• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak poprawić przystanek tramwajowy przed dworcem głównym w Gdańsku?

Janina
23 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym. Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym.

Jeden z najważniejszych i jednocześnie jeden z najmniej wygodnych dla pasażerów - mowa o przystanku tramwajowym przed dworcem głównym zobacz na mapie Gdańska. Zdaniem naszej czytelniczki, pani Janiny, należy poszerzyć jego perony i wyznaczyć przejście naziemne przez Podwale Grodzkie. Poniżej publikujemy treść jej listu.



Czy przystanek tramwajowy przed dworcem głównym wymaga poprawek?

Organizacja ruchu pieszego na przystanku tramwajowym przed dworcem jest jednym z głównych powodów zniechęcających mnie do korzystania z komunikacji publicznej.

Jest to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych w mieście, ze znaczną ilością linii tramwajowych, uczęszczany przez tłumy ludzi. Do tego tramwaje zatrzymują się tutaj często po dwa jednocześnie, aby umożliwić przesiadkę.

Przystanki są jednak bardzo wąskie, z jedną tylko możliwością wyjścia - do tunelu, do którego prowadzą równie wąskie schody.

W efekcie na przystanku codziennie zaobserwować można bieganie między tramwajami i popychanie się w niesamowitym ścisku. Jako osoba niemłoda, czuję się zagrożona - popchnięciem, potrąceniem przez dosłownie ocierający się o stojących na przystanku tramwaj lub okradzeniem.

Dlatego proponuję dwa rozwiązania:

Pierwszym jest poszerzenie platform kosztem pasów dla samochodów. Podwale Grodzkie na wysokości dworca ma łącznie z pasami dla autobusów cztery pasy ruchu w jedną stronę i pięć w drugą.

Zwężenie każdego o 20-30 cm pozwoli na poszerzenie platform o 1-1,5 m. Dodatkowo, likwidacja po jednym pasie ruchu po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska, pozwoliłaby pokazać miastu, że realnie myśli o promocji ruchu pieszego.

Drugim - i jeszcze ważniejszym - jest wytyczenie przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie na wysokości południowego krańca przystanków tramwajowych zobacz na mapie Gdańska - na odcinku dworzec - "Krewetka".

Wydaje się, że to rozwiązanie ma same zalety: pozwala na rozładowanie ruchu pieszego (nie wszyscy będą zmuszeni do tłoczenia się przy schodach do podziemi) i wreszcie przystanki staną się realnie dostępne dla osób niepełnosprawnych lub osób z wózkami dziecięcymi.

Skróci to także czas dojścia z dworca do centrum, a miastu da okazję do chwalenia się zrównoważonym transportem, podczas gdy obecnie, wbrew słowom włodarzy, w najlepsze trwa promocja ruchu samochodowego.
Janina

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (263) 4 zablokowane

  • (1)

    Fajnie, ze pomimo tylu lat terroru samochodowego, w glowach ludzi powstaja pomysly, ze mozna zabrac przestrzen samochodom!!!
    I swiat sie nie skonczy!

    Oczywiscie, ze mozna a nawet trzeba im zabierac przestrzen, a raczej odzyskac.
    Wyrzucic z chodnikow, trawnikow, przeznaczyc pas dla pieszych i rowerzystow.

    • 4 5

    • "Terror samochodowy" :d

      • 1 1

  • jestem na tak

    jako osoba niepełnosprawna ruchowo, jestem za zmianą przystanku Dworzec główny, po pierwsze może choć windy. Może poszerzenie. Do puki osoby są silne i zdrowe to nie myślą, wiem bo rok temu też byłem zdrowy i sprawny, a potem los pokazuje że schody w tunelu na dworcu nie są już dla mnie, strach że mnie ktoś przewróci. prowadzi do tego że jadę przystanek bliżej lub dalej i się przesiadam na inny tramwaj, ale z PKP to już mam problem. o kulach się za szybko nie idzie, nie mówiąc o zmęczeniu. To miasto nie jest przystosowane dla takich osób jak ja i to widać ewidentnie na dworcu.

    • 4 2

  • Bo to nie żadna "kobieta" pisząca "artykuł" (1)

    .... tylko kolejne zakamuflowane bzdury któregoś z mądrali FRAGu...
    Szyte tak grubymi nićmi, że aż dziw, że ludzie się nabierają na takie "artykuły"...

    • 8 0

    • Zgadzam się

      Zgadam się, że przystanek tramwajowy to porażka. Jeżeli mam zamiar przesiadać się to koło tzw Lotu. Tylu mądrych i wykształconych niech myślą jak temu zaradzić.

      • 1 0

  • (6)

    Wyznaczyć 3 stopniowe punkty zatrzymywania. Na samym początku np. tramwaje jadące na stogi,pośrodku jadące na morenę a na końcu jadące na orunię. Kolejność obojętna.

    • 92 35

    • dokładnie ! kazdy by czekał na tramwaj w dane strefie a nie

      jeden stoi na początku i biegnie na koniec bo jednak tramwaj się tam zatrzymał /// bez sens

      • 0 0

    • Ale wiesz, że w każdą stronę jest tylko jeden tor? Takie rozwiązanie tylko spowolni tramwaje

      • 6 0

    • a co jesli pierw wjedzie ten na morene i ten na stogi juz nie bedzie mogl podjechac bo jego miejsce jest wczesniej? Ma stać i czekać przez przystankiem? uniemożliwa to przesiadki. POZDRAWIAM

      • 17 0

    • Ale... na Oruni nie ma tramwajów od lat '70 XX w. :( (2)

      • 30 2

      • (1)

        Fajnie,że "złapałeś za słówko",ale wszyscy się domyślą,że chodzi o pętlę na Oruni vel Świętokrzyskiej ;)

        • 8 15

        • Świętokrzyska to nie Orunia

          • 16 2

  • Przystanek.

    Kobieta pisząca te bzdury nie ma najmniejszego pojęcia co by spowodowało zwężenie jezdni w tym miejscu. Ta Pani to jest typowy złośliwiec czepiający się samochodów.

    • 4 2

  • Problem (4)

    Problem faktycznie istnieje i trzeba by go rozwiązać, ale trzeba to zrobić z głową...
    Napewno żadne zwężanie pasów nie przejdzie, niema mowy, to głupota akurat.
    Kładka albo tunel to dobry pomysł, ale po 1 od strony "Krewetki" nie ma miejsca zbytnio... Napewno niema tam miejsca na wyjście z tunelu, może zatem kładka...? Ale jak pisałem niema po tamtej stronie miejsca, chodnik nie jest z gumy, nie można wpychać tam czegoś na siłę kosztem chodnika, pozatym niewiem co do kładki, czy nie byłaby za stroma... Musi mieć odpowiednią wysokość żeby wszystkie pojazdy tam przejechały.
    O Przejściu przez jezdnię w tamtym miejscu też zapomnijcie bo to wogule już zakorkuje centrum, taka prawda.
    Hmm... w sumie może wystarczył by jakiś tunel albo kładka tylko z przystanków na stronę dworca...?

    • 16 15

    • (2)

      Marcin a kto Ci karze poruszać się samochodem po to zrobiono tunel by wyrzucić z Centrum samochody a miasto ma być dla ludzi nie dla samochodów

      • 3 1

      • (1)

        a samochodami to kto jeździ?

        • 1 0

        • potwory ;)

          • 2 0

    • Centrum miasta w godzinach szczytu i tak jest zakorkowane. Kolejne światła niczego już nie zmienią. Jak się spieszysz, to jedź przez tunel.

      • 14 4

  • zbudować drugi tunel wraz z windami

    wywalili miliard na tunel pod rzeką a nie stac ich na tunel pod ulicą
    zróbcie wreszcie coś dla ludzi a nie tylko ku chwale.....

    • 5 2

  • byłoby super... (7)

    no ale niestety, władze miasta promują ruch samochodów.

    • 109 118

    • nie trzeba zwężać jezdni (3)

      żeby poszerzyć te perony.Wystarczy ją nieco przesunąć.

      • 10 6

      • w sensie, dokad przesunac? (2)

        • 1 0

        • Do Girzycka (1)

          • 1 1

          • albo do Giżycka

            • 1 0

    • Hmmmmmmm... (2)

      Z tego co widzę na mieście, to raczej ruch rowerowy... później samochodowy... a na końcu pieszy....

      • 2 1

      • w miescie jest tak bardzo promowany ruch rowerowy, ze aby wzdluz Grunwaldzkiej przejechac rowerem z Wrzeszcza do Oliwy trzeba (1)

        • 1 1

        • Racja!

          A jeszcze dodałbym, że

          • 1 0

  • tunel dla aut powinno sie tam wykopac. piesi i tramwaj u gory (4)

    tak powinno to wygladac

    • 263 8

    • Mozna tez zrobic w druga strone

      1zl za przejazd przez Srodmiescie samochodem. (bilet na komunikacje kosztuje 3zl).

      I sie nagle okaze, ze polowy samochod nie ma.

      A nie, zapomnialem. Przepraszam. Samochod. Wolnosc. Lodowka i tesciowa do szpitala. Dzieci do przedszkola. I male przyrodzenie.

      PS. Z (para-)podatkow nalozonych czy to na paliwo, czy na samochody jako takie do kasy miasta nie trafia nic. Wiec mowienie, ze samochod powinien miec zbudowana droge, bo jest akcyza (w kontekscie miasta) jest zwyczajnie nie na miejscu. Jak najbardziej w kwestii drog krajowych czy autostrad jest to sluszny argument. Dla miasta samochod jest kosztem. I tylko kosztem. Spojrzcie na budzet miasta i zobaczcie ile przez ostatnie 20 lat wydano na drogi samochodowe...

      • 3 2

    • lepiej wykopac tunel tramwajowy .korzystniej moze linie tramwajowa puscic w tunelu .

      Korzystniej byloby ta linie tramwajowa pusicic w tunelu na tym odcinku i zrobic przystanki pod ziemia ktore by byly polaczone bezposrednio z przejsciami do skm i kolei. Tyle ze to duze koszty i bez wzgledu czy bedziemy kopac dla samochodow czy dla linii tramwajowych to by nalezalo zamknac caly ten odcinek w czasie robot lecz po byloby korzystniej gdyz pod ziemia by byly duze przystanki i pasaze handlowe.

      • 11 9

    • (1)

      pomysł niezły - ale - heheh ale wiadomo o co chodzi.

      • 16 0

      • No tak nie będzie miejsca wtedy dla developera i nie będzie kolejnego mieszkania,ale zawsze można przydzielić tam menadżera podwala grodzkiego.

        • 16 3

  • kiepskie rozwiązania (1)

    Pierwszym jest poszerzenie platform kosztem pasów dla samochodów.- czyli zwiększenie korków
    Drugim - i jeszcze ważniejszym - jest wytyczenie przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie.- czyli zwiększenie liczby wypadków
    Pomysły moim zdaniem nietrafione.

    • 5 1

    • Korki powstają na skrzyżowaniach. Czy 2 pasy czy 3 nie ma zmaczenia jeśli przed skrzyżowaniem droga sie znów rozszerzy.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Traficar i MiiMove to:

 

Najczęściej czytane