• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak poprawić przystanek tramwajowy przed dworcem głównym w Gdańsku?

Janina
23 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym. Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym.

Jeden z najważniejszych i jednocześnie jeden z najmniej wygodnych dla pasażerów - mowa o przystanku tramwajowym przed dworcem głównym zobacz na mapie Gdańska. Zdaniem naszej czytelniczki, pani Janiny, należy poszerzyć jego perony i wyznaczyć przejście naziemne przez Podwale Grodzkie. Poniżej publikujemy treść jej listu.



Czy przystanek tramwajowy przed dworcem głównym wymaga poprawek?

Organizacja ruchu pieszego na przystanku tramwajowym przed dworcem jest jednym z głównych powodów zniechęcających mnie do korzystania z komunikacji publicznej.

Jest to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych w mieście, ze znaczną ilością linii tramwajowych, uczęszczany przez tłumy ludzi. Do tego tramwaje zatrzymują się tutaj często po dwa jednocześnie, aby umożliwić przesiadkę.

Przystanki są jednak bardzo wąskie, z jedną tylko możliwością wyjścia - do tunelu, do którego prowadzą równie wąskie schody.

W efekcie na przystanku codziennie zaobserwować można bieganie między tramwajami i popychanie się w niesamowitym ścisku. Jako osoba niemłoda, czuję się zagrożona - popchnięciem, potrąceniem przez dosłownie ocierający się o stojących na przystanku tramwaj lub okradzeniem.

Dlatego proponuję dwa rozwiązania:

Pierwszym jest poszerzenie platform kosztem pasów dla samochodów. Podwale Grodzkie na wysokości dworca ma łącznie z pasami dla autobusów cztery pasy ruchu w jedną stronę i pięć w drugą.

Zwężenie każdego o 20-30 cm pozwoli na poszerzenie platform o 1-1,5 m. Dodatkowo, likwidacja po jednym pasie ruchu po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska, pozwoliłaby pokazać miastu, że realnie myśli o promocji ruchu pieszego.

Drugim - i jeszcze ważniejszym - jest wytyczenie przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie na wysokości południowego krańca przystanków tramwajowych zobacz na mapie Gdańska - na odcinku dworzec - "Krewetka".

Wydaje się, że to rozwiązanie ma same zalety: pozwala na rozładowanie ruchu pieszego (nie wszyscy będą zmuszeni do tłoczenia się przy schodach do podziemi) i wreszcie przystanki staną się realnie dostępne dla osób niepełnosprawnych lub osób z wózkami dziecięcymi.

Skróci to także czas dojścia z dworca do centrum, a miastu da okazję do chwalenia się zrównoważonym transportem, podczas gdy obecnie, wbrew słowom włodarzy, w najlepsze trwa promocja ruchu samochodowego.
Janina

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (263) 4 zablokowane

  • Przejście koniecznie! (14)

    Po otwaciu tunelu, POG nie ma miejsca na tranzyt w mieście

    • 117 135

    • to postulaty dawnego radnego Słodkowskiego z nimi nie wygrał kolejnej kadencji (7)

      bo s aabsurdalne - tunele są bezpieczne dla pieszych

      • 19 19

      • oj, jaki dzielny obronca ucisnionych (1)

        Najbezpieczniej zatem jest trzymac dzieci w piwnicy cale zycie.

        Tu jest MIASTO. Miasto to cos wiecej niz droga dla Janusza z Passeratti.

        Moze kierowcy nie powinni traktowac tej drogi jak toru wyscigowego, to nie bedzie problemu z bezpieczenstwem. Ile osob zostalo rannych w ostatnim roku na przejsciu naziemnym przy Galerii Baltyckiej lub Operze?

        Prosze drogich kierowcow, aby nie probowali tlumaczyc pieszym, ze tunel jest dla dobra biedapieszych. Tunel jest dla mozliwosci zapier....lania przez miasto samochodem. I tego sie boicie, ze ktos wam wreszczcie miasto ucywilizuje.

        • 2 2

        • Tu jest miasto więc zlikwidujmy tunel W CAŁOŚCI. Ludzie niech przechodzą przez tory kolejowe a nie chowają się przed pociągiem. Od dworca autobusowego niech chodzą dookoła lub korzystają z tramwaju.

          • 1 1

      • Bezpiecziejsze od przejścia ze światłami? O ile? 2%? (3)

        • 8 14

        • Na przejściu ze światłami (2)

          zginęło wielu potrąconych pieszych. W tunelu żaden samochód pieszego nie potrącił.

          • 14 3

          • Siedzac cale zycie w piwnicy tez masz mniejsze szanse na raka skory (1)

            Masz racje. Zamykajmy ludzi zaraz po urodzeniu.

            ludzie, tu jest miasto. Miasto to nie tylko (a wlasciwie absolutnie nie) droga tranzytowa przez centrum. Tu zycia i funkcjonuja ludzie.

            na szczescie coraz wiecej ludzi lubi zyc i mieszkac w miescie. Za 10-20 lat najpozniej srodmiescie bedzie mialo wreszcie charakter miejski.

            • 2 1

            • Skoro ci drogi w mieście przeszkadzają, to wracaj na swoją wieś..

              • 0 0

      • Szczególnie po 23 są bardzo bezpieczne.

        • 21 16

    • Pomysł (1)

      Trzeba przedłużyć przejście pod peronem. Zrobić kolejne wejscie dalej a sam peron podzielić na 2. Czesc tramwajów by odjeżdżała z jednej części a inna z drugiej. Jeśli chodzi o tramwaje to może pomóc bocznica. Tramwaje by się przepuszczały w zależności od spoznienia

      • 5 4

      • A taka bocznice gdzie zmiescic?

        Poza tym, jakie spoznienie? Tam trwamwaje w godzinach szczytu odjezdzaja co 1-2 min.

        Gdzie tu mowa o czekaniu. Po prostu jedzie i zatrzymuje sie. Wszelkie proby udoskonalenia bez powiekszenia przystanku sa skazane na niepowodzenie.

        • 2 0

    • tutaj nie ma dobrego rozwiązania. (1)

      Jak zabiorą pasy, będzie źle, jak zrobią przejście naziemne, zaslonia architekturę dworca - zabytkowego. Co nie zmienia faktu, że aby wyjść z przystanku pod tunel, to trzeba tak się nawkur... A to na dzieciaki patrzace w telefon - zwalniają, a to na rozgadane psiapsioly - zwalniają, a to na gapiow, co jednak wrócą się na przystanek... ludzie tam najwidoczniej się nie spieszą. Ot na spacerek po schodach. To jest PROBLEM.

      • 7 5

      • jakim cudem przejscie NAziemne ma zaslonic architekture?

        Chodniki tez chcesz likwidowac?

        Naprawde nie dostrzegacie roznicy miedzy przejsciem naziemnym (dla ubogich intelektualnie: "zebra") a przejsciem NADziemnym (np. kladka NAD droga).

        • 5 1

    • Zmiana konieczna (1)

      Tunel do zasypania, a przejście do namalowania!

      • 32 30

      • nie szedlbym az tak daleko

        Tunel moze istniec rownolegle. Niektorych moze byc wygodniej przejsc tunelem (chocby w przypadku slabej pogody lub jak i tak ich celem jest jeden z peronow kolejowch).

        Co do funkcji Srodmiescia - pelna zgoda. Powinno sie niwelowac wczesniejsze bledy.

        • 3 1

  • (4)

    Tyle czasu funkcjonowało to i drugie tyle będzie funkcjonować. Pani Janino, świata Pani nie zbawi. A likwidacja pasa drogowego dla aut to już totalna krótkowzroczność w Pani wydaniu.

    • 193 73

    • po wprowadzeniu zmiany w postaci likwidacji lub zwężeniu pasów dla samochodów jak przebije się karetka czy straż pożarna; już teraz to wielki problem !!!! a czasami nawet sekundy się liczą

      • 1 1

    • (1)

      Nie przesadzajmy. Tunel jest dobrym rozwiazaniem i kazda ingerencja w uklad drogowy tylko mu zaszkodzi. Nie przesadzajmy ze na tym peronie jest tak ciasno. Niedlugo na przystankach skmki beda za waskie perony...

      • 13 18

      • czesto korzystasz z tego przystanku, czy mowisz zza kierownicy?

        • 7 3

    • To nie krotkowzrocznosc tylko jak najbardziej postepowe myslenie.

      Samochody maja za duzo przestrzeni.

      • 23 28

  • Pani Janina to może raczej sobie poszerzyć horyzonty myślowe.

    • 2 0

  • oby nie kolejne przejście dla pieszych w okolicy dworca (12)

    toż to jeszcze bardziej zwiększy korki w mieście

    • 317 127

    • (8)

      Centrum miasta w godzinach szczytu i tak jest zakorkowane. Kierowcom krzywda się nie stanie, jak zostawią między autami W KORKU kilka metrów na przejście dla pieszych.

      • 42 30

      • a jednak krzywda się stanie nie tylko kierowcom ale i wszystkim mieszkańcom naszego miasta (7)

        pamiętaj proszę, że jedną z głównych przyczyn korków w mieście jest nieumiejętna jazda kierowców, w tym utrzymywanie zbyt dużych odległości między samochodami w trakcie poruszania się w korku. Czyli każda kolejna wolna przestrzeń między samochodami wydłuża korek i tym samym blokuje kolejne ulice i kolejne i kolejne...
        A jeśli do tego dodamy jeszcze dodatkowe światła na drodze to korki w Gdańsku będą coraz bardziej zbliżać się do Sopotu i Pruszcza. Tak więc 0- najpierw myślimy, później działamy :)

        • 16 31

        • (5)

          Jedź sobie obwodnicą albo tunelem, jak ci się tak spieszy. Masz jeszcze u góry 3 Maja w razie potrzeby. To jest centrum miasta, a nie autostrada, by ludzie chodzili tunelami i tłoczyli się na wąskim peronie.

          • 33 23

          • (4)

            Bedziesz kiedys jechal taksowka... i wtedy będziesz psioczyl czemu tak wysoki rachunek bo taksometr naliczyl "postojowe" w korku...
            Bedziesz kiedys zamiawial cos z kurierki... będziesz psioczyl na kuriera ze soe spoznia ze co za typ itp...
            Będziesz kiedys zamawial pizze i bedziesz psioczyl na pizzerie ze pizza dojechala zimna...
            Przykladow mozna mnozyc...

            Pamiętaj wtedy o swoich slowach i plac za nie w milczeniu ;)

            • 10 17

            • zyje na co dzien w miescie i psiocze, ze to miasto dla samochodow, a nie dla ludzi (2)

              Poza tym, czy dzisiaj kurier lub taksowka nie stoi w korku? Ponoc takie straszne korki, ze trzeba wydawac miliardy na drogi.

              Nie zaslaniaj sie pizza, ktora sie najczesciej zamawia poza godzinami szczytu (i bardziej psiocze na czas przygotowania niz czas dojazdu, bo pizzerie mieszkajac w miescie mam blisko), nie zaslaniaj sie dowozeniem lodowki, bo nie wieziesz jej codziennie.

              Powiedz zwyczajnie, ze TY chcesz jechac samochodem. Ze po prostu to lubisz. Ze uwlacza ci jazda tramwajem. Wtedy mozemy szczerze i otwarcie porozmawiac. Takie udawanie, ze masz na mysli dobro innych jest zwyczajnie smieszne.

              • 4 3

              • A szczerze i otwarcie mozna rozmawiac tylko z ludzmi ktorzy chca stworzyc kompromis - a nie widza tylko czubek wlasnego nosa i "grabia pod siebie", z gory szufladkujac swego rozmówcę o którym nie maja pojęcia. Zycie w spoleczenstwie wymaga kompromisow. W tym wypadku dla każdego: pieszego, rowerzysty, cyklisty czy kierowcy auta.
                Kompromis polega na tym by szukac rozwiazania mozliwie dobrego dla wszystkich grup spolecznych. A nie tylko dla jednej, kosztem drugiej ;)

                Oczywiście, pisze to w ramach ogolu, a nie personalnie do Twojej osoby, zeby byla jasnosc ;)

                • 1 0

              • Oczywiscie ze lubie jezdzic samochodem. Rowniez przyznaje ze z komunikacji miejskiej korzystam srednio... Raz w roku.
                Co nie zmienia faktu iz pracuje jako kierowca. W miescie. I podalem przyklad ze swojego doświadczenia we wszystkich trzech opcjach ;)

                Dla Twojej wiadomosci od kilku lat pracuje tylko w nocy a dnia unikam jak ognia - wlasnie ze wzgledu na korki i wysluchiwanie zmeczonych ludzi jak to jest strasznie zakorkowane ;)

                Wiec wybacz - moja ocena raczej faktycznie bierze soe z doswiadczenia i rozmów z ludzmi, a nie z uwielbiania "pocenia swojego tylka podczas stania w korku" jak sugerujesz ;)

                • 0 0

            • ta, bo najważniejsi w tym mieście są dostawcy pizzy.

              • 7 4

        • Podstawowym powodem korkow jest fakt, ze wielu kierowcow calkowicie odrzuca mozliwosc poruszania sie po miescie inaczej niz

          Samochodow jest za duzo, skoro na drodze 4x4 nadal robia sie korki. proponowane 20cm na pasie nie uniemozliwia poruszania sie samochodom. Jesli chodzi o pasy naziemne, ja jestem na tak.

          Korzystam z tej trasy w drodze do pracy (Wrzeszcz - Glowny) i uwazam, ze pozostawienie tunelu i otwarcie pasow na drodze to dobry pomysl.

          • 5 1

    • Miasto dla ludzi nie dla samochodów

      • 5 7

    • Jakie korki? Po otwarciu tunelu przed dworcem są pustki nawet po 16-tej. Przejedź się i zobacz zamiast krytykować zza ekranu.

      • 10 19

    • Racja! Piesi? W centrum miasta!

      Toż to jakaś dzicz! I bluźnierstwo przeciw św. Przepustowości!

      • 40 10

  • Już widzę codzienie

    wzywaną tam karetkę do potrąceń w tym kobiet z wózkami dziecięcymi i inwalidzkimi

    • 2 0

  • Sorry, ale jak tylko pojawi się przejście dla pieszych przez ulicę to polskie bydło w d* *ie

    będzie miało zasady ruchu drogowego, czerwone światła dla pieszych i będzie lazło na czerwonym bo jego tramwaj przyjechał na przystanek. Nie poczeka 5 minut na następny. A pierwsze to będą babcie i dziadki o kulach. Ci to są pierwsi na takie 'imprezy'.

    • 4 1

  • Pani chyba nigdy nie jechała autobusem w tych okolicach. Jeśli by zwężyć drogę - tracą na tym autobusy, bo stoją w korku. Jeśli wytyczyć przejscie naziemne - również tracą autobusy, poza tym wszyscy czekają na zielone światło.
    Zwężenie o te 20-30 cm byłoby względnie ok, usuwanie pasów już nie.

    • 2 1

  • Postulat zupełnie nieuzasadniony. Wnoszę o uchylenie okna. Uchylam. (16)

    Wąsko to jest na kartuskiej koło kościoła. Tu jest wg mnie wystarczająco dużo miejsca. Radze czytelniczce zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Albo żyć wg zasady- się popieści i się zmieści.

    • 270 103

    • (6)

      Janina ma rację, że tam jest wąsko. Zdarzyło mi się nie wsiąść do swojego tramwaju, który podjechał do przodu przystanku, bo nie było jak. Chcesz podejść do swojego tramwaju, a tu wysypuje się masa ludzi i nie ma jak się przedrzeć.
      A co do reszty Janina niech się zajmie lepiej garami.
      Pominę, że liczy pasy razem z zatokami postojowymi dla autobusów. Poza tym nie po to wydawano miliony na tunel, żeby po likwidacji pasa wrócić do sytuacji jaka była wcześniej tzn; permanentny zator w godzinach szczytu. Do tego buduję dużą galerię kawałek dalej, która będzie generowała dodatkowy ruch w okolicy, ale Janina nie za bardzo potrafi najwyraźniej łączyć fakty.
      ...
      Ja mam propozycję jak to zrobić ale oczywiście będzie to trochę kosztować.
      Przystanki zamiast naprzeciwko siebie powinny być usytuowane o obu stronach tunelu. Wymagało by to oczywiście wybudowania wyjścia z tunelu po drugiej stronie i zmiany geometrii torów, ale wtedy dałoby radę zrobić szersze (przynajmniej o szerokość torów) i wygodniejsze przystanki.
      Jestem nawet skłonny do wyznaczenia tego przejścia na stronę po której znajduje się Krewetka. Ale tylko na tą stronę. Dalej nie chce mi się pisać.

      • 18 20

      • dobrze, ze dalej nie chce ci sie pisac (4)

        bo niewiele madrego masz do powiedzenia.

        Srodmiescie aktualnie sluzy tranzytowi, a nie powinno. Wybudowano drogi za 2mld zlotych (tunel, Sucharskiego, Slowackiego, POG), a w Srodmiesciu kierowcy nie chca oddac nawet jednych swiatel.

        Szczegolnie, ze mowicie, ze jest teraz ciagle korek. Jak jest korek, to co za roznica, czy stoisz w bezwladnej masie samochodow czy stoisz przed swiatlami?

        Na szczescie ludzie sa coraz bogatsi (w tym mentalnie) i rozumieja, ze samochod nie jest dzisiaj zadnym symbolem luksusu.

        • 1 5

        • Przestań bredzić... (1)

          ludzie wracający z pracy do domu to nie jest żaden tranzyt. Co do tranzytu to będą lub już są zmiany w tym zakresie. Niektóre drogi będą wyłączane dla samochodów powyżej iluś tam ton - tak żeby tranzyt właśnie kierować przez tunel pod Wisłą i kierować na obw. południową itd... Był artykuł na trojmieście.
          ...
          Co do świateł / przejścia przy dworcu między "dworcem" właśnie a przystankiem tramwajowym - nie ma opcji. Przejście nie może przechodzić przez zatokę autobusową. Tam nie ma miejsca na przejście.
          ...
          Chciałbym jeszcze dodać, że szerokość pasów jest regulowana odpowiednimi przepisami a nie widzimisie Janiny. Janina do garów !
          ....
          Co do ostatniego twojego akapitu, to tak. Samochód nie jest luksusem tylko coraz bardziej dostępnym sposobem przemieszczania się. Ludzie jeżdżą i jeździć będą.
          ...
          Dalej nie chce mi się już pisać.

          • 0 0

          • btw

            we wcześniejszym komentarzu podałem z resztą swoją propozycję jak to załatwić żeby wilk był syty i owca cała. Czyli szersze przestanki bez uszczuplania przepustowości Wałów Jagielońskich. Tyle w temacie.

            • 0 0

        • auto dla mnie nigdy nie było symbolem luksusu, (1)

          ale praktycznym środkiem ułatwiającym przemieszczanie się w celu realizacji obowiązków zawodowych jak i rodzinnych

          • 1 0

          • to ciekawe

            kazda dyskusja z przedstawicielami pogladu, ze samchod ma miec wygodnie w miescie konczy sie tym, ze odwoluja sie do rodziny czy bezpieczenstwa pieszych.

            A jak sie idzie ulica to najczesciej widac 1 osobe za kolkiem. Takze tam, gdzie nie ma tunelu to raczej taki kierowca ma gleboko w poszanowaniu bezpieczenstwo kogokolwiek.

            Tylko, jak przychodzi do dyskusji to sie okazuje, ze wcale nie fetyszuja samochodu. Robia to dla rodziny. Dbaja o wszystkich dookola.

            A i jeszcze ekologia. Oczywiscie - samochod pedzacy przez miasto 90kmph jest bardziej ekologiczny. Zapomnialbym.

            • 1 1

      • taaak, twoj podpis dobrze swiadczy o twojej wypowiedzi

        • 6 6

    • jest wasko, pani Janina ma racje. (5)

      Uchylam uchylenie

      • 9 5

      • To zapraszam na Siedlce-Pętla... zatęsknisz za ilością miejsca przy Dworcu... (4)

        • 12 1

        • czy to jest powod, aby przy Glownym tez bylo zle? (3)

          Szczegolnie, ze mozna zrobic to lepiej. To, ze zepsuto petle na Siedlcach nie znaczy, ze nalezy utrzymywac zly stan przy Glownym.

          Droga sprawa - ile osob jest na petli Siedlce, a ile na przystanku przy Gdansku Glownym?

          Trzecia sprawa - czy da sie poszerzyc miejsce dla pasazerow na Siedlcach? Tu da sie bez wiekszej szkody dla transportu kolowego. Natomiast potencjalnym utrudnieniem dla Januszy jest przejscie naziemne.

          • 3 1

          • Oj durniu, durniu... (2)

            Pętla na Siedlcach została dostosowana do ilości miejsca.. więc tak, dałoby się to zrobić lepiej, kosztem eksmisji przyległych budynków.. podobnie jak z zabieraniem ulicy przy Dworcu..
            Ile osób jest na Siedlcach? Przyjedź i zobacz.. po likwidacji komunikacji autobusowej, to jest podobnie jak na Dworcu, a wiata szeroka na cały metr o_O
            Bez szkód? Zabieranie komuś, żeby dać innemu to nie jest szkoda? W całym trojmieście zabiera się tylko ulice, bo deptak.. bo droga dla rowerów... to może zacznijmy zabierać przystanki, chodniki, ddr i budować drogi? Przecież to bez szkód! Zawsze możesz przedreptać na około piechotą, czysty zysk...
            I nie, nie jestem blachosmrodziarzem.. poprostu mnie już wkurza ta roszczeniowa postawa. Im zabierzcie i dajcie mi! Bo im się nie należy, mi się należy! Co się z wami ludzie dzieje? Mieszkam tu czterdzieści lat i ludzie sobie dawali świetnie radę, a ostatnio tylko słyszę z każdej strony daj! daj! daj!... temu nie pasuje, że się z rowerem do PKMki nie zmieścił, tamtej riksze na ddr, komuś autobus co 20min przez tunel za rzadko jeździ, innemu pchli targ na Długiej....

            • 3 2

            • "daloby sie kosztem eksmisji budynkow" (1)

              oznacza - nie daloby sie.

              Nie ma sensu zabierac chodnikow i drog rowerowych pod budowe nowych drog, bo jak widac nawet tak szeroka droga jak opisywana w liscie sie korkuje. Samochod to dobry wynalazek, a zwyczajnie nie sprawdza sie w duzym miescie.

              Jesli uwazasz, ze sie sprawdza to oznacza, ze kazdy moglby codziennie korzystac z samochodu. Pomysl, ze wszyscy ci ludzie z przystanku obok Gdansk Glowny PKP wsiedliby do samochodow - nieduzy, jakies VW Polo. Jak ich chcesz wtedy pomiescic w miescie?

              Nie bylo krzyku, bo kiedys nikt nie mial samochodu. O co mialby byc krzyk? Teraz krzyk jest, bo samochod stal sie tani. Kazdy moze sobie kupic. Tyle, ze sie okazuje, ze nie ma miejsca. No i kierowcy szukaja winnych (a to za wolno ktos rusza, a to zle ustawione swiatla, a to piesi, a to rowerzysci).

              A tak naprawde - po prostu nie ma fizycznie mozliwosci, aby w miescie wielkosci Gdanska bylo 100tys. samochodow. Nie zlosliwosc, nie zawisc - fakt. Fizycznie nie zmiescisz 1,5x4m * 100 000. Bo gdzie? Bo jak?

              • 0 1

              • Nie dałoby się?

                Ale tu się da? Kosztem ulicy? Trochę naciągany ten twój argument, tu można zniszczyć, tam już nie?
                Auta może i są tanie jak barszcz, ale codzienna eksploatacja przegrywa z komunikacją miejską, paliwo, płyny, ubezpieczenie, części.. Ci co jeżdżą na codzień, to albo muszą to robić, albo mogą to robić.. a z każdej strony są karani kosztem innych. Jak dla mnie, to ci z przystanku mogą jeździć nawet TIRami, ja samochodu nie używam, więc mnie nie intersuje czy korek ma 100m, czy 5km.. ale to dalej nie jest powód do likwidacji infrastruktury istniejącej od wielu lat, bo się bydło nie potrafi przemieścić w obrębie przystanku.. Tu nie trzeba karać niewinnych, tu potrzeba uczyć bydło współżyć na wspólnym kawałku miasta. Trochę jeżdżę po świecie i zauważam, że to chamskie bydło potrafi się zachować kiedy nie jest w Polsce. Tu się łokciami i kolanami przedzierają, tam grzecznie gęsiego... Tutaj głośna muzyka z telefonu, ploteczki na cały autobus.. tam cisza i spokój.... przykłady można mnożyć. I jak widać, jednak się da...i to bez wyburzania miast...
                Ps. 100tys aut, to się na głupim WOCu mieści.. no i wszyscy nie jadą w jedno miejsce i to w jednej chwili..

                • 2 0

    • proponuje zasade typowo polską (1)

      Lepiej poczekajmy aż ktoś zostanie potrącony albo pfu zabity przez nadjeżdżający tramwaj. Bo tak musi się skończyć ten Bangladesz w środku podobno europejskiego miasta jakim jest Gdańsk....

      • 12 9

      • jakie miasto to przecież już jest duża wiocha.

        Miasto to było 15 lat temu i dalej.

        • 9 3

    • Głodnemu chleb na myśli...się popieści to się zmieści...ładnie .

      • 11 8

  • a może by tak cały ruch wprowadzić do tunelu????? (1)

    a mi się zawsze marzyło by od dworca do lotu wprowadzić główny ruch samochodowy i tramwajowy pod ziemię! Jak pięknie by mogła wyglądać okolica gdyby nastała tam cisza i pojawiła się zieleń :)) Jasne że by musiała powstać jakaś mała uliczka dojazdowa do samego dworca..

    • 14 6

    • akurat ciszy to by nie było, bo odgłos warczących aut stojących w korku w tunelu jest

      głośniejszy niż nie jeden motor ;)

      • 0 0

  • Wszystkie tunele zostaną zasypane więc ten koło dworca też. Układ przystanków powinien być taki sam jak przy operze tzn. trzy obok siebie. Rezygnacja z szerokich alei to oczywiście konieczność.

    • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co przedstawia logo Skody?

 

Najczęściej czytane