dużego obiektu handlowego plus nieustannie trwające jakieś wieczne "remonty" w okolicy i mamy to co mamy.

      • 9 0

      • Tez tak uwazam.

        Jakby malo sklepow w Gdansku bylo.

        • 1 0

    • Automatyczna skrzynia biegow

      Jedyne rozwiazanie. Widac na drogach, jak wiele osob nie radzi sobie ze sprzeglem.

      • 1 3

    • Ruszanie tuz za autem poprzedzającym Cię (4)

      Wiąże się z ryzykiem stłuczki w momencie, gdy kierowca przed Tobą gwałtownie zahamuje. To się nazywa zasada ograniczonego zaufania, nigdy nie wiesz co zrobi inny kierowca.

      • 6 20

      • Bzdura....i szukanie wymowek (2)

        Nieumiejętności ruszania spod świateł.

        • 14 3

        • Nie bzdura, tylko masz obowiązek trzymać dystans (1)

          • 6 16

          • Przy prędkości 20 km/h na godzinę wystarczy 3 m a nie 10 m, wystarczy się skoncentrować

            Prawda taka, że co drugi gapi się w telefon. Problem się skończy jak wejdą samochody autonomiczne dopiero, wtedy będzie przyjemnie patrzeć, jak wszystko rusza na raz. Ale to za ileś lat.

            • 12 2

      • To trzeba obserwować co się dzieje dookoła (a nie ograniczać się tylko do jednego auta przed sobą i ekranu tel.), przewidywać (nikt nie hamuje gwałtownie bez powodu) i utrzymywać bezpieczny ale nie nadmierny dystans (nie, 20 m to nie jest właściwa odległość przy 2 km/h).

        • 9 1

    • Wyróżnianie takich powierzchownych opinii na tym portalu to porażka

      Poprawa płynności ruszania tylko marginalnie przyczyni się do rozwiązania problemów z wyjazdem z tego przewymiarowanego parkingu przy przewymiarowanym węźle drogowym.

      • 1 2

    • To nie jest problem niedzielnych kierowców. Wręcz przeciwnie, takie akcje tworzą ludzie jeżdżący dość dużo, ale nie widzący dalej niż znaczek na masce własnego auta. O zdolności przewidywania nawet nie wspominam.

      • 23 5

  • Zburzyć i zbudować nowy parking, już bez błędów.

    • 0 0

  • Nigdy tam nie bylem i chyba nie zaluje

    • 0 0

  • Obniżyć opłatę za parking na mieście wystarczy w weekendy i samo się rozwiąże

    No proszę miasto boli , że wolą pozostawić auto w forum niż im worki wypychać, każdy wie że będzie z wyjazdem problem, a jednak woli tam stanąć na niedzielny spacerek niż miastu dać się doić! Tak właśnie włodarze naszego miasta pięknego mieszkańcy są wam wdzięczni, że o nich myślicie !!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście znajduje się siedziba Audi?

 

Najczęściej czytane